Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden
HS: Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden SAK: Jälleen hallitus lyö duunaria
https://yle.fi/a/74-20156971?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Loppuuko tämä ikinä? Leikkaukset osuu muihinkin kuin tukien käyttäjiin. Ay-liike halutaan rapauttaa kokonaan. Kohta ollaan kaikki työnantajien orjia tappelemassa vähistä työpaikoista, joista voidaan irtisanoa heppoisin perustein. Irtisanomissuojaa on myös huononnettu.
Kommentit (547)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
todella upea ehdotus tätä on kaivattu erosin liitosta kun tajusin että minunkin rahat menevät punikkien vaali mainontaan. suojatöitä kaverin kaverille tilintarkistukset hys hys salaisia.
Punikkien vaalimainontaan?
Voit varmaan samantien kieltäytyä kesälomistasi, 5-päiväisestä työviikosta ja palata 6-päiväiseen, lapsilisistä, sairauspäivärahasta, työterveydestä ym. punikkien eduista.
SInähän neuvottelet tyehtosi pomon kanssa kahden ja vaikka pomon ehdoilla ja saneluilla.
Ay-liikkeen ei pitäisi saada laittaa jäsenmaksuilla otettuja rahoja puoluetukiin. Se on mun mielestä aivan vi'tun väärin, kun sillä tavalla pistetään ihmiset rahallisesti tukemaan puoluepolitiikkaa ihan kysymättä.
Täysin oikein koska ay paskat on ainoastaan työelämän jarruna. Mä olen nähny millaisia ihmisiä ay aktiivit on työelämässä joten täysin oikea teko hallitukselta.
Ah aktiivit kyttää muita, näprää puhelinta ja eihän ne ole edes oma palkkansa arvoisia työntekijöitä.
Hyvä hallitus meillä on ja ay liikkeet tulee kieltää lailla.
T:ytk,duunari ja nykyinen hallitus on hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyökkäys järjestäytymisvapautta vastaan. Perustuslain vastainen toimi. Vakiintunut käytäntö. Ei hyväksyttäviä perusteita toimelle. Suomi ei ole vielä robottien ja tekoälyn pyörittämä yhteiskunta.
Verovapauden ottaminen pois jäsenmaksusta ei oo sama asia ku kieltää toiminta. Jehovan todistajat ja muutkaa uskonnot ei saa vähentää jäsenmaksua verotukses
Uskonnot ovat mielikuvitusta, työnteko ei ole.
SAK on kultti ku Jehovan todistajat. Ne palvoo suurta yli-Jumala Antti Lindtmania
Oletpa lapsellinen.
Järkevä, valtiolle säästäjä tuova esitys. Miksi tätä ei ole jo toteutettu?
Miksi ay-liikkeellekin on sopinut paremmin köyhien kukkarolla käyminen säästöjä haettaessa?
Mikä ongelma olisi siinä, että itse kukin vastaa taloudellisesti itse omasta edunvalvonnastaan? Miksi valtio sekaantuu ylipäänsä tällä tavoin tähän asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä pärjäsin työelämässä yli 40 v. ilman ammattiliittoa, työttömyyskassaan kuuluin.
Ja niin vain kesälomat, lauantaivapaat, äitiys- ja vanhempainvapaat pidettiin, sairausloma-ajan palkasta nautittiin, työterveyshuoltoa käytettiin. Kaikki AY-liikkeen ansiota.
Suomalaiset ovat todella yksinkertainen kansa.
Eihän kukaan täysijärkinen ole ay-liikkeen jäsen, ei uudistus millään tapaa vaikuta normaaleihin ihmisiin.
Aivan mahtava juttu. Jos AY jäsenmaksun maksu tuntuu liian kovalta, niin aina voi liittyä YTK:hon.
Vihdoin me kaikki saamme demarien lupaaman vappusatasen!
Minulle sopii erinomaisesti, että YTK:n 102 €:n jäsenmaksu ei ole enää vähennyskelpoinen.
Toivottavasti sekä ay-liikkeen että työnantajajärjestöjen verovapaus loppuu kokonaan.
Jumalauta, että vassuilla on peppu kipeenä. Vielä kun ansiosidonnainen saataisiin kaikille riippumatta oletko kassassa tai liitossa.
Tätäkään muutosta SDP ei tule palauttamaan, jos heistä tulee pääministeripuolue. He keräävät vain hedelmät muiden tekemistä hyvistä muutoksista.
Kyllä näkee taas kenen etuja psykoRiikka ajaa.Suurituloisille verohelpotuksia ja maksaja on duunari.Tämmönen työmiestenpuolue.
Vierailija kirjoitti:
En olisi tosissani uskonut hallituksen limboavan vielä matalamman riman alta. Ehkäpä surkein hallitus ikinä. No kok+persu+minipyrkyripuolueet niin kylmää kyytiä saadaan aikaan tavan kansalaisille.
Toivottavasti. Minä oikeasti rukoilen, että tämän hallituksen äänestäneet saisivat niskaansa kaikki vitsaukset seurauksineen, täysimääräisenä. En koston tähden, vaan oikeuden.
Jos ansiotuloveron vähennys astuu voimaan ja maksamme jatkossa itse liiton jäsenmaksut, niin varmaan veroprosentista riippuu jääkö voitolle vai ei.
Suomessa halutaan, että kukaan ei enää ota asuntovelkaa ja asunnot muuttuvat arvottomiksi.
Perit asunnon Helsingissä, kyllä siitä 120 euroa voidaan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkään muutosta SDP ei tule palauttamaan, jos heistä tulee pääministeripuolue. He keräävät vain hedelmät muiden tekemistä hyvistä muutoksista.
Aidon työväenpuolueen kyllä näkisin vahvistavan työntekijöiden oikeuksia tavalla tai toisella.
Hallitus ajaa työikäiset ulkomaille eikä 39,1 miljardin eläkkeitä pystytä maksamaan. Kun 4/5 osa eläkkeistä maksetaan nyt työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista.
Ja kun muuttaa vaikka Norjaan niin sieltä ei makseta eläkemaksua Suomeen.
Rahasto riittää 7 vuotta.
Sitten pitääkin eläkkeistä leikata pois 20 miljardia eli kaikki myös entiset pankinjohtajat saavat pelkän 986 takuueläkkeen.
vaali tukien julki tuominen näköjään osui ja upposi niin järkyttävän typeriä vasta kommentteja on saanut.