***TOUKOKUISTEN PERJANTAI***
Kommentit (29)
Siinä päivän ensimmäinen +!
Mirage84 puhuit että sulle on nyt ilmestynyt " poikaviiva" . Samoin mulle navasta ylöspäin, tosi ohut ja hentoinen mutta viiva kuitenkin! Mä kun jo luulin ettei tässä raskaudessa tuliskaan, kun esikoisesta tuli paljon aikaisemmassa vaiheessa, mutta tulihan se siihen! Mies sen itseasiassa eilen illalla huomasi.
Täällä myös koukussa idolssiin... Samoin Salkkarit katotaan miehen kanssa joka päivä nauhalta kun neiti on mennyt nukkumaan!!! =) Mun kaverit pitää mua ihan outona kun viittin sellasia katsoa...
" RAKKAUSKOHTAUKSIA" saavat näköjään muutkin. Itsellekkin tulee välillä vaan pakottava tarve hyökätä miehen kaulaan ja rutistaa oikein lujaa! ;) Samoin neiti joutuu usein kohteeksi!
Peloista: Mua on tässä raskaudessa pelottanut vähemmän mitä esikoisesta. Silloin eniten pelkäsin sitä, että lapsi ei olisikaan terve. Nyt olen saanut synkät ajatukset pysymään pois mielestä.
Ai niin ja masun mittaus oli hyvä idea!! Itse sain 105cm!
Martina, eikös sinulla ollut 106cm? Eiköhän tuo ole ihan normaali näillä viikoilla! =) Onnipapusen mittakin tais olla aika sama..?
Eilen koottiin neidille tullut jatkettava sänky ja oikein kivalta näyttää! Eilen ei vielä laitettu siihen nukkumaan, kun mun kavereita oli illalla mun synttäreillä. Ajateltiin tänä illalla vasta kokeilla kun saadaan rauhassa tutustua siihen tää päivä.. Saadaan neidin kanssa yhdessä pedata siihen tänään petivaatteet! =) Neiti sai mummulta nimipäivälahjaksi isompaan peittoon My Little Pony-pussilakanat ja ihastu niihin kauheesti! Nyt sitten saa ne käyttöön kun on isompi sänkykin! =)
Ja jospa sitten päivän plussat:
+No, tietty tää perjantai!
+Mies säästi eilen rahaa ostamalla uuden puvun -70%(Vanhaan oli joku pirulainen syönyt reiän!!!)
Enempää ei just nyt keksi! =)
-Alpukka rv32+5 & vielä pinniksessään nukkuva " Pinsku" 1v6kk
Onko sulla ollut toinen korva lukossa?
Mulla on ollut pian 2 viikkkoa korva lukossa!.. (Ja muuten flunssa pian 4, nyt kyllä alkaa olemaan ohi)
Ekoina päivinä kun meni lukkoon niin särki ihan hiukan. Niin vähän kuitenkin etten lääkäriin jaksanut raahautua. Ja nyt ei ole enää niin pahasti lukossa kuin silloin alussa, mutta hieman. Olen miettinyt että pitäiskö sille jotain tehdä, vai aukeneeko itsestään...?
Ensin plussat ettei unohdu:
+30viikkoa täynnä!
+mies ja piipero vapaa päivällä
+no ei sitten tuu kolmatta...
Kyllä kävi taas ajatukset yksiin teidän kanssa, kun minäkin yks päivä mittanauhaa virittelin mahan ympärille :) Ja erehdyin sitten katsomaan maalisten pinoa niin siellä olivat mammat samoilla luvuilla! Mulla siis 103 navan kohdalla, ei mikään huomaamaton kumpu.
Eilen makoiltiin miehen kanssa pitkästä aikaa vierekkäin siis ilman, että piipero kiilautui väliin, niin mies sai ihan kunnolla monotusta. Oli mies hiukka hämillään, tokas, että ensimmäistä kertaa oikeen kunnolla tunsi :) Siinä sitten makoiltiin rauhassa ja aatueetu antoi tennaria isille.
Nukkumaan meno ei mulla sitten ollutkaan yhtä auvoista: nyt keksi repivä kipu tulla vasemmalle puolelle. Enkä tietty voinut miestä vaivata tuomaan kaurapussia mulle ylös vaan itse urheasti ähisten ja niiskuttaen menin sen lämmittämään. Mies oikeen ärisi vihaisena kun ei saanut auttaa, näki sitten kuitenkin kuinka paljon sattui. Ihan kauheeta kun tuntuu silloin ettei voi liikkua mihinkään ilman kipua, jopa hengitys on liikaa. Lämmin kaurapussi kyllä helpottaa mulla noita kipuja, suppareita ja levottomia jalkoja, siinä yksi odottajan harmi.
Viikonloppuna pitäs siivota kun aurinko paljastaa kaiken pölyn ja tahrat :(
Mukavaa viikonloppua!
tosiaan 30 rikki tänään!
HeidiS23 lopetahan epäilyt juttujesi kiinnostavuudesta. Kyllä jutut tulee luetuksi. Monien kirjoituksissa olisi kommentoitavaa mutta esimerkiksi minä edustan sitä laiskimusosastoa joka ei kuitenkaan kommentoi kaikkia. Onneksi täällä on niitä ihania ihmisiä jotka laittavat kommentteja.
Emunainen missä olet ? tänne päin jo.
Nythän pitäisi olla aamu mutta täällä vaan pimenee, taitaa tulla sateinen päivä. Olisiko teillä kokemusta kuivausrummuista. Sellaisen haluaisin hankkia koska olet tod väsynyt nurkissa kuivuviin pyykkiviritelmiin ja nukkaan ja nöyhtään ja koiran karvoihin ja siihen järjettömään koira- ja tekstiilipölyn määrään mikä täällä täyttää ilmatilaa. Ilmanpuhdistinkaan ei pysty kaikkeen. Koirasta puheenollen..kynin eilen kaverin villapöksyt ja taas ennenkuin karva tasoittuu niin kelpaa sitä peppua pihalla näyttää :)
Aika samankokoisia masut kuitenkin ovat. Se mitä siellä on sisällä saattaakin sitten poiketa..
Lapsivettä on minulla kuulemma aika runsaasti. Tähän asti olen aina pitänyt sitä hyvänä juttuna..paljastuikin sitten, että sokeri ongelmat näkyvät mm. runsaana lapsivedenmääränä..enpä tuotakaan tiennyt mutta ei se runsaus tietenkään huonokaan asia ole.
Olen edelleen sitä mieltä, että lapsivettä on noin kahdeksan kiloa :) koska lapsi painoi viikko sitten 1600 g arviolta...ja istukka kun on sitten sen puolikiloa niin ei kato tarvii laihruttaa synnytyksen jälkeen..näin menee ..ja AIVAN varmasti.
voi että kun on paljon tekstiä tullut:D ihana juttu!!koitin tässä lueskella kuulumisianne pojan touhujen keskellä..
tylsän näkönen päivä:( eilinen oli taas niin ihana ja aurinkoinen! oltiin pojan kans ulkona monta tuntia päivällä....saatiin seuraakin kaverista ja sen pojista niin oli oikein kivaa!!tosin mulla jalat oli aivan kipeet kun kotia tultiin..oltiin niin kävelty paljon ja tätä painoa kun jo on! mut oikein kivaa oli!!kerrankin päivä meni äkkiä ja mukavaa tekemistä oli!!
Te ootte täälä plussia laittaneet:) hyvä idea kyllä tähän marinan keskelle,heh tuntuu näitä miinuksia kuitenkin lyötyvän jo usein niin kiva kyllä tuoda esiin niitä PLUSSIA:D
kyllä vaan tuntuu taas et tää aika menee niin äkkiä!!!mulle iski eilen paniikkikin kun mietin et pian täälä on pieni vauva joka on niin hentonen ja pieni....eilen kerhossa oli kuukauden ikäinen vauva ja se oli niiiiiiin pieni!!!oih että!! siinä taas tuli mieleen et onko omakin poika ollut noin pikkunen ja hento....muistan ku sillon odotin et kasvais vähän et olis helpompi käsitellä;) nyt taas haikeena katselee niitä pieniä vauvoja:D
KEVÄT TAKISTA;mulla on vielä tuo kevyttoppatakki käytössä...se menee vielä justiinsa kiinni mut eilen kyllä ajattelin et karmea näky takaapäinki varmaan ku alkaa oolla niin kireä! mut mä varmaan käytän joko tuulipuvun takkia tai farkku tai muuta kevyttä ja takki auki kuljen. saa nähä minkälaisia ilmoja tässä tulee ja kuinka takkia tarvii sitten toukokuussa.
(oi älytön poika kiikutti siteen mulle..kiva sen rutistella tota paketissa olevaa sidettä:( puhasta siis:) mut joo oliskohan vessassa TAAS sotkemassa)<---välikommentti!
KENGÄT mulle menee ihan hyvin jallkaan mut se laittaminen onki aina työlästä!oon kyllä nauhat laittanut aika löysälle mut silti ne pitää kiskoa jalkaan ja saa kumarrella:(
UNESTAKIN jotain oli...mä oon jättänyt päikkärit taas vähemmälle.. nukkumaan meen illalla hyvissä ajoin,yleensä 22 viimestään oon jo sängyssä ja aamulla on sit herätys 7ltä kun poika herää. nyt sillä on kyllä kesäaika ilmeisesti alkanut kun heränny jo kolmena iltana vähän yli 6.mut kyllä täs taas kummasti pirteänä herään jo sillon kuuden jälkeenki kun miehen kelloki herättelee. ja nyt on niin ihanan valosaa jo että ei niin kamalasti väsytäkkään:)
MASUVIIVASTA tulikin mieleen et mä oon yrittänyt katsella onko mulla,mut ei näy. pojalta tuli navasta alaspäin sellanen selvästi näkyvä,mut nyt ei oo tullut minkäänlaista viivaa.sillähän mä mielessäni ajattelinki et olisko tää sit tyttö;) mut ei!!
oi että nyt täytyy mennä,poika kuuluu taas vessassa olevan!! ajattelin alkaa sähläämään sämpylöitä sen kans:P mukavaa perjantaita kaikille!!
+perjantai
+valoisat aamut
+tällä hetkellä vointi tosi hyvä:)
+leipomaan sämpylöitä..naaam :P
+mielikin on ILOINEN:D
...mitähän vielä.....nyt menoks:)
toymama 29+6
Meillä poika taas kipeä :( lämpöä mittasin ja oli 39,2!! Voi toista, toivottavasti korvatulehdus ei ole uusinut.
Tarvinnee mennä lekurille ens viikolla jos yöt jatkuu rikkonaisina ja pojalla kipeä olo.
Ihanaa lukea muidenkin masujen koosta :)
Mulla oli tosiaan 108 ja näyttää olevan muillakin 106-111 cm välissä, noh tuohonhan vaikuttaa paljolti kropan muotokin ja kuinka vauva mahassa asuu, siis onko raivotarjonnassa vai poikittain.
Larulle vielä villiksistä, yritä löytää käytetyt, uusissa ei vielä ole pitoa tarpeeksi. Parhaat on huopuneen näköiset :)
Mä sain innostuksen noihin kestoihin, kun luin, että yksi lapsi tuottaa vaippajätettä 1500kg!! vaippakautensa aikana ja se maatuu kaatopaikoilla 500 vuotta!! Hui!
( päivän pakollinen valistus ;))
Ja Minnis; tuo vaippojen ostaminen on ihanaa, mullakin nyt mota ylimääräistä meille sopimatonta vaippaa kaapissa, jospa joku ne ostaisi :)
Fuzzit on meillä lyöneet itsensä läpi samoin kotimaiset Ronjat, tupla hamppu ja bambuläpällä.
Ja minä ainakin yritän lukea kaikkien viestit, välillä en kyllä muista kaikkea kommentoida :)
( . ) en meninannut päästä yöllä vessaan, kun tuntui kamala paine alapäässä :( Ihan kuin synnytyksessä tuntuva kova paineentunne, tosi kipeä, tarvinnee soittaa neuvolaan ja kysyä onko tarvetta olla huolissaan...
Hyvät voinnit kaikille!
OP, Käpy 32+3 ja " Iivari" 1v6kk
Murmeli; Mullakin on ainakin 10 kg lapsivettä, vauva varmaan joku 1800g ja istukka painaakin sitten pari kiloa, yhtään kiloa ei ole tullut itselle , Heh ;)
Janskulle tuosta jalas kasvusta; Onneksi ei ole kasvanut, mulla nimittäin nyt jo 41 jossain 42, joten jos pari numero isompaa kenkää pitäs hankkia, niin sitten kulkisinkin miesten monoissa ;)
Taas OP ( oikea PATE )
Joo mulla meni yks ilta korva lukkoon ja sitten yöllä heräsin kovaan kipuun. Tulehdushan se oli iskenyt ja sain siihen antibioottikuurin. Sitten kun sain ab-kuurin niin seuraavana yönä alkoi kova poskiontelonsärky ja tulehdus varmaan sielläkin. En viittiny lääkäriin lähtä kun kuurin olin jo saanut. Poskiontelo on nyt ollut useamman päivän kipeä ja korva oli myös useamman päivän tukossa. Lääkäri uhkaili että menee jopa kuukausi että korva paranee täysin. Mulla on kans kestänyt nuha n.3 viikkoa. Lääkäri lisäksi sanoi että tätä kestää todennäköisesti raskauden loppuun asti, nuhaa siis, kun on alkanut nyt kierre. Jes enää 7-9 viikkoa..
ai niin yks
+tulee siitä että ma neuvola lähenee :-)
p, 33+ ja isoveljet
Minäkin pääsen, ihme kyllä nyt pinoutumaan näin päiväseltään! Olen jäänyt puolitoista viikkoa etuajassa äitiyslomalle sairausloman muodossa. Ajomatka edestakaisin töihin (reilut 60km/pvä) aiheutti supistuksia ja kamalia viiltelykipuja tuolla luuliitoksissa heti töihin päästyä, eikä sitten töissä kävely ja kumartelu yhtään niitä vähentänyt. Nyt saa tassutella aivan rauhassa kotosalla, vaikka tuossa tuo 2v tehoneiti puuhaakin.
Piti minunkin kaivaa mittanauha esille ja mittailla navan kohdalta, lukema oli 98 cm. Minulla on kamalan pitkä selkä ja tilavat sisätilat, joten ulos ei juuri niin kovin pullistele. Sf -mitta oli tänään ylimääräisessä lääkärineuvolassa rv:llä 33+1 29 cm, siinä mennään himpun keskikäyrän alapuolella.
Kevättakeista olitte puhuneet. Minä en ole edes alkanut miettiä koko takkiasiaa, olen villakangastakilla tai väljällä toppiksella tähän asti mennyt mutta kohta niissä tulee auttamatta kamala hiki... Varmaan takki auki- systeemillä minäkin yrittelen. Pihi kun olen, en millään viitsi ostaa vain lyhyttä aikaa varten takkia.
Masuviivasta.. Esikoisesta mulla oli selvästi näkyvissä ja viiva nousi myös navan yläpuolelle, ja tyttö tuli. Nyt mulla ei näyttäis olevan minkäänlaista viivaa.. tiedä häntä sitten. Yhtään en tiedä kumpi olis tulossa eikä ole kyllä minkäänlaista aavistustakaan.
Yöunista.. Mä nukun yleensä jotain reilun 7 tunnin pintaan, jos ajoissa menen nukkumaan. Yöunet ovat katkenneet aina jossain vaiheessa yötä kun pikkuneitimme on kömpinyt peittonsa ja tyynynsä kanssa viereen. Tytteli on joulusta asti harjoitellut omassa sängyssä, omassa huoneessa nukkumista. Pinniksessä ei nukkunut juuri koskaan, perhepeti on ollut meillä käytössä. Nyt ei ole uni meinannut riittää siksi, ettei neiti olekaan kolmeen yöhön tullut viereen vaan on nukkunut omassa sängyssään läpi yön... Outoa :O)
Vatsaa koskevista kommenteista olitte jonain päivänä puhuneet (miten niin mulla on pitkät piuhat...). Mä olen tässä sekä ekassa raskaudessa saanut kuulla koko ajan siitä miten pieni maha mulla on (vaikka sf:t menee ihan keskikäyrää...) ja nyt samoin kuin viimeksikin, että " Kauhea miten aikaisin sen on laskeutunut!" . No, siinä sitten yritää olla vain, että " Ai, samaan malliin mennään kuin edelliselläkin kerralla ja kaikki on ihan ok.."
Painoa mulle on tullut 8.9 kg, viimeksi koko raskauden aikana tuli reilut 12 kg, varmaan samoihin voi mennä nytkin? Nyt on alkanut närästellä hieman enemmän, joten ei tee mieli syödä niin kovin paljoa kun tietää miten siten närästää. Mutta helpommalla tässä on nyt närästyksissä päästy kuin esikoisen raskauden kanssa.
Äh, en mä muista enää pitikö jotakin jollekin vielä kommentoida..
Plussat tähän loppuun:
+ kevät tulee!!!
+ aamulla on valoisaa
+ saa olla jo kotona eikä tarvii kärvistellä töissä
Täällä ollaan ja hengissä!!! On ollu vaan niin kiireinen toi ihjelma, ettei oo kerenny koneelle lainkaan ja sitten kun ois kerenny, niin ei oo jaksanu enää.....
Elikkäs......Ludella kaikki hyvin, mutta ihan peni se ei ollut, painoarvio tällä hetkellä 2,2kg ja tolla käyrällä se olis 4,7kg viikolla 40, mutta katsotaan nyt, miten toi kehittyy, kätilö sanoi, että viikolta 37 ruvetaan kattomaan sitä käynnistelyä sitten, jos tarve vaatii, tietty ensin otetaan se joku punktio, et keuhkot ois varmasti kehittyny....Jänskättää!!! Iso vauveli siellä jo köllötteli ja saatiin hyviä kasvokuvia mukaan ja se oli NIIIIIIIN SULOINEN, ukkokin oli ihan myyty, vaikka se ei yleensä kauheesti reagoi:-) Sitten vähän ikävämpi juttu, insuliineille mä sitten jouduin ja on ollu vähän opettelemista tossa ittensä piikittämisessä ja mulle on tullu niistä ihan outo olo, täytynee soittaa sille hoitajalle, että onko tää ihan ok, kun tuntuu, et ois pilvessä koko ajan!! Joudun siis pistämään 4 kertaa päivässä tällä hetkellä ja mulle piikki kammoselle se on aika kauheaa, mutta luden takia mitä vaan ja onneksi tätä ei oo enää kauan!!!! Muutama hassu viikko, kyllä ne kestää....
Murmeli: Eli liityin nyt sitten sun klubiin annostuksella humaloc 4 yksikköä ennen ruokailua ja illalla ennen nukkumaanmenoa prothapan 8 yksikköä...kyllä on ollu kauheet 2 päivää harjotellessa, mutt kai se tästä!! Oliko sulla jotain oireita, kun aloitit?? Mulla on sellanen epätodellinen olo vähän ja tuntuu, ettei oo ihan mukana koko ajan ja kattois tätä maailmaa vähän niinku verhon takaa!!! Inhottavaa!!!!Mulla on nyt vähän kiire, mutta jutellaan paremmalla ajalla, yritän illalla keretä palstailemaan kunnolla, mukavaa päivää ja voimia sullekkin!!
Eli mulla kauhee kiirus nyt, mutta tuun illemmalla palstailemaan enemmän...mukavaa päivää tyttelit ja masulit ja halauksia!!!
-Emunainen ja iso ludemus 30+6-
Pahoitteluni ja kannustukseni emunainen. Minulla ei tällä hetkellä ole kuin tuo jokaisen aterian yhteydessä ruiskautettava. Tilannehan vaan on se, että laskin viikon sisään saaneeni aterian jälkeisiä alle 7 arvoja 5..laitinkin soittopyynnön hoitajalle..
Ekana aamuna insuliini jotenkin heikotti mutta en ole kyllä kokenut oikein muita oireita..väsymys helpotti ja olo alkoi tuntumaan oikein hyvältä sen huomasin..ja nyt kun sokerit on taas alituiseen koholla niin ..no edelleen hengailen yöpaidassa koska saatankin kohta mennä ottamaan uusio päikkärit.
Söin äsken 2 ruispala siivua ja laitoin päälle banaania ja lykkäsin 6 yksikköä insuliinia..ei varmaa riitä sekään. Ruualla menee sellainen 8, välillä riittää välillä ei. Flunssa nostaa noita arvoja mutta en oo kohta enää siitäkään varma kun yli viikon olen mitannut ja nostanut..ja mitannut ja nostanut..ja kohta tuntuu, että lykkään koko kynän kerralla niin..no en se on henkenvaarallista.
Hyvin kasvaa sinun vauva :) ne voi antaa sen keuhkojen kypsytyspiikin jos näyttää että ei ois käynnistykseen mennessä keuhkot riittävän kehittyneet. Diabetesäitien vauvojen keuhkot on yleensä valmiit 38 viikolla, muitten jo 36 viikon tietämissä..siksi ne niitä keuhkoja kyttää sitten.
JA MÄ HALUAN HAMPURILAISEN....ehkäpä jos menen sitten heti kävelylle sen syötyäni....*punoo juonia saadakseen hampurilaisen*
Muista pitää sokerit taskussa.
Moi, moi!
Oli hieman katkonainen yö ja sit uni loppu kesken klo 6. Join aamukahvit miehen kanssa, mutta sit oli pakko kömpii takaisin nukkuun. Nyt tässä käynnistelen päivää pikku hiljaa...
Mukavasti oli tullut jo päivän pinoa.. voin oikeen Puudeli kuvitella sun lapset " pahoilla teillä" , kun äiti torkkuu:)
K.A. olen huomannut, ettei toi kaurapussi oo yhtään huono hankinta. Joskus ostettiin sellanen ja voin suositella jokaiselle lämpimästi! Kestoflunssailijoille sympatia-ajatukset täältä! Toivotaan, että kevään koittaessa haihtuisivat ne sitkeimmätkin flunssat pois!! Emunaiselle myös tsemppiä insuliinitouhuihin, onneks ei oo enää kovin kauan piikittämistä ja ainakin Lude voi hyvin!!
Kyllä mä ainakin luen kaikki teidän raapustukset ja yritän jotain kommentoida, mutta välillä kirjoittaessa lyö pää ihan tyhjää ja unohtuu puolet asioista. Mutta kaikki ainakin on ajatuksissa:)
Mä ähkin ja puhkin kenkiä jalkaani nykyään ihan lattialla istuen. Onneks vielä mahtuvat, ei oo jalat olleet turvoksissa. Muuten masuun sellasta, että eilen, kun kattelin idolssii (täällä myös yks koukussa oleva) tuntui, että koko vatsa kääntyy nurin perin, oli vaavilla niin suuri kyljen kääntö päällä. Rupes naurattaa, että meinaatko tulla siitä päältä läpi:) Yöllä olikin sitten vatsapeitteet päältä vähän hellät.
Plussia..
+ainakin vielä Turussa paistaa aurinko
+ anoppi oli koiran kanssa 1 ½h lenkin aamulla (mies pelästy eilistä, eikä anna mun nyt lähtee sen kaa..)
+mulla on kulho ihanan makeita viinirypäleitä (en yhtään ihmettelis jos Otto syntyis vihreenä, niin paljon olen noita rypäleitä vetänyt tän raskauden aikana!)
+Lähdetään n. 4 h:n päästä Raumalle ja nään mummun ja kavereita ja pääsen la kierteleen kauppoja (no joo, Alpukka ainakin tietää, ettei tuolla nyt niin paljon kierreltävää oo, mutta aion ainakin käydä torin kympissä..)
Eli mä toivotan tässä vaiheessa hauskat viikonloput kaikille ja aloitan nettihiljaisuuden. Ehkä sunnuntaina ehdin pinoileen. Täytyy kuitenkin tulla kotiin niin, että ehtii vielä äänestämään tohon naapurikoululle. Jos vaikka tuleva eduskunta olis suotuisampi lapsiperheille...?!
Almaeino 30+6
Älkää mun eilisestä jutuista välittäkö mulla oli huono päivä ja neitikin kiukutteli koko ajan mulle joka asiasta.Nyt sitten alkaa varmistumaan muutto jyväskylään ja muutto ajankohta on varmaan ens kuun puoliväli huih.
Mä taas kuntoilin tänään ja kävin tunnin kävelylenkillä.Eilen närästi illalla kovasti koska en syönyt säännöllisesti koska isäntä sai päähänsä klo 18 lähteä ajamaan jyväskylään kattomaan asuntoa ja toissapäivänä kävimme jyväskylässä tutustumassa kaupunkiin ja alueisiin.
Onko toukomamoja jotka asuu jyväskylässä tai lähettyvillä ois kiva jutella ja saada seuraa etten ihan yksin jää uudessa kaupungissa.
HeidiS23 rv 29+1
Väsyttää... Ihan kamalasti. Nukuin kyllä tosi pitkät yöunet,mutta silti tuntuu että voisin ruveta jo päikkäreille. Ainut vaan etten kerkee kun reilun tunnin päästä meen kampaajalle:) Ihanaa saada tukka uusiks pitkästä aikaa.. Paljon tulipunaisia raitoja haluaa tämä mamma.. Tiistaina menenkin rakenne kynnet laittaa, Nyt kerkeen niitä taas pitämään muutaman vuoden,ennekuin palaan töihin, jossa sellaisia ei saa pitää. mamma laittaa itsensä kuntoon:)
Mä katson myös jokaiset salkkarit ja idolsit, elämä määräytyy ihan niiden mukaan. Katson myös täydelliset naiset, nytkun ovat lomalla olen jäänyt siihen uuteen sarjaan Big love, niin koukkuun.. Että tämmöisiä hömppiä minä katson:)
Muuten eipä kummempaa. Ulkoiltiin lasten kans muutama tunti, nyt katsovat autot elokuvaa ja jos oikeen nyt menisin niin kerkeisin torkahtaa vaikka puoleks tunniks.. Niin taidan tehdäkkin, palaillaan
martina 32+4 ja 2x 2v9kk
pääsion jälleen pinoutuu kun olen tässä koneella eikä tarvii puhelimella surffailla..
ihan uteliaisuuttani mittasin myös mahn ympäryksen ja en uskalla ees kertoo... apua.. 117cm!!! no mutta samalla huomasin että masu on korkeella ja kaikki siirtynyt tuohon eteen, niinkuin poikamaha ois..
samalla sitten mittasin rinnatkin ja olihan noihinkin tullu yli 10cm lisää.
hulluinta tässä se että kiloja ei oo eullu ja sf-mittakin menee keskiviivalla. tosin vaikuttaahan se että en oo kovin pienikokoinen ollukkaan.
meillä muksu piti ke-to yönä " ökki" hetken eli oksenti.. sitten päivällä nosti 38kuumeen ja nyt leikkii tuolla kuin mitään ei ois ollukkaan. tässä jännitän että tarttuuko mulle, jos ei huomiseen aamuun oo mitään oloja tullu, lähden reissuun -pakoon muuttolaatikoita hetkeksi ja muksu jää mummilaan.
ensi viikolla ois tarkotus alkaa muuttamaan ja muutama laatikko onkin pakattu. tahtoo tuo mun pakkausmestari vaan purkaa sitä mukaan ja yks ilta soitti leikkipuhelimellaan kriisiapua mummilta kun pakkasin jo osat leluista :)
tuplarattaat on jo melkein hommattu, uudet ei oo mutta käyttökelpoiset. nyt vain päätettävä otanko vaunu ja ratasmalliset. kumpienkin hinta on 40¿ joten ei paljoo päätä huimaa. meneevät meillä hyvin kesä-syksyn ja sitten talvella voi vauvan siirtää ja ykkösvaunuihin, esiloinen tuskin kyytiin enää haluaa, kun nytkin mielummin kävelee kuin istuu.
mistähän te olitte nyt höpötelly... tässä koneella niin kuuma että huh.. tai sitten mulla jotain raskausajan lämpimiäaaltoja.
talvitakki edelleen käytössä, sillä mennään siihen asti kunnes alkaa tareta villapaita-huppari yhdistelmällä.
imetysliivejä on 2 mutta paremmista irtoo kaarituki joten uudet täytys saada. mutta eri asia löytyykö täältä mulle kokoja.. E oli ennen raskautta ja varmaan niillä main vieläkin, ympärysmitta saattanut muuttua kyllä, mutta kun se pahin turvotus tulee vasta sitten lähempänä toukokuuta, jopa vasta vauvan syntymän jälkeen. ainakin näin meni esikoisen kanssa.
hauskaa viikonloppua kaikille!!
rv 31+2
Janskukos tuon keksi tuon " napapiirin" , kun mittaili ympärystään..? :) Hassua. Minäkin mittasin oman napapiirini, se oli " hurjat" 92cm.. Masu on aika alhaalla, tai siltä ainakin tuntuu ja näyttää. Mulla taas on aikas lyhyt selkä olemassaan..
Sain ilmoituksen postissa, että perhevalmennus alkaa tiistaina. Ootan sitä innolla, vaikken kyllä ymmärräkään miksi se on joka kerta kolmen tunnin mittainen.. Ja mies ei todellakaan odota sitä yhtä innokkaasti, se jäis varmaan pois jos vaan voisi. Mutta minä olen sanonu että se on tultava sinne, eikä mutinoita.
Oletteko ekaa odottavat saaneet mitään perhevalmennuksesta " irti" , vai ootteko kokeneet sen turhana? Toista tai kolmatta (jne.) odottavat ei varmaan kaikki ole ehkä menneetkään sinne, vai..?
Mulla on semmosia kummallisia kipuja tuossa vatsan pinnalla, paikallisesti, että pystyy osoittamaan paikan johon käy kipeää. Mietin että onkohan ne vatsalihakset kun paukkuu ja venyy..
Eilen kyllä oli huippukommentti yheltä tyypiltä masusta! " En edes huomannut että odotat!" Huh huh..:D Ei kun vähän vaan turvottaa tuota masua, teki mieli sanoa hälle.
+keskiviikkona neuvola
+perhevalmennus alkaa
+mulla on kauhiasti karkkia täällä :)
sämpylä 29+3
Mittaa kertyy kyllä, jos mittaa reidet, käsivarret ja muut paksuuntumat. Ei mulle hyllytukisukatkaan käyneet, kun ylin mitta oli normaalista kaksi " pykälää" isompi mitta. Uuden puntarin ostin, ja nyt ollaan taas kiloistakin selvillä. Normaalia painonnousua, samat lukemat kuin edellisissäkin.
Heidille tsemppiä, itse muutin aikoinaan esikoisen äippäloman aluksia ja olin aika lamassa. Mutta kesällä löytyi harrastus ja ystäviä.
Jospa lämpenisi vähitellen, ettei tarvitse ajatella takkia päälle. Jotain virittynyttä paksumpaa paitaa mulla on ihan viime metreille. Kerrospukeutumista :-)
Mässyä on tullut taas syötyä, tunnustan, enkä kovin kadukaan. Maha on toiminut. Kurkkua olen syönyt ja ostanut, kun se auttaa ruuansulatukseen. Vettä juonut. Niin ja lantionpohjajumppaa, semmoiset treenit voi aloittaa jo :-)
Kattelin eilistä pinoa ja muutamia juttuja jäi mieleen:
Kevät takista: Mulla just mahtuu kevät takki hyvin päälle. Talvi takista alkaa jo vetoketju paukkumaan..
Kengän koosta: Mulla ei ole raskausaikana muuttunut mihinkään. Onko sulla Jansku ollut turvotusta?
Unen tarve: Joo nukun yöllä n.9h ja sitten pakko nukkua vielä päikkärit. Pojat käyttää sumeilematta hyväkseen kun äiti pikkusen sohvalla nukahtaa. Eilen olivat syöneet vanukkaat kaapista, kumpikin 2 ja yks päivä kun pienempikin nukkui niin isompi oli syöny jätskiä. Eipä ainakaan äiti ole kieltämässä..
Mulla on ollut muutama supistus, semmonen että ei voi kivuttomaksi sanoa mutta kaukana synnytyssupistuksista vielä. Kait nämä on niitä harjoitussupistuksia. Mulla ei oikein suppareista ole kokemusta. Varsinkaan siis näin etukäteen.
Plussia pitäis keksiä:
+sataa vettä, se on plussaa siksi etten voi keksiä tekosyitä välttää siivousta.. muuten oltas mielummin ulkoilemassa.
+pojat menevät huomenna mummulaan leikkimään ja mulla on kirppispäivä tiedossa :-)
+korvatulehdus on helpottamaan päin, korva on jopa auennut. Miinusta vaan aiheuttaa poskiontelontulehdus, jonka johdosta toinen poskiont. on kipeänä :-(
Mitähän plussia vielä. Alottaessa oli mielessä, mutta unohtu jo ---> raskausdementia
P. + Toukka 33+ ja isoveljet 2,5v ja 4,5v