Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Junttisuomalaiset juhlii tänään pääsiäistä

Vierailija
18.04.2025 |

Tänään on pitkäperjantai eli jos haluaa larpata uskovaista pääsinen on vasta sunnuntaina... ja muualla sitä juhlitaankin vasta silloin ja mennään ravintolaan tai tehdään juhla- ateria kotona. 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet juntit kutsuu tänään vieraita pääsiäisaterialle. Euroopassa ja ortodoksissa maissa jo pikkulapset tietää milloin on pääsiäinen. 

Suomessahan on perinne juhlia ns. aattopäiviä. Miksi meidän pitäisi muuttaa näitä meidän perinteitä siksi, että joku sinun kaltaisesi häåeää suomalisuuttaan.

Se pääsiäisen aatto olisi aatto olisi huomenna...ja voisi vähän miettiä päivän merkitystä, jos jouluun vertaat.

Vierailija
22/21 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juntti lähden nyt laittamaan kohta saapuville vieraillemme maittavaa illallista, enkä enää ehdi keskittyä tähän lupaavaan keskusteluun, mutta jatkakaahan. Kivaa pitkäperjantaita, vaikka sen pitäisi vissiin ankea ja kamala olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/21 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Minulle pitkäperjantai on tärkeä pääsiäisen päivä. Ilman Jeesuksen ristinkuolemaa ei olisi syntien sovitusta eikä ylösnousemustakaan. 

Toi on aitoa suomalaisuutta. Minä, minä,minä... ihan yhdentekevä perinteet ja tavat kun Minä!