Pitääkö abortista kertoa miehelle?
Joudun tekemään abortin tultuani vahingossa raskaaksi lyhyestä tapailusuhteesta. Aika on jo varattu ja olen asiasta varma. Mies asuu kaukana toisella paikkakunnalla ja siksi olemme päättäneet, että emme yritäkään rakentaa parisuhdetta, vaikka mukavasti tullaankin toimeen.
Pohdin nyt, pitääkö minun kertoa asiasta miehelle? Tiedän että hän olisi uskontonsa vuoksi aborttia vastaan ja haluaisi, että pidän lapsen vaikka sitten adoptioon annettavaksi, joten siksi en haluaisi kertoa. Toisaalta tuntuu, että jos salaan asian, en voi ainakaan tavata häntä enää koskaan, koska tuntisin koko ajan huonoa omaatuntoa siitä, että olen valehdellut.
Kommentit (73)
Minusta on sinun oma asiasi jos teetät abortin, en kertoisi miehelle koska ette ole perustamassa perhettä. Ei ole valehtelua jos ei kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä. Abortin tekijöiden nimet ja syntymäaika pitäisi julkaista aina Virallisessa lehdessä.
Kysymys on petoksesta, jossa myös valtio on osallisena ja siten periaatteessa vastuussa ilman isän suostumusta.
Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Miehellä ei ole oikeutta naisen kehoon eikä lapsen kehoon. Miehellä on oma kehonsa, ja siinä olevat siittiöt. Jos miestä epäilyttää se, mitä siittiöillä tehdään sen jälkeen kun niistä luopuu, hän voi olla niitä luovuttamatta.
Tähän loppuu miehen keho, ja miehen oikeus.
Sijaishoitaja äidin hullua päivittäistä hölynpölyä
Minä en pystyisi antamaan adoptioon vaikka on ihana kun adoptioita tehdään. Abortti jos ei ole parisuhteessa on naisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä. Abortin tekijöiden nimet ja syntymäaika pitäisi julkaista aina Virallisessa lehdessä.
Kysymys on petoksesta, jossa myös valtio on osallisena ja siten periaatteessa vastuussa ilman isän suostumusta.
Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Miehellä ei ole oikeutta naisen kehoon eikä lapsen kehoon. Miehellä on oma kehonsa, ja siinä olevat siittiöt. Jos miestä epäilyttää
Kysymys onkin taloudellisesta hyödystä, joka syntyy abortin myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi tappaa se lapsi ja kärsiä mielenterveysongelmista lopun elämää.
Miksi alapeukku? Väitätkö, että ap ei tule miettimään joka päivä tuota lasta ja mitä hänestä olisi tullut?
Väitän. Ei todellakaan tule miettimään, kuten ei juuri kukaan joka tekee omasta tahdostaan abortin.
Abortti on järkevä päätös, kun ei ole edes parisuhdetta mikä nyt on se ihan peruslähtökohta lisääntymiselle sen lisäksi, että edes nainen HALUAA lapsen - ja AP ei halua. Jos jo kaksi peruslähtökohtaa puuttuu, niin abortti, abortti ja ehdottomasti a b o r t t i.
Vierailija kirjoitti:
Synnytät lapsen ja annat lapsen adoptioon. Niin minä tein.
Miksi alapeukut?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko kertoa, mutta jos et kerro, niin suhde tuohon mieheen ei tule toimimaan.
Eihän se toimi muutenkaan. Ei mitään syytä kertoa, ei kannata kertoa.
Ap nyt varmaan kuitenkin kertoo ja suostuu painostuksen alla jatkamaan raskautta tai jotain muuta typerää, sillä hänen tapansa tulla avautumaan vauvapalstalle ja syyllistää itseään jo valmiiksi siitä jos ei kerro miehelle EI LUPAA HYVÄÄ..
Vierailija kirjoitti:
Synnytä vaan se lapsi.
Kyllä. Suoraan seisovan rasvatun kalun päälle istumaan.
M55
Vierailija kirjoitti:
Minä en pystyisi antamaan adoptioon vaikka on ihana kun adoptioita tehdään. Abortti jos ei ole parisuhteessa on naisen oma asia.
Näin itsekin ajattelen. En halua lapsia ja olen ollut varma asiasta aina, mutta niin sydämetön en minäkään usko olevani, että voisin ensin olla raskaana 9kk, synnyttää lapsen ja sitten antaa sen pois. Kyllä siinä pelkät hormonitkin varmasti aiheuttaisivat voimakkaan kiintymyksen ja lapsesta luopuminen tuntuisi mahdottomalta.
Kiitos kaikille asiallisista kommenteista. En kerro miehelle ainakaan nyt ja annan suhteen viilentyä. Se on harmi, koska mies voisi hyvinkin olla oikea, mutta lasta en halua kenenkään kanssa. Kyllä tästä itsellekin sen verran nihkeä olo nyt jää, että tuskin haluaisin suhdettakaan jatkaa. Häpeä ja huono omatunto helpottanee ajallaan. Pääasia mielestäni on, että yhdenkään lapsen ei tarvitse syntyä ei-toivottuna tähän maailmaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂🤣🤣😂😂
Ihanko erehdytti sinut n*ssimaan, olet täysin syytön tuohon aktiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin itsekin ajattelen. En halua lapsia ja olen ollut varma asiasta aina, mutta niin sydämetön en minäkään usko olevani, että voisin ensin olla raskaana 9kk, synnyttää lapsen ja sitten antaa sen pois. Kyllä siinä pelkät hormonitkin varmasti aiheuttaisivat voimakkaan kiintymyksen ja lapsesta luopuminen tuntuisi mahdottomalta.
Kiitos kaikille asiallisista kommenteista. En kerro miehelle ainakaan nyt ja annan suhteen viilentyä. Se on harmi, koska mies voisi hyvinkin olla oikea, mutta lasta en halua kenenkään kanssa. Kyllä tästä itsellekin sen verran nihkeä olo nyt jää, että tuskin haluaisin suhdettakaan jatkaa. Häpeä ja huono omatunto helpottanee ajallaan. Pääasia mielestäni on, että yhdenkään lapsen ei tarvitse syntyä e
Ootko ihan varma, että mies on oikea, kun välillänne on jyrkkä näkemysasia aika perustavanlaatuisessa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille asiallisista kommenteista. En kerro miehelle ainakaan nyt ja annan suhteen viilentyä. Se on harmi, koska mies voisi hyvinkin olla oikea, mutta lasta en halua kenenkään kanssa. Kyllä tästä itsellekin sen verran nihkeä olo nyt jää, että tuskin haluaisin suhdettakaan jatkaa. Häpeä ja huono omatunto helpottanee ajallaan. Pääasia mielestän
En ole ihan varma, siksi kirjoitinkin, että voisi olla. Miehen sopivuus tuntuu tässä järkytyksessä nyt rehellisesti sanoen aika pieneltä ongelmalta. Aika näyttää.
Ymmärrän, että osa ihmisistä vastustaa aborttia. On helppo myös ymmärtää, että jos ihminen on omaksunut tietyt arvot, niin niistä lähtökohdista abortin vastustaminen on varsin loogista. Sama tietenkin pätee myös niihin, joiden näkökulma sallii abortin.
Siksi on varsin turhaa yrittää kertoa mitä joku toinen tulee tuntemaan jos tekee niin tai näin.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään pystyisi antamaan adoptioon, ja hyvä niin, sillä se ei ole ollenkaan kevyt asia eikä mitään hyväntekeväisyyttä, kuten jotkut naiivit abortinvastustajat luulee.
Tiedän esim. nelikymppisen adoptoidun ihmisen, joka yhä edelleen nelikymppisenä kokee yhteydettömyyttä ja syvää äidin ikävää, koska on joutunut syntymän jälkeen biologisesta äidistä eroon.
Myös useat muut adoptoidut on kärsineet erilaisista kiintymyssuhdetraumoista, joiden kanssa taistelevat aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään. Jos miestä ei kiinnosta asiasi muutenkaan niin ei todellakaan kuulu hänelle yksityiset terveysasiasi.
Itse tein virheen ja kerroin, mies hyökkäsi kimppuuni ja lopulta päädyin synnyttämään lapsen miehen painostuksen seurauksena. Lapsella ei ole äitiä ja minulle tuo oli kokemuksellisesti pelkkä r aiskaus.
Lapsella ei ole äitiä. Kuka sinä olet?
Nainen johon lapsi r aiskattiin ja josta lapsi r aiskattiin. Äitiys alkaa muilla tavoilla.
Kiitos, että jaoit kokemuksesi ja annoit arvokkaan neuvon. Pelkään samaa, että mies painostaisi minua synnyttämään lapsen, jota en ole koskaan halunnut.
ap
Kiitos kysymästä, kyllä nyt tuntuu vahvasti siltä että en koske yhteenkään mieheen enää pitkällä tikullakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Opitko tästä ma mulle antautumisesta lisää vastuullisuutta?
Kiitos kysymästä, kyllä nyt tuntuu vahvasti siltä että en koske yhteenkään mieheen enää pitkällä tikullakaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aivan, eli et näe olevasi itse millään tavoin vastuussa raskautumisestasi puolitutun kanssa, vaan syy on koko miessukupuolen.
No, lakiteknisesti ei ole ennen kuin revitään naisen pillusta irti.
Ja tuokin laki, siis että mies omistaa naisen kohtuhedelmän on hyvin kyseenlainen ja nais- sekä lapsivihamielinen itsessään. Naisen ja lapsen yhteys on biologinen ja ikiaikainen, toisin kuin siittäjillä ei ole mtään luonnollista mandaattia yhteenkään lapseen. Se on pelkkä sepitelmä siis.