Maksaako kela myös kaikki muuttokustannukset, kun kehottaa muuttamaan halvempaan kämppään?
Vuokravakuudet ja muuttoautot jne.? Ei mulla ole noihin rahaa.
Kommentit (58)
Minä olen aina muuttoni itse maksanut. Miksi pitäisi toisilla maksattaa? Joku pummi niin haluaa?
Kela haluaa minun muuttamaan pois Kaivopuistosta vaikka olen 10 vuotta saanut tukia siihen ilman ongelmia.
Miksi minua syytetään pummilla elämisestä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kela haluaa minun muuttamaan pois Kaivopuistosta vaikka olen 10 vuotta saanut tukia siihen ilman ongelmia.
Ap
Opettele nyt ensin edes kirjoittamaan ennen kuin alat trollaamaan.
T. Oikea Ap
Jos on TT tukilainen niin maksaa. Sieltä tulee sellasta doku jannua auttamaan. Jos ylsin on niin tottakai tarvitsee tuollaista. Serkkuni otti avun vaikka ei ollut yksin, koska sai paskasen asunnon ja tarkoitus olla muutenkin väliaikainen. Ei sellaiseen rahoja tuhlata.
Edellisen muuton hoidimme ihan neljän henkilön voimin (aikuisia) perhepiirissä. Ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
T. Oikea Ap
Minä olen oikea Ap. Sinä olet trolli !
Opettele käyttäytymään!
T: OIKEA Ap
Tämä Ap on joka asian valittaja, joka asuu hienosti kaksiossa Helsingin parhaalla paikalla. Merinäkymät ja kaikki. Tottakai Kela vihdoin ja viimein alkaa kehotella muuttamaan halvempaan, kun äijä on vuosikymmeniä saanut yltäkylläistä ansiotonta tukea veronmaksajilta.
Työnteko sitä ei ole koskaan kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
T. Oikea Ap
Opettele käyttäytymään!
Oikea Ap ei tee tuollaisia alkeellisia kirjoitusvirheitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Myy tavarat, niin saat rahat muuttokustannuksiin tai mee TÖIHIN
kuinka monta kertaa tästä täytyy sanoa! töihin ei niin vain mennä! jumalauta mua ottaa päähän tämä lause! voit tulla tietenkin näyttäämään miten töihin mennään? saatat yllättyä millaiset on nykypäivän työmarkkinat, hyvä jos haastatteluun pääsee satojen joukosta!!
Vierailija kirjoitti:
Tämä Ap on joka asian valittaja, joka asuu hienosti kaksiossa Helsingin parhaalla paikalla. Merinäkymät ja kaikki. Tottakai Kela vihdoin ja viimein alkaa kehotella muuttamaan halvempaan, kun äijä on vuosikymmeniä saanut yltäkylläistä ansiotonta tukea veronmaksajilta.
Työnteko sitä ei ole koskaan kiinnostanut.
En asu Helsingissä ja asumiskuluni ylittävät kelan normit 50 eurolla. En ole mies, työttömänä olen ollut vasta puoli vuotta ja todellakin haluaisin takaisin töihin. Lähetän keskimäärin kaksi työhakemusta viikossa ja tämän puolen vuoden aikana olen opiskellut lisää, jos se helpottaisi työllistymistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Muuta kadulle sit ja kamat roskalavalle. 👍
Mitä järkeä tässä nyt on?
Ap
Ei siinä olekaan mitään järkeä. Kokoomus ja persut vain vihaavat sinua kuin ruttoa ja haluavat, että kuolet pois heidän silmistään.
Mutta yttulee Antt ja Tytti ja järjeatävät isot asunnot takaisin ja korotetut asuistuet. Iso muuttoautokin järjestyy Kelan juhannustonnilla. Kaikki muutuu, Antti lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kela.fi/toimeentulotuki-mihin-menoihin
Luepa tuolta vakuudet ja muuttokulut.
Tl;dr: kyllä voi saada. Muuttoraha on yleensä könttäsumma 120/180 e jolla on pakko pärjätä. Muuttopalvelu vain painavissa tilanteissa, tyyliin neliraajahalvaantunut.
Ei tuolla rahalla saa kyllä muuttomiehiä mistään ellei kannettavana ole tyyliin yksi tuoli ja laatikollinen astioita.
Ap
Karsi ja siivoa pois kaikki ylimääräinen roina, ja pyydä kavereita muuttotalkoisiin. Ystävät kyllä auttavat palkattakin.
Niinhän se menee. Jos on TT tuen varassa. saa ilmaiset muutot. Tuohan perustuu siihen, että ei ole rahaa muuttofirmaan tai autoon ja yleensä ei olekaan, jos tuollaisessa tilanteessa on. Sitä on vähän vaikea sitten tutkia kenellä oikeaeti olisi sukulaisia auttamaan ja kenellä ei ja kuka on tarpeeksi vahva kantamaan ja mitä.
Jos taas ei Kelan asiakas, katsotaan että olisi varaa tilata se muuttofirma.
Ongelma tuossakin, jos on pienituloinen ja luottotiedoton eikä säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ethän sinä omalla tienatulla rahalla elä. Mikä sua siellä Kaivopuistossa pitelee? Kallista asumista. Tottakai Kela kehottaa etsimään halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Myy tavarat, niin saat rahat muuttokustannuksiin tai mee TÖIHIN
Aha. Olipas nerokas. Enpä ole hoksannutkaan...että olet TÖRPPÖ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
T. Oikea Ap
Opettele käyttäytymään!
Mä oon muuten VASEN Ap Terve!
"Voiko Kelalta saada muuttoavustusta?
Kelan toimeentulotuen asiakkaana voit saada muuttoavustusta ja vuokravakuuden uuteen asuntoon, jos sen vuokra ei ylitä kuntakohtaisia rajoja".
ETTEKÖ te osaa lukea mitään ohjeistuksia vaikka tänne osaatte tulla?
"Kelalla ei ole tiedossa, kuinka moni tuensaaja on noudattanut ohjeistusta ja muuttanut halvempaan asuntoon. Kela ei voi pakottaa ketään muuttamaan, eli ainoa seuraus kalliimpaan asuntoon jäämisestä on asumismenojen jälkeen käteen jäävän tukisumman pieneneminen".
Kela maksaa 1000 e muuton ja 2400 e vuokratakuun ja säästää 100 e kk. Järkeä?
Ei ikinä kannata muuttaa asuntoon jossa eesim kotivakuutus sisältyy vuokraan. Kela ei huomioi tätä mitenkään mutta muuten kyllä maksaa esim 200 euron vakuutuslaskun.
Mä en ainakaan voi kantaa mitään painavaa. Se on myös syy siihen, miksi joudun elämään sosiaalitukien varassa. Oletko kokeillut yksin kantaa sohvaa, sänkyä tai pesukonetta?
Ap