Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30 vuotta sitten kaikki pesi itse ikkunat, siivosi oman kämpän ja

Vierailija
19.04.2025 |

kävi marjassa. Nyt nuoretkin uupuvat pelkästä ajatuksesta pestä ikkunat ja maksetaan jotta joku muu tekee sen.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta sitten työelämä oli aika erilaista. Nykyään työelämä vie ihmisistä mehut.

Vierailija
42/81 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta sitten elettiin nyrkin ja hellan välissä, ap tule pois sieltä 40-luvulta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps vihaan marjastaa, ap voi ihan ite marjastaa siellä puskissa

Vierailija
44/81 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta sitten ei tarvinnut tietää yhtään mistään paljon paskaakaan. Jos tiesit Espanjan pääkauoungin, olit jo kaupungin ylin nero. Mihinkään ei tsrvinkut varautua etukäteen: halusit teatteriin ja ostit ovelta lipun. Halusit matkustaa, ja ostit matkustusvälineestä lipun. Halusit avaa taksilla, soitit taksin ja se tuli heti. Tiedon ja taidon suhteen minimaaliset yhteiskunnan ja työnantajien vaatimukset - saatana, silloin istui joku Helsingin rautatieasemalla rahastamassa paskalle menijöitä; pulssi riitti tuohon hommaan- jättivät aikaa kaikkeen banaaliin paskaan, jota ap ihannoi.

30 vuotta sitten elettiin vuotta 1995 ja aika moni tavan pulliainenkin oli käynyt ihan lomalla siellä Espanjassa, ja se matkakin oli pitänyt varata etukäteen matkatoimistosta...

Vierailija
45/81 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä, mitä pahaa on siinä, että käytän rahaani palveluiden ostamiseen sen sijaan, että makuuttaisin sitä korkeakorkoisella pankkitilillä. Palveluiden ostaminen tarjoaa töitä muille, kun taas tilillä makaavista rahoistani hyödyn vain minä.

Maksan muille vasta kun olen niin vanha ja huonokuntoinen etten itse kykene siihen. 

Tee niinkuin haluat. Minä ostan palveluja. Tv. Rouva 53v. 

Eiköhän hän tee just niin kuin haluaa ilman sinunkin lupiasi, rouva. 53 v. ja ainoa saavutus elämässä, että reikä on jollekin ukolle kelvannut.

Siis mitä? Oletko muistanut ottaa lääkkeesi? 

Vierailija
46/81 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta sitten ei tarvinnut tietää yhtään mistään paljon paskaakaan. Jos tiesit Espanjan pääkauoungin, olit jo kaupungin ylin nero. Mihinkään ei tsrvinkut varautua etukäteen: halusit teatteriin ja ostit ovelta lipun. Halusit matkustaa, ja ostit matkustusvälineestä lipun. Halusit avaa taksilla, soitit taksin ja se tuli heti. Tiedon ja taidon suhteen minimaaliset yhteiskunnan ja työnantajien vaatimukset - saatana, silloin istui joku Helsingin rautatieasemalla rahastamassa paskalle menijöitä; pulssi riitti tuohon hommaan- jättivät aikaa kaikkeen banaaliin paskaan, jota ap ihannoi.

30 vuotta sitten elettiin vuotta 1995 ja aika moni tavan pulliainenkin oli käynyt ihan lomalla siellä Espanjassa, ja se matkakin oli pitänyt varata etukäteen matkatoimistosta...

meki oltiin tavallisia pulliaisia, mun vanhemmat oli kiertänyt aika monen afrikan valtion siihen mennessä

Vierailija
47/81 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä.

Siivosin. Mieheni pesi ikkunat, mä en ole 30 vuoteen pessyt. Äitini hoiti marjat sill9inkjay  nytkin.

Ei silloinkaan tarvinnut kuormittua.

Vierailija
48/81 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken valmiina: ruoat, marjat, sienet, siivouspalvelut, autohuollot, vaatteet, verhot, Pihapalvelut. Työ ja harrastukset on mun juttu. Ei kiinnosta kotihommat. Revi siitä, ap. 

Vierailija
49/81 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi minä en näe mitään huonoa siinä että yhteiskunta toimi sujuvasti; tilasit taksin ja se tuli ja tiesit mitä matka matkaa koska samat hinnat kaikilla takseilla, ostit lipun bussissa/junassa, pääsit teatteriin noin vain.. minusta on huononnus että kaikki pitää tietää ja tehdä etukäteen, spontaanius on kadonnut. Kaikki (lippujen hinnat) ovat myös nousseet tämän *palvelu*muodon myötä.

Vierailija
50/81 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaan; 40-50 vuotta sitten elettiin nyrkin ja hellan välissä, ap tule pois sieltä 40-luvulta

Vierailija
51/81 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse kaiken edelleen. Olen hyvä siivoamaan, joten teen itse parhaan jäljen omassa kodissa, en myöskään halua päästää vieraita omaan kotiini norkoilemaan. Näin säästän myös rahaa kun teen itse. Nykynuoret ovat laiskoja eivätkä osaa mitään. Näkeehän sen nyt ihan päälle päin kun heitä katsoo. 

Nainen 55-vuotta

Siivous taitaa olla paras taitosi, kirjoitus se ei ainakaan ole. 

Nainen 51 vuotta

Vierailija
52/81 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei oikein ymmäretty mitä vapaus kattaa sisällään. Moni varmasti kävi saunassakin lauantaisin, koska aina oli käyty.

Ei tullut mieleenkään jättää saunaa väliin. Samaa näkee muuten valoissa suojateillä. Monet vain patsastelee punaisissa vaikkei autoja näy missään. Siinä seistään kiltisti kuin tinasotilaat vihreää odotellen.

Täysin oma mieli kadoksissa. Ja tämä porukka käy myös äänestämässä konservatiivejä.

Ajatelkaa mikä lopputulos. Täysin kusetettavissa olevaa porukkaa.

Minä "patsastelen" punaisissa vaikka autoja ei näkyisikään jos sattuu olemaan lapsia lähettyvillä näkemässä. En halua opettaa että punaisia päin voi ihan hyvin kävellä, en ota riski'ä että olisin syypää jonkun pikkuisen auton alle jäämiseen.

Ihan kahjo olet. Sen lisäksi uhriudut asiasta jota ei ole tapahtunut. Selvästi täysi seinähullu tapaus. Haastat riitaakin aiheesta. Uskomaton tomppeli.

Pitäisi isän kädellä vedellä korville sua.

Vierailija
53/81 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin että mitä kotona oppii niin sen myös elää. Eli kotoa lähtee kaikki oppi, ruoan valmistuksesta käytösmalliin, siivouksesta elämiseen.  Mun äiti kohta 90v pesee omat ikkunat, marjastaa, on ns teräsmuori ym.. Ja minä myös, käympä pesemässä vanhemmille sukulaisille ja sellaisille kavereille jotka eivät itse pysty.   Tykkään pestä ikkunoita, siivota, tiskata ym kun siinä näkee heti työn jäljen. 

Vierailija
54/81 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei oikein ymmäretty mitä vapaus kattaa sisällään. Moni varmasti kävi saunassakin lauantaisin, koska aina oli käyty.

Ei tullut mieleenkään jättää saunaa väliin. Samaa näkee muuten valoissa suojateillä. Monet vain patsastelee punaisissa vaikkei autoja näy missään. Siinä seistään kiltisti kuin tinasotilaat vihreää odotellen.

Täysin oma mieli kadoksissa. Ja tämä porukka käy myös äänestämässä konservatiivejä.

Ajatelkaa mikä lopputulos. Täysin kusetettavissa olevaa porukkaa.

Varastaa voi, jos ei kukaan näe? Verot voi valehdella, jos et jää kiinni? Paskat voi jättää korjaamatta, jollei joku katso?

Kusipää olet. Ei omaperäistä ajatusta päässä yhtäkään.

Varastaa voi vaikka kaikki katsoo. Varastaahan työnantajakin perheelliseltä mieheltä perheen yhteistä aikaa pakottamalla tämän epäsuoraan ylitöihin, kun ei palkkaa tarpeeksi työväkeä.

Pahinta varastamista on viedä ihmiseltä tämän perhe ja imeä tältä kaikki energia ettei varmasti jaksa antaa aikaansa lapsilleen ja siivota kotona. Varastetaan elämä halvalla ja peitotaan se rehelliseksi kaupankäynniksi.

Kiltti tekee työt ja perhe kärsii köyhyydessä.

Vierailija
55/81 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Minun mummoni jäi baarisiivoojan työstä eläkkeelle 65-vuotiaana ja aloitti sen jälkeen herrasväen kotien siivoojana. Eivät hienot rouvat siivonneet itse mitään. Tuskinpa missään marjametsässä edes kävivät. Monethan tienasivat sillä ylimääräisiä tuloja, kun kävivät poimimassa marjoja ja laittoivat myyntiin.

Vierailija
56/81 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen työelämä oli rennompaa ja päivät lyhyempiä.

Jos jotain epäkohtia ilmeni niin mentiin lakkoon heti. Asiat oli paremmin ennen ja aikaa oli enemmän. Työnteko ei vaatinut usean ihmisen teholla puurtamista.

Nykyään asiat on pahemmin ja huonommin. Myös palkkataso on matala ja kannattamaton.

Ihmisten pitäisi mennä laajasti lakkoon yhtenä rintamana niin loppuisi riisto.

Vierailija
57/81 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 30v sitten 6v ikäinen ja meillä lapsuudenkodissa kävi siivooja joka torstai. Asuttiin mummolan vieressä, siivooja oli aamupäivän meillä ja iltapäivällä meni 3 tunniksi mummon puolelle. Ja näin oli koko lapsuuteni ajan. Äiti oli sairaanhoitaja, isällä oli oma yritys, ei oltu erityisen rikkaita.

Vierailija
58/81 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ps vihaan marjastaa, ap voi ihan ite marjastaa siellä puskissa

Syöt aasialaisia gojimarjoja ja äänestät vihreitä, mutta et ymmärrä lähiruoan arvoa.

Vierailija
59/81 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta sitten oli siivousrinkejä. 5-10 taloutta yhdessä palkkasi siivoojan ja riiteli siitä, kenen luona sai tehdä mitäkin. Meillä siivooja hoiti lapsia työpäivänsä jälkeen (erillisestä maksusta!) ja sekös harmitti muita.

Vierailija
60/81 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäisin varmasti pestä niitä. 

Mutta en ole koskaan pessyt niitä itse. 

En varmaan osaisi edes tarpeeksi hyvin.

Kiitos vain äidilleni joka lähinnä opetti, että teen kaiken väärin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi