Miksi työttömiä rangaistaan hallituksen kyvyttömyydestä?
Jatkuvasti kehitellään lisää rangaistuksia, vaikka voimme katsoa kuinka työpaikkoja ei ole. On absurdia kuinka jossain ihme itkupotkuraivon vimmassa työttömiä on vain pakko rangaista vielä vähän lisää, vaikka he eivät voi mitään kyvyttömälle hallitukselle.
Olisiko syytä ruveta rankaisemaan hallitusta, ruvetaan leikkaamaan heidän palkkojaan, jos meno ei muutu niin lopetetaan palkanmaksu kokonaan. Sehän olisi heidän logiikalla täysin oikein. Ei palkkaa pidä maksaa tyhjästä, pitää tulla myös tuloksia/työpaikkoja.
Kommentit (107)
Siksi, että tämä hallitus toteuttaa omaa politiikkaansa.
Jos äänestät kokoomusta, niin äänestä omistavaa kansanosaa. Samalla hyväksyt sen, että työntekijät ovat vain köyhälistöä, jonka oloja kurjistamalla lisätään omistavan luokan varallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että tämä hallitus toteuttaa omaa politiikkaansa.
Jos äänestät kokoomusta, niin äänestä omistavaa kansanosaa. Samalla hyväksyt sen, että työntekijät ovat vain köyhälistöä, jonka oloja kurjistamalla lisätään omistavan luokan varallisuutta.
niin äänestät omistavaa*
Ite oon sosiaalityöntekijä ja äänestin kokoomunsta koska haluun kuulua voittajien tiimiin. Joskus mustakin tulee yläluokkalainen vaikkakin oonkin nytten sosiaalityöntekijä 1800€ kuukausipalkalla
No miksiköhän? :D
Kokoomus on pääministeripuolue. Ajattelit heidän ajavan työnhakijoiden tai -tekijöiden asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan se nyt niin että töitä löytyy kyllä jos haluaa.
aika munaton täytyy olla jos jää toisten elätettäväksi.
asennevamma jos syyttää hallitusta omasta työttömyydestä.
Puolimiljoonaa työtöntä kärsii työttömyydestä Ketä tai mitä saa syyttää?
Ainakin 300 000. Olisi syytä katsoa peiliin ja ryhdistäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen mielestä olet turha, hyödytön, täysi nolla jos et ole kokoaikatyössä tai omista heti onnistuvaa yritystä.
Tai itse olen tullut tuollaiseen tulokseen ja olen työtön mt-kuntoutuja.
MINUN mielestä sinä olet turha, hyödytön, täysi nolla joka tuhlaa happea ja MINUN rahojani.
Ja sinä olet itsekäs ylimielinen mulkku . Itse olet nolla ! Jos olisit rikas niin ei sinua silloin kiinnostaisi meneekö pieni osa siitä huono osaisille, mutta olet itse luuseri perus duunari joka on nii tyhmä ettei ollut päätä lukea amiksen perus alaa pidemmälle ja nyt huudat ja apinoit täällä ja kiusaat ihmistä, joka on sairas. Häpeä urpo t. Eri joka ei kiusaamista sivusta katso
"Miksi työttömiä rangaistaan hallituksen kyvyttömyydestä?"
Oma analyysini on tämä:
1. Valta on siirtynyt markkinataloudelle, hallitus on hampaaton vaikuttamaan talouteen. Kokoomushallitus ei tietenkään voi syyllistää työnantajia eikä yrityksiä, koska on EK:n taskussa muutenkin. Epäilen että demarivetoinen hallituskaan ei voi enää tehdä asialle mitään, koska työttömien palkkaaminen julkiselle sektorille ei enää onnistu työvoimapoliittisena keinona.
2. Kun hallitus ei kykene millään tavalla luomaan uusia työpaikkoja, työttömyys kasvaa, josta hallituksen pitäisi ottaa poliittinen vastuu.
3. Mutta jos hallitus ottaa asiasta vastuun, se tarkoittaa, että he näyttävät epäpäteviltä, joten se ei sovi koska haluavat tietysti tulla valituiksi seuraavissakin vaaleissa (yksilö/puolue). Korkeintaan kokkarihallituksessa syyllistetään työministeri (joka on viimeisten kokkarihallitusten aikana valittu persuista), joka usein putoaa seuraavissa vaaleissa pois vallan kahvasta (ref: Jari Lindström ja oletettavasti Satoselle käy samoin).
4. Työttömät ovat hyvä syntipukki hallitukselle, koska oikeastolaisella propagandalla on saatu luotua negatiivinen mielikuva "sohvalla makaavasta lusmusta", joka ei haluakaan töihin vaan elää herroiksi valtavilla työttömyyskorvauksilla (lue 595 euroa käteen). Työttömien syyksi luetaan siis näiden oletettu heikko moraali ja luonne -- asiat joille hallitus ei voi mitään muuta kuin antaa keppiä ja leikata tukia, mikä riemastuttaa lähes kaikkia ei-työttömiä (hajota ja hallitse -politiikka).
5. Siksi työttömät syyllistetään siitä että työpaikkoja ei ole (samoin kuin opiskelijat syyllistetään siitä että opiskelevat, eläkeläiset siitä että vanhenevat, sairaat siitä että sairastuvat, vammaiset siitä että vammautuvat, jne...).
6. Kuviolla on tarkoitus hämätä kansaa, etteivät havaitse, että hallitus ei kykene ratkaisemaan tai edes vaikuttamaan työttömyyteen ja on haluton pakottamaan yritykset ottamaan asiasta minkäänlaista vastuuta (huolimatta siitä että Suomessa yritykset saavat veronmaksajilta yritystukia, innovaatiotukia, yms. sekä rahanarvoisia etuja kuten palkkatuet, sekä samaan aikaan kun pitävät yt ja erottavat tai lomauttavat työntekijöitä veronmaksajien huollettaviksi ne palkitsevat runsaskätisesti johtoa). Kansan halutaan uskovat, että työttömät ovat työttömiä täysin omaan henkilöönsä liittyvien syiden takia eikä yritysten yt:eillä tai hallituksen epäkelvolla työllisyyspolitiikalla ole mitään tekemistä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä itse tosissani mietin, että en jaksa enää. Jään rahattomaksi..nytkin tarjottiin jotain 10päivän cv yns kurssia..en jaksa enää yhtään turhaa kurssia enkä joka viikkoisia soittoja. En ymmärrä kun moni sanoo et ei ikinä oteta yhteyttä..minulle kyllä soitellaan ja on lähikäyntiä jatkuvaan. En ole työkykyinen, mutta kiitos hitaan terveydenhuollon asiat on jumissa.
Turhauttaa suuresti.. minulla on useita neuropsykiatrisia diagnooseja sekä mielenterveys häiriöitä .
Sen lisäksi olen invalidi ja minulla on yli 60 oheis diagnoosia. Mutta silti sitä juuri syytä oireille ei saada selville siksi, että vaivani tarvitsee erikois- lääkärin ja kun pääsen sellaiselle he ottavat yhden verikokeen ja joudun uudelleen aloittaminaan alusta kaiken koska he eivät tutki kunnolla.
En ole työkyinen oman lääkärini mielestä kelan mielestä oikein kyvykäs ilmeisesti.
En osaa kirjoittaa koska minulla on vakava hahmotushäiriö ja lukihäiriö. En oppinut koskaan koulussa kirjoittamaan olen kömpelö ja asiat tippuu käsistä juuri kuin niilo22 .. ja silti apua ei vaan saa. Jos menisin töihin todennäköisesti siitä olisi isoja taloudellisia haittoja kun känpleyyttäni ja hitauteni takkia asioita menee rikki.
Ja koska en osaa kirjoittaa miten teen cv ja kirjoitan siihen vaan .. en osaa mitään enkä opi.. minä olen ollut ammattikoulussa kuusi kertaa mutta en saanut ammattia koska opettaja sanoi etten opi ja en pärjännyt minä yritin ja yritin.. ja en vaan jaksa enään olen niin uupunut tähän..miksi minun pitää vaan yrittää ja yrittää väkisin.
Olen alkanut jopa tuntemaan suurta pettynys suomea kohtaan. Enkä tiedä onko minulla enään isänmaata..ei ole. Suomi ei ole enään se sama kuin ennen.
Hallitus voi säästää lopettamalla CV kurssit. Ne hoitaa nykyisin ilmaiseksi tekoäly.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Heikkoa on helppo lyödä kunnes se lyö takaisin. Kun tarpeeksi kauan kiusataan niin se kiusattu tekee jotain sellaista mikä yllättää.
Esimakua jo saivat vaaleissa.
Koomista, kun työttömyyskäyrä lähti ihan pystysuoraan nousuun heti OrpoPurran hallituksen myötä, vaikka työllisyys oli ollut ennätyskorkealla 80 prossassa edellisen hallituksen aikaan. Nyt yhtäkkiä sitten jengille ei muka työ maistuisikaan, vaikka edellisen hallituksen aikaan maistui. Ettei vain olisi syy muualla kuin kansalaisissa?
Vierailija kirjoitti:
Koomista, kun työttömyyskäyrä lähti ihan pystysuoraan nousuun heti OrpoPurran hallituksen myötä, vaikka työllisyys oli ollut ennätyskorkealla 80 prossassa edellisen hallituksen aikaan. Nyt yhtäkkiä sitten jengille ei muka työ maistuisikaan, vaikka edellisen hallituksen aikaan maistui. Ettei vain olisi syy muualla kuin kansalaisissa?
Kerros jotta mitenkä 15 prosentin nousu työttömien määrässä kertoo sen että duunit maistui edellisen hallituksen aikana?
Siinä on nyt vaan se ongelma, että kun työttömien seuranta kuuluu kunnille, heillä ei ole minkään sortin voimavaroja eikä henkilöstöä, jotta kaikkien työttömien tarvittavat lakisääteiset jutut saataisiin hoidettua.
Ei tosiaankaan ole tänä vuonna tullut yhtään viestiä tai soittoa työkkäristä. Tarkistan joka viikko, olisivatko sivuille kuitenkin laittaneet avoimia tehtäviä eli kuitattavia työnhakuja. Ei risahdustakaan sitten viime vuoden.
Hyvä se on suunnitella kaikenlaista, realistinen toteutushan se tässä ongelma on.
TYÖVOIMAPALVELUITA EI ENÄÄ OLE
Ei ainakaan tässä pohjoisen kaupungissa, enkä tosiaankaan ole ainoa, jolle ei ole otettu yhteyttä.
Verovarojen ryöstö, hallituksena esiintymisen varjolla, ei ole riippuvainen mistään talouden suhdanteesta. Valtiontalouden käyttäminen pörssikapitalismin välineenä suurten pääomien kasvattamiseksi on ahneuden ja itsekkyyden ideologian päämäärä.
Eiköhän sieltä riihestä sen suuntaisia päätöksiä kohta tulekin kaikille esiteltäviksi. Siinä on taas ammattivalehtelijaekonomisteille töitä, kun keksitään tarinoita miten on hyvä juttu.
Kangasharjullahan olikin jo yksi huvittava tarina verotulojen kasvusta. Sadalta alennetaan veroja ja yksi kohoaa parempipalkkaiseen duuniin eläkkeelle jäävän tilalle, "maksamaan enemmän veroja".
Vierailija kirjoitti:
Liian moni käyttää järjestelmää hyväkseen. Pakko tehdä korjausliike.
Olet oikeassa. Nämä työttömyydestä loisivat yrittäjät ovat yhteiskunnan mätäpaise. Mikään ei niille riitä vaan aina vaan enemmän on köyhältä otettava.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon sosiaalityöntekijä ja äänestin kokoomunsta koska haluun kuulua voittajien tiimiin. Joskus mustakin tulee yläluokkalainen vaikkakin oonkin nytten sosiaalityöntekijä 1800€ kuukausipalkalla
Kokoomuksen äänestäjät palkitaan taivaassa, veroparatiisissa.
Itse vastusta kokoomusta niin etten osta mitään eli en avita yhtään Suomen taloutta. Ostan vsin osakkeita kun kokkareiden mielestä se pitää hallita. Saamansa pitää. Oikein kunnon taloustieteilijöitä.