Te joilla pieni eläke,
Paljonko saatte eläkettä? Kuinka paljon jää käyttöön laskujen jälkeen? Miten pärjäätte? Oletetaan, että ei ole säästöjä.
Tulen saamaan eläkettä 1300 euroa. Mitään muita tuloja ei ole enkä saa. Stressaa ihan hirveästi.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin työttömänä työmarkkinatuella 595 euroa jo tuo takuueläkkeen suuruus kuulostaa lottovoitolta.
Niinhän se kuulostaa. Katsopa silti, paljonko eläkettä verotetaan.
Alle tonnin eläkkeitä EI YHTÄÄN! Työttömyyskorvausta 20%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläke brutto 2965€/kk netto 2225€/kk. Kaksi velatonta kerrostalo osaketta. Toisessa asun ja toisesta vuokratulot. Pärjään kohtalaisesti. En tupakoi enkä käytä alkoholia. Olen 53 vuotias ja eläkeen maksaa vakuutusyhtiö (työtapaturma taustalla).
Sulla ei ole pieni eläke. Suorastaan vittuilua tulla tälläiseen ketjuun kertomaan tuollaisia. Moni ei saa edes palkkaa nettona tuon verran mitä sä saat nettona eläkettä. Lisäksi saat vielä vuokratuloja.
Ei mitään vittuilua. Ei tämä tk- eläke joka on brutto 2965€/kk netto 2225€/kk ole mikään iso. Lisäksi vuokratulo toisesta asunnosta ei montakaan satasta. En pääse etelään montakaan kertaa vuodessa. Tänä vuona päässyt ainoastaan kaksi kertaa. Normaalisti pääsen 5 kertaa vuodessa ja niistä yksi tai kaksi matkaa kaukokohteeseen. Harmittaa kovasti kun jumissa on kotimaassa. Ei ole mikään iso eläke minulla. Näin on. Sano mitä sanot!
Laskujen jälkeen kaikki menee. Onneksi laskut sisältävät joka kuukausi 100 euron sijoitukseen menevän osuuden. Olen joskus yrittänyt kysyä, että miten suuri euromäärä niihin laskuihin menee, mutta kukaan ei ilmeisesti osaa vastata, koska sehän vaihtelee huimasti eri ihmisillä. Minulla on hirveän vähän laskuja kuukaudessa, koska pyrin maksamaan kaikki käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin työttömänä työmarkkinatuella 595 euroa jo tuo takuueläkkeen suuruus kuulostaa lottovoitolta.
Niinpä ja nämä kehtaa narista kuinka rahat ei riitä. Kokeilisivat elää joskus 595 netolla, kuinka hyvin silloin rahat riittäisi.
Onneksi ei ole ikinä tarvinnut hakea tukia.
Lapsilisät 2 kpl ja eläke.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vinkki hakea kansaneläkettä lisäksi, jos on pieni eläke. MUTTA jos kansaneläkettä saa, alkaa sen maksu vasta kun on täyttänyt 65 vuotta.
Olen kuusikymppinen ja olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä muutaman vuoden. Viime vuonna Kela laittoi minulle kirjeen, jossa kehotettiin hakemaan Kelan eläkettä. Ihmettelin asiaa Kelassa työssä olevalle kaverilleni. Hän sanoi, että eihän Kela tiedä asutko puolisosi kanssa yhdessä vai oletko eronnut. Minun saama eläke on sen suuruinen, että jos olisin eronnut, saisin Kelasta eläkettä lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
986,30 eli takuueläke. Lisäksi saan eläkkeensaajan asumistukea 505 €.
Vuokra on 700 euroa, lääkkeisiin menee viisikymppiä, vakuutus parikymppiä, sähkö 20 euroa ja lopuilla ruokaa.
Kuinka helvetissä asutte noin kalliisti.
Koska mä voin. Tässä kunnassa saa täyden eläkkeensaajan asumistuen 712 euron vuokraan asti. Itsemurhakuutiossa asuessa käyttööni jäisi vain noin 30 euroa enemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra on 700 euroa, lääkkeisiin menee viisikymppiä, vakuutus parikymppiä, sähkö 20 euroa ja lopuilla ruokaa.
Koska mä voin. Tässä kunnassa saa täyden eläkkeensaajan asumistuen 712 euron vuokraan asti. Itsemurhakuutiossa asuessa käyttööni jäisi vain noin 30 euroa enemmän rahaa.
Oho. Aika lailla parempi kuin yleinen asumistuki.
1 390€ joka koostuu työ- ja kansaneläkkeestä. Asumistuki omistusasunnosta 180€. Hyvin yksin asuvana pärjään. Tilillä on aina muutama tonni.
Vierailija kirjoitti:
1 390€ joka koostuu työ- ja kansaneläkkeestä. Asumistuki omistusasunnosta 180€. Hyvin yksin asuvana pärjään. Tilillä on aina muutama tonni.
Niin ja lisään vielä, että velkaa ei ole mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja nämä kehtaa narista kuinka rahat ei riitä. Kokeilisivat elää joskus 595 netolla, kuinka hyvin silloin rahat riittäisi.
Onneksi ei ole ikinä tarvinnut hakea tukia.
Lapsilisät 2 kpl ja eläke.
Eläke on sosiaalituki. Sinä et sitä ansaitse, vaan muut maksavat sen sinulle vastikkeettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti eläkeläisen asumituki siirretään yleisen asumistuen piiriin mahdollisimman pian. Eläkeläisellä ei ole mitään syytä asua kalliilla paraatipaikalla veronmaksajien piikkiin.
Pieni työeläke, kaksi määräaikaista vapaaehtoista eläkettä + taiteilijaeläke. Teen tilaustöitä ja saan tekijänoikeuskorvauksia. Niitä tosin verotetaan ankarasti. Vuokrani on kohtuullinen. Pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku velkakierteessä oleva alapeukutti. 😂
Saan vain kansaneläkkeen. Onneksi asunto on ilmainen ja on oma kaivo. Puutarhassa kasvatan melkein mitä vaan, kerään metsästä marjoja ja sieniä, sekä kalastan. Kananmunia saan joskus naapurilta, sekä silloin tällöin metsästäjältä riistaa. Hyvin tässä pärjää ellei tule yllättäviä kuluja. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai velaton, joka ei saa velattomaan asuntoonsa veronmaksajien kustantamia tukiaisia kuten sinä pummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti eläkeläisen asumituki siirretään yleisen asumistuen piiriin mahdollisimman pian. Eläkeläis
Työurani aikaan maksoin paljon veroja, mutta sitähän täällä ei ymmärretä.
Ala opiskelemaan, saat isompaa eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai velaton, joka ei saa velattomaan asuntoonsa veronmaksajien kustantamia tukiaisia kuten sinä pummi.
Olen tehnyt töitä 40 vuotta eikä palkkani ollut huono. En siis ole pummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti eläkeläisen asumituki siirretään yleisen
Kaikkihan niitä on maksanut. Jos olisit maksanut riittävästi, et saisi asumistukea.