***TOUKOKUISTEN PERJANTAI***
Kommentit (29)
Meillä ollut vauhdikas aamu. Mieheltä varastettiin eilen kaksi käsintehtyä kitaraa (arvo yhteensä yli 3000euroa) ja eilisilta ja aamu meni aika lailla sitä asiaa hössätessä. Miehelle rakkaiden työvälineiden katoaminen oli aikamoinen shokki ja aluksi se vaan istui sohvalla eikä oikein osannut tehdä mitään. Nyt olemme koettaneet saada tiedon eteenpäin mahdollisimman suurelle ryhmälle muusikoita, musiikkiliikkeitä jne aina Viroon asti. Hyvä puoli on, että ko kitarat ovat mittatilaustyönä tehtyjä uniikkikappaleita ja muusikot teitävät toistensa soittimet aika hyvin, joten Suomessa ko kitaroita on aika vaikea myydä. Mutta mies on ihan masiksessa.
Aamulla oli myös neuvola, kaikki on hienosti. Sf-mitta on 32cm ja vauva liikkuu tosi hyvin. Yläkäyrät laulaa taas!
Meidän täytyykin alkaa mittailla tuota napapiiriä joka viikkoa, saadaan seurattua masujen kasvua muutenkin kuin sf-mitoilla.
Paino on jo messevissä lukemissa mutta luulen, että lapsivettä on sellainen 10kiloa niinkuin ONNIPAPUSELLAKIN, hihhih!
EMUNAINEN: Kiva kuulla susta! Meillä on suht samankokoiset vauvat, eli täytämme maailmaa jättiläisillä! Hassua, että mulle ei ole puhuttu mitään synnytyksen aikaisemmasta käynnistyksestä. Tosin neuvolan täti kyllä sanoi,että nyt aletaan seurata kokokehitystä tarkemmin ja jos samoilla linjoilla mennään viikolla 36-37, pohditaan tilannetta lisää. Huhuh, kuinkahan tässä vielä käy...
Mies valittiin kai siihen Vauva-lehden haastatteluun, josta oli kysely täällä palstalla silloin taannoin. Kuvaaja kävi tänään ja miestä haastatellaan maanantaina. Olipas hassua poseerata kuvassa, kun valokuvaaja kehottaa: " Pullistas nyt masua oikein isoksi" Niinkuin tämä ei olisi tarpeeksi iso luonnostaan, heh! Yritin olla edes hiukan edustava ison mahani ja finnieni kanssa mutta mies vielä nauratti koko ajan hassuilla jutuilla niin, että meinasi mennä hihittelyksi koko homma eli kuvissa on varmasti useita kaksoisleukoja havaittavissa.
PUUDELI kyseli turvotuksesta. Kyllä mulla hiukan on ollut, varsinkin käsissä.
Rukoilen kenkäfriikkien jumalilta, että tämä jalan muuttuminen uimaräpyläksi on vain väliaikaista. Kohta ne ohjaavat mut kaupassa suoraan musiikkiosastolle sellokoteloita sovittamaan...
SÄMPYLÄINEN kyseli perhevalmennuskokemuksia. Ainakin isyysvalmennus ja ensimmäinen perhevalmennus olivat mun ja miehen mielestä aivan turhia. Ihan tyhjäpäistä jaarittelua. Ensi viikolla meillä on toinen perhevalmennus, jossa käydään läpi vauvan hoitoa ja se kuullostaa kiinnostavalta. Ja synnytysvalmennuksia odotan suurella mielenkiinnolla. Mutta kai nämäkin ovat henkilökohtaisia asioita, mitä kukakin pitää tarpeellisena.
+Vauvan syke oli vahva ja tosi kauniin kuulloinen!
+Tänään on miehen vapaapäivä
+Aurinko saa minut hymyilemään (onkohan tämä nyt sellainen rakkauskohtaus koko maailmaa kohtaan?)
Halauksia kaikille kauhiasti!
Jansku 31+6
Mekö nähdään JANSKU sitten sinut miehinesi lehdessä?! :) Kiva juttu! Näenpäs minäkin joitakin toukokuisia sitten!
Pakko oli kommentoida tähän väliin kun meinasin revetä naurusta; " Kohta ne ohjaavat mut kaupassa suoraan musiikkiosastolle sellokoteloita sovittamaan..." Buaahhh! :D
Juu, taitaa olla tuo eka kerta perhevalmennusta varmaan just sellasta jaarittelua.. Kolme tuntia, huh, toivottavasti siellä voi istua muuallakin kuin lattialla tai kovalla tuolilla.
Hih..
Perhevalmennuksesta... No joo.
En kokenu siitä olevan mitään hyötyä, ekan kerran jälkeen raahasin miehen lähes uhkailemalla paikalla ja kolmannel kerral olin itekki jo niin tympääntyny, et hohhoijjaa :)
täysin turhaa perseen puudutus, yks synnytysvideo katottiin, siinäki nainen hoiti vauvan maailman nii helposti ilman kipulääkityksiä et lastenleikkiä toi synnytys ;)
viimenen kerta oli sit synnäril käynti ja seki meinas mennä luentopuolelle eikä tutustumiseen.
Synnytysvalmennusta? juu ei ollu ja isyysvalmennus viel tuntemattomampi käsite.
ONNEKS ei tarvii mennä ikinä enää. Vaikka eroja varmasti paikkakunnittain onkin =)
meil kesto oli 2h josta jouduttiin onneks olee osa aika pois linja-automatkan takii.
vaikka vauvan hoito osio olikin ihan ok niin äitiniki ois osannu valmentaa mut ;)
tällainen purkaus... Aamen.
Just kirjoitin pitkän sepustuksen ja sitten se katosi bittiavaruuteen, argh.
Nyt en ehdi kirjoittaa uutta tekstiä, kun on mentävä kaivelemaan miehen kanssa kellarikomerosta lapsille pyöräilykypäriä, kevättakkeja, lenkkareita yms.
Jaksuja flunssan ja sokereiden kanssa painiskeleville sekä mukavaa viikonloppua kaikille!
Kolmeplusyks ja 33+2
Piiiitkästä aikaa kirjoittelen tänne, enkä ole kyllä valitettavasti päässyt lukemaankaan kirjoituksia kun meillä teki kone tenän viikko sitten... Ihan kauheita vierotusoireita ollut, heh :)!
Äitiyspakkaus saatiin eilen ja miehen kanssa niitä hipelöitiin! Mieheni jaksoi vaan ihmetellä että ompas pieniä vaatteita, vaikkei ne äitiyspakkauksen vaatteet ole edes niitä pienimpiä!!
( . ) napaan ei uutta kuulu... tuntuu vaan olevan tämä pikkuinen jatkuvasti perätilassa, ei kuulu enää potkuja kylkiluihin... tuolla ihan alhaalla vaan myllertää..
Ihana kauhea kevät on koittanut! Siitä ainakin tietää kun ei olla mieheni kanssa nukuttu kohta viikkoon yhtään yötä kunnolla. Syynä on ihana rakas vajaa vuoden ikäinen leikkaamaton narttukissamme!! Kauheaa mouruamista pitää päivät ja yöt, ei saa edes päiväunia nukutuksi!! Varmaan kissaihmiset tietää mitä tarkoitan... Ja sekin vielä, että tuo kissamme on niin kiintynyt minuun että on itseään jatkuvasti minulle tarjoamassa! Vaikka kuinka olen koittanut sille selittää että olen tyttö samalla lailla kuin sekin enkä edes kissa, mutta kissa vain katsoo minua mouruten pylly pystyssä... inhottavaa ja raivostuttavaa! ei ole tuota rahaa varsinkaan nyt ylimääräistä, että voisi leikkauttaa, kun ollaan noita vauvan tarvikkeita hankittu ja hankittavaa vielä paljonkin...
Ukko hermostuu kun joutuu yksin käydä syömään ja syömisen jälkeen käydään siivoamaan.
Ihanaa viikonloppua kaikille <3!
Yritän nyt viikonloppuna ottaa viimeviikon takaisin ja pinoutua useammin :)!
T: Mirmuska ja Vilperi 30+5
ILTAA:D meillä poju nukkumassa ja mies lähti veljensä luona käymään! mulla rauha talossa:D
pakko sano heti ainakin yks PLUSSA+++++sain tuplan kaupasta,ostin;) ja pari lakua:P nammm
oon eilisen ja tän päivän ollut ilman herkkuja ja arvatkaa miten maistui hyvälle!!!ihme et riitti kyllä ihan nuo,ei enää niin mieli teekkään...jospa tää tästä onnistuu että vähennän tuota mässäilyä...?!!:)
JANSKUL;vai pääsitte te lehteen:D kiva juttu!!uteliaana taidan kyllä ostaa sitten vauva-lehden...:) mun piti nyt uusin lehti kans ostaa,mut oon unohtanut. mulle kun ei tuu tätä vauva-lehteä kestona,oon lopettanut joskus jo ajat sitten vaikka hyvä lehti on ja olis kiva taas tilata!!:)
MASUJA ootte mittaillut...on niillä kokoja:) mä en oo nyt mitannut,mutta viimeks mittasin 98cm ja se on jo ISO tähän mun kokoon verrattuna ja normaaliin vyötärön ympärykseen...mut kyllä se satanen tääläkin rikki menee varmasti,eihän se edes paljon ole raskaana olevalle naiselle! en muistakkaan mikä mulla oli pojan odotusaikana suurimmillaan mut satanen kyllä ylittyi;) kiva kyllä muuten vähän seurata ja kuulla kaikkien mahan mittoja:D
SYNNYTYSVALMENNUKSESTA oli jotain...me käytiin viimeks pari kertaa ja olihan se ihan kiva vaikka ei sielä niin mitään erikoista ollut. meillä oli 5kertaa se jaettu aina tiettyihin aiheisiin ja ei päästy ku hammaslääkärin ja psykologin luennoille ku mulla ne paineet nous ja olin jonku kerran sairaalas ja sit ei jaksettu enää mennäkkään...enpä koe jääneeni mistään paitsi,me ku ei ees synnytyssairaalaan menty tutustumaan.
joo ja nyt muisti pätkäs(pätkis:P ) joten en muuta saakkaan sanotuks!!
eiköhän tässäkin taas jotain tullut....ai niin vielä omaa napaa sen verran että sämpylöitä leivottiin pojan kans!!poika kyllä meinas syödä vaan taikinaa,mut kumminki saatiin sämpylät tehtyä ja osa jo syötiin het uunilämpiminä ruuan kans:P
mutta nyt menoks ja KAIKILLE HAUSKAA VIIKONLOPPUA JA HYVÄÄ VOINTIA!!!!!!!
toymama 29+6(huomenna pääsen 3-kympille:) )
MIRMUSKA: Kannattaa leikkauttaa kissa ja aivan heti, kun mourunta loppuu! Varatkaa aika heti, kun oireet alkavat vähentyä. Ihan omien hermojenne vuoksi. Ettei käy kuten meillä:
Meillä on vajaa kaksi vuotias kissaneiti, jolla ehti viime keväänä alkaa kiima ennen kuin saimme sen leikattua. Kissa tosiaan tyrkytti itseään leikatulle uroskissallemme (joka pakeni kauhuissaan, kun ei moista ymmärtänyt), minulle, keittiön vetolaatikolle ja koetti hieroa itseään miehen varpaaseen aina, kun silmä vältti. Ja voi sitä huutoa!!
Kun kiima sitten loppui, varasin ajan lääkäriin mutta emme koskaan ehtineet sinne asti, sillä kiima alkoi uudelleen alle viikossa. Ja lääkäri kertoi, että kissoilla saattaa kiima uudelleen tulla vaikka muutaman päivän kuluttua edellisen loppumisesta ja tämä voi toistua monta kertaa. Kuukauden kestimme sitä ulinaa ennen kuin saimme tytön leikattua, huh huh.
HUI, kun pelästyin tuota kamalaa nettitv-hommelia!
Jussistahan se Vauvan juttu on, minä olen vaan rekvisiittana kuvissa, mikäli kuvaajalla oli niin isoa laajakuvafilmiä, että mahduin mukaan ;)
Lisään vielä tälle päivälle yhden plussan:
+jalkahoito oli taivas maan päällä. Paras synttärilahja ikinä!
Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!
Jansku 31+6
Täällä taas piiitkästä aikaa. Tai siis itse kirjottamassa.. :D
Toki teidän juttuja lueskelen ja kaikkien jutut kiinnostavat!!
Voi kun tää laiskiainen heräis mun sisällä ja jaksais päivittäin taas kirjotella.. jotenkin tuntee ittensä sivustaseuraajana ihan ulkopuoliseks. :)
Ja sekin vielä kun ei millään jaksa näin päivänpäätteeks kaikkea kommentoida..ootte niin pirun ahkeria kirjottajia. ;)
Ihana tuo " napapiiri" .. täällä kans tänään tuli mitattua. 97cm sain lukemaa.. Kattelin tossa " päiväkirjaa" pojan odotusajalta.. sillon oli mitta suurimmillaan 103cm ja sillon rv 37. SF oli korkeimmillaan 35cm (38+6), että ei se masu niiiin suuri sillon ollu. Niin ja esikoisen odotuksen aikana rv 28 masunympärys oli 99cm. Et ei kai se näin loppuajasta niiin hirmusesti kumminkaan kasva. :) Tai siis tietty kasvaa, muttei välttämättä ympärysmitta. ;)
Niin ja nyt asiaan minkä takia yleensäkin aattelin voittaa laiska-oloni..
Eli siskolla oli tänään eka ultra! <3 Sielä oli pikkunen vilkutellut.
Viikkoja piti olla 12+1, mutta onkin 10+5. Sai uuden ajan kuun loppuun. Ja la olis siis tossa lokakuun lopussa. Aivan ihanaa! :´)
(Heillä selvis reilu vuos sitten tuulimunaraskaus juuri tässä ekassa ultrassa :( )
(. ) ei kummempia, vointi on hyvä ja kovasti pikkunen tykkää iltasin/öisin jumppailla. :D Mies muuten valittelee, kun olen alkanut kuorsata öisin... Sama tapahtu esikoisen odotuksen loppuaikoina..
Kestäkööt nyt vielä muutaman viikon! ;)
Noniin... ja oikein ihanaa perjantai-iltaa ja rentouttavaa viikonloppua.
Voikaahan paksusti!! :)
t:tiitiäinen, poika 2v(melkein)3kk ja Oiva rv 29+3 (piti ihan tarkistaa... meinasin laittaa viikon vähemmän.. :D)
Aloitan plussilla
+aurinko paistaa
+söin just ja nyt menee jäätelöä ja karkkia
Kevättakkia en meinaa hommata. Mulla on ikivanha (ajalta jolloin oli normaalia ostaa tilavaia vaatteita) tuulitakintapainen ja aattelin sillä selvitä toukokuulle asti. Mies kyllä meinas, että mulle pitäs takki ostaa, mutta rahat vain menis hukkaan. Ei sitä käytä kuin pienen hetken.
Mahaviiva on ollu jo yli kuukauden melko vahva ja menee reippaasti yli navan. Ja, että olisin tylsä sukupuolenarvailujen suhteen niin meillehän odotetaan tyttöä.
Gadalfiinalla näytti olevan lähes samat mitat, mutta menee pari viikkoa edellä. Elikkäs paino on sen 9-10kg tullu. Sf mittasin ite, kun sitä ei tää mitata 29. napapiirimitta 100cm. Tosin mullakin pitkä selkä eli on tilaa mihin levittäytyä ja samoja kommentteja saan, että onpa pieni maha. Mulla riittä ihan hyvin tämäkin, on tässäkin kantamista.
Mukavaa viikonloppua!
Huuheli 30+6 (hih huomenna alkaa uus viikko ja se on plussaa)