Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö abortista kertoa miehelle?

Vierailija
19.04.2025 |

Joudun tekemään abortin tultuani vahingossa raskaaksi lyhyestä tapailusuhteesta. Aika on jo varattu ja olen asiasta varma. Mies asuu kaukana toisella paikkakunnalla ja siksi olemme päättäneet, että emme yritäkään rakentaa parisuhdetta, vaikka mukavasti tullaankin toimeen. 

Pohdin nyt, pitääkö minun kertoa asiasta miehelle? Tiedän että hän olisi uskontonsa vuoksi aborttia vastaan ja haluaisi, että pidän lapsen vaikka sitten adoptioon annettavaksi, joten siksi en haluaisi kertoa. Toisaalta tuntuu, että jos salaan asian, en voi ainakaan tavata häntä enää koskaan, koska tuntisin koko ajan huonoa omaatuntoa siitä, että olen valehdellut. 

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opitko tästä ma mulle antautumisesta lisää vastuullisuutta?

Kiitos kysymästä, kyllä nyt tuntuu vahvasti siltä että en koske yhteenkään mieheen enää pitkällä tikullakaan.

ap

Oliko tämä osa provoa, ei ap:n vastaus vai sarkasmia?

Vierailija
42/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompi tappaa se lapsi ja kärsiä mielenterveysongelmista lopun elämää. 

Miksi alapeukku? Väitätkö, että ap ei tule miettimään joka päivä tuota lasta ja mitä hänestä olisi tullut? 

Väitän. Ei todellakaan tule miettimään, kuten ei juuri kukaan joka tekee omasta tahdostaan abortin. 

Abortti on järkevä päätös, kun ei ole edes parisuhdetta mikä nyt on se ihan peruslähtökohta lisääntymiselle sen lisäksi, että edes nainen HALUAA lapsen - ja AP ei halua. Jos jo kaksi peruslähtökohtaa puuttuu, niin abortti, abortti ja ehdottomasti a b o r t t i. 

Luulen elämänkokemuksesi olevan riittämätön moisen höpön pöpön pöpön puhumiseen. 🤷🏼

Ei ole riittämätön, eikä ollenkaan höpönpöpöä vaan tosiasioita. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään. Jos miestä ei kiinnosta asiasi muutenkaan niin ei todellakaan kuulu hänelle yksityiset terveysasiasi.

Itse tein virheen ja kerroin, mies hyökkäsi kimppuuni ja lopulta päädyin synnyttämään lapsen miehen painostuksen seurauksena. Lapsella ei ole äitiä ja minulle tuo oli kokemuksellisesti pelkkä r aiskaus.

Lapsella ei ole äitiä. Kuka sinä olet?

Fairy-keiju

Vierailija
44/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kysymästä, kyllä nyt tuntuu vahvasti siltä että en koske yhteenkään mieheen enää pitkällä tikullakaan.

Ap

Aivan, eli et näe olevasi itse millään tavoin vastuussa raskautumisestasi puolitutun kanssa, vaan syy on koko miessukupuolen.

Ei kun AP on oppinut kokemuksestaan ja ajattelee muutosta omaan toimintaan sen sijaan, että vaatisi muita toimimaan toisin. Eihän tämä ole mitenkään vastuun vierittämistä toisen harteille, vaan oman toiminnan muuttaminen on juuri sitä, että ottaa itse vastuun omasta elämästään.

Vierailija
45/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit ehkäisyn. 

Vierailija
46/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä on ap:n ihan aito rehellinen tunne tällä hetkellä. Oikeus muutoksiin pidätetään, kunhan tästä järkytyksestä päästään eteenpäin. Ainakaan en ikinä enää jätä ehkäisyä miehen kondominkäytön varaan, vaan palaan hormonaalisen ehkäisyn käyttäjäksi vaikka en olisi parisuhteessa tai missään aikeissa harrastaa seksiä kenenkään kanssa.

Vierailija
47/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio ei ole vaihtoehto tilanteessa, jossa ei halua koko tulevan lapsen olemassaoloa. Millaista on synnyttää lapsi, jonka olemassaoloa ei halua? Sitten jatkossa pelätä koko ajan, että se lapsi tulee jossain vastaan? Kammottavaa.

Vierailija
48/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptio ei ole vaihtoehto tilanteessa, jossa ei halua koko tulevan lapsen olemassaoloa. Millaista on synnyttää lapsi, jonka olemassaoloa ei halua? Sitten jatkossa pelätä koko ajan, että se lapsi tulee jossain vastaan? Kammottavaa.

No mulla on tuollainen tilanne. Ihan hyvin on mennyt. 

Vierailija
49/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aivan, eli et näe olevasi itse millään tavoin vastuussa raskautumisestasi puolitutun kanssa, vaan syy on koko miessukupuolen.

Ei, vaan tällä hetkellä seksin harrastaminen pelkkään kondomiehkäisyyn luottaen tuntuu isolta virheeltä ja tämä raskaaksi tuleminen aiheuttaa niin voimakasta häpeää, että välttyäkseni kokemasta tätä enää uudelleen voisin hyvin jatkossa välttää seksin harrastamista kokonaan. Mielestäni tämä vahinko on yhtä paljon minun kuin miehenkin vika, kaksi meitä sitä oli laittamassa alulle.

Vierailija
50/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kertoa. Sinun asiasi ja sinun päätettävissäsi. 

isällä on oikeus siittiöönsä

Vierailija
51/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä on ap:n ihan aito rehellinen tunne tällä hetkellä. Oikeus muutoksiin pidätetään, kunhan tästä järkytyksestä päästään eteenpäin. Ainakaan en ikinä enää jätä ehkäisyä miehen kondominkäytön varaan, vaan palaan hormonaalisen ehkäisyn käyttäjäksi vaikka en olisi parisuhteessa tai missään aikeissa harrastaa seksiä kenenkään kanssa.

Eivät ne tiedeukkojen kemikaalit kehossasi ole yhtään sen parempi juttu kuin spermatkaan. Pysyttele vaan erossa molemmista. Nykypäivänä ei ole yhtään mitään syytä panna tai olla edes tekemisissä miesten kanssa, poislukien heidän mahdolliset ammattiroolinsa, joiden kanssa on välttämätöntä asioida yhteiskunnassa elääkseen.

Vierailija
52/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei ajatella sitä lastakaan ollenkaan. Ei se ole mitään herkkua elää adoptoituna lapsena.

Vastuullisin valinta on abortti aikaisilla viikoilla, niin estetään koko asia, että tulisikaan mitään lasta. 

Vierailija
53/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä. Abortin tekijöiden nimet ja syntymäaika pitäisi julkaista aina Virallisessa lehdessä.

Kysymys on petoksesta, jossa myös valtio on osallisena ja siten periaatteessa vastuussa ilman isän suostumusta.

Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Miehellä ei ole oikeutta naisen kehoon eikä lapsen kehoon. Miehellä on oma kehonsa, ja

Laskuhan siitä abortista tulee sekä naiselle että valtiolle. Oletko kenties savolainen vai mistä tuo kierous sikiää?

Vierailija
54/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro. On sun asia. Mitä sitä enempää miettimään? Se on vain ongelman poistaminen.

Vierailija
55/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko kertoa, mutta jos et kerro, niin suhde tuohon mieheen ei tule toimimaan. 

Eihän se toimi muutenkaan. Ei mitään syytä kertoa, ei kannata kertoa. 

Ap nyt varmaan kuitenkin kertoo ja suostuu painostuksen alla jatkamaan raskautta tai jotain muuta typerää, sillä hänen tapansa tulla avautumaan vauvapalstalle ja syyllistää itseään jo valmiiksi siitä jos ei kerro miehelle EI LUPAA HYVÄÄ..

Jeps. Laki on tuonut naiselle itsemääräämisoikeuden juuri sitä varten, että hän saa itse määrätä kehostaan eikä kysyä mieheltä. Käyttäkää tätä oikeutta.

Vierailija
56/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompi tappaa se lapsi ja kärsiä mielenterveysongelmista lopun elämää. 

Miksi alapeukku? Väitätkö, että ap ei tule miettimään joka päivä tuota lasta ja mitä hänestä olisi tullut? 

No enpä ite aikanaan mieti jotain veriläjää juuri koskaan

Vierailija
57/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kertoa. Sinun asiasi ja sinun päätettävissäsi. 

isällä on oikeus siittiöönsä

On toki, mutta hän taisi jo päästää sen karkuun.

Vierailija
58/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en pystyisi antamaan adoptioon vaikka on ihana kun adoptioita tehdään. Abortti jos ei ole parisuhteessa on naisen oma asia.

Näin itsekin ajattelen. En halua lapsia ja olen ollut varma asiasta aina, mutta niin sydämetön en minäkään usko olevani, että voisin ensin olla raskaana 9kk, synnyttää lapsen ja sitten antaa sen pois. Kyllä siinä pelkät hormonitkin varmasti aiheuttaisivat voimakkaan kiintymyksen ja lapsesta luopuminen tuntuisi mahdottomalta. 

Kiitos kaikille asiallisista kommenteista. En kerro miehelle ainakaan nyt ja annan suhteen viilentyä. Se on harmi, koska mies voisi hyvinkin olla oikea, mutta lasta en halua kenenkään kanssa. Kyllä tästä itsellekin sen verran nihkeä olo nyt jää, että tuskin haluaisin suhdettakaan jatkaa. Häpeä ja huono omatunto helpottanee ajallaan. Pääasia mielestäni on, että yhdenkään lapsen ei tarvitse syntyä e

Ei sinulla ole hävettävää, moni nainen on käynyt läpi tuon ja paaaaaaaaljon pahempaakin. Sinulle on luotu järjestelmät, joilla voit hoitaa ongelman pois päiväjärjestyksestä sitä varten, että se kitketään mahdollisimman pienenä, eikä sitten kun se on paisunut helvetin isoksi haitaksi sinulle ja kaikille muille. 

Tunteita varmasti tulee ja tuossa riittää käsiteltävää joksikin aikaa. Mutta muista, että niin moni on käynyt läpi nuo samat jutut sinua ennen ja sinun jälkeesi tulee tyttöjä, jotka joutuvat tekemään nuo ratkaisut, nopealla aikataululla ja yhtä hämmentävässä olotilassa. 

Lapsia sitten joskus, jos haluat lapsia, aidosti rakastamasi miehen kanssa, joka rakastaa ja asettaa myös sinut ykköseksi <3 Tai sitten ei, sekin on ihan ok. Mutta ei enää näitä vahinkolaukauksia ja painostus-, r aiskaus- ym. väkivaltalapsia. Se ei ole oikein lastakaan kohtaan

Vierailija
59/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma asiasi. Mieti mitä sinä haluat. Onko nyt oikea aika tulla raskaaksi. Onko mies oikea?

Siitähän ei olllu enää epäselvyyttä, että mitä haluaa. Aborttiaika on jo varattuna. Kysymys on siitä kertoako miehelle asiasta ja minusta ei edes kannattas kertoa.

Vierailija
60/73 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on erittäin hyvä ja toimiva ehkäisykeino ja turvallisuustekijä muutenkin naiselle, vältellä koko miessukupuolta siis. Oikeastaan kaikki riskit kaikilla elämän osa-alueilla putoavat silmissä, kun näin tekee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän