Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö katseesta tai kasvoista ihmisen tyhmyyden? Minua on sanottu "yksinkertaisen"näköiseksi.

Vierailija
18.04.2025 |

Esim. avonainen suu, iso nenä, vetäytynyt leuka ja "laiskat" silmät. 

On myös sanottu että näytän "maalaiselta" koska kaikki piirteeni naamassa ovat isoja ja romuluisia.

Näkeekö ihmiset oikeasti naamasta tai katseesta toisen henkisiä piirteitä?

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ncbi.gov sivulta näkee facial attractiveness and socioeconomics haulla hyviä tutkimuksia.

Keskimäärin "maatiaiset" ovat olleet leveäkasvoisia, lyhyitä ja tukevia. Ylimystö ja upseeristo on ollut keskimäärin pitkiä, jänteviä ja kasvoiltaan sirompia.

Mutta tämä ei johdu asuinpaikasta tai taloustilanteesta, vaan siitä että eri sosiaaliluokat ovat useita tuhansia vuosia hankkineet parinsa lähinnä omiensa keskuudesta, jolloin samanlaiset piirteet voimistuvat sukupolvesta toiseen.

Nyt nuo perinteet murtuvat pikku hiljaa ja esim. Ruotsissa kuningasperheen jäsenetkin haluavat tavallisia miehiä kumppaniksi.

Nykyinen kunkku ja poikansa Carl Philip halusivat myös?

Vierailija
42/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ulkonäöstä ja etenkin katseesta näkee yleensä jo hyvin paljon, kyllä.

Niin näet niitä piirteitä, joita häneen itse heijastat. Itse saan monesti kommentteja tyyliin, että luulin että olet sellainen ja tommoinen, mutta oletkin ihan kiva. Varmaan johtuu siitä, että olen introvertti ja se nähdään monesti ylimielisyytenä. Mutta pidän kyllä ihmisiä, jotka noin sanoo vähän yksinkertaisina, koska no shit sherloch! Ihanko et tiennyt, että ulkonäkö ei nyt aina kerro ihan kaikkea?

Itsehän juuri myönnät olevasi sulkeutunut ja sellaista vaikutelmaa myös muille hengit. Mikä on siis ongelmana? Ja kyllä, viestisi perusteella vaikutat vähän ylimieliseltä ja jopa ilkeältä. 

No voi hellanlettas. Että oikein ilkeältä. Juu olen tosi vittuuntunut ihmisiin, jotka kuvittelee näkevänsä ihmisistä päällepäin kaikenlaista. Paska flaksi sellaisille, jotka on luonnostaan rumia. Sellaiset usein nähdään epäluotettavina, vaikka eivät olisi ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi näyttää yksinkertaiselta olematta sitä ja olla yksinkertainen näyttämättä siltä. Yleensä se, mitä sanoo kertoo enemmän.

Kyllä. Joku voi olla ulospäin tosi supliikki ja yrittää kuulostaa jämptiltä ja pätevältä. Sitten sieltä ulkokuoren alta saattaa paljastua loppujaan todella yksinkertainen ihminen, joka ei todellakaan ole se penaalin terävin kynä. Yleensä nämä ovat vielä sellaisia etteivät millään haluaa myöntää itselleen virheitään ja vajaavaisuuksiaan.

No jos olet itse fiksu, huomaat kyllä melko nopeasti puheesta, onko pyrkyri vai oikeasti pätevä. Ei tule yllätyksenä 

Ei kyllä puheestakaan aina huomaa. Joku tosi fiksu ihminen saattaa olla sosiaalisesti todella ahdistunut, eikä osaa tuona ajatuksiaan esille. Silti saattaa ratkoa vaikka minkälaisia matemaattisia pulmia itsekseen.

Vierailija
44/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus erityisluokan oppilaiden silmät saattavat harhailla suunnasta toiseen, mutta siinä onkin neurologista poikkeavuutta takana. Yleensä ei näe. 

Vierailija
45/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkonäkö kerro mitään. Monet SS upseerit oli hauskoja seuramiehiä ja hyviä perheenisiä ja samalla tapattivat juutalaisia kaasukammioissa. Ei Purran ja Halla-ahon ulkomuoto paljasta heissä asustavaa pahuutta. 

Vierailija
46/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katseesta näkee. 

Fiksuimmilla on usein kuolemankatse, joka on seurausta siitä, että ihminen ajattelee. Tällaisia ihmisiä ei pidetä tyhminä, eivätkä ne sitä ole.

Niinpä, minulla on läpitunkevat silmät ja se saa jotkut ihmiset pelkäämään tai hätkähtämään katsettani.

Olen aina ihmetellyt miksi näin on, niin eräs ystäväni sanoi, että katseeni on hyvin läpitunkeva ja voimakas. Olen ajattelija, se on mielihommaani johtuneeko siitä ja myös siitä, että tunnen totuuden, olen uskovainen. 

Olen siis myös ollut aina totuudenetsijä, haistan ja vaistoan vääryyden ja pahuuden kaukaa.

Niinhän sitä sanotaan, että jos tunnet oikein hyvin aidon setelin, tunnet myös väärennetyn automaattisesti. 

Vierailija
47/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi näyttää yksinkertaiselta olematta sitä ja olla yksinkertainen näyttämättä siltä. Yleensä se, mitä sanoo kertoo enemmän.

Kyllä. Joku voi olla ulospäin tosi supliikki ja yrittää kuulostaa jämptiltä ja pätevältä. Sitten sieltä ulkokuoren alta saattaa paljastua loppujaan todella yksinkertainen ihminen, joka ei todellakaan ole se penaalin terävin kynä. Yleensä nämä ovat vielä sellaisia etteivät millään haluaa myöntää itselleen virheitään ja vajaavaisuuksiaan.

No jos olet itse fiksu, huomaat kyllä melko nopeasti puheesta, onko pyrkyri vai oikeasti pätevä. Ei tule yllätyksenä 

Ei kyllä puheestakaan aina huomaa. Joku tosi fiksu ihminen saattaa olla sosiaalisesti todella ahdistunut, eikä osaa tuona ajatuks

Voi olla näin päin kyllä, mutta vähemmän niin, että joku kuulostaisi viisaalta olematta sitä. Tarpeeksi jos kuuntelee saa kiinni

Vierailija
48/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katseesta näkee. 

Fiksuimmilla on usein kuolemankatse, joka on seurausta siitä, että ihminen ajattelee. Tällaisia ihmisiä ei pidetä tyhminä, eivätkä ne sitä ole.

Niinpä, minulla on läpitunkevat silmät ja se saa jotkut ihmiset pelkäämään tai hätkähtämään katsettani.

Olen aina ihmetellyt miksi näin on, niin eräs ystäväni sanoi, että katseeni on hyvin läpitunkeva ja voimakas. Olen ajattelija, se on mielihommaani johtuneeko siitä ja myös siitä, että tunnen totuuden, olen uskovainen. 

Olen siis myös ollut aina totuudenetsijä, haistan ja vaistoan vääryyden ja pahuuden kaukaa.

Niinhän sitä sanotaan, että jos tunnet oikein hyvin aidon setelin, tunnet myös väärennetyn automaattisesti. 

Olet narsisti eli persoonallisuushäiriöinen. Sellaisella on grandiooseja kuvitelmia itsestään.

Vierailija
49/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ulkonäkö kerro mitään. Monet SS upseerit oli hauskoja seuramiehiä ja hyviä perheenisiä ja samalla tapattivat juutalaisia kaasukammioissa. Ei Purran ja Halla-ahon ulkomuoto paljasta heissä asustavaa pahuutta. 

Mutta Marinin ulkomuodosta ja habituksesta tuo pahuus oikein huusi. 

Vierailija
50/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katseesta näkee. 

Voi luoja :O oikeastiko tällaisia ihmisiä on olemassa! Tunnen totuuden. Huoh.

Vierailija
51/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan aina huomaa. Joku voi olla hyvä puhumaan, mutta ei osaa matemaattisesti laskea ensimmäisen asteen yhtälöä. Tämän olen varsinkin työelämässä huomannut. Voidaan osata puhua ja näyttää fiksuilta ulospäin, mutta ymmärrys tulee todella nopeasti vastaan kun pitäisikin ymmärtää asiat myös käytännössä eikä vain patsastella verbaliikan takana.

Vierailija
52/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymmentä vuotta sitten kätilö väitti vastasyntyneen lapseni katseen olevan "älykäs". Totesin hänelle, että näin hän varmaan sanoo kaikille tuoreille äideille, johon hän vastasi, ettei kaikkien vastasyntyneiden katse ole samanlainen. Mene ja tiedä, lapsesta kasvoi kyllä ihan fiksu aikuinen.

Vierailija
53/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katseesta näkee. 

Myös narsismia löytyy? :)

Vierailija
54/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Marinin ulkomuodosta ja habituksesta tuo pahuus oikein huusi. 

Kyllä se enemmän Purrasta huokuu se pahuus

Vierailija
55/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmekymmentä vuotta sitten kätilö väitti vastasyntyneen lapseni katseen olevan "älykäs". Totesin hänelle, että näin hän varmaan sanoo kaikille tuoreille äideille, johon hän vastasi, ettei kaikkien vastasyntyneiden katse ole samanlainen. Mene ja tiedä, lapsesta kasvoi kyllä ihan fiksu aikuinen.

Ei voi olla totta! :D :D :D ootteko oikeasti näin yksinkertaisia???

Vierailija
56/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi luoja :O oikeastiko tällaisia ihmisiä on olemassa! Tunnen totuuden. Huoh."

Muutenkin tuo häpeämätön itsekehuskelu :D 

Samaa sarjaa niiden kanssa, jotka kokevat jotenkin hyvänä sen, että joku on joskus sanonut heitä pelottavaksi, kun se on kaikkea muuta kuin kehu. 

Vierailija
57/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkee jo kilometrin päähän että mihinkään muuhun ei olla panostettu kuin ulkonäköön niin kyllä se aika hyvin kertoo siittä että järkeä ei löydy. Ei vuorokaudessa riitä tunnit siihen että panostaisi täydelliseen ulkonäköön sekä asioiden ja taitojen opetteluun

Vierailija
58/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sisäsiittoiset suomalaiset näyttää kyllä vähän tyhmiltä. Niin siinä käy kun vuosisatojen ajan nain sukulaisiaan. NIinkö täll Habsburgin suvulle kävi. https://historianet.fi/yhteiskunta/kuninkaalliset/mika-oli-habsburgin-l…

Vierailija
59/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ncbi.gov sivulta näkee facial attractiveness and socioeconomics haulla hyviä tutkimuksia.

Keskimäärin "maatiaiset" ovat olleet leveäkasvoisia, lyhyitä ja tukevia. Ylimystö ja upseeristo on ollut keskimäärin pitkiä, jänteviä ja kasvoiltaan sirompia.

Mutta tämä ei johdu asuinpaikasta tai taloustilanteesta, vaan siitä että eri sosiaaliluokat ovat useita tuhansia vuosia hankkineet parinsa lähinnä omiensa keskuudesta, jolloin samanlaiset piirteet voimistuvat sukupolvesta toiseen.

Nyt nuo perinteet murtuvat pikku hiljaa ja esim. Ruotsissa kuningasperheen jäsenetkin haluavat tavallisia miehiä kumppaniksi.

Euroopassa kuninkaaliset ovat olleet ainakin puoli vuosituhatta sisäsiittoisia, minkä huomaa esim Windsoreiden henkisistä kyvyistä.

Vierailija
60/113 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan aina huomaa. Joku voi olla hyvä puhumaan, mutta ei osaa matemaattisesti laskea ensimmäisen asteen yhtälöä. Täm

Tämä egoistinen oman itsensä myyminen työnantajille on pilannut rekrytoinnit. Helppoheikkimäisestä oman itsensä myynnistä voi jäädä virherekryn tehneelle kuiva luu käteen, kun oikeaa osaamista ei olekaan. Eri asia tietenkin nepotismi ja poliittiset suojatyöpaikat, jossa osaaminen ei ratkaise.