Onko teistä ok jos lähden pois kotoa kun puolison aikuinen jälkikasvu tulee kylään?
En koe oloani rennoksi ja normaaliksi kun hän on täällä, joten mieluummin olisin esim. mökillä sen ajan. Uskon, että myös jälkikasvu haluaisi olla kahden vanhempansa kanssa, joten olisi ehkä win win-tilanne.
En kaipaa parempaa suhdetta tähän jälkikasvuun enkä kaipaa myöskään mitään yhteistä tekemistä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mikä he***tai nykyajan ihmisiä vaivaa. Itsekkyys, koska mä en haluuuuu.
Olkaa ihmisiksi ja menkää pois omasta mukavuudenhalusta toisen ihmisen hyväksi.
Jos introverttina kuormitun työaikana niin ei mun tarvitse kuormittua myös vapaa-aikana. Vapaa-aika on palautumista varten.
ap
Itse aikuisen lapsen asemassa ajattelisin, että ehkä en enää uudestaan kehtaa tulla yöksi. En siis haluaisi olla niin suuri rasite, että joku joutuu vuokseni lähtemään kotoaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat aika ankealta ja hankalalta ihmiseltä.
Olen introvertti ja viihdyn harvan ihmisen seurassa. Mielestäni saan viettää vapaa-aikani juuri sellaisessa seurassa kuin tykkään.
ap
Introverttiys ei ole mikään tekosyy käyttäytyä kusipäisen itsekkäästi. Ai että mua ärsyttää kun tätä introvertti-korttia käytetään mitä typerimmissä tilanteissa ja luodaan noin ikävää kuvaa introverteistä. Et ole vain introvertti vaan ihminen, jolla ei ole käytöstapoja.
T. Oikeasti introvertti, joka osaa ottaa muut huomioon.
Riippuu vähän siitäkin, miten miehesi ja lapsensa asian kokevat. Jos heillä toiveena on normaalit mutkattoman välit, mutta sinä korostetusti et halua nähdä lasta vilaukseltakaan ja poistut aina paikalta, käyttäydyt huonosti ja teet kuviosta kaikille kiusallisen.
Introvertti voi olla, mutta kyllä silti pitää osata normaali kohtelias käyttäytyminen, tervehtiminen ja muutaman sanan vaihtaminen. Koko aikaa ei tarvitse yhdessä viettää ja ihan luontevasti voit mennä omiin menoihisikin, mutta ei korostetusti ja joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Itse aikuisen lapsen asemassa ajattelisin, että ehkä en enää uudestaan kehtaa tulla yöksi. En siis haluaisi olla niin suuri rasite, että joku joutuu vuokseni lähtemään kotoaan pois.
No tällä yksilöllä ei ole semmoista tilannetajua. Ei ole myöskään tilannetajua siihen, että jos perheessä joku nukkuu niin silloin voisi olla vähän hiljempaa. Tulee tänne viettääkseen puolisoni kanssa aikaa, ei mun. Ei meillä ole mitään yhteisiä mielenkiinnonkohteita, joista voitaisiin jutella.
ap
On täysin ok. Minäkin lähden usein johonkin kun miehen lapsi tulee käymään. En pidä lapsista enkä viihdy niiden seurassa. Eihän tästä suhteesta mitään tulisi jos lapsi kävisi useammin mutta pari kertaa kuussa käy kylässä joten ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ok. Mutta en suosittelisi systemaattisesti pakoilemaan puolison sukulaisia, mielestäni sellainen ei kuulu parisuhteeseen, jossa halutaan olla oikeasti yhdessä. Meillä tilanne, jossa miehellä kaksi aikuista lasta ja minulla ei lapsia ja vaikka joskus saatankin heidän tavatessaan olla omilla menoilla, useimmiten olen kotona ja osallistun tarjoiluiden suunnittelemiseen ja tekemiseen.
Jaa mikset suosittle? Suositteletko kaltaistasi piika-panon kohtelua, missä tarjoat reikääsi ja piiot miehen ykkösliiton lapsia? :D
Ihan samalla tavalla mies osallistuu minun sukulaisteni vieraillessa. Eivät miehen lapset ole ainoita, jotka meillä vierailevat.
näin aikuisen lapsen näkökulmasta, musta on oikeasti rennompaa olla faijalla kylässä kun hänen vaimo ei ole siellä. Silloin kun hän on paikalla, siitä vuorovaikutuksesta tulee teennäistä ja hänen pitää vielä jotenkin osoittaa olevansa mun yläpuolella, seminaureskelemalla mun elämänvalinnoille tms. En siis väitä että ap:n asetelma on sama, mutta musta on ihan ok että saa viettää aikaa sen oman vanhemman kanssa jos uuteen puolisoon ei ole mitenkään ihmeelliset välit. Ei kaikkeen tarvitse itseään pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helvetin itsekäs pitää olla että kykenee ajattelemaan tuolla tavalla että kaikkien on vain tykättävä minun lapsista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos introverttina kuormitun työaikana niin ei mun tarvitse kuormittua myös vapaa-aikana. Vapaa-aika on palautumista varten.
ap
Eihän sun sitten tarvi mitään kysellä. Teet niin kuin teet. Tuo oli mun mielipiteeni sun kysymykseen. Ja olen itsekin myös introvertti. Puolison hyväksi menen epämukavuusalueelle ja kestän asioita kuin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
näin aikuisen lapsen näkökulmasta, musta on oikeasti rennompaa olla faijalla kylässä kun hänen vaimo ei ole siellä. Silloin kun hän on paikalla, siitä vuorovaikutuksesta tulee teennäistä ja hänen pitää vielä jotenkin osoittaa olevansa mun yläpuolella, seminaureskelemalla mun elämänvalinnoille tms. En siis väitä että ap:n asetelma on sama, mutta musta on ihan ok että saa viettää aikaa sen oman vanhemman kanssa jos uuteen puolisoon ei ole mitenkään ihmeelliset välit. Ei kaikkeen tarvitse itseään pakottaa.
Kumpa oma äitipuolikin olisi häipynyt aina kun menin isääni moikkaamaan. Se aina avoimesti ilmoitti että vihaa minua ja veljeäni kun ei olla hänen lapsia ja isäni joutui käyttämään meihin rahaa kun äitipuolen mielestä isäni oli pitänyt käyttää rahaa vain häneen ja hänen lapsiin. Se vielä ihan avoimesti ja julkisesti puhui että isäni olisi pitänyt hylätä edellisen suhteen lapset. Valitettavasti isäni kuoli mutta onneksi se tarkoitti että meidän ei tarvi olla enää missään tekemisissä tämän naisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helvetin itsekäs pitää olla että kykenee ajattelemaan tuolla tavalla että kaikkien on vain tykättävä minun lapsista?
Kuuluu normaaleihin käytöstapoihin pystyä tulemaan toimeen puolisolle läheisten ihmisten kanssa oli sitten kyseessä lapsi tai vanhempi.
-ohis
Tavoittelen seksiä avovaimon tyttären kanssa, joten yritän saada avovaimon aina pois kun tytär tulee käymään, ei ole vielä onnistunut, pitää jotain viritellä...
No aika juntiltahan tuo vaikuttaa. Ainakin jos jatkuvasti karttelet puolisosi jälkikasvua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu normaaleihin käytöstapoihin pystyä tulemaan toimeen puolisolle läheisten ihmisten kanssa oli sitten kyseessä lapsi tai vanhempi.
-ohis
voihan sitä toimeen tulla, ei se tarkoita että aina pitäisi jäädä sinne hengailemaan, saa itse omaa laatuaikaa ja antaa puolisolle laatuaikaa sen lapsen kanssa. Heillä on kuitenkin se oma menneisyys mihin uusi puoliso ei silleen kuulu, turha tehdä tästä meidän on pakko leikkiä uusperhettä tilannetta, ei se siltikään tarkoita että ketään vihattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Tämä! Ja jos asian suhteen on hankaluuksia, ei kannata olla ihmisen kanssa jolla on edes aikuisia lapsia tai ketään muitakaan ihmisiä elämässään, joiden kanssa saattaa joutua vuorovaikutukseen joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat aika ankealta ja hankalalta ihmiseltä.
Olen introvertti ja viihdyn harvan ihmisen seurassa. Mielestäni saan viettää vapaa-aikani juuri sellaisessa seurassa kuin tykkään.
ap
Saat saat mutta miksi ihmeessä sitten kyselet täältä mielipiteitä. Jos nyt kuitenkin kaipaat toisten näkemyksiä niin kysyisit siltä mieheltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ai, kun on ihana elämä. Vakka ja kansi löytäneet toisensa. Tai sitten ei, kun toisen elämän tärkeä ihminen ei ap:lle merkitse mitään. Tai ehkä jopa ap inhoaa puolison lasta. Miten hienoa. Not.
Avaajan tyylistä kuulee heti, että tää on ex-vaimo. Jos et itse syötä lapselle tarinoita siitä, kuinka paha äitipuoli on, niin eipä se lapsikaan suhtautuis siihen vihamielisesti. Vai toivoisitko, että äitipuoli alkaa kasvattaa sitä sun aivopestyä lasta tiukalla otteella?
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin hetken aikaa paikalla, tervehtisin ja kahvittelisin ja sittenhän voi tehdä miten lystää.
Tässä sulle hyvä toimintaohje, niin osaat käyttäytyä.
Ketään ei voi pakottaa viihtymään toisen lapsien seurassa. Oli aikuisia tai ei.