HSL:n lipuntarkastajat joutuivat kaasuttamaan riehuvan matkustajan
Kuka julkisia haluaa käyttää, kun matkustaminen on näin turvatonta? Koskaan ei voi tietää osuuko tuollainen sinun kohdallesi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9d11ae86-f2ad-4934-81bc-1a7574caf7e1
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tarkastajat yrittivät puhua hänelle suomea, vaikka hän ei selvästi sitä osannut, bussissa ollut matkustaja kertoo havainnoistaan."
Ei yllätä.
mua yllättää että tarkastajista yksikään ei siis osanut englantia..
Yllättävä tilanne, mutta näin voi joskus käydä. Olimme virolaisen vierailijaryhmän isäntien edustajana ryhmää vastassa satamassa. Ryhmäläisistä 1 osasi auttavasti suomea ja englantia, 3 englantia hyvin ja loput vain viroa (ja venäjää). Liput olivat toisen meistä vastassaolleista kännykässä. Emme tietenkään päässeet samaan paikkaan täpötäydessä spårassa, kun lähdimme satamasta. Jossain vaiheessa tarkastajat tulivat kyselemään lippuja. Olimme liput ostaneen henkilön kanssa oviaukosta, josta tarkastajat tulivat sisälle ja tietysti meidän liput katsottiin ensimmäisten joukossa. Sanoimme, että mukana on 7 virolaisen ryhmä, joiden liput ovat kaikki samassa kännykässä. No eipä ymmärtäneet tarkastajat, kun osa näistä virolaisista sanoi selvästi englanniksi että he kuuluvat ryhmään, jonka liput ovat vastaanottajan kännykässä. Siinä sitten piti lähteä kiertämään heidän kanssaan, että ketkä kuuluvat tähän meidän ryhmään...
Todistajien lausuntojen perusteella siinä tilanteessa ei ollut mitään uhkaavaa ja kaasua käytettiin täysin aiheettomasti
Lipuntarkastajat vaikuttavat negatiivisesti Helsingin imagoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on tarkastajaksi päässyt joku maalaispersu, joka sumuttaa muna pystyssä ilman uhkatilannetta.
Tuon kaverin työsuhde oli tuossa.
Pummilla matkustaminen on tarkastusmaksun väärti, mutta tuo tyyppi vetäytyy poispäin eikä ole minkäänlainen uhka tarkastajille.
Tilanteessa ratikka olisi pitänyt ajaa pysäkille, estää ovien avaaminen ja kutsua poliisi selvittämään matkustajan henkilöllisyys.
Ei näy mitään syytä, miksi sumutettiin. Tyypillä ei ole asetta, hän vetäytyy, ei hyökkää päälle.
Kristallipallostako olisit katsonut, ettei sinua äsken uhanneella henkilöllä oikeasti olekaan asetta? Sinä täällä olet muna pystyssä pätemässä kotisohvan turvasta.
Kyllä sen näkee onko jollakulla veitsi ja perus otteella saa iskun helposti stopatuksi ja hyökkääjän käden hallintaan. Sitten voi odottaa poliisia. Välineiden käyttö on persupullistelua ja asekiimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on tarkastajaksi päässyt joku maalaispersu, joka sumuttaa muna pystyssä ilman uhkatilannetta.
Tuon kaverin työsuhde oli tuossa.
Pummilla matkustaminen on tarkastusmaksun väärti, mutta tuo tyyppi vetäytyy poispäin eikä ole minkäänlainen uhka tarkastajille.
Tilanteessa ratikka olisi pitänyt ajaa pysäkille, estää ovien avaaminen ja kutsua poliisi selvittämään matkustajan henkilöllisyys.
Ei näy mitään syytä, miksi sumutettiin. Tyypillä ei ole asetta, hän vetäytyy, ei hyökkää päälle.
Kristallipallostako olisit katsonut, ettei sinua äsken uhanneella henkilöllä oikeasti olekaan asetta? Sinä täällä olet muna pystyssä pätemässä kotisohvan turvasta.
Ei tarvitse kristallipalloa.
Ei puhunut muka suomea, mutta videolla sanoo mamuaksentilla "älä koske muhun".
Aina nämä pummilla matkustajien klassiset menee läpi toimittajiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nikkkeri alkoi riehumaan bussissa ja sai kaasua. Mitä vahinkoa tai uutisarvoista asiassa on tapahtunut?
Voin kuvitella tilanteen. Sen jälkeen joku 20v tyttönen haluaa mennä selittämään poliisille, miten "tässä on toimittu väärin".
Vihaan maailmaa.
Oletko lukutaidon vai onko aivonesteen tilalla niin paljon kusta, ettei pysty lukemaan ymmärtämäänsä? Jutussa se lukee ihan päivänselvästi, että mm. sivullinen lapsi sai kaasua silmiinsä. Se on silloin aivan päin hel hoidettu. Luulisii tyhmimmänkin kaltaisesi vatipäisen idioottivajakin edes tuon verran ymmärtävän, mutta ei näköjään. Minä vihana kaltaisiasi ihmisjätteitä. Aivan alinta paskaa tässä maailmassa.
Mutta unohdat, että toisilla asian negatiivisuuden tai positiivisuuden ratkaisee mikä värinen lapsi sai sen kaasua naamalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja missähän "kehittyneemmistä" paikoissa mielestäsi on matkan pituuteen perustuva hinnoittelu? Itse en tiedä kuin Lontoon ja sielläkin on sitten maksimihinta. Suurin osa on meitä merkittävästi halvemmalla tasatariffilla.
Nämä ovat kyllä aina jotenkin yhtä uskomattomia nämä kaltaisesti vatipäiset idioottivajakit, jotka tulevat kertoilemaan miten muualla maailmalla on tietämättä siellä kusisessa peräkammarissaan tasan hevon v siitä, miten muualla maailmalla on.
No vaikka missä. Johan tässä ketjussa on kerrottu esimerkkejä, kuten Amsterdam, Singapore ja Tukholma, mutta lisätään mukaan nyt vaikk Tokio, Bangkok, Soul, Hongkong, Saigon, Kuala Lumpur. Matkustan itse paljon ja asun myös ulkomailla, joten tiedän kyllä mistä puhun. Sinun tietämättömyytesi ei tätä asia muuta. :) Helsinki on vaan auttamattomasti jäljessä.
On maailman vanhin temppu alkaa puhua englantia nopeasti kun jää kiinni. Joskus auktoriteettihenkilö yrittää vastata kouluenglannilla ja menee aika äkkiä solmuun kun näillä henkilöillä ei ole mitään aikomusta kommunikoida vaan tehdä tilanne mahdollisimman hankalaksi auktoriteettihenkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistajien lausuntojen perusteella siinä tilanteessa ei ollut mitään uhkaavaa ja kaasua käytettiin täysin aiheettomasti
Todistajat olivat myös m uta kuonoja...olin meinaan samas dösäs
No joo. Disinformaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on ankea ja sosialiatinen tämä Helsingin lippujärjestelmä kun joudutaan tällaisia tarkastajia vieläkin käyttämään. Sivistyneissä ja kehittyneemmissä kaupungeissa kuten Singaporessa tai vaikka Tukholmassa ilman lippua ei pääse metroihin vaan portit estävät pummilla matkustamisen
Eniten minua ihmetyttää se, että jou on edelleen noin s a a t a n a l l i s e n tyhmä, että kuvittelee noiden porttien estävän pummilla matkustamisen. Olin juuri äsken Pariisissa. Ne hyvin helposti ennalta arvattavat pummimatkustajajoukot hyppii porttien yli ja työntyy niistä väkisin läpi ja tunkevat vaikka muiden matkustejin kanssa niistä läpi. Ne portit eivät sitä pummijoukkoa edes hidasta, jos sinulla ei ole joka ikisellä portilla vartijaa ja se taas maksaa niin mielipuolisia summia, että lippujen hintaa jouduttaisiin korottamaan valtavasti, jos niin tehtäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Hsl:n. järhettömän kallis hinnoittelu ohjaa monet matkustamaan varsinkin lyhyet välit pummilla. Esimerkiksi on kohtuutonta maksaa 3.20 yhdestä tai muutamasta pysäkin välistä ratikalla tai metrolla. Hsl:lle on jo usein ehdotettu edullisempia esim 15 min lippuja 1 eurolla tai matkan pituuteen perustuvaa hinnoittelua. Ei vaan mene jakeluun ---> ymmärrän liputta matkustajia
Minä en ymmärtä....On kallista,mutta miksi kenenkään pitää yksi pysäkinväli mennä julkisilla?Jos ei ole rahaa niin voi kävellä.Kannatan kyllä noita noin 15 min lippuja....
Vierailija kirjoitti:
Lipuntarkastajat vaikuttavat negatiivisesti Helsingin imagoon
Kyllä. Olen itse saanut olla todistamassa tilannetta, missä kovin innokas tarkastaja syytti turisteja ratikassa iltamyöhään kun R-kioskitkin oli jo kiinni ja lippuautomaattejakaan ei ole joka paikassa. Turisteilla oli reilun tunnin vanhat liput ja tarkastajalta ei herunut ymmärrystä. Tässä tilanteessa päivittelin taustalla haukkumalla tarkastijen toiintaa erittäin tahdittomaksi kun lähteävät tällaiseen syyttelyyn. Lopulta kyseine tarkastaja jätti turistit rauhaan ja pyysi heitä vaan poistumaan. On tää ankeaa touhua HelsinkI! EI NÄIN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tarkastajat yrittivät puhua hänelle suomea, vaikka hän ei selvästi sitä osannut, bussissa ollut matkustaja kertoo havainnoistaan."
Ei yllätä.
mua yllättää että tarkastajista yksikään ei siis osanut englantia..
Joe ei ymmärrä suonea eikä ymmärrä että matkalippu tulee olla,eikä väärenetty sellainen niin kannattaa pysyä kotimaassasn missä julkinen on ilmaista ja engkökantia ymmärretään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on ankea ja sosialiatinen tämä Helsingin lippujärjestelmä kun joudutaan tällaisia tarkastajia vieläkin käyttämään. Sivistyneissä ja kehittyneemmissä kaupungeissa kuten Singaporessa tai vaikka Tukholmassa ilman lippua ei pääse metroihin vaan portit estävät pummilla matkustamisen
Eniten minua ihmetyttää se, että jou on edelleen noin s a a t a n a l l i s e n tyhmä, että kuvittelee noiden porttien estävän pummilla matkustamisen. Olin juuri äsken Pariisissa. Ne hyvin helposti ennalta arvattavat pummimatkustajajoukot hyppii porttien yli ja työntyy niistä väkisin läpi ja tunkevat vaikka muiden matkustejin kanssa niistä läpi. Ne portit eivät sitä pummijoukkoa edes hidasta, jos sinulla ei ole joka ikisellä portilla vartijaa ja se taas maksaa niin mielipuolisia summia, että lippujen hintaa jouduttaisiin korottamaan valtavasti, jos niin tehtäisiin.
Kaksi porttia joka asemalle. Kaksi vartijaa per portti. Neljä vartijaa kolmessa vuorossa jokaiselle juna-asemalle. Maksaako tuo nyt niin paljoa? Sillä voisi olla myös viihtyisyyttä parantava vaikutus. Junien siivouskulutkin olisi pienemmät.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ei puhunut muka suomea, mutta videolla sanoo mamuaksentilla "älä koske muhun".
Aina nämä pummilla matkustajien klassiset menee läpi toimittajiin :D
Eikös se ollut tarkastajan repliikki? Vai miski sitten kaasutti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nikkkeri alkoi riehumaan bussissa ja sai kaasua. Mitä vahinkoa tai uutisarvoista asiassa on tapahtunut?
Voin kuvitella tilanteen. Sen jälkeen joku 20v tyttönen haluaa mennä selittämään poliisille, miten "tässä on toimittu väärin".
Vihaan maailmaa.
Oletko lukutaidon vai onko aivonesteen tilalla niin paljon kusta, ettei pysty lukemaan ymmärtämäänsä? Jutussa se lukee ihan päivänselvästi, että mm. sivullinen lapsi sai kaasua silmiinsä. Se on silloin aivan päin hel hoidettu. Luulisii tyhmimmänkin kaltaisesi vatipäisen idioottivajakin edes tuon verran ymmärtävän, mutta ei näköjään. Minä vihana kaltaisiasi ihmisjätteitä. Aivan alinta paskaa tässä maailmassa.
No niin voi käydä Äitylin kantsii hankkia auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin bussissa ja ihan oikein että kaasuttivat. En jäänyt paikalle vaan hyppäsin toiseen bussiin. Toimittelija varmaan haastatteli niitä muita apinoita.
Olet rasse.
Mitä siitä sitten? Mitä teet asialle?
Tässä muuten oiva esimerkki kuinka tuon sanan ylenpalttinen käyttäminen on tehnyt siitä merkityksettömän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat valkoisia,ettei ainakaan rasismia siinä. Onneksi kuski ei saanut kaasua naamalleen. Onko heillä kaasut laillisia? Onko tarkastajille opetettu niiden käyttöä? Ei ihan siltä vaikuta.
Videosta näkee selvästi, että "matkustaja" on ruskeaihoinen.
Ai se selittää tämän ketjun ja kaasuttamisen hyväksymisen.
Entäs jos kohde on muistisairas tai muuten hidas ajatuksistaan?
Ovatko väkivaltaisia niinkuin tämän tapauksen mies? Jos ovat, niin kaasun käyttö on ok.