Voiko pitkästä suhteesta toipua parissa kuukaudessa?
Eilen käytiin pitkä keskustelu exsän kanssa kun kuulin että hän on jo aloittanut uuden suhteen. Suhteemme lopusta on n. 5kk ja siitä kun muutin pois yhteisestä kodista on aikaa vain n. 1.5kk.
Hän sanoi että jokainen ihminen toipuu omaa tahtiaan ja hänellä ei siihen mennyt montaa viikkoa. Onko hän voinut rakastaa minua ollenkaan koska pystyy jo nyt jatkamaan elämäänsä!? Sanoi siis varsin suoraan että ei enää rakasta minua, välittää kyllä ja olen omalla tavallaan hänelle tärkeä vieläkin. Meillä on yhteisiä lapsia ja meillä oli suht hyvä parisuhde, emme siis eronneet riidoissa.
Minulle tuli paha olo tästä, olo että miten ihminen voi noin vaan " unohtaa" . Onko joillakin nappula millä painaa tunteet on/off? On kuulema asioita käsitellyt kumminkin sen verran ettei ikinä näkisi meitä enää yhdessä.. Tämäkin lause minua ihmetytti! Mikä on voinut 5kk muuttua niin paljon että hän voi sanoa noin? Miksei hän näe meitä enää yhdessä millään keinolla?
En tajua miks mä kelaan näitä juttuja, mut loukkaa jotenkin!
Kommentit (33)
Sellainen asia mulle tuli mieleen tähän " nopeasti uusi nainen" juttuun että exsälläni oli/on kova kiire saada lisää perhettä. Hän on " jo" 30v. ja me yritimme raskautta 2vuotta, onnistumatta siinä. Tiedän että hän haluaa lisää lapsia ja haluaa ne pian. Voisiko tämä siis olla syynä siihen että kiirehtii...
Jotenkin vaan ihmettelen ja ihmettelen tätä nopeasti selviytymistä ja tosiaan sitä miten ne tunteet voi noin vaan loppua yhtäkkiä. näin hän siis väittää ettei tunne mitään enää. Tietysti jos tämä hänen uusin on niin valloittava niin kaippa ne tunteet siinä viilenee entistä kohtaa, mutta exsä minulle eilen sanoi että hän ei nähnyt meidän parisuhteessa ongelmia, oli tyytyväinen ja minä olin hyvä nainen. Jos olin niin hyvä ja kaikki oli hänen mielestään hyvin niin miten hän voi vaan unohtaa.. Jankkaan nyt tätä samaa asiaa. :/ Miten mä voin hyväksyä tän tilanteen, lasten takia olisi päästävä jaloilleen pian. No eikai mulla ole vaihtoehtoja kun hyväksyä... Miksi mulla pyörii vaan päässä se lause että: Mä en näe meitä enää yhdessä, yhteen en palaisi koskaan. Hyvinhän perusteli sen että miten hän on voinut jatkaa elämäänsä ja sanoi ettei voinut olla ottamatta uutta naista vain sen takia että mä en ole siihen valmis, että hänen pitää jatkaa elämäänsä.. Mut miksi jatkaa näin pian??
Joo nyt rauhotun.
Joten erotyön hän aloitti marraskuussa kun kerroin että ero edessä ja sillonkin muutama kk vielä harkittiin asioita ja se kunnon päätös erosta tehtiin tammikuussa eli ei montaakaan kk sitten.
ap
Osa tekee sitä eroaan mielessään jo vielä suhteessa ollessaan jne
Se, että hän sanoo, ettei enää rakasta sinua ja että on jo toipunut, ei tarkoita sitä, että näin oikeasti olisi. Mies ei välttämättä halua tunnustaa sinulle, miten rikki on. Ja saattaa kyllä toisaalta uskotella niin itselleenkin.
Itse työstän asiaa ja eroa vielä pitkään ja minä rakastan yhä miestäni. En voi noin vaan lopettaa rakastamasta. Olemme kumminkin miehen kanssa monta kertaa viikossa tekemisissä lasten takia ja mies haluaa olla ystäväni kuulema. ap
Ja erosta toipumiseksi usein pyritään hankkimaan uusi suhde mahdollisimman pian. Se ensimmäinen eron jälkeinen suhde ei useinkaan kestä, vaan on vain keino selvityä erosta.
Joten tunteet eivät olleet kuolleet kyllä. Tuossa juuri äitilleni purin tunnin näitä asioita, kai se sitten on vaan niin että miehet selviää helpommin ja jatkavat elämäänsä. Äitini ja isäni kun erosivat 25vuoden suhteen jälkeen niin isäni kuulema meni jo seuraavana päivänä treffeille uuden naisen kanssa.. Miehet on outoja. ap
Miksi erositte?
mä erosin miehestäni 4 v seurustelun jälkeen 1,5v sitten. Itse pääsin suh hyvin yli ja mies vieläkin sinkkuna vatvoo mennyttä suhdettamme. Kutenjoku sanoi, olin työstänyt eroa päässäni jo jonkin aikaa, miehelle se tuli shokkina
Ero on ollut minulle tosi vaikea ja niinkun sanoin en käsitä sitä miten tunteet voi vaan " pistää syrjään" yht äkkiä. Miten toista voi vaan lakata rakastamasta näin lyhyessä ajassa. ap
Uusi suhde voi nyt tuntua hänestä niin mahtavalta, ettei myönnä ajattelevansa teidän yhteiselämää sen enempää. Mutta usko pois, teidän yhteiset vuodet vaikuttaa mieheen vielä pitkään! Sinulle hän voi väittää mitä hyvänsä. Ei noin nopeasti kukaan toista unohda, oli sitten kuinka kuihtunut suhde hyvänsä.
Ehkä hän käsittelee asian vasta sitten kun tämän uuden suhteen alkuhuuma alkaa hälvenee. Tai sitten hän vaan päätti selvitä, mietti hetken ja unohti. no oli miten oli, minun kai turha sitä itkeä, mutta en voi siitä olla loukkaantumatta. Kyllä se sattuu miten toiset vaan voivat jatkaa.. Eniten minua pelottaa se millainen uusi nainen on ja miten lapset suhtautuu, pitää vaan luotta miehen arviointi kykyyn tässäkin asiassa.
Mites miten pian teistä on hyvä aika esitellä pienille lapsille uusi suhde? Monien treffien tai viikkojen tai kuukausien seurustelun jälkeen se teistä on ok?
Ensin pistää miehen pihalle ja sitten vielä odottaa, että mies jäisi oven taakse ruikuttamaan sisäänpääsyä! Herää jo! Kanna tekojesi seuraukset.
Ystävyys eron jälkeen EI OLE MAHDOLLISTA ennen kuin on kunnolla erottukaan. Ja te ette selvästikään ole vielä eronneet, jos kerran olette jatkuvasti toistenne kanssa tekemisissä. Edes lasten takia ei ole oikeasti mitään syytä pitää yhteyttä muuta kuin ehkä kerran kuussa. Kaikki yhteydenpito, joka on yli yhden kerran viikossa, on täysin turhaa ja vaikeuttaa eron käsittelyä teillä molemmilla.
Miehesi on ollut ihan pakko hankkia itselleen uusi naisystävä saadakseen jotakin selkeyttä tilanteeseen. Muutenhan sinä roikottaisit häntä löysässä hirressaä vuodesta toiseen. Ystävyyden ja lasten edun nimissä!
Avioero ei yleensä ole mikään veitsellä leikaten -asia. Mies on ehkä voinut huonosti kanssasi jo pitkään ja surrut tulevaa eroa hiljaa mielessään. Kyllä hän voi jo olla hyvinkin valmis vaihtamaan elämänsä suuntaa.
Kenen kanssa muuten itse juttelet erostasi? Varmaan naisten. Miehillä on ihan sama juttu: heidän on helpompi jutella erosta ja muista ihmissuhdeasioista naisten kuin miesten kanssa. Tämä jakaminen synnyttää helposti intiimiyttä ja johtaa suhteeseen. Miehet tarvitsevat naista kaikissa tunne-elämänsä käännekohdissa. Ihan samoin kuin naisetkin. Mielestäni olisi julmaa syyttäää miestä tästä. Kyllä hän tarvitsee tukea ihan samalla tavalla kuin sinäkin.
Se, että miehesi nyt on menossa eteenpäin, EI tarkoita, että hän ei olisi rakastanut sinua tai ei arvostaisi sitä, mitä teillä oli. Eroaminen nyt vain on sellaista, että pitää erota. Ja se taas ei oikein onnistu siten, että pysytään yhdessä, rakastetaan toisiaan ja otetaan toisen tunteet huomioon ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Sillä sitähän sinä tunnut haluavan?
On ihan hyvä, että mies panee sinut tosiasioiden eteen.