Mitä veikaatte, koska hallitus poistaa arkipyhävapaat?
Eli ainakin olisi työpäiviä jatkossa:
loppiainen, helatorstai, pääsiäismaanantai, vapunpäivä ja juhannusaatto
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Kahta asiaa en suomalaisessa työelämässä ymmärrä:
-miksi liittoon kuulumattomat saavat samat edut, kuin liiton jäsenet?
-miksi palkalliset, kristilliset juhlapyhät kuuluvat kaikille, myös kirkkoon kuulumattomille ja viäräuskoisille?
En ymmärrä sitäkään miksi somalit ovat suomalaisen sosiaaliturvan piirissä.
En ole tuosta kuullutkaan, mutta saa eduskuntalaiset itse mennään tekemään työni arkipyhinä, jos se poistetaan. Itse en töihin silloin mene. Ja jos siitä ongelma tulee, niin otan lopputilin.
Outoa jos eduskunnalla olisi valtaa nuo lakkauttaa, sillä työtätekevät maksavat arkipyhät omalla työpanoksellaan. Tämähän tarkoittaisi palkkojen nostamista tai työajan vähentämistä. Mikään laki ei voi ottaa työntekijältä pois sitä minkä on itse lain sääntöjen mukaan itselleen saanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa vaikka poistaisi. En ole työelämässä enää.
-Työkyvyttömyyseläkeläinen 53v
Näin sinun ikäpolvesi kieltämättä ajattelee. Mikään ei haittaa, jos se ei ehdi koskettamaan itseä.
Sietäisikin poistaa. Kukaan ei edes tiedä miksi jotain helatorstaita vietetään. Sama kuin joku romanien kansallispäivä olisi palkallinen vapaa kaikille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mahtavaa empatian määrää! Minä, minä.
Tyypillinen eläkeläinen. Kaksi kasikymppistä juuri turisi, kuinka tyytyväisiä ovat hallitukseen. Eläke nousi 4000->4400 inflaatiokorotusten myötä.
Älä viitsi valehdella. Saan juurikin tuon verran eläkettä ja se nousi vuodenvaihteessa peräti 50 eur. Paitsi, että samantien verotus kiristyi ja saan nyt vähemmän käteen kuin viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta poistetaan ylityölisät, iltalisät ja yölisät. Pyhäpäivinä tehdyistä töistä pyhäpäiväkorvaukset pois.
Sunnuntain tuplapalkan saa ainakin poistaa.
Sitten pitää poistaa myös sunnuntaityöt kaikilta aloilta.
Vierailija kirjoitti:
Kok, ps, rkp ja kd arvostaa kristillistä kulttuuriperintöä
Vaihtoon koko hallitus 😔 Ikinä aikasemmin en ole vasemmistopuolueita kannattanut, mutta nyk. hallituksen linja on törkeä. Köyhät kyykkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta poistetaan ylityölisät, iltalisät ja yölisät. Pyhäpäivinä tehdyistä töistä pyhäpäiväkorvaukset pois.
Heh, siinä loppuu päivystykset.
Vanhustenhoivakin muuttuu edulliseksi, kun hoitajat ovat paikalla vain arkisin klo 8-16. Etenkin viikonloput ja yöt ovat kalliita, joten tulee paljon säästöä jos voidaan poistaa hoitajaresurssi niistä.
Vierailija kirjoitti:
KD on täynnä jotain lahkolaisia, joita ei ev.lut. kirkon perintö kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Juhannus jo siirretty viikonloppuun. Joskus oli oikealla paikalla.
Loppiaista vietämme milloin sattuu.
Emme. Sitä vietetään aina 6.1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sinun ikäpolvesi kieltämättä ajattelee. Mikään ei haittaa, jos se ei ehdi koskettamaan itseä.
Tämä on demokratia. Olen vain iloinen, että tyhmä kansa saa mitä tilaa ja ansaitsee. Satun olemaan kiitollinen työkyvyttömyyseläkkeellä puoliso tosin vielä töissä. Ikävää se. Äänestäkää fiksummin ensi kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoon koko hallitus 😔 Ikinä aikasemmin en ole vasemmistopuolueita kannattanut, mutta nyk. hallituksen linja on törkeä. Köyhät kyykkyyn.
Parempi, että se järki kasvaa päähän vaikka myöhässä kuin ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
No sitten poistuu varmaan vaan vappu.
Vierailija kirjoitti:
Arkipyhiä on liian vähän, keksikääpä niitä lisää!
Jos vappu osuu keskelle viikkoa niin loppuviikko pitää saada vapaaksi. Juopotti päiviä nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen eläkeläinen. Kaksi kasikymppistä juuri turisi, kuinka tyytyväisiä ovat hallitukseen. Eläke nousi 4000->4400 inflaatiokorotusten myötä.
Noin suurta eläkettä saavat ovat sentään onneksi pieni vähemmistö.
Äläkä ny. Keskieläke 2100 e / kk, joten puolet ala-ja toinen puoli yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ajattelee vain itseään ja viiteryhmäänsä. Vieläkö tälläinen tulee yllätyksenä?
Eläkeikäisten yleinen ahneus kyllä tulee. Harmi ettei tällaisena pienen ikäluokan kansalaisena ole koskaan ylivoimaa eläkeläisiä vastaan.
Mitäs sä höpötät. Ei eläkeläiset itse päätä kuinka paljon eläkettä saavat, koska siihen vaikuttaa vain ja ainoastaan se mitä on ansaittu työuran aikana. Joku saa 1000 ja joku toinen 10000 kk etkä mahda sille mitään. Sinä ja sun ahneus., säännöt vaan on sääntöjä joita herrat viisaudessaan ovat kehitelleet.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä paikallista sopimista...
Kun nyt taas puhutaan säästöistä, sakset kädessä, niin eduskunnasta voitaisiin poistaa 1/2.Olisi vähemmän riitelyä ja saataisiin ehkä jotain järkevää aikaan.Toinen säästökohde on Alko, aivan liikaa myymälöitä, pitäisi karsia rankalla kädellä 80% pois, hyvä verkkokauppa olemassa, myymälät turha kustannuserä.
"En tule. Tulen saamaan takuueläkkeen verran eläkettä, koska pieni palkka. Siksi onkin hyvä että voin jättää työnteon ja eläkeläisten elättämisen milloin tahansa. Ei vaikutusta eläkkeeseen."
Varmasti tulet. Tulet sillloin äänestämään niitä puolueita ja niitä aatteita, jotka tukevat eläkeläisten ja (takuu)eläkkeiden asemaa. Eläminen jo itsessään on itsekästä, ja ahneudesta kieltäytyminen on elämästä kieltäytymistä. En usko, että näin kuitenkaan teet