Duunari tajusi vihdoin että PS on oikeistoa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a3def668-8409-4956-87d1-d3f69f0ed…
Karuja madonlukuja persuille. Työväen kannatus valui demareille.
Pitkään ehdinkin ihmetellä, miksi duunari äänestää persuja, jotka ovat vielä kokoomuksestakin enemmän oikealla. Pitkät oli piuhat ja ras ismi houkutti. Persut yrittää edelleen viritellä kulttuurisotaa ja saada äänestäjät takaisin wokella houkuttelemalla. Mutta nyt taitaa duunarilla olla isompiakin ongelmia kuin wokekorkki pullossa tai drag queen kirjastossa.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen ei äänestä oikeistoa
Mikä sinä olet määrittelemään kenenkään fiksuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole yhtään oikeistopuoluetta. Suomen ns. oikeisto sitä että ei ole ihan yhtä äärivasemmalla kuin muut.
Suomen kokoomusta pidettäisiin melkein kommunisteina jenkeissä.
Avoin natsîsmi ja kansalaisten leimaaminen loisiks ultrakapitalististen haaveiluiden nimissä ja köyhiltä varastelu rikkaille ei ole tarpeeks äärioikeisto sulle?
Se ei ole oikeasto joka huutaa parhaillaan Suomessakin tuhoa joelta merelle. Antisemitismi nousee toiselta laidalta. Myös eräs AH oli kansallissosialisti, eikä oikeistoa.
Vasemmisto tukee islamia avoimesti.
Marraskuussa 2023 kerroin persujen parissa kannattavani ay-liikettä ja sain kuulla monet kerrat olevani vas sa ri, kom ma ri tms. vaikka olen äänestänyt persuja 15 vuotta. Palasin sitten pienpuolueäänestäjäksi ja ek-vaaleissa saatan äänestää jopa demareita.
PS ei tajua yhtään, että jos se olisi ollut lähempänä keskustaa ja pitänyt samalla duunareiden puolta niin se olisi yksi Suomen suurimmista puolueista. Kansallismielisiä on kaikissa yhteiskuntaluokissa ja nyt heillä ei ole oikein mitään vaihtoehtoja eduskunnassa (vaikka kunta-, alue- ja eurovaalit ovat erikseen). On vaikeaa tehdä kompromissia eri "vaihtoehtojen" väliltä kun kaikki kannattavat sosiaaliperusteista m a a h a n m u u t t o a.
PS petti KAIKKI periaatteensa ja maksaa siitä nyt. Ketään ei kiinnosta jos joku Kike Elomaa tai Wille Rydman sanoo, että tää on ihan okei. Ei se riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole yhtään oikeistopuoluetta. Suomen ns. oikeisto sitä että ei ole ihan yhtä äärivasemmalla kuin muut.
Avoin natsîsmi ja kansalaisten leimaaminen loisiks ultrakapitalististen haaveiluiden nimissä ja köyhiltä varastelu rikkaille ei ole tarpeeks äärioikeisto sulle?
Köyhiltä ei ole varastettu yhtään mitään,heille on vain annettu vähemmän muiden rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naźìsmi ja kapitalismi eivät sovi samaan lauseeseen. Ovat kaukana toisistaan.
Ja silti ne mahtuu jännästi samaan hallitukseen, ei tuo riitasointu tunnu sinua palstailun ulkopuolella häiritsevän.
Yhteistähän teille on kleptokratia, ansaitsematon raha kuittaa omien vakaumusten pettämisen kivasti, ma huomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siinä aika hemmetin hyvä, tuo arvio on ihan osuva, prove me wrong bitch!
: ]
Vierailija kirjoitti:
Marraskuussa 2023 kerroin persujen parissa kannattavani ay-liikettä ja sain kuulla monet kerrat olevani vas sa ri, kom ma ri tms. vaikka olen äänestänyt persuja 15 vuotta. Palasin sitten pienpuolueäänestäjäksi ja ek-vaaleissa saatan äänestää jopa demareita.
PS ei tajua yhtään, että jos se olisi ollut lähempänä keskustaa ja pitänyt samalla duunareiden puolta niin se olisi yksi Suomen suurimmista puolueista. Kansallismielisiä on kaikissa yhteiskuntaluokissa ja nyt heillä ei ole oikein mitään vaihtoehtoja eduskunnassa (vaikka kunta-, alue- ja eurovaalit ovat erikseen). On vaikeaa tehdä kompromissia eri "vaihtoehtojen" väliltä kun kaikki kannattavat sosiaaliperusteista m a a h a n m u u t t o a.
PS petti KAIKKI periaatteensa ja maksaa siitä nyt. Ketään ei kiinnosta jos joku Kike Elomaa tai Wille Rydman sanoo, että tää on ihan okei. Ei se riitä.
Tästä olen samaa mieltä. Tarvittiin uutta työväenpuoluetta, joka olisi tajunnut pysytellä keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole oikeasto joka huutaa parhaillaan Suomessakin tuhoa joelta merelle. Antisemitismi nousee toiselta laidalta. Myös eräs AH oli kansallissosialisti, eikä oikeistoa.
Vasemmisto tukee islamia avoimesti.
Vai ei oikeisto tuomitse juutalaisten suorittamaa kansanmurhaa maassa jonka keski-ikä on 12?
YLLÄRI PYLLÄRI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat poliittisen kartan mukaan lähinnä keskustaa.
Äärioikeistoa. Kaikkein kauimpana oikealla.
Sinimusta Liike on vasemmistolainen puolue [1]. Se voi olla vähä tolkullisempi ja maltillisempi vaihtoehto jos on kyllästynyt äärioikeistopersuihin.
Kyllä. Itse vasemmistokonservatiivina allekirjoitin sinimustien kannattajakortin. Sopiva puolue meille, jotka ollaan kyllästytty kommunistien ja kapitalistien ikuiseen vääntämiseen.
Mitkä on sinimustien tavoitteet?
Vierailija kirjoitti:
Olen työntekijä ja haluan että työttömyysturvaani leikataan ja että minut saa potkia pihalle helpommin. Haluan myös palkattoman ensimmäisen sairauslomapäivän ja sen että ammattiliiton maksusta poistetaan verovähennysoikeus.
Siksi aina Persut. Ja nyt kaljalle..
.
Miksi ay-maksuja pitäisi saada vähentää?Vässykät vikisevät yhdestä sairauslomapäivästä,muualla on kolmekin päivää palkattomia ja kukaan ei vingu.Hyvä, että tälläisiltä liian hyvään tottuneilta leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhiltä ei ole varastettu yhtään mitään,heille on vain annettu vähemmän muiden rahoja.
Mhm... niin minäkin olen maksanut siihen yhteiseen pottiin koko ikäni veroja turvaverkkoja varten mihin ei voi enää luottaa.
Se ei ole porvarin omaa jota sopii ottaa, ei vaikka kuinka pyörittelis sanoja mieleisikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siinä aika hemmetin hyvä, tuo arvio on ihan osuva, prove me wrong bitch!
No minä väitän että hulluimpia ovat vassareiden äänestäjät,eivät ole fiksuutta nähneetkään.Haluavat lisää e lät tejä jakamaan heidän tukirahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mhm... niin minäkin olen maksanut siihen yhteiseen pottiin koko ikäni veroja turvaverkkoja varten mihin ei voi enää luottaa.
Se ei ole porvarin omaa jota sopii ottaa, ei vaikka kuinka pyörittelis sanoja mieleisikseen.
Minäkin olen maksanut koko ikäni,mutta en todellakaan sitä varten että porukat makaa tuilla ja kitisee kun heiltä kehdataan leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työntekijä ja haluan että työttömyysturvaani leikataan ja että minut saa potkia pihalle helpommin. Haluan myös palkattoman ensimmäisen sairauslomapäivän ja sen että ammattiliiton maksusta poistetaan verovähennysoikeus.
.
Miksi ay-maksuja pitäisi saada vähentää?Vässykät vikisevät yhdestä sairauslomapäivästä,muualla on kolmekin päivää palkattomia ja kukaan ei vingu.Hyvä, että tälläisiltä liian hyvään tottuneilta leikataan.
Puretaan kaikki säännöt ja aloitetaan alusta.
Irtisanotaan kaikki sopimukset, työsuhteet yms. ja kilpailutetaan kaikki. Jokainen joutuu hakemaan paikkansa uudelleen ja laatimaan budjettinsa uudelleen. Mistä haluaa maksaa ja miten paljon.
Siitä se lähtee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en näe mahdollisuudeksi kaupan alan henkilöstöyrityksen työntekijänä äänestää persuja tai AY liikkeen leikkausta.
Mulla saattaa olla vain se yksi sairaslomapäivä koska henkilästövuokraus varmistaa vuoroni edeltävänä päivänä ja jos kuulee että sairastun, peruu ne ja jättää puille paljaille. Kerran oli ollut viime vuorosta liikaa aikaa ja maksoivat puolet siitä yhdestä sairaslomapäivästä. Sitä on kuule joidenkin todellisuus. Mulla irtisanominen on sitä kun ei vain kysytä enää nollasopimuksella töihin. Tämämäkin henkilöstövuokrauspaska on varmasti kokoomuksen organisoimaa.
.
Itse en näe mahdollisuudeksi kaupan alan henkilöstöyrityksen työntekijänä äänestää persuja tai AY liikkeen leikkausta.
Mulla saattaa olla vain se yksi sairaslomapäivä koska henkilästövuokraus varmistaa vuoroni edeltävänä päivänä ja jos kuulee että sairastun, peruu ne ja jättää puille paljaille. Kerran oli ollut viime vuorosta liikaa aikaa ja maksoivat puolet siitä yhdestä sairaslomapäivästä. Sitä on kuule joidenkin todellisuus. Mulla irtisanominen on sitä kun ei vain kysytä enää nollasopimuksella töihin. Tämämäkin henkilöstövuokrauspaska on varmasti kokoomuksen organisoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin oon huono paska kun olen tällaista työtä jo pitempään tehnyt opintojen ohessa ja joskus kun en opiskellut. Teen pitkiäkin päiviä ja fyysistäkin työtä. Joskus öitä, joskus kuuden aamuja ja joskus iltavuoroa yhteentoista asti illalla. Kilpailen vuoroista nopeutta harjoittelemalla yrittämällä painaa äppistä vuoro itselleni.
Siellä on nähnyt myös niitä jotka ei tee tätä opintojen ohessa ja esim suojaosan leikkauksen vaikutukset työhön. Että joo pitää vissiin niitä työehtoja leikata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Puretaan kaikki säännöt ja aloitetaan alusta.
Irtisanotaan kaikki sopimukset, työsuhteet yms. ja kilpailutetaan kaikki. Jokainen joutuu hakemaan paikkansa uudelleen ja laatimaan budjettinsa uudelleen. Mistä haluaa maksaa ja miten paljon.
Siitä se lähtee...
😂
"Minäkin olen maksanut koko ikäni,mutta en todellakaan sitä varten että porukat makaa tuilla ja kitisee kun heiltä kehdataan leikata."
Siksipä sinulta ei pitäisi edes kysyä, rikkaimmat ei ole ikinä historian valossa osallistunut vapaaehtoisesti.