Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Magneettikuvaus ja lääkäriaika

Vierailija
19.04.2025 |

Olen menossa magneettikuvaukseen ja minulle annettiin samalla lääkäriaika. Pitääkö huolestua kun tuo lääkäriaika tuli samalla? Annetaanko tuo lääkäriaika aina magneettikuvauksen yhteydessä vaikkei olisi mitään vakavaa? Vai onko nyt syytä jo huoleen? 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettikuvista täytyy muistaa, että niissä löytyy aina jotain ja mitä vanhempi ihminen sitä enemmän ns. normaalista poikkeavaa. Antaako löydökset aihetta huoleen onkin kokonaan toinen juttu ja siksi niitä tuloksia ei kannata itse käydä mistään Maisasta tai Omakannasta lukemassa, tulee vain turhaa huolta.

Vierailija
42/43 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

luultavasti olet saanut lääkäriajan ennen kuvauksia jo sen vuoksi, että olipa löyös pahanlaatuinen tai ei mitään löydöstä, niin tarvitaan joku jatkohoitosuunnitelma tai sitten kontrollisuunnitelma ja siihen sitä lääkäriaikaa myös tarvitaan.

Kävin itse äsken ihan rutiinissa ylävatsan ultraäänessä ja sain sitä aikaa varatessa myös lääkärin soittoajan tuloksista. Vaikka oli tiedossa, että siellä tuskin mitään on.  Lääkäri sitten sanoi saman kuin radiologi, että kaikki oli normaalia ja sen lisäksi sitten kehotti käymään noin 3 kuukauen kuluttua uusissa verikokeissa ja jos ne ok, niin sitten ei tarvi seurata tätä asiaa sen enempää.

Joten ihan oikeasti niitä lääkäriaikoja annetaan nykyisinkin tulosten kuulemiseen, vaikkei erityisemmin mitään pahanlaastuista edes epäiltäisi.

Ja varaudu sitten siihen, ett

pointtiehkä oli se, että jos ihminen on hysteerinen jo ennen kuvauksia ja miettii, että onkohan pahanlaatuista, koska annettiin lääkäriaika jo ennen kauvauksia, niin samaset ihmiset sitten kyselevät siellä kuvauksissa, että mitä näkyi, mulla voit kyllä kertoa, kerro nyt voiluojaseolijotainpahanlaatuistakuneikerrottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettikuvaustilanteessa tietää, että on löytynyt jotain huolta aiheuttavaa (ihan sattumalöydöksenä) kun henkilökunta kyselee moneen kertaan vointia ja tenttaa seuraavaa lääkäriaikaa ja mitä silloin tehdään, jos kukaan ei ole yhteydessä. Nimimerkillä, kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä