Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko Temu-uskovaiset koskaan miettineet

Vierailija
19.04.2025 |

miksi ostamanne tavarat ovat niin riemastuttavan halpoja? Jokaisella ostamallanne tavaralla tuette Kiinan kommunistipuolueen harjoittamaa kansanmurhaa.  Sadat tuhannet uiguurit on viety pakkotyöhön tehtaisiin orjiksi, joten esim. palkkakustannukset on nolla.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä temusta nillittävät kuulostavat todella lapsellisille samoine kliseineen. Taitavat olla maailmanhalaaja teinejä. 

Tokmannin ja vaikka Kärkkäisen tietyt tavarat ovat olleet aivan samaa laatua kuin Temussa joten tuskimpa tehdään millään erillisellä laatu-linjalla lol. Jotkut halvemmat Suomessa myytävät kodinkoneetkin ovat haisseet ihan kiinamuoville. Ja gasp, niissä oli se pyhä CE-merkintä. 

Välittäähän hobby hall myös niitä temun tuotteita eikä nekään vaihda edes pakettia missä ne toimittaa ne tuottee asiakkaalle vaan ne tulee niissä samoissa temun paketeissa. Tästähän oli suomen mediassakin juttu vähän aika sitten joka löytyy vielä kun kirjottaa Googleen Hobby Hall ja temu

62/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ketään uiguurien tilanne kiinnostanut kun minä pidin asiaa äänessä 10 vuotta sitten, temun varjolla.

Uiguurien tilanne kiinnostaa, mutta yritetään pitää puurot ja vellit erillään. Temu liittyy uiguurien tilanteeseen melko etäisesti, mikä on toisaalta selvää jo senkin kautta, että Temu perustettiin vasta vuonna 2022, kun taas uiguurien tilanne on jatkunut jo paljon pidempään (ainakin 10 v., varmaan pidempääkin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain räkänokka trolliteinejä taas vauhdissa, luultavasti sinitukkia ja blm-hulluja. Tällä kertaa eksoottiset uikuttavat uiguurit suojelun kohteena koska ovat hiiiirveä katoava vähemmistö--vaikka kantasuomalaisia on puolet vähemmän lol. 

Tulee hyviä ilmeitä ja triggeröitymisiä kun näille sinun kuvailemille sanoo että kun katsoo maailman tasolla niin valkoihoinen ihminen on kaikilla mittareilla mitattuna todella suuressa vähemmistössä. Ne menee todella vaikeaksi kun edes ne ei pysty väittämään tuota valheeksi kun ne tietää itsekin tuon olevan totta. Valkoihoiset on ainoa vähemmistö maailmassa mikä pakotetaan toimimaan enemmistön etujen mukaan

64/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistakaa, että uiguurin on Temussa myyvien kauppiaden tehtaissa töissä

Kiinassa ei ole lehdistönvapautta, ja Xinjiangin provinssi, jossa suurin osa Kiinan uiguureista asuu, on erityisen tiukasti valvottu. Tietoa uiguurien käytöstä tuotteiden valmistukseen on siis vaikea saada, koska Kiinan hallinto estää asian tutkimisen.

Vierailija
65/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne Temuun on palkattu Touhutarkki töihin. Siksi sieltä tulee tavaraa liukuhihnalta.

Vierailija
66/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni taas polkee myyjien ihmisoikeuksia. 

Polkee myyjien ihmisoikeuksia? Millä tavalla?

Vierailija
67/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa myös ostettu Temusta vaikka mitä muovia, silikonia ja krääsää. Mutta kukaan muu ei valmista tiettyjä asioita tai myy. Teetko sä paremman? Katsopa videoita kun joku Usassa tilaa Temusta, hakusanat. Ja varmasti monia työpajat hirvittävätkin ja eivät halua leirejä. Miten ne orjapajalaiset saadaan siitä tilanteesta ulos.

68/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain räkänokka trolliteinejä taas vauhdissa, luultavasti sinitukkia ja blm-hulluja. Tällä kertaa eksoottiset uikuttavat uiguurit suojelun kohteena koska ovat hiiiirveä katoava vähemmistö--vaikka kantasuomalaisia on puolet vähemmän lol. 

Tulee hyviä ilmeitä ja triggeröitymisiä kun näille sinun kuvailemille sanoo että kun katsoo maailman tasolla niin valkoihoinen ihminen on kaikilla mittareilla mitattuna todella suuressa vähemmistössä. Ne menee todella vaikeaksi kun edes ne ei pysty väittämään tuota valheeksi kun ne tietää itsekin tuon olevan totta. Valkoihoiset on ainoa vähemmistö maailmassa mikä pakotetaan toimimaan enemmistön etujen mukaan

Valkoihoisia ei mitenkään erityisesti pakoteta toimimaan enemmistön mukaan, eikä rasismi ole sen hyväksyttävämpää muunvärisillekään. Yleensä jonkin toiminnan eettisyyttä arvioidessa tekijän etnisyys on merkityksetön seikka. Oikeuksia ei myöskään yleensä jaeta "väestöryhmäkohtaisesti" siinä mielessä, että kukin etninen ryhmä saisi tehdä ennalta määritellyn määrän vääryyttä.

Vierailija
69/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeä yksikin uiguuri joka ajattelee suomalaisten parasta niin minä aloitan ajattelemaan uiguurien parasta.

Sama asia ilmastonmuutoksen kanssa heti kun joku nimeää yhdenkin näissä paratiisi rannoilla elävän joka ajattelee suomalaisten parasta niin minä alan ajattelemaan heidän parasta

70/78 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimeä yksikin uiguuri joka ajattelee suomalaisten parasta niin minä aloitan ajattelemaan uiguurien parasta.

Sama asia ilmastonmuutoksen kanssa heti kun joku nimeää yhdenkin näissä paratiisi rannoilla elävän joka ajattelee suomalaisten parasta niin minä alan ajattelemaan heidän parasta

Kollektivismivasu pois. Kyse ei varsinaisesti uiguurien "parhaan" ajattelemisesta. Kiina toimii väärin polkiessaan kansalaistensa ja vähemmistöjensä ihmisoikeuksia, mikä on paheksuttavaa ja rangaistavaa. Ihmisoikeuksiin julkisesti sitoutuneita uiguureja vaikuttaa googlen mukaan olevan ainakin Rushan Abbas ja Rayhan Asat.

Vierailija
71/78 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä temusta nillittävät kuulostavat todella lapsellisille samoine kliseineen. Taitavat olla maailmanhalaaja teinejä. 

Tokmannin ja vaikka Kärkkäisen tietyt tavarat ovat olleet aivan samaa laatua kuin Temussa joten tuskimpa tehdään millään erillisellä laatu-linjalla lol. Jotkut halvemmat Suomessa myytävät kodinkoneetkin ovat haisseet ihan kiinamuoville. Ja gasp, niissä oli se pyhä CE-merkintä. 

Myös niissä Temusta ostetuissa tuotteissa on se CE-merkintä. Sehän on nimenomaan tehtaan itse liimaama merkki, joka takaa määräysten mukaisen. Tai siis pitäisi taata😉 Ei se takaa mitään edes Suomesta ostetun tuotteen osalta. 

Toiseksi nämä Kärkkäiset ja Tokmannit tuo vain niitä halvimpia kiinatuotteita, jotta saavat kovimman mahdollisen katteen. Itse olen ostanut Temusta parempaa tavaraa, jota ei näistä halpakaupoista edes saa.

Mutta suurin osa on sitä ihan samaa tavaraa, osti sen sitten Temusta tai Kärkkäiseltä. 

Itse olen tilannut useita kymmeniä paketteja Temusta. Ja vielä enemmän olen ostanut Kärkkäiseltä ja Tokmannista. Tiedän varmasti tuotteiden olevan samoja, vain pakkauksissa ja millä bändillä tuote myydään on eroa.

Eli se Kärkkäiseltä ostetusta tuotteesta löytyvä CE-merkki on ihan yhtä merkittävä kuin sen Temusta ostetun.

Vierailija
72/78 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ketjusta,lähti meinaan juuri iso tilaus temuun

Vierailija
73/78 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ketjusta,lähti meinaan juuri iso tilaus temuun

Jäi äskeisestä pois, mutta jos joku haluaa tietää, niin tilasin koko rahalla dildoja ja liukuvoidetta.

Vierailija
74/78 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne ihmiset ajattele. Niin ne muutkin tulee Kiinasta -soopaa kirjoitellaan.

Elän aika minimaalisesti ja nämä teen ison tilauksen plus paljon olen tilannut -tyypit saavat aikaan aattelen minkäköhänlaista heillä kotona on.

En ole tilannut, eikä ole tarvetta aloittaa

Vierailija
75/78 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne ihmiset ajattele. Niin ne muutkin tulee Kiinasta -soopaa kirjoitellaan.

Elän aika minimaalisesti ja nämä teen ison tilauksen plus paljon olen tilannut -tyypit saavat aikaan aattelen minkäköhänlaista heillä kotona on.

En ole tilannut, eikä ole tarvetta aloittaa

Kiitos, että tuet meitä miljonäärejä näinä vaikeina aikoina. Meillä menee nyt huonosti, välttämättä edes joka viikko ei ole varaa ostaa luksusautoa kokoelmiin.

Vierailija
76/78 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta esimerkiksi: uiguurien kidutus tai uiguurien tekemä pakkotyö. Jos et usko 

Vierailija
77/78 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta sitten pätkääkään uiguurisi eikä teidän gambian pakoputken värisiä mussukoita

Vierailija
78/78 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ostamanne tavarat ovat niin riemastuttavan halpoja? Jokaisella ostamallanne tavaralla tuette Kiinan kommunistipuolueen harjoittamaa kansanmurhaa.  Sadat tuhannet uiguurit on viety pakkotyöhön tehtaisiin orjiksi, joten esim. palkkakustannukset on nolla.

Eli et tiedä asiasta mitään. Nämä uiguurit ei ole tehtaissa töissä, vaan puuvillaplantaaseilla.

Se puuvilla myydään muihin Aasian maihin. Suurin osa kulkee Turkin kautta muualle, ja suuri osa päätyy Turkin tekstiilituotannon materiaaliksi. Eli Turkin kautta kuljetettaessa on saatu häivytettyä materiaalin alkuperä. 

Erittäin suuri riski on ostaa näissä maissa puuvillasta valmistettuja tuotteita, sille että ostat pakkotyöllä orjilla teetettyä työtä. Ostaja ei voi mitenkään tietää mistä puuvilla tulee.

Monet kotimaiset tekstiilibrändit teettävät juuri näissä maissa vaatteita ja kodin tekstiilejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan