Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömiä rangaistaan hallituksen kyvyttömyydestä?

Vierailija
17.04.2025 |

Jatkuvasti kehitellään lisää rangaistuksia, vaikka voimme katsoa kuinka työpaikkoja ei ole. On absurdia kuinka jossain ihme itkupotkuraivon vimmassa työttömiä on vain pakko rangaista vielä vähän lisää, vaikka he eivät voi mitään kyvyttömälle hallitukselle.

Olisiko syytä ruveta rankaisemaan hallitusta, ruvetaan leikkaamaan heidän palkkojaan, jos meno ei muutu niin lopetetaan palkanmaksu kokonaan. Sehän olisi heidän logiikalla täysin oikein. Ei palkkaa pidä maksaa tyhjästä, pitää tulla myös tuloksia/työpaikkoja.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomushan toteuttaa omaa poliittista ideologiaa kuten kuuluukin.

Se ei tunnu kaikille kokoomuksen äänestäjille olevan vielä selvää.

Vierailija
42/107 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien tulisi liittyä kokoomukseen ja mennä isolla joukolla kokoomuksen kokouksiin vaatimaan oman asian edistämistä.

Äänestää aina muut ehdotukset nurin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien tulisi liittyä kokoomukseen ja mennä isolla joukolla kokoomuksen kokouksiin vaatimaan oman asian edistämistä.

Äänestää aina muut ehdotukset nurin.

Tuo olisi muuten aika hyvä. 

Vierailija
44/107 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä itse tosissani mietin, että en jaksa enää. Jään rahattomaksi..nytkin tarjottiin jotain 10päivän cv yns kurssia..en jaksa enää yhtään turhaa kurssia enkä joka viikkoisia soittoja. En ymmärrä kun moni sanoo et ei ikinä oteta yhteyttä..minulle kyllä soitellaan ja on lähikäyntiä jatkuvaan. En ole työkykyinen, mutta kiitos hitaan terveydenhuollon asiat on jumissa.

Turhauttaa suuresti.. minulla on useita neuropsykiatrisia diagnooseja sekä mielenterveys häiriöitä .

Sen lisäksi olen invalidi ja minulla on yli 60 oheis diagnoosia.  Mutta silti sitä juuri syytä oireille ei saada selville siksi, että vaivani tarvitsee erikois- lääkärin ja kun pääsen sellaiselle he ottavat yhden verikokeen ja joudun uudelleen aloittaminaan alusta kaiken koska he eivät tutki kunnolla.

En ole työkyinen oman lääkärini mielestä kelan mielestä oikein kyvykäs ilmeisesti.<

Olen pahoillani puolestasi

Vierailija
45/107 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pysyvästi työ kyvyttömien pitäisi päästä eläkkeelle. Jos on vain masennus tai alkoholi ongelma pitäisi vaatia päihdekuntoutus pakolliseksi jotta saa tukia.

Inhottaa kun me oikeasti kroonisesti ja vaikeasti sairaat joilla on oppimisvaikeuksia autismin ja ADHD takia joudutaan kärsimään oikeasti laiskojen takia.

Ja mua kummastuttaa miten joku on voinut edes päästä eläkkeelle masennus diagnoosin takia tai edes kuntoutustuelle.

Kun itsellä tosiaan on tuon masennus diagnoosi vaikka en edes ole masentunut mutta kaikkia mahdollista muuta löytyy. 

En pysty fyysisiä juttuja tekemään yhtään.

En pysty istumaan enkä seisomaan kauheiden kipujen takia edes syödessä. 

Miten minä voisin tehdä mitään työtä .. 

Meitä on monia ja sitten on niitä jotka voi tehdä töitä ja haluaa töitä ja ei vaan pääse mihinkään ja jos pääsevät se on joku kahden kuukauden koe aika ja ulos .

Vierailija
46/107 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhuen, ei hallituksen tehtävä ole ketään työllistää. Työttömyysturvalla voisi tietysti joitakin kuntien tai valtion töitä yhtä hyvin osa aikaisesti tehdä. Onhan se tylsää olla kotona. 

Vierailija
47/107 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onhan se nyt niin että töitä löytyy kyllä jos haluaa.

aika munaton täytyy olla jos jää toisten elätettäväksi.

asennevamma jos syyttää hallitusta omasta työttömyydestä.

-Nuorten työttömyys  ennätyslukemissa.

-Yrityksiä konkurssiin hipoo ennätyksiä

-YT neuvottelut jatkuvassa nousussa, työpaikkoja vähennetään

- tilaukset ja talous sakkaa, oma kokemus selkeästi nähty kaupallisissa määrissä.

Siinä asennevammaa ..... 4 kpl.

Vierailija
48/107 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti pysyvästi työ kyvyttömien pitäisi päästä eläkkeelle. Jos on vain masennus tai alkoholi ongelma pitäisi vaatia päihdekuntoutus pakolliseksi jotta saa tukia.

Inhottaa kun me oikeasti kroonisesti ja vaikeasti sairaat joilla on oppimisvaikeuksia autismin ja ADHD takia joudutaan kärsimään oikeasti laiskojen takia.

Ja mua kummastuttaa miten joku on voinut edes päästä eläkkeelle masennus diagnoosin takia tai edes kuntoutustuelle.

Kun itsellä tosiaan on tuon masennus diagnoosi vaikka en edes ole masentunut mutta kaikkia mahdollista muuta löytyy. 

Meitä on monia ja sitten on niitä jotka voi tehdä töitä ja haluaa töitä ja ei vaan pääse mihinkään ja jos pääsevät se on joku kahden kuukauden koe aika ja

Paljon on kiinni lääkäristä ja lääkärin kirjoittamasta lausunnosta. Minusta on hyvä, että osa kroonisesti masentuneista on päässyt eläkkeelle. He ovat varmasti todella sairaita ja heitä yritetty parantaa kauan, sillä ei eläkkeelle pääse tosta vaan, kuten itse tiedät. 

Tilanteensi kuulostaa kamalalta. Olisipa sinulle ja muille olemassa enemmän apua, joku joka voisi auttaa teitä pääsemään eläkkeelle, jolle kuulutte.

Valitettavasti nykyhallitusta ei sairaat kiinnosta ja Karpokin on kuollut.

Vierailija
49/107 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomushan toteuttaa omaa poliittista ideologiaa kuten kuuluukin.

Se ei tunnu kaikille kokoomuksen äänestäjille olevan vielä selvää.

Jostain syystä nykyään yleinen mielipide on, että vain vasemmisto puolueet ovat ideoligisia, ja Kokoomus muka toteuttaa jotain mystistä järjen ääntä. Hate to break it to you. Kaikki puolueet toimivat ideologiansa mukaan. Minun näkökulmasta SDP ja Vasemmisto puolue ovat oikeammassa, mutta sen myönnän, että ideologia minuakin ajaa.

Milloin Kokoomuksen edustajat lakkaavat käyttämästä "järjen ääntä" ja "Kokoomus on työväenpuolue" valheita?

Vierailija
50/107 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on monia ja sitten on niitä jotka voi tehdä töitä ja haluaa töitä ja ei vaan pääse mihinkään ja jos

Ja oikeasti haluisin tehdä töitä. Minulla oli unelmia päästä auttamaan eläimiä tai ihmisiä.

Koulussa olin myös ilmaiseksi auttamassa kaupassa, kun innostuin tet harjoittelun jälkeen, mutta sitten sairastuin ja opiskelu on minulle liian vaikeaa .

Vaikeampaa kuin se itse työ, koska en pääsisi koskaan esimerkiksi merkonomin matemaattisia tehtäviä läpi . 

Olisi kiva jos olis sellaisia töitä mihin koulutusta ei tarvita. Tai että mun kaltaiset voisi opiskella toisella tavalla eli tekemällä sitä.

Onhan meille nepsyille olemassa jo kouluja ainakin Helsingissä, mutta minun paikkakunnalla ei ole yhtään sellaista koulua . Vaikka fyysiset sairaudet saataisiin parannettua minun kohdalla, niin on näitä henkisiä haasteita . Enkä kyllä yhtään väheksy ketään jolla on masennus en minä sillä vaan tarkoitin että jotain mätää tässä systeemissä on, jos monisairas ei pääse kuntoutustuelle. Sitten voisin edes yrittää mennä töihin edes kerran viikossa vaikka vanhuksien seuraksi

Vierailija
51/107 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…

Vierailija
52/107 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."

Lääkärit eivät osaa Suomessa tehdä diagnooseja ja kun ei ole diagnoosia niin työttömiä on ollut myös päiväkodeissa lapsia hoitamassa palkkatuella ja työkokeilussa työmarkkinatuella. 

Mutta siitä ei saa puhua, koska ihminen joka on sairas ei välttämättä jaksakaan vahtia niitä lapsia eikä hoitaa. Tosin päiväkodeissa on myös lääkäreiden lapsia eli lääkärin lasta saattaa hoitaa kehitysvammainen. 

Vierailija
53/107 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole diagnoosia niin työkkäri voi laittaa mihin tahansa sijaisuuksia tekemään 

Sinun tukipäätöksen voi tehdä ihminen joka ei osaa edes kertotaulua. 

Vierailija
54/107 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen syy on ahneus. Rikkaiden asian ajaminen ja köyhien kyykyttäminen itsekkyyden ja ahneuden takia ei kuulosta hyvältä, joten toimintatapojen perusteista valehdellaan meille. Todellisuudessahan nimenomaan rikkaat hyväksikäyttävät systeemiä. Köyhillä kyse on elämiseen tarvittavasta toimeentulosta ja asioista, en kutsuisi sitä hyväksikäyttämiseksi.

Vierailija
55/107 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmassa asemassa olevia on aina helpoin potkia. En ylläty jos jonain päivänä jollakin napsahtaa ja tekee jotain näillä poliitikoille jotka potkivat.

Kunhan eivät itselleen mitään tekisi, vaikka hallitus ajaakin ihmisiä epätoivoisiin tekoihin kaikilla leikkauksilla ja stressaamisella. :(

Äänestäkää SDP ensi vaaleissa. Olkaa suomalaisten puolella, ei sen rikkaimman 1 prosentin. Nyt on PS näyttänyt kenen puolella on ja sepä ei olekaan isänmaallinen puolue.

Vierailija
56/107 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma yritykset ja yrittäjät voivat paksusti ja heiltä voi jopa ottaa lisää ja jakaa niille, joilla töitä ei ole. Miksi sitten ei siirtyisi itsekin hyväosaisten joukkoon ja perustaisi oman yrityksen oman pätevän, osaavan ja tehokkaan työpanoksensa varaan? Siitä se hyvinvointi urkenisi helpolla, oman yrityksen siivin.

Vierailija
57/107 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla 30 vuotta sitten sai ansiosidonnaista 2 vuotta ja sitä sai jatkettua opiskelulla eli pystyi suorittamaan 3 ja puolen vuoden AMK tutkinnon ansiosidonnaisella ja tuolloin sai myös kulukorvauksen omaehtoiseen opiskeluun.

Nyt ansiosidonnaista saa puolitoista vuotta irtisanomispäivästä ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin. 

Vierailija
58/107 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikorotukset poistettiin työttömyystuista. 

Koko Suomi puhuu, että hallitus puolueisiin kuuluvat vihaavat lapsia. 

Vierailija
59/107 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poisti lapsikorotukset työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

Vierailija
60/107 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus tämän työttömiä haukkuvan naisen tekstistä: "Olen tavannut henkilökohtaisesti esimerkiksi nuoren puusepäksi valmistuneen miehen, joka ei osannut käyttää hiekkapaperia, ja normaalilinjalta valmistuneen merkonomin, joka ei osannut kertotaulua, antaa oikein vastarahaa eikä tuntenut kelloa. Suoritettu tutkinto ei takaa osaamista ammatissa."

Toisaalta ihan oikeassahan tuo on, sillä näköjään lääkäriksikin pääsee, vaikka päätelmäkyky on vähintään kyseenalainen.