Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti voi odottaa vastausta vuokrafirman keikkatyöpaikasta, johon on ns. jatkuva haku?

Vierailija
19.04.2025 |

Käsittelevätkö tuollaisiin paikkoihin hakemuksia koko ajan, vai esim. muutaman viikon välein?

Kannattaako laittaa uusi haku jos ei parissa viikossa mitään kuulu? Kokemuksia?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa jos hakemus näkyy vuokrafirman järjestelmässä -käsittelyssä-, tuleeko tuohon joskus joku vastaus tai kutsu haastatteluun?

Ei mitään. Se on siinä tilassa seuraavan vuoden, kunnes poistuu automaattisesti. 

Puhutko kokemuksesta vai onko vaan mutua?

Tämä on kuule ihan yleistä tietoa. 

Vierailija
22/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että ovat kadottaneet yhteystietosi? 😂🤣😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kuuluu välttämättä koskaan. Soittaisin.

Vierailija
24/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokrafirmasta ei kuulu päivässä tai kahdessa mitään ei sieltä kuulu mitään jatkossakaan. Soita ilmoituksessa mainitulle yhteyshenkilölle (soita kunnes saat kiinni) ja kysy missä rekrytoinnissa mennään. On ihan yhtä mahdollista että juuri nyt eivät ole ketään palkkaamassa vaan ilmoitus on pelkkkä mainos. 

Tämä on oma kokemus, jokaiseen paikkaan jonka olen saanut on tullut yhteydenotto joko heti tai seuraavana päivänä. Yhden paikan sain kun kyselin toisesta paikasta johon en päässyt mutta tarjosivat sitten toista paikkaa. Sehän on rekrytoijalle helpoin ratkaisu kun sopiva ihminen soittaa itse ja kertoo osaamisestaan.

Mikä järki on pitää noita haetaan keikkalaisia sinne ja tänne ilmoituksia auki, jos eivät oikeasti ole ketään ottamassa?

Koska yrityksen johto vaatii laittamaan ilmoi

Miksi vaativat laittamaan ilmoituksia jos eivät ketään aio palkata??

Vierailija
25/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa jos hakemus näkyy vuokrafirman järjestelmässä -käsittelyssä-, tuleeko tuohon joskus joku vastaus tai kutsu haastatteluun?

Ei mitään. Se on siinä tilassa seuraavan vuoden, kunnes poistuu automaattisesti. 

Puhutko kokemuksesta vai onko vaan mutua?

Tämä on kuule ihan yleistä tietoa. 

Av mammojen yleistä tietoa...

Ap:lle sanoisin, että tämän palstan kaikkia juttuja ei kannata uskoa. 

Kysy sieltä firmasta niin asia selviää. Ja niin voi oikeasti tehdä, et vaikuta hullulta vaikka täällä niin sanotaankin.

Vierailija
26/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokrafirmasta ei kuulu päivässä tai kahdessa mitään ei sieltä kuulu mitään jatkossakaan. Soita ilmoituksessa mainitulle yhteyshenkilölle (soita kunnes saat kiinni) ja kysy missä rekrytoinnissa mennään. On ihan yhtä mahdollista että juuri nyt eivät ole ketään palkkaamassa vaan ilmoitus on pelkkkä mainos. 

Tämä on oma kokemus, jokaiseen paikkaan jonka olen saanut on tullut yhteydenotto joko heti tai seuraavana päivänä. Yhden paikan sain kun kyselin toisesta paikasta johon en päässyt mutta tarjosivat sitten toista paikkaa. Sehän on rekrytoijalle helpoin ratkaisu kun sopiva ihminen soittaa itse ja kertoo osaamisestaan.

Mikä järki on pitää noita haetaan keikkalaisia sinne ja tänne ilmoituksia auki, jos eivät oikeasti ole ketään ottamassa?

Koska niin rekry-yritykset toimii. 

Vierailija
27/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä firmalla on kaikki sinun yhteystietosi, eivät ne sinua tarvitse jolleivät ota yhteyttä! Vai luuletko että itkevät siellä yhyy menetämme rahaa kun tämä nainen ei soita ja tyrkytä itseään töihin?!?!?

Vierailija
28/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2016 hain kaikkiin vuokratyöfirmoihin lahessa. Edelleen odotan vastauksia vaikka en enää asu paikkakunnalla.

Vierailija
29/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut noihin hakemuksia ja yleensä soittavat parin päivän sisällä ja kutsutaan haastatteluun. Sitten he esittelevät minut yritykselle joka tekee lopullisen päätöksen. Harvoin saa keikkaa. 

olen myös itse soitellut noihin hakemuksen laittamisen jälkeen ja on kutsuttu haastatteluun. 

Vierailija
30/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö kokemusta, että olisi päässyt listoille laittamalla uuden hakemuksen samaan keikkafirmaan?

Olen keikkaillut Seuren kautta vuodesta 1997. Tehnyt pitkiäkin sijaisuuksia. Ei ole nollatuntisipimuksia ja tarjottuja keikkoja ei ole pakko ottaa.

Vierailija
31/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavat "näkyvyyttä" suuria asiakkaita varten. Antavat vaikutelman että kauttaan saa tarvittaessa ammattitaitoista työvoimaa sijaisiksi ja paikkajiksi tarvitsematta sitoutua näihin.

Vierailija
32/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöfirmat käsittelevät hakemuksia yleisesti silloin kun niillä on tarvetta työntekijälle, eli joku konkreettinen tilaus johon työntekijä voidaan laittaa. Uutta hakemusta ei kannata laittaa, ellei tule uutta ilmoitusta erilaisesta työpaikasta joka kiinnostaisi.

Vierailija
33/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kuulu mitään kannatta vaihtaa suosialla firmaa. Ei sieltä todennäköisesti ole mitään tulossa tulevaisuudessakaan.

En nyt parin viikon perusteella vielä noin päättelisi.

Kannattaa olla jossain kohtaa firmaan yhteydessä ja kysellä tilannetta, antaa itsestä aktiivisen ja motivoituneen kuvan.

Nytvittuoikeesti hei. Elämme v 2025. Tuolla saa epätoivoisen ja mt-ongelmaiset, ei motivoituneen kuvan. 

Työtön työnhakija tuppaa olemaan hieman epätoivoinen, jos ei työtä ala kuulua, ja se tekee myös motivoituneeksi. Mutta mt-ongelma kommenttisi perusteella on kyllä sulla... 

Vierailija
34/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta hakemusta ei kannata laittaa siihen samaan työpaikkailmoitukseen.

Jos sä et saa vuokrafirmalta vastausta, niin sä voit osoittaa heille olevasi kiinnostunut lähettämällä yhden emailin tai muun viestin jossa sä kysyt sen hakemuksen tilanteesta. Sen yhden emailin vuokrafirman työntekijä todennäköisesti ottaa positiivisena merkkinä että sä olet oikeasti kiinnostunut työstä etkä vain täyttämässä työkkärin hakemuskiintiötä. Mutta jos sä alat viemään rekrytointia tekevän työntekijän aikaa sen enempää ilman kunnon syytä, niin silloin sä teet enemmänkin huonon vaikutuksen ja pienennät omia mahdollisuuksiasi saada työtä.

Vierailija
35/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut noihin hakemuksia ja yleensä soittavat parin päivän sisällä ja kutsutaan haastatteluun. Sitten he esittelevät minut yritykselle joka tekee lopullisen päätöksen. Harvoin saa keikkaa. 

olen myös itse soitellut noihin hakemuksen laittamisen jälkeen ja on kutsuttu haastatteluun. 

Kuinka pian hakemuksen jälkeen olet soittanut jos firmasta päin ei mitään ole kuulunut?

Vierailija
36/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä niin moni hakee noitakin paikkoja vain täyttääkseen hakuvelvoitteen, että ottamalla itse yhteyttä voi osoittaa olevansa tosissaan hakemassa. 

Vierailija
37/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis päässyt kuitenkin ns. listoille, mutta keikkoja tarjoavat harvoin? 

Vierailija
38/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kuulu mitään kannatta vaihtaa suosialla firmaa. Ei sieltä todennäköisesti ole mitään tulossa tulevaisuudessakaan.

En nyt parin viikon perusteella vielä noin päättelisi.

Kannattaa olla jossain kohtaa firmaan yhteydessä ja kysellä tilannetta, antaa itsestä aktiivisen ja motivoituneen kuvan.

Nytvittuoikeesti hei. Elämme v 2025. Tuolla saa epätoivoisen ja mt-ongelmaiset, ei motivoituneen kuvan. 

Työtön työnhakija tuppaa olemaan hieman epätoivoinen, jos ei työtä ala kuulua, ja se tekee myös motivoituneeksi. Mutta mt-ongelma kommenttisi perusteella on kyllä sulla... 

Jos epätoivo on motivaatiota niin onko rikolliset teot joiden tavoite on taloudellinen hyöty niin huippu motivaatiota?

Vierailija
39/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisiin kysymyksiin tämä palsta ei ole paras paikka, kannustusta täältä vähemmän saa. Mollausta ja negatiivista arvostelua sitäkin enemmän.

Vierailija
40/42 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat ottaa yhteyttä parissa päivässä, tai vasta kuukauden päästä. Kokemusta löytyy molemmista.

Ja mitään ei häviä jos laittaa sähköpostin tai soittaa ja tiedustelee tilannetta. On ihan normimeininkiä tänä päivänäkin, vaikka täällä ketjussa muuta väitetään.