Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ELOKUISET LOPPUVIIKKOON+++

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ainakaan löytänyt tälle aamulla pinoa, joten aloitin siis loppuviikolle pinon. Yleensä on viikonloppuna ollut vähän hiljaisempaa, joten ajattelin, että pistetään kaikki tarinat tähän. Västis se varmaan laittelee sitten linkkiä taas eiliseen pinoon, kun minulta ei luonnistu...

Jav@: joo kyllä se istukan paikka vaikuttaa, kolmannessa raskaudessa oli takana ja todi selkeästi jo h 15 alkoivat liikkeet tuntumaan. Nyt siis istukka edessä ja pientä liikettä olen alkanut tuntea, saas nähdä kuinka voimistuu.

Sinilintukin on viikoissa sitten jo yli puolenvälin, onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Hillapinja: meilläkin on rakenneultra juuri samana päivänä, taidetaan olla viimeistem joukossa tuolla ultrassa.

Oma napa: jaa, eipä ihmeitä, vajaa kolmisen viikkoa rakenneultraan ja seuraavaan neuvolaan vajaa viisi viikkoa, tosin tuo rakenneultra on samalla äpkl lääkärilläkäynti. Tänä aamuna meinasin pyörtyä vaaassa, kun paino oli noussut viikonlopusta 2 kiloa, kääk! Koitan olla panikoimatta, mutta eilen tuli kyllä syötyä suolaista ruokaa ja nyt janottaa ja naamakin aamulla turvoksissa, lisäksi olin eilen lenkillä ja mulla aina tuo liikunta nostaa seuraavan päivänä painoa...mutta täytyy nyt tosiaan katsoa mitä suuhunsa laittaa. Ihanaa on kyllä se, että olen jälleen jaksanut käydä jumpissa ja sauvakävelyllä. Eron kyllä huomaa edellisiin raskauksiin, joissa olen ollut täyspäivätöissä, eipä ole illalla sitten jaksanut tehdä muuta kuin maata ja nukkua. Ja kyllä sen nytkin huomaa työpäivän jälkeen on aika väsynyt olo, mutta sitten näiden kotipäivien jälkeen jaksaa vielä liikkua.

wintergirl h16+3

2/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tuliki sitten kunnolla hölmöiltyä, sitä se teettää ku tekee monta asiaa yhdellä kertaa...

Onnea rakenneultrassa käyneille! Olipa ihania uutisia! Itse saan ootella tuonne 2.4.asti eli yli kaks viikkoa vielä..kauhea ku ei malttais millään oottaa :) eli mulla on samalla se 4d-ultra..

Ihanaa ku viikonloppu on taas ihan ovella! Saa taas olla tekemättä ei mitään (huomaa varmaan etten ole mikään työnarkomaani).

Kiitos teille kärry yms. asioista, vähän helpotti ku annoitte vihiä! Kävin jo kaupoilla kurkkaamassa miehen ja kuopuksen kera :) nyt vaan tarttis sitten löytää se " oikea"

Painajaisista/unista: olen lueskellut näistä uniasioista ja mulla on ollu kans ihme unia..valitettavasti ne on ihan kauheita painajaisia. Niissä aina tapahtuu näille vanhemmille pojille jotain ja yritän niitä hirveessä paniikissa pelastaa..ja sitten heräät ja unta ei todellakaan saa..Pahin oli viime yönä..antaaksi ku kerron sen tässä mutta pakko saada purettua...meidän 12v poika oli järvellä luistelemassa (asutaan suht lähellä) ja putos jäihin ja ku järvellä on kova virtaus niin hän " valu" jäiden alle ja meni ihan mun alta, onneksi sain hänet nostettua ylös seuraavalla avannolla...mutta arvatkaa mikä olo mulla on..tiedän että se oli unta mutta olen ihan paniikissa itkua töhertänyt ku mieleen palaa vaan pojan kasvot jään alta...se oli jotain ihan kauheeta ja unta ei sitten lopulta saanut enne viittä..

Väsymyksestä: Onko teillä vielä väsymystä? Varoitus: menee aika intiimiksi...Ite olen iltasin aivan sika väsyny, töllö pimenee todella helposti ku sänkyyn menee (ja mieshän siitä tykkää...joo ei) aika vähälle on jäänyt valitettavasti parisuhteen hoito.. :( ärsyttävää ku yleensä olen se joka meillä " sitä" ehdottaa ja nyt ei kiinnosta ku nukkuminen...kyllä on ollu niin huono vaimo fiilis ku toinen joutuu ihan puutteessa elämään ja ku toinen vielä tottunut suhteellisen öhöm tiiviiseen pöllyttelyyn...kovia ollaan (oltiin) siis " siivoamaan" ...onko teillä muilla näin vai olenko ainut?? Alkaa ihan oikeasti haittaamaan itteäni ku ei vaan jaksa :( Halut ois tallella mutta kuka perheellinen työssä käyvä sitä päivällä pystyy.... :)

Wintergirl: Et ole ainoa jolla tota painoa tulee..siis ihan järkyttävää..joka aamu ku vaa´alla käyn niin se näyttää 200g lisää edellisen päivän painoon, että näin...ja ku viikkoja vielä on se 22 jälellä niin huh huh...en tiedä miten se noin kauhesti nousee (maha murisee taas), mutta tällä menolla olen melkonen porsas ens syksynä :( masentaa, just ennen ku raskauduin sain painoani tiputettua kamalalla työllä ja vaivalla sen 10kg niin kohta ne on jo tullu kaikki takasi...puolet on jo tullu

Suppareista taas...mulla masu kovenee aika usein, ihan niin että pahaa tekee, eli tosi kovasti välillä supistelee, onneksi on vain tuon masun kovenemista eikä " kunnon" suppareita

Mutta iloisempii asioihin..

Liikkeistä: Ootteko te tuntenee jo vauvan " pönkimisiä" ? Vilperi on mielestäni niin että se makaa poikittain. Parina päivänä se on tunkenut takapuoltaan niin että se ihan vähän jo sattuu. Sen näkee ihan selvästi ku makaa selällään, ku kohtu menee ihan hassun muotoseksi sellaseksi toispuoleiseksi. Ja masu on ihan kova siitä kohtaan. Muita liikkeitä tuntuu jo ihan selvästi vähän väliä.Todi liikkuvaa sorttia tämä ku niitä sydänääniä kuunnellaan niin töminä sieltä vaan välillä kuuluu :)

Tämmösiä tuntemuksia tänään..tulihan taas tekstiä

Iloisempaa ja aurinkoisempaa viikonloppua!

Nani76 ja Vilpereistä vilkkain 17+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan outo olo =/ Eilen välillä pisti ikävästi sydämen yläpuolelle ja tänään on ihan ähky olo ??! Ihan ku olis kurkusta takamukseen asti täynnä, tosi inhottavaa. Ei varsinaista pahaa oloa tai sellasta, mut vois kuvitella, et jos jostain päästä tyhjenis ni olo olis ku puhkaistulla ilmapallolla. Vauvakin on jotenki levoton ja hikkaileeki.. Mitä ihmettä tää on ja oisko jollain jotain helpottavaa vinkkiä???

Unista juttua.. Mä nään kans kummallisii voimakkaita unia, en kyllä muista niistä kun ehkä yhden " kohtauksen" mut tunnetila muistuu kyllä mieleen. Yks päivä näin silmissäni kohtauksen et mäessä kaaduin ja suoraan naamalleni. Se rutina tulee edelleen elävästi mieleen, hyi!Samaten oma olotila tulee herkästi uniin. Viimeyönä näin unta et alavatsaa sattuu tosi kovin ja olin huolissani, heräsin sitte ja kävelin kyyryssä pissalle.

Äh, pakko mennä keksii jotai helpottavaa asentoo ym..

mamitus ja Hippu rv 21+1

Vierailija
4/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Tässä linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9830187&p=3&tmode=1&smode…

Lyhyt oppimäärä linkittämisestä: Eli kun avaa jonkin sivun, niin mustaa (sinistää) sen osoitteen kokonaisuudessaan. Kun se on mustattu, niin painaa control+c (c=copy=kopioi) yhtä aikaa. Sen jälkeen voi ihan rauhassa avata toisen sivun tai aloittaa keskustelun tai tehdä ihan mitä vaan. Koneen muistissa pysyy se kopioitu asia. Kun tietää, mihin linkin haluaa liittää, klikkaa hiirellä sen paikan ja painaa sen jälkeen control+v (v=liitä). Komennot löytyvät myös sivun ylälaidassa (suomeksi) muokkaa valikon alta. Ongelmia tulee silloin jos tekee tuhatta asiaa yhtä aikaa ja on samalla palstalailemassa ja tekee työasioita ja meinaa tehdä vähän vääriä linkityksiä.. ;)

nanille: meilläkin mies vähän oli aluksi käärmeissään siitä, että vaimo ei jaksa mitään iltaisin (ei jutella eikä pöllytellä peittoja). Puhuttiin kyllä asia selväksi ja asia on nyt paremmin (siis mies tajuaa, että en tarkoituksella ollut jaksamaton) ja itsellä kyllä voimat alkavat palautuakin. Väsymystä ei siis ole niin paljon, paitsi yksikin rikkinäinen yö vaikuttaa pitkään.

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta pakko tehdä töitäkin..

Västis ja Taimi 18+0

Vierailija
5/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten olen ihan varma niistä vauvan liikkeistä. Pari viikkoa niitä on tuntunut silleensä,että ei ole ihan varmaksi voinut sanoa onko liikkeitä vai ei. Nyt sitten eilen illalla tuo masuasukki innostu heti kerralla potkimaan niin kovaa,että siinä samassa hötäkässä,kun ite sain varmuuden liikkeistä myös isukki tunsi potkut mahan päältä aivan selvästi :) Oli kyllä mahtava tunne taas molemmilla :)

Tarkistin muistiinpanoistani edellisen raskauden ajalta,että milloin ite oon tuntenut liikkeet ja milloin ne on tuntuneet mahan päältä. Rv 19 jälkeen olin ite tuntenut liikkeet ja rv22 mies oli ne mahan päältä tuntenut. Nyt siis hiukan aikaisemmin rv16 hipaisuja,rv 18+1 varmat liikket ja samana päivänä liikkeet myös tuntuvat mahan päältä :)

Ollaan ulkoiltu paljon esikon kanssa,kun on ollut niin ihanat ilmat. Nyt sataa vettä,joten ulkoillaan iltapäivällä tai illalla jos sade loppuu. Pian tulee yks kaveri kylään saman ikäisen lapsen kanssa kuin tuo esikoinen.

Tiistaina sitten neuvolaan.

-Mirjami rv 18+2-

6/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Västis: Yleensä tää on ollut mulla vain alkuraskauden vaiva, mutta nyt tää vaan jatkuu..onko sitä tulossa vanhaksi en tiedä...Miehen kans ei ole ongelmia, hän kyllä asian ymmärtää täysin ku asiasta ollaan juteltu, itelle on vain tullu siitäki paha mieli...se vaan lutusesti kysyy oonko mää unohtanu sen :) ..on siis itelle tosiaan vaikea paikka ku olen tosi hellyyden kipeä ja nyt " jää ilman" ku on kanttu vei... :)...pitäsköhän se kahvin juonti aloitaa uudelleen :)

Eli toivon totisesti että tästä pian virkkuis :)

Nani

Vierailija
7/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain oman olon ja ihme pelot takavasemmalle, niin oli niin pal rästihommia, etten ole edes lukemassa kerinnyt käydä. Jos taas kerran lupaan olla aktiivisempi kirjoittamisen suhteen.

Hyvä, että tulin kurkkaamaan. Olisin voinut koko rakenneultran unohtaa, kunnen ole kirjannut sitä muualle ylös kuin neuvolakorttiin...ei paljon auta, että muistan ajan olevan joku perjantai ja yhden aikoihin :-D Neuvola aikakin pitäisi varata tuonne viikon 22 kieppeille. Edellisen kerran olenkin käynyt viikolla 14.

Painosta: alkuun nousi paihoinvoinnista huolimatta paino reippaasti ja nyt tuntuu tahdin hidastuneen. Kieltämättä liikunta on astunut taas kehiin kylläkin pelkän lenkkeilyn muodossa ja syöminen on suht. minimissä, kun pallea alkaa polttamaan syönnin jälkeen. Vaakaan en silti uskalla mennä...

" Petipuuhista" : En oikein ymmärrä itseäni...halut on kuin pahemmallakin rusakolla. Mieskin on joutunut ihmettelemään passiivisen vaimonsa uutta aktiivisuutta´, toivoen tietenkin, että aktiivisuus jää pysyväiseksi. Mies raasu taitaa jossakin vaiheessa pudota maan pinnalle taas korkealta ja lujaa, tilanteen ollessa siinä vaiheessa alle lähtötason.

Mitenkä teillä raskaus näkyy? Mä olen ihmeissäni. Viikkoja lähemmäs 17 ja yhä vedän kevyesti omia housujani jalkaan farkuista lähtien ja tilaakin vielä on. Mitään mahaa ei vielä näy. Ei silti olla kenellekään vielä edes kerrottu, että lapsiluku kasvaa. Tulevalle isoveljelle olen alkanut puhumaan ja kyselemään tuntemuksia tyyliin: " mitä jos meillekin tulisi vauva?" jne. Hyvä silti näin, kyllä sitä vielä kesällä kerkeää moneen kertaan kiroilemaan tiellä olevaa kumpuaan ja äitiysvaatteita.

Mieltäni olen joutunut kovettamaan, kun tekisi mieli alkaa penkomaan esikoisen vanhoja vauvanvaatteita ja katsomaan, mitä pesisin ja kelpuuttaisin tulevalle. Töitä täytyy tehdä, että malttaisin odottaa vielä. Mitään hankintoja en ole tehnyt ja mies on laittanutkin minulle porttikiellon lastentarvike liikkeisiin. Sorruinhan ostamaan pojallekin vuoden sisään kahdet yhdistelmät; orat, jotka sain halvalla loppuunmyynneistä ja Emmaljungan Ceroxit...ihan vaan sen takia, kun olivat niin kätsyn näköiset ja tuntuiset. Järkikäteen; Emmaljungat saavat kelvata tulokkaalle.

Muutakin oli mielessä, mutta en nyt ala häiriköimään enempää. Toivottavasti en ole totaallisesti pudonnut ryhmästä pois, vaikka olinkin parikuukautta hukassa. Kieltämättä intressit ovat jo eri tässä kirjoittamisessa, kun asiat alkavat konkretisoitumaan ja liikkeet tuntuvat.

Oona ja " Himpula"

Vierailija
8/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) tänään 16+3, väsyttää! Nyt tää väsymys on taas tullut kuvioihin. Varsinkin iltapäivisin näin töissä tulee ihan sairas väsymyskohtaus, jos olisin kotona ottaisin taatusti päikkärit. Mullakin on tullut ihan kivasti noita kiloja :( +6kg, enkä voi mitään tälle ainaiselle nälälle. Pakko tehdä useampia välipaloja mukaan töihin muuten tulee huono olo. Tosta makuuhuoneaktiivisuudesta: alkuraskauden haluttomuus/ väsymys on väistymässä ja nyt jaksaa touhuta jo muutamana iltana viikossa. Haluja kyllä olisi useamminkin, mutta usein väsy selättää halut. Ihanaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
9/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, että jos istukka takana, niin liikkeet tuntuisivat aiemmin ja selvemminkö? Itselläni istukka on kuulemma takana, mutta 100% varmasti tunsin liikkeet " vasta" 18. viikon aikana. Ekan lapsen kohdalla liikkeet alkoivat tuntua tasan 20. viikolla eli " oppikirjan" mukaan mennään... Mielestäni liikkeet ovat heti tuntuneet myös päällepäin.

Meillä pöllyttelyn kanssa on käynyt näin: Ensimmäistä odottaessani hommat loppuivat oikeastaan tyystin siihen, kun vatsani alkoi kasvaa. Tämä oli lähinnä miehestäni johtuvaa. Sen koommin en ole ollut entinen aktiivinen itseni (esikoisen syntymästä on yli 2 v.). Voimat ja aika (ja näköjään kiinnostuskin) menevät kaikkeen muuhun. Aktiivisempi kausi meillä oli tätä toista lasta yrittäessämme. Nykyinen tahti on hiljainen, muttei sentään nolla. Jostain syystä tämä sopinee meille molemmille tässä tilanteessa.

Rasittaa jo etukäteen, että syksyllä pitäisi alkaa miettiä näitä ehkäisykuvioitakin pitemmällä tähtäimellä. Lapsilukumme kun on täynnä saatettuamme toivon mukaan tämän toisen lapsen onnellisesti maailmaan.

Hannele9 ja rv 19+2

Vierailija
10/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutama tunti töitä ja sitten viikonlopun viettoon. Ei kyllä tunnu yhtään viikonlopulta, kun on tenttiinlukemista ja kaikkea muuta kivaa riesana.

Tuosta peittojen pöllyttelystä: meillä on kanssa miehen kanssa hiljaisempi kausi menossa. Kamalaa, kun tietää, että toinen haluaisi, mutta itsellä halut on suurin piirtein nollassa. Onneksi välillä nousee sieltä nollasta, että edes kerran-pari viikossa päästään pöllyttelemään. Alkuraskaudesta oli ihan eri meininki. Silloin olisin voinut melkeinpä asua sängyssä:) Harmi vaan, että töissä ja koulussakin pitää käydä...

Nyt on liikkeitä tuntunut oikeastaan joka päivä. Varsinkin iltaisin, kun pitäisi käydä nukkumaan. Ulospäin niitä ei ole tuntunut, mutta itse kyllä potkut tunnen. Minusta tuntuu, että vauva on jossain tuolla mahan oikealla puolella. Se tuntuu iltaisinkin paljon kovempana. Välillä möngertää siellä sillain, että oikein kipeää tekee, mutta kyllä se on sen arvoista.

Ensi tiistaina mennään sitten taas Tays:iin kontrollikäynnille. Täytyisi muistaa pyytää tarkistamaan se raskaudenpituus varmasti, että saadaan lappuihin oikea päivä. Nyt on alkanut pelottamaan, että mitä jos vahingossa saan selville vauvan sukupuolen, kun emme sitä halua tietää. Yhdelle tutulle olivat rakenneultrassa sen sanoneet ja sitten vasta kysyneet, että kai te halusitte sen tietää. Täytyy muistaa varmaan mainita, että emme halua tietää sukupuolta. Uuden kuvan voisin kyllä mielelläni sieltä ottaa mukaani:)

Nyt taidan lähteä tauolle ja sitten vielä viimeinen rutistus ennen kuin pääsee kotiin. Hauskat viikonloput kaikille!!

maakuli ja Toukka 18+0 (18+6)

Vierailija
11/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista liikkeistä vielä sen verran että minulla ei istukan paikka ole vaikuttanut mitenkään. Tämä vauva on kuudes ja viideltä edelliseltä olen liikkeet tuntenut n. rv 20 olipa istukka sitten edessä tai takana :o/ Nyt en vielä mitään potkuja tunne :oD Jotain tärinää ja värinää ehkä joskus, mutta todella ohimenevää ja en suinkaan edes joka päivä. Ja vauva on mahdoton liikkumaan ! Rakenneutrassa nähtiin kun potkaisi itseään seinämästä toiseen ja heitti kuperkeikkaa jne. Lääkärikin totesi että varsin liikkuvainen lapsukainen massussa. Että ei huolta minusta ellei ennen viikkoa 20 juuri mitään tunne :o)

Sänkylämää meillä minun puolestani olisi, mutta kun tuo ukko pihtaa :o/ Hyvä jos kerran kahdessa viikossa saa sen " sille tuulelle" . Yleensä on sentään 2 x viikossa, mutta aivan liian vähän :o( No jos minä vuorostani alkaisin pihtaamaan ;o) Saapahan maistaa omaa lääkettään !

Vierailija
12/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittojen pöllyttämisestä: Mä muistan ku ekaa odotin ja kaikki kaverit joilla oli muksuja kyselivät että jokos mulla on alkanu " kiimakausi" (nätisti sanottuna;)), kun heille sellainen tuli aina raskauden jossain vaiheessa. mulla ei ekasta ollut sellaisesta tietoakaan. Vaivoja oli vaikka muille jakaa, ja seksi oli vähimmäisenä tuolloin mielessä. Nyt taas on aivan toisenlainen juttu. Tässä raskaudessa tuntuu ettei mikään riitä ja täällä mennään kyllä jokapvä (välillä useamminkin), ja mieshän on tästä muutoksesta enemmän kuin tyytyväinen. Välillä vaan on pakko pitää taukoa, kun tuppaa supistelemaan tuokioiden jälkeen jonkin verran:(

Unista: Täällä nähdään myös niin sekavia unia ettei rajaa, valitettavasti myös painajaisia. Lähes joka yö säpsähdän, ja menee hetki että tajuaa taas missä mennään, ja että oli vain unta, ja sitten meinaa mennäkkin hetki ennenkuin unesta saa taas kiinni. Tää on myös pienestä pitäen ollut erittäin kova täti juttelemaan unissaan, ja toissa yönä olinkin karjassut ukolleni aika kovaan ääneen: SAATANA ja itsekin tähän heräsin ja muistan vielä että lähellä olin etten ukkoani tuupannut kyynerpäälläni selkään, sillä olin vielä ihan unissani ja näin juuri unta että mieheni lähti toisen naisen matkaan tjs. meni taas hetki ennenkuin tajusin, ja purskahdettiinkin sitten ukon kanssa molemmat hirveään räkätysnauruun :D Meinas esikoinenkin tähän herätä viereisessä huoneessa :p

Tänne iski nyt kamala flunssa, ja sen takia ei juuri koneelle ole huvittanut tulla. Nyt on onneksi jo paranemaan päin. Vatsa on jotenkin niin hassun muotoinen että. Tosi siro ja täysin erilainen kuin esikosta :o On siis koossakin paljon pienempi kuin esikosta näillä viikoilla, mutta hyvä näin, sillä ei ole ainakan tiellä, ja kuten joku muukin tuossa jo mainitsi että lopussa sitä vatsaa ehtii manata jo sataan eri otteseen. Viime raskaudessa se maha oli muutenkin ihan järjettömän kokoinen viimisillä viikoilla, monet luulivat että on tuplat tulossa jopa neuvolantäti, ja äitiysvaatteetkaan ei enään meinanneet päälle mennä viimisen kuukauden aikana. Eli olisi oikein suotavaa jos tällä kertaa vatsa pysyisi jossain määrin aisoissa ja kasvaisi vain siroksi pieneksi vauvakummuksi:)

Mutta nyt tää lähtee makuuniin hakee leffan meille illaksi, kun ei tuolta telkustakaan mitään kait tule. Mukavia viikonloppuja eloisille:)

Toiv. Falz & Veijari 20+0 Puoliväli koitti :o

Vierailija
13/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ois sitten rakenneultra ohi, siellä sitä taas törötettiin ja odoteltiin vuoroa ultraan. Tuli niin jänskä olo kun sanoivat että sinähän synnytitkin viime vuonna, vähän niinku " taas minä täällä" . Mutta kiva oli, siellä se oli. Kaikki oli onneks hyvin ja painoa oli 310g ja kiveksiä kuulemma ei ollut, eli heidän mielestään tyttö on tulossa.

Mukava saada Iivolle pikkusisko. Mutta en vielä kumminkaan uskalla mennä ostelemaan punaista. Odottelen vielä sen 37vk ultran.

Esikoista odottaessani salailin jokaiselta kumpi on tulossa, mutta nyt en jaksa salailla. Istukka on takaseinämässä ja laskettu aika ois sittenkin 6.8 eikä 3.8, mutta eivät ruvenneet sitä muuttamaan.

Unista: Minä näen kans ihan ihme unia. Unissani on käynyt myös Brad Pitt, mistä olenkin saanut aina välillä kuulla mieheltäni ja pettämisunia, minä petän ja mieheni pettää jne. Tosi ikäviä välillä kun on niin todentuntuisia.

Mulla jauhelihat odottelee tuolla, vielä meinasin makaroonilaatikon tuikata uuniin.

Iivokki 20+

Vierailija
14/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ookkaan viikkoon ehtinyt kirjottelemaan.

oli pojan 4v synttärijuhlat viime viikonloppuna. olo oli jotenkin puhki kun sai siivota ja puunata paikkoja, ja leipoakin jonkin verran.mies kun oli juuri epäsopivasti ennen juhlia korkeassa kuumeessa ja angiinassa.

olin maanantaina neuvolassa, oli sikäli ihana kerta kun pojalla oli samalla 4v neuvola ja pääsi myös todistamaan vauvan sydänääniä =) mies ei ole niitä vieläkään päässyt kuulemaan.

pojalle kerroin neuvolaa edellisenä iltana vauvauutisen, en ole viitsinyt kertoa aiemmin,mutta nyt oli " pakko" kun neuvolaan mentiin yhtäaikaa.

ihanaa,mitä ihmettelyä pojalta joka päivä.mutta näitä kysymyksiä sitten varmaan piisaakin jatkossa vaikka millä mitalla. " Puhuuko se vauva" " missä se on" " koska se tulee" mistä se tulee" jne jne jne...

kaikki oli neuvolassa hyvin. painoakin vaan +300g mitä ihmettelen, koska oli on paljonkin ähkympi jotenkin.hemoglobiinin otti kun mua on huipannut mutta samoissa 125 lukemissa kun alussakin, verenpaine on aika matalalla 100/50 mikä sitten varmaan pistää heikottamaan ja pyörryttämään.

mun ystävän ystävä oli kysellyt tuolta mun kaverilta, kun käydään samassa jumpassa että mikä mulla oikein on kun on painot keventyneet (ennen olin sen mikä rehki muidenkin puolesta ihan kieli vyön alla) ja eikä se enää hypi eikä juokse =) ei ollut multa sitten kehdannut kysyä =) ja kyllä tämän raskauden jo huomaakin onkuin ois mahasta 5kg lihonut. mun mielestä ei mikään selkeä vauvamasu,vaan sellanen lihomismasu,vaikkei mulla läskiä pahemmin olekaan.

unista:oon kans nähnyt pari vkoa sitten joka yö ihme painajaisia. joko mulle itelleen tapahtu jotain tai sitten lähi-ihmisille. ei mitään kuolemisia tai muita " niin" kamalia juttuja mutta kuitenkin.

oma vointi on ihan kiva. supisteluja on aika paljon,ja työpäivän jälkeen " huohotan" ja masuun särkeen (hoitoalalla). menen sitä varten ensi viikolla ylimääräiselle lääkärikäynnille, tarkastaa vointini.

jahas...poika meni nukkumaan.nyt jätskiä ja sitten itsekin unille, olenkin viikonlopun töissä

mukavaa loppuviikkoa!

neitiniiskunen 17+1

Vierailija
15/39 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

peittoja pöllyytetään päivittäin,jopa useita kertoja,näin ollut joka raskaudessa...Lapset käy nukkumaan jo 20.00 ja herää 8.00 joten aikaa jää hyvin kahden oloon.Ja nykyään on ollut mahiksia päivisinkin,kun olen ollut miehelläni töissä ja on ollut kiva paeta töistä

" ruokatunnille" kotiin.

Täällä tuli tänään puoliväli täyteen,olo on aivan ihana.Vauva potkii jo voimakkaasti,välillä koko vatsa nousee hassusti ja mieskin pääsee paremmin odotukseen mukaan tuntiessa liikkeet käteen.

Täällä tulossa tytöt kipeiksi,6v tyttö nukahti heti pitsalla käynnin päätteeksi klo 18.00,valitti pääkipua...ja 1v8kk yski aamulla jo kovasti ja nyt iltaa kohden alkoi nostaa kuumettakin.

Pojat onnex toistaisex terveinä.

Me ollaan säästytty kuin ihmeen kaupalla koko puolen vuoden ajan vatsataudilta,joka on ollut tosi sitkeänä koulussa ja päiväkodissa.Ei tarvitsis tosiaan tullakaan.

Kävin puntarissa ja tässä raskaudessa on tullut nyt 7,5kg.

Jos tahti jatkuu näin hurjana,niin olen kyl tosi iso elokuussa.

Muissa raskauksissa tullut kokoaikana 6,9kg-9.8kg....

Lumina ja Lahja rv 20+0

Vierailija
16/39 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista ees millon viimeks oon kirjoitellut. No, nyt pikaisesti jotain päivän aiheista.

Pöllyttelystä.. Just juttelin ystävättären kanssa puhelimes iltasella, ja todettiin ettei paljoo tuu vällyjen välissä puuhattua.. Energiat menee kai kaikkeen muuhun. Vaikka kyllä meilläkin mä oon se joka useimmiten aloitteen tekee, niin kyllä kerta kuukaudessa on hyvin tuntunu riittävän.. Mullakin oli tossa lyhyt kiima-aika, näin unia jotka laittoi esittämään lemmenviestejä miehelle, eikä hänellä toki mitään sitä vastaan ollu. Oon vaan niin onnellisessa asemas, että mun ja miehen rytmit menee aika yksiin, eli hän ei puutteesta valita, eikä ainakaan painosta, vaikka vähän mua enemmän joskus kiinnostaiskin. Mutta näköjään teitä vaan on monia jotka on monta kertaa viikossa sen tarpeessa.. Itellä vaan tuntuu niin käsittämättömältä se, että joku jaksaa niin usein asialle ryhtyä. Me ainakin ollaan joka ilta niin väsyjä molemmat, että petipuuhat ihan viimeisenä mielessä. No, kiva niille joita kiinnostaa, että sitä sit saa. :)

Unista. Ei mitään kammotuksia nyt tähän. Mutta esikoista odottaes mä näin parikin kertaa sellaisen unen, että kävin synnyttämäs sairaalan hissi-aulassa, helppo homma oli ja siivosin jälkenikin itse, että sillä erää en tosiaan synnytystä jännittäny tai pelänny. Tuntui niin ihanan helpolta unessa. Kyllähän se totuus mulle sit valkeni, mutta rentouttava uni oli. :)

Jotain muutaki ajattelin höpöttää, mutta ajatus katkes.. Hyvää yötä kaikille!!

Heidi_sis ja tyyppi 16+1

Vierailija
17/39 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs väsyttää ja suuri kiitos kuuluu ärsyttävälle alakerran naapurille. Tai siinä asuu semmonen nainen yksinään joka matkoilla ja tieytty sit hänen tyttö päättänyt järkkää koko yön bileet siellä. ja meidän talossa asuu pelkkiä lapsi perheitä ja hän ainut yksin asuja.... noo mies kävin 1 aikaa sanoo jos sais sen musiikin pois ku ei tääl mölys voi hullukaan nukkuu...

No hirvee möly silti jatku ja esikoinenkin nukku levottamasti. No tää päivä menee kyllä löysäillesssä. ;)

Ihanaa RakenneUltra seuraavalla viikolla. Vauva masussa on kyllä kova liikkumaan,ja raskauden huomaa jo ihan tosissaa. Muutamat tutut tulleet suoraan kysymään että onko teille toinen tulossa.

Niin ja neuvolakin on ke. koskakohan niitä papereita tuli joka piti viedä kelaan? ei muista yhtään... no meille ei ainakaan oteta äitiyspakkausta,on ihan käyttämätön sellanen vielä esikoisesta. ;)

Mut kuka tietää??? eli mulla esikoisesta työnantaja makso palkkaa kun jäin äippälomalle, ja nyt kun ilmoitan taas hoitovapaalta jääväni hoitovapaalle niin maksaako hän taas palkan. Yksi työnantaja sanoi että jotuis maksamaan koska maksanut ekastakin eli kuuluis työehtosoppariin.... olen päiväkoti alalla!!! Aattelin soitella tai käydä töissä sueraavassa kuussa ilmottamassa. ;) Varmaan tykkää hyvää. Mut niihän ne kaikki....

mut nyt aamupuuron keittoon!

viikonloppuja ankka 18+4

Vierailija
18/39 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan paljon olette viikon aika kirjoitelleet!! Lukaisin tuossa juuri kaikki jutut lävitse.

Kävin viikolla neuvolassa ja painoa oli taas tullut. Nyt kaiken kaikkiaan jo 7kg.. Vattakin alkaa olla jo aika pömppö! Eilen piti käydä kahdet mammahousut ostamassa!! Ihanaa saada välillä jotain uutta päälle!! Kauhistuttaa vaan, että kuinka valtavaksi sitä taas paisuu..!! Aiemmin kilot ovat kyllä sitten imettäessä karisseet, toivottavasti tälläkin kertaa!!

Uudet vaunut pitäisi meidänkin hankkia. Nuo kahdella ensimmäisellä olleet alkavat olla jo kamalan kulahtaneet!!

pönttö-örvelö rv 18+0

Vierailija
19/39 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos nyt jotain muutakin...

Painokeskustelua olikin täällä edelleen: tänä aamuna vaaka onneksi näytti -1 kg eilisestä eli kokonaisuudessaan painoa olisi tullut 3,5 kg. Kahdesta ensimmäisestä painoa tuli noin 20 kg ja toisen jälkeen en saanut kiloja pois ja kolmatta odottaessa ylipainoa oli jo lähteissä ja painoa sitten ehkä sellainen reilu 15 kg. Nyt sitten kolmosen jälkeen sain painoa alas sen 20 kg ja enää en halua noihin mittoihin. Minulla ei koskaan raskauden aikana ole ollut minkäänlaista makeanhimoa, joten tavallisesta ruoasta on tuo paino noussut ja sellainen tunne on ollut, että paino vaan nousee vaikka päällä seisoisi. Minulla tuo imetysaika on ollut taas oikein makeanhimoinen, mutta viimeksi aloitin sitten vähentämään hiilihydraatteja ja paino tippui ja nyt alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen palailen takaisin tuohon hyvältä tuntuvaan ruokavalioon, joten saas nähdä josko tuo paino pysyisi sillä konstilla kurissa tässä raskaudessa.

Mökkyräiselle tervetuloa joukkoon!!!

maakuli: meillä ainakin kätilö laittoi tuon np-ultran jälkeen sen lasketun ajan neuvolakorttiin, eikä sitä enää sen jälkeen muuteta. Minun käsittääkseni rakenneultrassa voi sitten jo olla enemmän vauvakohtaista vaihtelua, eli samoilla viikoilla eri vauvat ovat jo voineet kasvaa eri tavalla ja ei siksi olisi enää niin tarkka tuossa lasketun ajan määrityksessä.

Iivokille onnea ultrakuulumisista!!!

Ankka: minun käsittääkseni, jos et ole ollut juuri ennen äitiyslomaa töissä, ei työnantaja maksa tuota palkkaa kolmelta kuukaudelta. Itse olen myös hoitovapaalta jäämässä suoraan äitiyslomalle. Eli vain siinä tapauksessa maksaa, jos on ollut töistä jäämässä lomalle.

Unistakin on ollut kovasti puhetta, minulla nuo unet ovat aina niin vilkkaita, että eipä ne enää vauhdikkaammaksi raskauden aikana muutu. Mahakin on tässä vähitellen kasvanut ja kohtu tuntuu selinmakuulla tuossa navan kohdalla. Itselläni nuo vauvat ovat olleet sen verta pieniä, joten maha ei ole ollut koskaan mikään iso.

wintergirl h 16+4

Vierailija
20/39 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nyt siis viikkoja 41+0... :) Petipuuhiin piti sanomani, että alussa halut oli normaalit, sit noin raskausviikosta 7 eteenpäin, kun kuvotusolo alkoi, ei tietenkään vähempää kiinnostanut sekstailu. Ei vaan kyennnyt!!!!!!! Aina ku illalla meni vaakatasoon, pakoon kuvotusoloa,niiin halusi äkkiä vaan nukahtaa :) ja miehen, ennen niiiiiiiiin ihanainen, ominaishaju ja parfyymit ällötti!

No,kuulin sanottavan että se menee ohi, että viimeistään rv20 eteenpäin alkaa halut olla ennallaan, jopa entistä äkäisempinä :) No, oottelin ja oottelin, eipäs tullutkaan. Ihan silloin tällöin vain, 3 viikon välein ehkä harrasteltiin. Enkä pahemmin saanut orgasmeja,saatikka olla ollenkaan hekumoissaan siitä touhusta, mitä yleensä olen aina ollut! Kyllä se meni,oli ihan ok, mutta ei nyt vieny ajantajua ;)

Loppuun asti jatkui sama linja...edelleen.Nyt ollaan yritetty harrastaa josko vaikka se käynnistäisi synnytyksen,mutta eipä käynnisty. Tekee vaan aikas todella kipeää,ilman liukkaria ei todellakaan onnistu..on jotenkin aivan paikat kuivat. Ja yhdynnän jälkeen hieman paikat kipeänä.

Ettäpä näin. Ajattelin kertoa oman kokemukseni... Eli ei siis välttämättä kannata säikähtää jos menee raskauden loppuun asti ilman haluja, ja vieläpä yliajallekin :)

Oikein mukavaa odotusta teille kaikille! Raskaus on ihanaa aikaa, eikä seksin pidäkään olla silloin number 1, vaan silloin ehdoton ykkönen on pieni kultamussukka, joka sisällänne kasvaa.

Minä toivon mukaan saan sen piakkoin käsiini :)

t.cucci 41+0