Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies on tällainen?

Vierailija
19.04.2025 |

Ei halua mitään yhteistä?

Kuitenkin olemme olleet yhdessä vuosikausia, on koti ja lapset (ovatkin ainoat asiat mitkä virallisesti on yhteistä)

Mutta: pankissa kysyttiin haluammeko yhteisen taloustilin? Mies vastasi, ei. Autokaupassa kysyttiin, tuleeko molempien nimiin, mies vastasi ei. Tuttava pyysi kylään, mies sanoi tulevansa yksin. Vakuutustoimistossa ehdoteltiin jostain että toiselle olisi turvaa, mikäli jotain ikävää sattuisi? Mies ei halunnut (kuvittelee että haluan vain hyötyä hänestä!)

Ehdotan, että ostaisimme kotiin jotain tärkeää (vaikka uusi pesukone kun vanha temppuilee..) Hän vastaa: jos itse maksat. (mutta jos kyseessä olisi tv niin olisi jo ostanut). Ostin sen sitten itse.

Lopputulos on se että koen alemmuutta. Hänellä on valta asema.

Aloituksesta voi saada sen kuvan että törsään. Päinvastoin olen säästeliäs ja korjaan ennenkuin ostan uutta. Minulla on vara ostaa vain ruokaa ja pakolliset talousjutut. Ainut "vikani" on ilmeisesti se että tienaan niin paljon vähemmän kuin mies. Käyn siivoamassa muutamina päivinä viikossa. Hän käyttää surutta sitä minua vastaan. Säästän rahaa mutta ne menee aina johonkin kalliiseen kuten tuo pesukone. Mies ei osallistu huonekalu/astia/pesukone ym ostoksiin! En osta käytettynä sohvaa/sänkyjä hygienia syistä. Näistä tulee minulle iso lovi. Mies käyttää itseensä joka kuukausi humputtelurahaa satasien edestä.

Maksaa valtaosan asumismenoista mutta onko se oikein että saan kuulla siitä? Tietysti on vielä sellainen että jättää kaikki kotona minun niskoille, myös lapset.

Muuten menee hyvin mutta nämä tilanteet, kuin hän eriyttää itsensä perheestään? Kuin pitäisi minua siipeilijänä?

Olisipa kiva saada täältä fiksuja vastauksia tai vertaistukea samaa kokeneilta? Koen että olemme umpikujassa, keskustelu ei auta. Toivoisin että mies pitäisi meitä yhdenvertaisina! Minulla ei ole luottavainen olo, en pysty luottamaan mieheen joka toimii näin. Hän saattaa päättää yksin isoista asioista vaikka se vaikuttaisi koko perheeseen. 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tätähän et halua kuulla, mutta olet miehelle itsestäänselvyys, et arvokas. Totu tai toimi.

Tämäkin ottaa huomioon.

Vierailija
22/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exän kanssa oli vähän samaa. Ei mitään yhdessä hankkimaa ja yhteistä. Mies vain kieltäytyi. Taloon piti tehdä remontteja, mutta ex ei alkanut suunnitella mitään. Lopulta itse ne suunnittelin ja itse remonttilainat otin.

Minä olin se enemmän tienaava ja ex jättäytyi kaikesta vastuusta pois ja oli vain.

Kerran hänet kutsuttiin suullisesti tuttavaperheen lapsen yo-juhliin. Meni sinne yksin. Jälkeen mietin, että kutsu varmaan koski minuakin, kun kuitenkin tiesin tämän pariskunnan ja olin toisen kanssa samassa työpaikassa. Ex vain käyttäytyi siten, että kutsu on hänelle.

Ex kieltäytyi aina kaikesta mitä minä ehdotin. Kaikin tavoin vätys, mutta aina halusi jotenkin näpäyttää ja osasi olla ivallinen. 

Narsisti tai muu luonnevikainen tuokin. Älkää jääkö sietämään tuollaista!

Eron jälkeen käyttäytyi todella tympeän itsekkäästi lapsia kohtaan ja lopulta hylkäsi heidät. Silloin tuli itsellekin tuo narsismi mieleen. Mitenkään mahtaileva ei ollut, mutta muuten narsistisia piirteitä paljon. Minua osasi lytätä ja olla ivallinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla miesvihaprovot tulilla lauantaiaamuna ennen yhdeksää ja vastailee itse omaan ketjuunsa erokannustuksilla.

Klassisemmaksi ei sukupuolten vastakkainasetteluprovo enää mene.

Vierailija
24/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisella todennäköisyydellä aloitus on provo, niin ilmiselvää vastakkainasettelua.

Mutta mikäli ei ole, niin aloittaja voi alkaa korjaamaan tilannetta tekemällä merkittävän parannuksen jonka hän voi tehdä ihan itse: ilmoittaa miehelle että vastedes kaikki kulut jaetaan tasan puoliksi.

Tänä päivänä nimittäin moni mies uskaltaa jo vaatia tasa-arvoa myös omalta puoleltaan, se ei ole enää sitä että nainen poimii vain mieluisat kirsikat tasa-arvokakusta mutta kun tulee laskujen maksun aika, niin ollaan taas yhtäkkiä heikompi astia ja annetaan miehen kantaa suurempi taakka.

Lyhyt vastaus jos ylempi oli someaivolle liian pitkä: Ap, maksa puolet kuluista niin kuin aikuisen ihmisen kuuluu.

Sinä taidat olla provo mutta vastaan silti. 

Kuinka maksaisin puolet kun rahani ei riitä? Mies tienaa viisi kertaa sen mitä minä. Ja kaikki mitä tienaan kuluu perheeseen. 

terveisin, ap

Vierailija
25/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä tuossa on niin ihmeellistä ja väärää? 

Talo on teidän suurin omaisuuseränne ja se on siis yhteinen 50/50. Hyvä.

Mies ostaa auton, jota tarvitsee. Hyvä. 

Ei yhteistä tiliä. Ihan ok, useimmille varmaan normiratkaisu.

Henkivakuutus miehen kuoleman varalle olisi ok, mutta ne ovat kohtalaisen kalliita.

Henkivakuutus sinun kuolemasi varalle ei ole järkevää, koska perheenne elanto ei ole riippuvainen tuloistasi.

Sohvia ja sänkyjä ei tarvitse ostella ihan joka vuosikymmenelläkään.

Vierailija
26/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saada mies ymmärtämään kodin- ja lastenhoitosi arvo? Olette varmaankin keskustelleet tai ainakin yrittäneet keskustella asiasta. Mites pariterapia?  Sinulla on  ikävä asema  tuollaisen miehen kanssa, tuskin hän muuttuu tuosta. Pystyisitkö kouluttautumaan tai hankkimaan itsellesi muuta työtä jossa olisi parempi palkka?  Tuntuu että miehesi on saanut alistettua sinut kokonaan eikä arvosta ollenkaan. Tulisiko kuinka suuri riita jos vaan ottaisit ja pitäisit puoliasi, esim kotitöiden arvosta mitä teet. Voi olla että miehesi ei kunnioita senkään vuoksi että annat hänen päsmäröidä ja tilanne muuttuisi kun et hyväksy sitä. Tai sitten hän on täysi m****u ja ero ainut ratkaisu, eihän tuollainen ole normaalia ja hyväksyttävää 

Välillä hän ymmärtää kyllä. On keskusteltu. Ison sanomisen jälkeen hän hetkellisesti ymmärtää tilanteen ja tekee jopa pari kertaa ruokaa tms.

Olen ehdottanut pariterapiaa. Työtilanne on sellainen etten halua täällä avautua (en pysty tekemään enempää töitä terveydellisistä syistä).  Kiitos viestistäsi :)

ap

Vierailija
27/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkivakuutus miehen kuoleman varalle olisi ok, mutta ne ovat kohtalaisen kalliita.

Henkivakuutus sinun kuolemasi varalle ei ole järkevää, koska perheenne elanto ei ole riippuvainen tuloistasi.

Aloitus on provo.

Vierailija
28/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän tunne-elämältään jähmeä? Ei kovin hyvä empatiakykykään? Huumorintajuton? Suosittelen jatkamaan elämää ilman häntä. Usein ihminen kehittyy ja tasoittuu iän tullessa, mutta nuo tapauksen vain pahenevat. Jokainen ansaitsee kaikin tavoin tavertaisen parisuhteen ja yksinkin on parempi olla, kuin jatkuvasti pettyneenä toisen kanssa.

-M45

Osuit oikeaan. Ei se alkuun tällaista ollut, pahempaan suuntaan on menty. Mies ei edes välitä jos näkee että itken. Itsetuntoni on maassa.

Kiitos sinullekin viestistäsi :)

ap

Vierailija
29/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällimmäisenä tulee mieleen, että mies ei rakasta sinua eikä pidä teitä perheenä kuten se tavallisesti käsitetään. Hän on tuossa käytännöllisessä järjestelyssä itsekkäistä syistä. Toisaalta tulee vaikutelma, ettet sinäkään rakkautta ja empatiaa pidä tärkeänä. Tukeeko mies sinua emotionaalisesti esim. jos sinulla on surua tai olet sairas tai tukeeko lapsianne? Osallistuuko lasten hoitoon ja kasvattamiseen?

Mainitset ettet luota mieheen. Luota tähän intuitioon ja toimi sen mukaan. Sinun on syytä pitää varasi tämän miehen kanssa. 

Vierailija
30/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäät yksin paremmin, saat asumisen ja elatustuet +viikko viikko systeemillä mies joutuu osallistumaan lastenhoitoon ja hoitaa huushollin itse

Ai miten niin paremmin? Työ on siivota muutamana päivänä viikossa? Ei kannata lähteä. Eletään niin vaikeita aikoja. Kuka tahansa voi menettää työnsä, ja hinnat kallistuvat koko ajan. Ei ole helppo löytää uutta miestä lapsikatraan kanssa.

Mies on katkera siitä, että joutuu maksamaan niin paljon enemmän.

Vierailija
31/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa tuohon mitään mutta miehesi on vaikea luonteinen. En varmaan kestäisi jos mies ei halua mitään yhteistä. Mieheni haluaa tehdä kaikkea yhdessä ja jos pesukone hajoo niin sitten mennään yhdessä ostamaan uusi geti koska pyykkiä pestään lähes joka päivä ja se maksetaan puoliksi. Vähän aikaa sitten meiltä hajosi läppäri ja heti ostimme uuden. Mies sanoi ettei ilman läppäriä voi pärjätä pitkään. Meillä mieheni tienaa paljon vähemmän kun minä mutta osaa säästää tärkeisiin asioihin kuteen läppäriin.

Vierailija
32/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päällimmäisenä tulee mieleen, että mies ei rakasta sinua eikä pidä teitä perheenä kuten se tavallisesti käsitetään. Hän on tuossa käytännöllisessä järjestelyssä itsekkäistä syistä. Toisaalta tulee vaikutelma, ettet sinäkään rakkautta ja empatiaa pidä tärkeänä. Tukeeko mies sinua emotionaalisesti esim. jos sinulla on surua tai olet sairas tai tukeeko lapsianne? Osallistuuko lasten hoitoon ja kasvattamiseen?

Mainitset ettet luota mieheen. Luota tähän intuitioon ja toimi sen mukaan. Sinun on syytä pitää varasi tämän miehen kanssa. 

Tuota olen itsekin miettinyt; kykeneekö mies aitoon rakkauteen? Hänen on vaikea näyttää tunteitaan tai tukea minua tai lapsia. Ei juuri osallistu.

Olen empaattinen (ymmärrän liikaakin miestä) tunteellinen ja kiltti, helppo höynäytettävä. Ennen lapsia tilanne oli toisinpäin, minä tienasin enemmän. 

Kiitos sinullekin viestistäsi :)

ap

Vierailija
33/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka maksaisin puolet kun rahani ei riitä? Mies tienaa viisi kertaa sen mitä minä. Ja kaikki mitä tienaan kuluu perheeseen. 

terveisin, ap

Provo varmistettu.

Vierailija
34/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei niin tykkää susta tai seurastasi. Sai jo haluamansa eli lapset, ei koe tarvetta esittää. Millainen hän oli ennen lapsia? 

Vierailija
35/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, siivoojat eivät ole noin naiiveja. Mene takaisin trollikouluun.

Vierailija
36/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se kokonaisasenne on ongelma. Mies sanoo kaikkeen ei, ei halua viettää aikaa yhdessä ja muistuttaa siitä kuka maksaa asumisesta enemmän. Harva sellaista parisuhdetta haluaa. 

Vierailija
37/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä hän ymmärtää kyllä. On keskusteltu. Ison sanomisen jälkeen hän hetkellisesti ymmärtää tilanteen ja tekee jopa pari kertaa ruokaa tms.

Olen ehdottanut pariterapiaa. Työtilanne on sellainen etten halua täällä avautua (en pysty tekemään enempää töitä terveydellisistä syistä).  Kiitos viestistäsi :)

ap

Sun kirjoitustyylisi on niin kankea ja helposti tunnistettavissa. Mene vaikka ulos välillä ja käy juttelemassa jollekin. Ei ole normaalia vääntää näitä satuja täällä harva se päivä.

Vierailija
38/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa tuohon mitään mutta miehesi on vaikea luonteinen. En varmaan kestäisi jos mies ei halua mitään yhteistä. Mieheni haluaa tehdä kaikkea yhdessä ja jos pesukone hajoo niin sitten mennään yhdessä ostamaan uusi geti koska pyykkiä pestään lähes joka päivä ja se maksetaan puoliksi. Vähän aikaa sitten meiltä hajosi läppäri ja heti ostimme uuden. Mies sanoi ettei ilman läppäriä voi pärjätä pitkään. Meillä mieheni tienaa paljon vähemmän kun minä mutta osaa säästää tärkeisiin asioihin kuteen läppäriin.

Kuvasit hyvin. Vaikealuonteinen! Kertomasi on normaalia, mitä kaipaisin! Jos meillä olisi tilanne noin, miestä ei kiinnostaisi, hän sanoisi minulle että osta itse jos tarvitset, minä en maksa!

ap

Vierailija
39/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei ymmärrä parisuhteen sääntöjä että yhdessä päätetään asioita. Mieheni on yksinkertainen kun vaan vastaa joo kaikkeen jos pitää ostaa jotain.

Vierailija
40/49 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti SINÄ et pese miehen pyykkejä sun ostamassa pesukoneessa.

Ilmeisesti annat hänen kuitenkin pestä omat pyykkinsä kuten sinäkin ehkä katsoisit hänen ostamaansa tv:tä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän