HSL:n lipuntarkastajat joutuivat kaasuttamaan riehuvan matkustajan
Kuka julkisia haluaa käyttää, kun matkustaminen on näin turvatonta? Koskaan ei voi tietää osuuko tuollainen sinun kohdallesi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9d11ae86-f2ad-4934-81bc-1a7574caf7e1
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien lipuntarkastaja on ollut järjestystä ylläpitävä henkilö? Ovatko käyneet vartija- tai järjestyksenvalvontakurssin?
Ei vartijatkaan noin vaan saa käydä käsiksi. Laki määrää että vartijan tulee olla sovinnollinen.
Mitä höpötät läski? Oletko joku pykälänikkari?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lipuntarkastajille mitalit ja kutsu Linnan juhliin.
Veronmaksaja kiittää ja kuittaa.
Lipuntarkajan homma on koiran virka
Helsinki on jäänyt 80-luvulle. Asun itse osaltaan Singaporessa, missä julkinen liikenne on toimii parenmin kuin Helsingissä ja hintakin on paljon edullisenpi vaikka Singaporessa on korkeampi palkkataso ja alhainen verotus. Suomen yleinen ongelma on sosialismi
Vierailija kirjoitti:
Molemmat valkoisia,ettei ainakaan rasismia siinä. Onneksi kuski ei saanut kaasua naamalleen. Onko heillä kaasut laillisia? Onko tarkastajille opetettu niiden käyttöä? Ei ihan siltä vaikuta.
Videosta näkee selvästi, että "matkustaja" on ruskeaihoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin bussissa ja ihan oikein että kaasuttivat. En jäänyt paikalle vaan hyppäsin toiseen bussiin. Toimittelija varmaan haastatteli niitä muita apinoita.
Olet rasse.
Hei olen eri, mutta itse olen ehdottomasti rasisti ja se on erittäin hyvä asia. Jos sinä henkilökohtaisesti koetkin enemmän hengenheimolaisuutta apinoiden kanssa, hyvä että olet löytänyt itsesi. Voit seuraavaksi lähteä apinasi kanssa asumaan apinasi kotimaahan, niin kaikki voidaan olla tyytyväisiä. <3
Apinasta puhuvat on maailman pienimpiä miehiä maalta. Peräkamarin penoja. Tuo tarkastaja saa sakot ja kenkää. Ketään ei sumuteta kielimuurin tai pakenemisen takia ja niinhän tuo paskapersu teki ihmisten nähden.
Sivullisena en haluu silmiin mitään paskaa, pitää viedä auto huoltoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin bussissa ja ihan oikein että kaasuttivat. En jäänyt paikalle vaan hyppäsin toiseen bussiin. Toimittelija varmaan haastatteli niitä muita apinoita.
Olet rasse.
Mitä siitä sitten? Mitä teet asialle?
Haluan panputtaa sinua mustalla kumipanpulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on ankea ja sosialiatinen tämä Helsingin lippujärjestelmä kun joudutaan tällaisia tarkastajia vieläkin käyttämään. Sivistyneissä ja kehittyneemmissä kaupungeissa kuten Singaporessa tai vaikka Tukholmassa ilman lippua ei pääse metroihin vaan portit estävät pummilla matkustamisen
Entäs bussit?
Ei busseihinkaan pääse ilman lippua ellei kuski päästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustaja syyllistyi väärennetyllä lipulla petokseen ja liputta matkustamiseen. Tarkastaja törkeään pahoinpitelyyn.
Miksi tarkastajalla sitten on pippurisumute, jos sitä ei voi käyttää syyllistymättä törkeään pahoinpitelyyn? Silloinhan sumute on pelkkä koriste tai korkeintaan kilteimmille matkustajille jonkinlainen pelote, eikä sen kuulukaan irrota vyöstä käyttöä varten.
On minullakin nyrkit ei se oikeuta niitä käyttämään muuta kuin itsepuolustuksena äärimmäisessä tapauksessa. Ei tarkastajalla kuulukaan olla mitään sumutteita kun niiden käyttöön ei ole lain mukaan lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomeen otetaan porukkaa joka ei kykene ymmärtämään kieltä?
Täällä nyt käy turisteja ja osa ihmisistä vasta opettelee kieltä.
Tämä oli oppinut ensin väärentämään HSL:n matkalipun. Kielen opettelu oli jäänyt.
uhan kuin HSL lippu olisi uniikki.
Onko sinulla jokin pointti? En ole koskaan opetellut väärentämään matkalippuja kaupungeissa, joissa käyn. Ei ole rehellisen ihmisen puhaa sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on ankea ja sosialiatinen tämä Helsingin lippujärjestelmä kun joudutaan tällaisia tarkastajia vieläkin käyttämään. Sivistyneissä ja kehittyneemmissä kaupungeissa kuten Singaporessa tai vaikka Tukholmassa ilman lippua ei pääse metroihin vaan portit estävät pummilla matkustamisen
Metro onkin aika oiva väline estää tai ainakin vähentää liputta matkustamista, kun sinne ei pääse kuin porttien kautta. Junalla tai ratikalla on äärimmäisen helppo mennä pummilla. Kiinni ei jää, ellei tarkastaja satu kohdalle. Bussissa kuski yleensä katsoo, piippaako kortti tai onko joku mobiililippu.
Amsterdamissa ei pääse pummilla edes ratikkaan kun sekin on Helsinkiä kehittyneempi kaupunki
Vähän yli-innokkaita tarkastajia, jos joku jolla ei ole lippua riehuu, antaisivat matkustaa rauhassa, ihan sairasta tosta syystä ruveta ketään kaasuttamaan!!
Vierailija kirjoitti:
Jäkäläpäät/huopatukat näitä vääriä lippuja harrastaa...pakoputken värinen on aina pakoputki aivoistaankin
No sivistynyttä kieltä. Ymmärrän ettei kaikki arvosta sivistystä.
Liputtaa kulkee monenlaisia ihmisiä. Alle 15 v eivät saa tarkastusmaksua edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet rasse.
Hei olen eri, mutta itse olen ehdottomasti rasisti ja se on erittäin hyvä asia. Jos sinä henkilökohtaisesti koetkin enemmän hengenheimolaisuutta apinoiden kanssa, hyvä että olet löytänyt itsesi. Voit seuraavaksi lähteä apinasi kanssa asumaan apinasi kotimaahan, niin kaikki voidaan olla tyytyväisiä. <3
Apinasta puhuvat on maailman pienimpiä miehiä maalta. Peräkamarin penoja. Tuo tarkastaja saa sakot ja kenkää. Ketään ei sumuteta kielimuurin tai pakenemisen takia ja niinhän tuo paskapersu teki ihmisten nähden.
Ihan Helsingistä olen kotoisin ja olen matkustellut maailmalla paljon enemmän kuin sinä. Minulla on myös kansainvälisiä juuria eri osista Eurooppaa ja olen varttunut kaksikielisessä huushollissa. Sinä taas puhut tosi rumasti maalaisista, ja muistakin. Tsot tsot. Olet juntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lipuntarkastajille mitalit ja kutsu Linnan juhliin.
Veronmaksaja kiittää ja kuittaa.
Lipuntarkajan homma on koiran virka
Helsinki on jäänyt 80-luvulle. Asun itse osaltaan Singaporessa, missä julkinen liikenne on toimii parenmin kuin Helsingissä ja hintakin on paljon edullisenpi vaikka Singaporessa on korkeampi palkkataso ja alhainen verotus. Suomen yleinen ongelma on sosialismi
niin täälläkin vihreät mouhaa ja säätää kaikkea, mutta tosiaan oleellisinta ilmastonsäästäjää eli toimivaa ja siistiä julkisen liikenteen verkostoa ei ole saatu vieläkään aikaiseksi. Ei vaatisi paljon laittaa metroasemat kortin taakse ja kyllä myös ne lastenvaunuilla matkustavat voi sen lipun maksaa että pääsevät hissiin ja asemalaiturille.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkastajat astuu bussiin, niin pitää lähteä heti pois. Se siis on tätä päivää.
Ikävää, jos on vaikka aamulla menossa jonnekin eikä vain huvikseen ajele sillä bussilla. Ei ne pääkaupunkiseudullakaan joka minuutti bussit ajele samaa linjaa, joten luultavasti tällä tyylillä myöhästyt sieltä, minne olet matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien lipuntarkastaja on ollut järjestystä ylläpitävä henkilö? Ovatko käyneet vartija- tai järjestyksenvalvontakurssin?
Ei vartijatkaan noin vaan saa käydä käsiksi. Laki määrää että vartijan tulee olla sovinnollinen.
Mitä höpötät läski? Oletko joku pykälänikkari?!
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2015/1085#chp_2__sec_6__heading
6
Vartioimistehtävissä noudatettavat yleiset periaatteet
Vartioimistehtävissä on toimittava oikein ja tasapuolisesti sekä sovinnollisuutta edistäen.
Vartioimistehtävät on suoritettava aiheuttamatta suurempaa vahinkoa tai haittaa kuin on välttämätöntä tehtävien suorittamiseksi. Vartioimistehtävissä ei saa puuttua kenenkään oikeuksiin enempää kuin tehtävien suorittamiseksi on välttämätöntä. Tehtäviin liittyvien toimenpiteiden on oltava perusteltuja suhteessa tehtävien tärkeyteen ja kiireellisyyteen sekä tilanteeseen kokonaisuutena.
Taas on tarkastajaksi päässyt joku maalaispersu, joka sumuttaa muna pystyssä ilman uhkatilannetta.
Tuon kaverin työsuhde oli tuossa.
Pummilla matkustaminen on tarkastusmaksun väärti, mutta tuo tyyppi vetäytyy poispäin eikä ole minkäänlainen uhka tarkastajille.
Tilanteessa ratikka olisi pitänyt ajaa pysäkille, estää ovien avaaminen ja kutsua poliisi selvittämään matkustajan henkilöllisyys.
Ei näy mitään syytä, miksi sumutettiin. Tyypillä ei ole asetta, hän vetäytyy, ei hyökkää päälle.
Kai te sosialistit ymmärrätte, että julkinen liikenne rahoitetaan lipputuloilla ja jos niitä ei synny ei myöskään julkinen liikenne voi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet rasse.
Apinasta puhuvat on maailman pienimpiä miehiä maalta. Peräkamarin penoja. Tuo tarkastaja saa sakot ja kenkää. Ketään ei sumuteta kielimuurin tai pakenemisen takia ja niinhän tuo paskapersu teki ihmisten nähden. <
Ihan Helsingistä olen kotoisin ja olen matkustellut maailmalla paljon enemmän kuin sinä. Minulla on myös kansainvälisiä juuria eri osista Eurooppaa ja olen varttunut kaksikielisessä huushollissa. Sinä taas puhut tosi rumasti maalaisista, ja muistakin. Tsot tsot. Olet juntti.
Sivusta, sä näät mut junttina, tsot, tsot
Kuskit tarkastaa.