Maksaako kela myös kaikki muuttokustannukset, kun kehottaa muuttamaan halvempaan kämppään?
Vuokravakuudet ja muuttoautot jne.? Ei mulla ole noihin rahaa.
Kommentit (58)
Olin työtön ja muutin työn perässä. Sain muuttoavustuksena 4kk:n ajan työmarkkinatukea palkan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa muuttoon erikseen. Miksi jotkut vastailee noin vihamielisesti.
120€ saa muuttoavustusta.
Ei ihan riitä autoon ja muuttomieheen, eli jos ei oo kavereita ,tai perhettä, niin aika vaikeaa on muutto.
Moni masentunut/syrjäytynyt ei omista yhtäkään ystävää
Itsekin voi kantaa
Toivottavasti ei ole sohvaa, runkopatjaa, pyykkikonetta...
Tarjoat persettä muutamalle wolttikuskille muuttoapua vastaan. Heillähän on autokin. "Istut lompakon päällä" vai eikö omat neuvot kelpaa palstaulille? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan riitä autoon ja muuttomieheen, eli jos ei oo kavereita ,tai perhettä, niin aika vaikeaa on muutto.
Itsekin voi kantaa
Tämä
T: Kelatäti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin voi kantaaTämä
T: Kelatäti
Mä en valitettavasti voi kantaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olin työtön ja muutin työn perässä. Sain muuttoavustuksena 4kk:n ajan työmarkkinatukea palkan päälle.
Ok. Mä en nyt ole muuttamassa työn perässä enkä toiselle paikkakunnalle. Liikkuvuusavustuskin maksetaan käsittääkseni jälkikäteen, joten sillä ei voi varsinaisesti maksaa muuttoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Muuta kadulle sit ja kamat roskalavalle. 👍
Mitä järkeä tässä nyt on?
Ap
Ei siinä olekaan mitään järkeä. Kokoomus ja persut vain vihaavat sinua kuin ruttoa ja haluavat, että kuolet pois heidän silmistään.
No eipä se Ap:kään ole elämässään paljon järkeä näköjään käyttänyt vai puuttuuko aivot kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei siinä olekaan mitään järkeä. Kokoomus ja persut vain vihaavat sinua kuin ruttoa ja haluavat, että kuolet pois heidän silmistään.
Mutta yttulee Antt ja Tytti ja järjeatävät isot asunnot takaisin ja korotetut asuistuet. Iso muuttoautokin järjestyy Kelan juhannustonnilla. Kaikki muutuu, Antti lupaa.
Ja tonnin seteleitä virtaa taikaseinästä. Hyvä Antti👍
Konalako se täällä taas vinkuu persaukisuuttaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No eipä se Ap:kään ole elämässään paljon järkeä näköjään käyttänyt vai puuttuuko aivot kokonaan.
Konalan vakiojankutuksiahan tämä taas on. Ihan sama mitä sille ehdottaa, mikään ei käy syystä X, Y, Z ja kaikki muutkin aakoset. Ja kun ne mummon perintömööpelitkin on niin saatanan painavia eikä ap kykene tekemään itse yhtään mitään ruumiillista hommaa. Päävikainen pelle, kerjää vain huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai maksaa. Laita myös oveen joku munalukko sisäpuolelle, niin eivät lain mukaan saa edes häätää sinua ulos kuuteen kuukauteen!
Tämä. Ovea ei saa murtaa ilman kotietsintälupaa ja vuokrien maksamattomuus/"häätö" ei sellaiseen oikeuta.
Kysykää vaikka Helena Koivulta. Loisimisen asiantuntija!
Maksaa vakuuden ja saat 120euroa muuttoon. Muut ylimääräiset kustannukset sinun tulee maksaa itse. Vaikka osamaksulla jos ei muuten.
Sellaista se on. Jos ei muuttoapua ole omasta takaa, niin joko ap myy/antaa pois painavimmat esineet tai säästää itse loput rahat muuttoon. Varmaan muuttofirmankin kanssa voi neuvotella, että maksaa parissa erässä.
Tämä muuttotuki kuuluu tt-tukeen, joka on todellakin pieni.
Muuttoa pidetään perusteltuna esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:
avo- tai avioero
terveydelliset syyt
perhekoon muutoksesta johtuva lisätilan tarve
asunnottomuus
asunnottomuuden uhka
työpaikan saaminen toiselta paikkakunnalta
tutkintoon johtavan opiskelupaikan saaminen toiselta paikkakunnalta
asunnon vaihtaminen edullisempaan, mutta kohtuuhintaiseen asuntoon.