Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤Maalismussukoiden alkuviikko¤

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson] Se olisi viimeinen työviikko ennen joulua. Ei enää millään jaksais ja huvittais... mun työmotivaatio on totaalisesti poissa! Hommia on enää tosi vähän, mun sijainen hoitaa melkein kaikki hommat jo. Mitä mä täällä enää teen! Aika kuluu niin hitaasti, kun ei ole hommia. Että mäkin varmaan asun tällä palstalla tämän viikon... Jäljellä 30 työpäivää ennen äitiyslomaa.

Eilen siivottiin oikein urakalla, ennen joulua ei sitten tarvii mitään siivouksia tehdäkään, paitsi pupun häkki siivota. Onhan tota pyykinpesua tietenkin... mutta mä tykkään siitä! Jokunen joululahja pitää vielä hankkia, torstaina olisi tarkoitus lähteä vielä ostoksille.

Eilen oli melko tuskaista tän mahan kanssa, millään ei löytynyt hyvää asentoa ja mahaa kiristi. Olisi tehnyt mieli itkeä kun niin tuskastutti... Nyt on taas jo parempi. Mites sitten, kun tää tästä vielä kasvaa...?

MILLAISIA VAUNUJA TEILLÄ ON? Me ei olla vielä hankittu, ensi kuussa varmaan pitäisi. Ollaan ajateltu Emmaljungia. Eli kertokaapas, millaisia vaunuja teillä on? Merkki, malli, väri, millaiset renkaat jne.

KÄTILÖOPISTOLLE MENIJÄT! Kuinka moni on ilmoittautunut haikaranpesään? Minä olen sinne ilmoittautunut. Onko kukaan synnyttänyt siellä? Millaista oli?

NapNap rv 28+5 [/color]

Vierailija
2/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vielä pitäis jaksaa muytama päivä, ennen ku pääsee joulua viettämään. Ei millään jaksaisi istua töissä. Joka päivä lasken, montako päivää on äitiyslomaankin jäljellä.

Meillä olis tarkoitus tänään siivota. Eilen käytiin vielä ostamas viimeiset joululahjat ja aloteltiin siivousurakka, mutta täksi päiväksi jäi vielä, ku piti nauttia eilen vapa-päivästäkin.

Me saatiin meidän vaunut perjantaina. Tilasin ne ku sain halvemmalla. Meillä on nyt kotona vuoden 2005 Emmaljunga Edge Duo Combi, värinä Sport Carbon. Vaunuissa on ilmakumipyörät. Oli niin mahatavaa päästä perjantaina töiden jälkeen kokoamaan vaunuja ja rattaita. Ja ne oli hienot! :) Aluksi meidän piti hankkia noi vaunut tammikuussa, mutta sain hyvän tarjouksen 2005 vuoden mallista, joten hankittiin ne nyt. Ei oo paljo muutoksia vuoden 2006 malliin...

Turvakaukalokin on jo ja sitteri. Sänky saadaan joululahjaksi ja hoitopöytä hankitaan näinä viikkoina, jotta saa tulevat äitiysmappakuksen vaatteet ja tavarat piakkoin paikoilleen. On meinaan noita laatikoita aika lailla ja ne vie tilaa!!! Vaatteita oon ostanu vähän ja tarvikkeitakin pitää hankkia sitten lähempänä...

Oma maha kasvaa pikku hiljaa. Perätilassa vauveli on. En kyllä tiedä varmasti, kuinka päin se on muutaman päivän ollu, ku potkuja tulee mahaan ja sitte sisälle... Kaikki potkut on kyllä alavatsaan, että pää on mitä luultavammin ylhäällä. Onkin outoa, kun noita potkuja tulee sisällekin päin, niin niitä kaikkia ei välttämättä huomaa. Sitten iltapäivällä tulee miettineeksi, että onko se liikkunut ollenkaan.

Keskiviikkona olisi lääkäri. Toivottavasti ei tuu mitään huonoja uutisia jouluksi. Ainakin olo on hyvä, vaikka kävely nopeammin ja pitempää matkaa ei onnistu, mutta pitää vaan ottaa rauhallisemmin.

Hyvää viikkoa kaikkille masuasukeille ja äideille! :)

Tinttu81

rv 26+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, taas olisi työpäivä!! Kaikki alkavat olemaan vissiin samoissa mietteissä, huomaan... Mulla olisi vielä 2 kuukautta äippiksen alkuun jaksettavana!! En jaksa edes laskea montako päivää tekee...

VAUNUISTA oli kyssäri... Meillä komeilee tossa selkäni takana vuoden 2006 malliset Brio Kombit teleskooppi/kääntyvälläaisalla ja musta beiget ovat väritykseltään!! Meillä oli vaihtoehtona nuo tai Emmaljunga Ceroxit, mutta päädyttiin sitten noihin kuitenkin!!

Omassa (.) ei ihmeitä... Potkut tuntuu kovasti voimistuneen muutamien viime päivien aikana, mutta tuntuvat yhä edelleen ihan alavatsalla... Nyt muutaman päivän on ihan tehnyt kipeää potkut (sellanen viiltävä kirvelevä kipu), liekö vauva potkii virtsarakkoon/putkeen?

GALLUPpia pukkaa sitten... Onko muilla turvotusta? Mulla on nyt viikonlopun ollut jalkaterät AIVAN turvoksissa, enkä ymmärrä mistä johtuu... Pitäsköhän tuosta jo huolestua vai kuuluuko " taudinkuvaan" ?

Jeps, mutta nyt on juostava jo töihin!! Moiiiiiiiiiiii!!

Mellu rv26+0

Vierailija
4/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Emmaljumgan Smart Duot (vai miten se nyt menikään se nimi...) väinä Sport Carbon (eli mustat joissa on sellaisia hiilikuidun harmaita väritehosteita), ilmakumipyörät alla. Saatiin hyvä tarjous v.2006 mallista, mukaan tuli siis myös lämpöpussi, hoitolaukku, kakkaroskis ja olikohan jotain muuta vielä, en muista. Ja halvalla saatiin suoraan liikkeestä, kasattuna versiona. Niitä on nyt ihasteltu jo pidemmän aikaa. :)

Hoitopöytäkin löytyy, mutta sänkyä ei vielä. Ehtiipä sen vielä.

Omaan napaan kuuluu paljon supisteluja ja selkääkin särkee ihan omiksi tarpeiksi. Huomenna lääkäri.

Jeps, nyt on lähdettävä töihin, mukavaa jouluviikkoa maaliskuisille!

Tutanna 26+0

Vierailija
5/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson] Mulla tuntuu välillä jalat olevan turvoksissa, mutta ei kuitenkaan joka päivä. Muuten ei ole turvotusta. Neuvolassa sitä viimeksi kysyivätkin, että onko ollut.

Milloin sitä turvotusta rupee tulemaan, jos on tullakseen? [/color]

Vierailija
6/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... me ollaan ainakin ilmottauduttu!

Turvotus kuuluu mun mielestä " taudinkuvaan" , mulla ei sitä ole, mutta neuvolassa aina kysytään. Ja sitten tiedän tapauksia, joissa raskailla on jalkaterät/kädet ollut aivan turvoksissa. Joten Melike ei varmaan huolta! En kyllä tarkkaan tiedä mistä se johtuu, jostain nestekierrosta.

Oma (.). Eilen oltiin anopilla syömässä jouluherkkuja. Illalla olin ihan täynnä ja en pystynyt kun makaa sohvalla. Yöllä oli sitten maha kipee. Tätä kai joulu tietää... Helmeri onneksi liikkuu ja potkii, joten hänellä ei kai suurempia vaikeuksia ole ;o) Ja maha tuntuu kasvaneen joka päivä aina lisää, ihan pian olen valmis jäämään jo sairaslomalle...

V+Helmeri rv 27+5

Vierailija
7/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]kivaa, muutama työpäivä ja sitten matkalle! eli siis perjantaina lähtö.

nyt ollaan parina viikonloppuna käyty katsomassa vaunumallit läpi ja meille tulee varmaankin gessleinit - sopivat meidän tarpeisiin hyvin ja niistä on saatu paljon hyviä suosituksia kavereilta. varmaan tammikuussa käydään ostamassa ja toivottavasti vielä silloin on 05 vaunuja jäljellä, hinnassa kun on 06 -vaunuihin melkoinen ero vaikka itse vaunuissa ei mitään merkittävää..

korisänky on tulossa suvulta, saadaan se varmaan tammikuussa. muuten ei oikeastaan mitään ole hankittuna, keskitän tammikuulle ostot. niin ja just eilen käytiin kavereilla joilla esikoisen la. on vuodenvaihteessa - lupasivat meille sitten kiertoon pieneksi jääneet vaatteet. sieltä tulee siis varmaan jotain kun kerran kolmisen kuukautta tulee vauvoille eroa. eilen saatiin 7v. kummipojalta joululahja - bodyn, pieniä sukkia ja hänen valitseman ensilelun, iiihania.

eilen oli tarkoitus mennä laulamaan joululauluja mutta meni päällekäin kyläilyn kanssa. viime vuonnakin jäi väliin ja vähän harmittaa, kun kerran itse joulun on reissussa olisi mukava fiilistellä nyt alusviikolla. no ensi vuonna käydään sitten pienen kanssa:) joo ja ne piparitkin on vielä leipomatta;)

mukavaa jouluviikon alkua!

Caddie ja Pirpana, rv 27+6[/color]

Vierailija
8/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt kirjoittelu vähän vähemmälle, kun töissä on ollut melkoinen hulina ja tuntuu että energia on mennyt mm. työsuhteen jatkosta taisteluun. Häistä palautumisen ja joulunodotuspuuhien keskellä olen täysin kyllästynyt nykyisen työpaikkani ja esimieheni asenteeseen ja väsäillyt sitten tässä työhakemuksia vielä ohella... Tosi kannattavaa aikaa tämän mahan kanssa hakea paikkoja, mutta yrittänyttä ei laiteta! ;) Ja pääasia siinä kai on tällä hetkellä että itselle tekee hyvää haeskella töitä ja käydä haastatteluissa, niin ei oo ihan niin kypsä olo täällä töissä. Vaan se siitä - sain kuitenkin taistelun jälkeen työsopimuksen jatkumaan sovitusti, eikä laittomasti äitiysloman alkuun, mitä tietenkin yrittivät. Mulla on kans vielä pari kuukautta töitä jäljellä ja motivaatio useammastakin syystä aika hukassa. Vaan eiköhän tämä tästä hiljalleen.

Tänään ajattelin vielä kipaista töiden jälkeen Kelaan viemään noita äitiyslomapapereita. Maha kasvaa ja jaan kyllä nuo NapNapin tuntemukset tuosta ahdistuksesta, kun tuntuu että maha on tiellä ja aina kun syö, tulee kamalan ahdas olo, mutta sitten jos taas syö vain vähän, on kohta jo uudelleen nälkä. Vilkasliikkeinen on asukki, ja tossa jo meinasin neuvolakäynteihinkin turhautua välillä, kun en näe pointtia siinä painon seurannassa ja sydänäänien kuuntelussa, kun tuntuu että sitä sitten omasta olosta/vauvan liikkeiden vähenemisestä huomaisi, mikäli jotain on vinossa. Mutta ennemmin toki liian usein kuin liian harvoin käyntejä.

Hankinnoista... meillä on tosiaan jo vaunut, niin kuin taisin jossain vaiheessa mainostaa. Päädyttiin Herquleksen kolmipyöräisiin, kääntyvällä etupyörällä. Ovat vaikuttaneet juuri meidän elämään sopivilta. Turvakaukalokin on olemassa, siinä meillä ei ollut pahemmin valinnan varaa, kun takapenkin turvavöihin mahtui vain ja ainoastaan AktaGracon AutoBaby. No, se oli varmaan ihan hyvä valinta siinäkin mielessä, ettei tarvii jatkossakaan niiden turvavöiden kanssa pelata, vaan kaukalon saa vaan laittaa paikalleen. Säästää ainakin tämän äipän hermoja... Ja pinnasänky ostettiin käytettynä, mutta siihen ei vielä ole patjaa eikä pehmusteita.

Nyt piparintuoksuisia joulunodotustunnelmia! Laittelen masukuvaa listalle kunhan saan miehen orientoitumaan asiaan... :)

-Aranja, rv 25+5 (ehkä, olen jo noista viikoistakin ihan pihalla...)-

Vierailija
9/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulunalusviikkoa vaan kaikille. Mulla on jäänyt vähän viime tippaan nää lahjahankinnat ja siivotakin pitäisi.

Mullakin on tuota turvotusta vaihtelevasti. Sormuksista sen parhaiten huomaa. Vauva pyörii välillä todella kipeästi jo. Taitaa olla melko ahdasta. Vatsa on muuttanut malliaan ja alkaa oleen selvä " poika" vatsa vaikka aluksi tyttöä odottelinkin. Saa nähdä kumpi sieltä sitten putkahtaa ;)

Vaunuista että meillä on jäljellä pojan Gessleinit ja niihin hommattiin jo seisomalauta. Ovat 2003 vuoden mallia mutta saatiin niihin vuosi sitten täysin uudet kankaat ja hoitolaukkua eikä kantokoppaa ole koskaan edes käytetty. Ovat siis kuin uudet.

Sitten olen kahden vaiheella kun meillä on myös Quinnyn Freestylet että hommaanko niihin sen vauvankopan lisäksi vai ostanko Bugaboot. Mä olen nyt ihastunut niihin mutta kun ovat niin kalliit.. Eli halvemmalla pääsisi jos ostaisi vain sen kopan.

Nyt suunnistankin jouluostoksille joten mukavaa viikonalkua vaan kaikille!

Minttulia rv 28+3

Vierailija
10/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä kirjoitella pitkästä aikaa kuulumisia, lukemassa käyn kyllä päivittäin, mutta ei tule kirjoiteltua!

Ollaanpa me maaliskuiset jo pitkällä, vasta oli kesä ja plussatesti tuli tehtyä=) Mutta toisaalta, onhan tässä ollut pitkä ja pimeä syksy.

Mulla oli tänään neuvola, sf-mitta jo 28,5cm, vaikka masu onkin ulkopuolisten mielestä viikkoihin nähden pieni, mutta se kaikki onkin pallona tossa edessä. Viimeinkin olen päässyt jenkkakahvoista eroon!!

Painoa on tullut 8,7kg.

Miten te muut pystytte vielä harrastamaan liikuntaa? Itse käyn vielä melko aktiivisesti erilaisilla lihaskuntotunneilla ja crossingissa, eikä ole tuntunut yhtään pahalta.

Mutta nyt syömään lasagnea ja sit lepäilemään ennen jumppaa!

Sport75 rv 29+1

Vierailija
11/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole tullut vielä - ja menossa jo 28+3. :-(

Soitin kelaan viime viikolla, eivät olleet edes käsitelleet koko paperia (ja luulisi olevan yksinkertainen kun äitiysraha käsitellään vasta myöhemmin, kun toimitan 6-kk palkkatiedot)!

Kaikilla tuntuu tosiaan olevan jo paljon TARVIKKEITA hankittuna.

Meillä ei ole vielä mitään muuta kun yhdet käytetyt vaunut " hätävarana" .

On kauhean ahdistunut olo jo siitä, kun tuntuu että ei ole edes ehtinyt katselemaan mitään tavaroita, eikä ehtinyt miettimään mitä pitäisi hommata.

On ollut niin hirveä kiire töissä, ja ostamamme asunnon remontin kanssa, kohta muuton kanssa, ja töiden ohessa vääntämieni opiskelujen kanssa, ja isompien lasten kouluongelmien ja perheongelmien kanssa, että musta tuntuu muutenkin välillä että hajoan kohta... tulee ihan huono omatunto kun en oo ehtinyt kunnolla keskittyä raskauteen ja vauvan tuloon valmistautumiseen - oon varmaan tosi huono äiti.

Ja liikuntaa en ole ehtinyt harrastamaan ja synnytys pelottaa kauheasti muutenkin - nyt vielä enemmän kun olen päässyt ihan huonoon kuntoon.

Torstain lääkärineuvolassa yritän kyllä viimein saada sen lähetteen sinne pelkopolille, josta olen puhunut jo ekasta käynnistä lähtien.

Viime yönä en nukkunut paljon yhtään, sain lähes jonkun paniikkikohtauksen omaisen (tai en mä tiedä miltä sellainen tuntuu, mutta tuntui että koko maailma vyöryy päälle ja kaikki soi ja pauhasi, ja aamulla töihin tullessa näkyi vain jotain sinisiä pisteitä ja palloja, pelottaa lähteä taas auton rattiin). Liikaa kai stressiä... Vauvakin potki tosi villisti koko yön, ajattelin että se olisi nukkunut nyt päivällä mutta ei, samaa rataa on jatkanut päivän. Onkohan terveellistä noin pienelle olla noin paljon hereillä??

Onneksi muuton myötä sentään päästään PERHEVALMENNUKSEEN uuden alueen neuvolassa (nykyisessä neuvolassa ei uudelleensynnyttäjät pääse - ei auttanut vaikka edellisestä tulee 11 v. väliä ja olen puhunut peloista ja parisuhdeongelmistakin, joihin perhevalmennuskin olisi ollut kiva yhdistävä tekijä). Uskomatonta että saman kunnan sisällä voi olla eri neuvoloissa näin eri käytäntöjä!!! (Espoo)

No nyt lähden viimein töistä kotiin, koulun kirjaston kautta... onneksi ensi viikko pitäisi olla lomaa edes töistä! Luuletteko että kehtaisin pyytää sairaslomaa vaikka väsymykseen??

(Toisaalta olisi tosi noloa, en oikein voi jättää hommia tekemättäkään, tärkeitä asiakastapaamisia ym., ennenkuin saan ne siirrettyä eteenpäin.)

Vierailija
12/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange]Kyllä on taas ihan älytön kiire työasioiden kanssa, mutta toisaalta ihan oma vika, kun olen kaiken viime tippaan jättänyt. Todistukset sain äsken valmiiksi, joten se huoli on poissa päiväjärjestyksessä, mutta miljoona muuta vielä kesken. Uutta opee varten pitää kerää kaiken maailman matskut kasaan.

Lahjatkin paketoimatta, mutta nyt tänä iltana aattelin ottaa itteeni niskasta kiinni ja tehdä sen homman, tai ainakin aloittaa. Osa vielä tekemättäkin =) ostettiin nimittäin sellaset kalenteripohjat, joihin pitäis liimata kuvia neidistä. Kuvat tulostettuina, mutta liimausta odottaa.

[b]3.x[/b] kyseli sairasloman pyytämisestä ja kyllä mun mielestä sairaslomaa voi ihan hyvin pyytää väsymyksenkin takia, eihän kauhee väsymys ja stressi tee vauvallekaan hyvää. Ja noi sun oireet kuulosti jo aika pahoilta väsymyksen oireilta. Jaksellusta!

Omaan ( . ) ei ihmeempiä kuulu. Kovasti Mosse potkii ja nyt tuntuu olevan ollut jo useamman päivän raivotarjonnassa, kun potkut tulee tuohon ylävatsalle. Aika tukala olo täälläkin toisinaan. Harjoitussupistuksia tulee päivittäin ja ne ei tunnu kivalta, tulee inhottavan puristava olo masuun, ei kyllä yhtään tee kipeetä. Hieman jalkoja turvottaa täälläkin, mutta ihan vaan sen verran, että sukat painaa rajat nilkkoihin. Painoa oman vaa' an mukaan tullut reilussa kahdessa viikossa vaan 500g, mutta saa nähdä, mitä neuvolan vaaka näyttää joulun jälkeen...

Jännää joulunodotusta kaikille!

-Monkey ja mosse rv. 26+5-

Vierailija
13/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä ultrassa.. kaikki oli hyvin ja viikot on nyt 27+5 ja painoa oli 970g. Raivotarjonnassa oli ja lapsivettä normaali määrä. Paikat oli kiinni, eli samaan malliin kun jatketaan niin pitäs hyvä tulla :)

Vierailija
14/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Taas olisi yksi päivä illassa ja joulukin on jo ihan pian. :) Minulle pukkasi taas flunssan. Kurkku on kipeä ja nenä vuotaa. Kiva, kun muutenkin on tukala olotila, niin sitten puolikuntoisena jaksaa töissä. Aivotkin ovat niin jäässä, ettei ajatus kulje. Ja jotenkin tänään asiakkaat ovat kyselleet harvinaisen monimutkaisia kysymyksiä.. Tuli kyllä pariin otteeseen ihan epäpätevä olo, kun en ollut varma ja piti Pharmacasta tsekkailla. Ja kun mä oon viittä vaille valmis proviisori, niin ei tuollainen naurata yhtään. Pistetään nyt sitten vaikka raskauden ja flunssan piikkiin, jos se vaikka helpottais oloa. :)

VAUNUISTA. Meillä on tismalleen samanlaiset vaunut kuin Melikelläkin eli vuoden 2006 malliset Brio Kombit teleskooppiaisalla ja värityskin on musta-beige. Me ollaan noita ihasteltu moneen otteeseen kaupassa ja nyt tuli sitten ostettua. Toivottavasti ovat yhtä kätevät käytössä kuin miltä ovat testatessa tuntuneet. :)

TURVOTUKSESTA. Juu, mulla turvottaa lähinnä jalkoja aina työpäivän päätteeksi. Vaikka mulla on mielestäni erinomaiset työkengät ja tukisukat, niin silti turvottaa. Eiköhän se kuulu taudinkuvaan, eikä siitä tarvitse suuremmin huolestua, jos muuten kaikki on hyvin. Kai se semmoinen liiallinen turvotus sitten on vähän vähemmän terveellistä, mutta eiköhän siihen neuvolassa puututa.. Kai.

Mitähän muuta tänään on kyselty.. Ei pysty muistamaan. :) Täytyy palailla myöhemmin kommentoimaan, jos jotain unohtui.

(.) ei muutoksia. Potkujen sarjat ovat huikeita ja masu sen kuin kasvaa. :) Kenkien laittaminen alkaa olla mielenkiintoista puuhaa.. Ihan meinaa hiki tulla, kun yrittää kumarrella sitomaan nauhoja. Pitäisiköhän sitä ostaa vaan semmoiset yksinkertaiset jalkaan vedettävät saappaat ja unohtaa noi nauhakengät? :)

Ilta menee kyllä flunssaa potiessa. Mies on vielä töissä, joten pitää käpertyä sohvan pohjalle yksin. Haen ensin jotain lämpöistä juotavaa tuohon kipeään kurkkuuni.

Kivaa iltaa kaikille!

Lily & Nappo 29+5

Vierailija
15/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa heti mitä tapahtui tuossa aimemmin illalla. Oltiin lähössä koko porukalla ulos. Puin kenkiä ja kun nousin ylös tuntui alapäässä akrsea kipu..kuin puukolla olis viiltänyt. Kipu ei hellittänyt ja hädin tuskin pääsin kävellen takasin tuolille istuun. Menin kuulemma ihan kalpeaksi. Oli tosi kova kipu. Sama toistui kun yritin nousta ylös ja kaikki kauhukivut istukan repeämisestä ja enneaikasesta synnytyksesta tulvivat mieleeni. olin varma että noustessani tulvahtaisi verta tms lattialle. Noh siinä yritin toipua säikähdyksestä ja istuin 10 minuuttia..istualtaan ei tuntunu kipua ja sitten nousin varovasti ylös eikä kipua enään. Mitään kipua ei sen jälkeen ollu. Vauveli alkoi kovasti liikkumaan tämän jälkeen vaikka takana on pari hiljaista päivää ollu. Koko illan vauveli nyt liikunut vilkkaasti että voisiko tämä kipu johtua esim vauvan asennon muuttumisesta tms? Pääasia kuitenki että meni ohi ilman verisyöksyä tms. muuten omassa (.) ei erityistä tänään.Mutta ette usko kuinka säikähdin..Minullakin 2 raskautta jo takana enkä koskaan ole tuntenut tuollaista.

VANUISTA oli phetta. Ostin vähän käytetyt teutonian mistralit kaikilla " herkuilla" . Toisena vaihtoehtona oli gesslein merkkiset.

Turvotusta on pelkästään sormissa eikä niissäkään koko aikaa. Nyt meen tappajahaita katsomaan. Moido!

Vierailija
16/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on ehkä joskus ennenkin käsitelty, mutta tuntuu taas vähän ajankohtaiselta...

Meinaatteko (etenkin te joilla l.a. maaliskuun alkupuolella - eli vauvahan voi syntyä jopa jo helmikuussa),

1) ostaa jonkun pienen toppahaalarin vauvalle alkuviikkoja varten / sairaalaan mukaan, ja minkä kokoisen?

2) ottaa äitiyspakkauksen haalarin mukaan sairaalaan (senhän saa kai n. 60 cm kooksi vetoketjuilla, mutta on silti aika iso kait...)

3) ei ottaa toppahaalaria ollenkaan vaan muuten lämpimiä vaatteita kotiin lähtöön?

Itse ensin ajattelin ostavani 56 cm haalarin alkuun. Mutta nyt yritän säästää vähän kaikessa muihin juttuihin (uusi asunto ostettu...), joten oon miettinyt pärjäiskö sillä äippäpakkauksen haalarilla vaikka se hirveä pussi onkin. Edellisillä lapsilla meillä oli vaan se käytössä heti alusta.

Ajankohtaista kai sikäli että nythän se haalari pitäisi valmiiksi ostaa kun niitä vielä kaupoissa on jäljellä...

Vierailija
17/31 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.x, mä ostin H&M:stä beigen 56 cm talvipuvun ja sen aion ottaa sairaalaan mukaan. Maksoi vajaa 25 euroa. Äitiyspakkauksen toppapukua ajattelin käyttää vasta seuraavana talvena. Esikoisella käytin heti alussa äitiyspakkauksen toppapukua, mutta se oli kyllä ihan tajuttoman iso ja nyt teki mieli vähän törsätä ja hankkia sopivamman kokoinen.

3.x kysyi myös, onko kaikki jo saaneet äitiyspakkauksen. No, minä en ole vielä edes täyttänyt niitä Kelan papereita, joten eipä ole tietenkään pakkaustakaan näkynyt. Ei meillä muitakaan tarvikkeita ole vielä hankittu, mutta ehtiipä nuo vielä. Budjetti on niukka ja ajattelin ostaa hoitopöydän ja lipaston vauvan vaatteille Ikeasta ja vaunut Hobby Hallista. Kyllä ne varmaan meidän tarpeisiin on ihan riittävän hyvät (eikä takuulla voi olla huonommat varusteet kun esikoisella 9 vuotta sitten...).

Sairaslomaa voi mielestäni ihan hyvin pyytää ja saada väsymyksen takia. Jotenkin se tuntuu nololta, mutta ei kyllä pitäisi. Itse en muutama viikko sitten kehdannut pyytää sairaslomaa, vaikka olin todella stressaantunut, väsynyt ja raihnainen, mutta onneksi huomasivat neuvolassa naamasta missä mennään ja määräsivät kaksi viikkoa lomaa pyytämättä ja kirjoittivat syyksi jonkin fyysisen vaivan (joka minulla kyllä myös oli), ettei työnantajalta tulisi narinoita. Nyt tuntuu jotenkin helpommalta olla raihnainen ja väsynyt töissä, kun tietää ettei ole pakko jaksaa jos ei jaksa ja lomaa saa jos tarvii. Sillä tiedolla sinnitteleekin jo pitkään!

Nyt kiiruusti nukkumaan!

Vierailija
18/31 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=forestgreen] Nyt on täällä Vantaallakin ihan kivat joulukelit, aamulla -12 astetta, lunta saisi kyllä tulla lisää. Toivottavasti saamme valkoisen joulun tännekin!

aranja: Jaksamista töihin! Mullakin on työmotivaatio kateissa, mutta ei sentään niin kurja tilanne kuin sinulla! Onneksi asiat ratkesivat sinun eduksesi. Eikä ole enää kauaa äitiyslomaan! Jaksaa, jaksaa!

Liikuntaa en ole ihan hirveesti harrastanut, salikortti loppui syksyllä, enkä sitä enää uusinut. Kävelylenkkejä pyrin tekemään ainakin parina päivänä viikossa, tosin tahtia on pitänyt hiljentää aikalailla, mutta parempi edes vähän tehdä jotain... Eilen kävelin sellaisen reilun puolen tunnin lenkin kauppareissulla, ja kyllä oli mahassa ikävä puristava tunne...

Mä olen saanut jo äitiyspakkauksen, siinä ei kauaa mennyt. Äitiysraha-päätöstä vielä odotellaan.

3.x: Pyydä ihmeessä sairaslomaa, kyllä sun kirjoitukset on sen verran " vakavan" kuuloisia, että varmasti olisi hyvä jäädä pois töistä edes joksikin aikaa. Toivottavasti pääset sinne pelkopolille juttelemaan. Jaksamisia myös sinulle, sulla on nyt niin monta rautaa tulessa, että ei ihme että rupee stressiä pukkaamaan. Voimia ja haleja sinulle!

Mikä on lyytikin vointi? Aika pelottava " kohtaus" sinulla, onneksi meni ohi. Ei kai ole uudestaan tullut kipuja?

Ja hienoa että kmk-83:lla (tais mennä nimi väärin...?) ultrassa kaikki hyvin! Oliko se joku kontrolliultra? Kun en nyt muista...

Vastausta vielä 3.x toppahaalari kysymykseen: Mä ajattelin ostaa/ tehdä pienen toppahaalarin, ehkä kokoa 50/56 tai jotain... Mulla on LA 8.3. ja silloinhan voi olla vielä pakkasta aika paljon. Ainakin viime maaliskuu oli ennätyskylmä, yötkin oli jotain -15 astetta...

NapNap+Mörkö rv28+6 [/color]

Vierailija
19/31 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa eilen vastaan pienoinen järkytys: turvotusta ja väsymystä oli ollut ja sittenpä katsottiin pissa ja kas: proteiinit plussalle!! Voi hemmetti. Nyt sitten olen sairaslomalla äitiysloman alkuun asti ja lepäilen. Sudokua rankempaa ei saa kuulemma puuhastella ja pissaa pitää tikuttaa ja verenpainetta mittailla. Harmittaa tämä lepokäsky kun tekisi mieli puuhata joulua. ja pelottaa tietysti: pahimmillaan sitten joudun sairaalaan ja pikkukeskosen kanssa sektioon... Voi kurjuus.

Kun aika moni kysyi tuosta turvotuksesta--- näinkin voi käydä ja pissa kannattaa tarkistaa!

---

Äitiyspakkausta sen paremmin kuin päätöstäkään ei kuulu, vähän jo hermostuttaa sekin jos lapsi toksemian vuoksi syntyy keskosena eikä ole oikein mitään vielä hankittuna. No sänky ja hoitoalusta pesukoneen päälle on. Ja vähän vaatteita.

Kaverin piti myydä Teutonia-vaunut mutta niille tulikin sitten tarvis perheen sisällä joten ohi meni. Nyt mietin Emmaljungia, olisko kova vai pehmeä koppa hyvä?

Jotta semmoista. Aika apeissa tunnelmissa täällä siis, juuri kun olin alkanut suhtautua positiivisesti (taustalla lapsettomuushoidot, keskenmeno helmikuussa ja tässä raskaudessa alussa kaksoset, nyt vain yksi...)

Mutta ei auta valittaa, huonomminkin voisi olla, kotona makoilen eikä ole perheestä huolta, sen kun omasta navastani huolehdin.

Hyvää jouluviikkoa ja malttia kaikille ettei tule näitä toksemiaongelmia! Itsellä oli 3 vrk:n työputki alla kun todettiin...

ellu

Vierailija
20/31 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=forestgreen] Aiheuttaako se proteiini niitä toksemiaongelmia? Mitä ne oikeastaan on? Raskausmyrkytus?

Onneksi olet nyt seurannassa, koitahan lepäillä rauhassa! [/color]