Mitä veikaatte, koska hallitus poistaa arkipyhävapaat?
Eli ainakin olisi työpäiviä jatkossa:
loppiainen, helatorstai, pääsiäismaanantai, vapunpäivä ja juhannusaatto
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nuo poista kohta palkat kun ek vaatii kilpailukykyä.
Sitähän ne kokkarit tahtoo. En voi käsittää, että viidesosa suomalaisista kuvittelee kuuluvansa omistavaan luokkaan. Suurin osa saa palkkaa ja tarvitsee sitä.
Suomalaisille on saatava jäätelöpäivä arkipyhäksi. Suomessa tunnetusti syödään julmetusti jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa vaikka poistaisi. En ole työelämässä enää.
-Työkyvyttömyyseläkeläinen 53v
Tätä mahtavaa empatian määrää! Minä, minä.
Tyypillinen eläkeläinen. Kaksi kasikymppistä juuri turisi, kuinka tyytyväisiä ovat hallitukseen. Eläke nousi 4000->4400 inflaatiokorotusten myötä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta poistetaan ylityölisät, iltalisät ja yölisät. Pyhäpäivinä tehdyistä töistä pyhäpäiväkorvaukset pois.
Heh, siinä loppuu päivystykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen eläkeläinen. Kaksi kasikymppistä juuri turisi, kuinka tyytyväisiä ovat hallitukseen. Eläke nousi 4000->4400 inflaatiokorotusten myötä.
Jokainen ajattelee vain itseään ja viiteryhmäänsä. Vieläkö tälläinen tulee yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin suurta eläkettä saavat ovat sentään onneksi pieni vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne nyt enää uskalla. Persuja ei kohta enää ole jos nuolevat kokoomusta vielä.
Siksi persut nyt tekee kaiken tämän, koska tietävät ettei ole mitään asiaa hallituksiin tämän jälkeen.
Kahta asiaa en suomalaisessa työelämässä ymmärrä:
-miksi liittoon kuulumattomat saavat samat edut, kuin liiton jäsenet?
-miksi palkalliset, kristilliset juhlapyhät kuuluvat kaikille, myös kirkkoon kuulumattomille ja viäräuskoisille?
Vierailija kirjoitti:
Saisi poistaa. Olisi vähemmän ruuhkaa kaupoissa ja rauhallisempaa kun naapurit töissä eikä kotonaan tömistelemässä kuin norsut ja vetämässä viinaa to-su
Miten tämä poistaisi ruuhkan kaupoissa? Poistuisivatko siis viikonloput myös, ja muuttuisiko arkityöaika?
Töitähän voisi muuten tehdä vuoroissa, mutta entä koulut ja päiväkodit? Niissäkin työskennellään. Olisiko sitten niin, että kou)ut ja päiväkodit toimisivat myös vuoroissa, ja jokainen toisi lapsensa silloin kuin sopii?
Arkityöajan muuttaminen sopisi minulle kyllä. Enää ei eletä agraarikulttuurissa eikä tarvitse nousta lypsämään lehmiä aamuvarhain, joten työpäivät ja koulupäivät voisivat alkaa noin klo. 10-11.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ajattelee vain itseään ja viiteryhmäänsä. Vieläkö tälläinen tulee yllätyksenä?
Eläkeikäisten yleinen ahneus kyllä tulee. Harmi ettei tällaisena pienen ikäluokan kansalaisena ole koskaan ylivoimaa eläkeläisiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Jonnet ei muista, mutta 1973 loppiainen, helatorstai ja toinen helluntaipäivä (ennen maanantai) siirtyivät lauantaille.
Vuoden 1992 alussa tuli voimaan laki, joka palautti loppiaisen ja helatorstain oikeille paikoilleen.
Eli on sitä ennenkin tehty.
Helatorstai tuli palkalliseksi vapaaksi vasta ysärin loppupuolella. Liukuvassa työajassa se päivä meni miinustunneille, toki vuosilomaa pystyi ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
-miksi palkalliset, kristilliset juhlapyhät kuuluvat kaikille, myös kirkkoon kuulumattomille ja viäräuskoisille?
Kirkkopyhät on rakennettu pakanapyhien päälle. Miksi kristityt saavat pyhät ja miksi juhlivat pakanuutta?
Jos poistaa arkipyhät, korvaan ne saikkarilla.
Kiky sopimuksen aikaan kompensoin työajan pidennyksen saikulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin suurta eläkettä saavat ovat sentään onneksi pieni vähemmistö.
Ei ole. Miesten keskieläke on jo 2300 euroa eli pienen palkan verran ja naisten keskieläke 1900 euroa. Nuorison pitäisi näillä palkoilla perustaa perhe ja ostaa koti, samalla rahalla jonka toiset saavat ansiottomasti makaamalla vuosikymmeniä seniorilomalla toisten piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kaikille palkallisia arkipyhät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikäisten yleinen ahneus kyllä tulee. Harmi ettei tällaisena pienen ikäluokan kansalaisena ole koskaan ylivoimaa eläkeläisiä vastaan.
Samanlainen tulet itsekkin olemaan eläkeläisenä. Lapsi ajattelee mitä etuja tarvitsee siinä elämänvaiheessa, aikuinen aikuisena, eläkeläinen eläkeläisenä jne
Vierailija kirjoitti:
Ei Jeesus Kristus sinun kanssasi. Miten monta kertaa vuodessa sinulle pitää toistaa, että useimmat kirkolliset juhlat on asetettu esikristillisten juhlien päälle?
Minä uskonnottomana haluan, että te valloittajauskontoiset siirrätte juhlanne pois vanhojen auringonkiertoon ja hedelmällisyyteen, sekä sadonkorjuuseen liittyvien juhlien ajankohdasta. Jeesus ei syntynyt jouluna eikä Johannes Kastajaa kastettu juhannuksena.
Loppiaisen ja helatorstain voitte pitää. Itsenäisyyspäivänä ja Vappuna menette töihin. Samoin jouluna ja juhannuksena.
Juhannus jo siirretty viikonloppuun. Joskus oli oikealla paikalla.
Loppiaista vietämme milloin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen tul
En tule. Tulen saamaan takuueläkkeen verran eläkettä, koska pieni palkka. Siksi onkin hyvä että voin jättää työnteon ja eläkeläisten elättämisen milloin tahansa. Ei vaikutusta eläkkeeseen.
Minä ehdoitan yhtä. Sukkapyhä eli se päivä on pyhitetty kaikille parittomille sukille.
Etsitään yhdessä koko perheenä kadonneita sukkia ja lopulta ripustetaan parittomat sukat verho tankoihin ja sukkamonsteri yritetään lahjoa tai häätää.