Kortillani näkyi outo osto ja perään sen korjaus
Miehelläni on sivukortti ja itselläni pääkortti. Koskaan ei ole höylännyt sitä asiattomasti eikä nytkään euroakaan ole lähtenyt.
Katselin parin viikon taakse tapahtumia ja eräs perjantai on ravintolaan tehty 45€ osto ja samana päivänä peruttu kyseinen osto. En ole tuossa ravintolassa ikinä käynyt. Mieskään ei tietääkseni mutta eihän nuo tuonne itsestään tule. Tuli mieleen onko käynyt siellä jonkun naisen kanssa ja maksanut tuolla kortilla ja samantien tajunnut tehneensä mokan. Ja sitten maksanut esim käteisellä.
Ompa mukava nyt ajatella tätä... Onko tuohon mitään muuta selitystä? En ole mieheltä kysynyt mitään.
Tilitapahtumassa ei siis lue mitä on ostettu. Toki ravintolasta varmasti saisin lasku erittelyn. Kyseinen ravintola on naapurikaupungissa eikä miehellä pitäisi olla sinne mitään asiaa ollut tuolloin. Työasioisin ei voi liittyä.
Muutenkin ollut vähän nihkeää tässä :(
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sen näe, kummalla kortilla se osto on tehty, sinun vai miehen?
Minä en ole todellakaan siellä käynyt. Mies se on oltava. Kehtaisikohan soittaa ravintolaan ja pyytää niitä kertomaan mitä tuolloin on ostettu vai voiko illalla/vklp tuollaista tietoa saada...
Ap.
Mutta voihan se olla vaikka pankin virhe.
Jaa että pankkivirkailijat tekevät kaiken päivää veloituksia satunnaisilta korteilta satunnaisille yrityksille? Niin ehkä se on virkailijoiden huumoria.
Minulle osui tuollainen virkailija. Siirteli tililtäni pieniä summia itselleen, laittoi rahojen saajaksi jonkun käyttämäni yrityksen. Koska tarkistan tiliotteet 2 vko välein, päästiin tuohon kiinni samantien. 28 e ja 43 e oli ne summat, joita ryhdyin ihmettelemään.
Kysy mieheltä. Mutta veloituksessa lukevasta paikkakunnasta ei tosiaan kannata välttämättä tehdä päätelmiä. Minunkin maksuissa saattaa lukea vaikka mitä paikkakuntia ja yritysten nimiä kun joskus on jotain yrityskytköksiä.
Minun tililleni oli tullut 23 000 e ylimääräistä, kertasuoritus. Summa katosi samana päivänä. Pankista ei osattu selittää, mistä oli kyse.
Nuo päiväykset ei aina täsmää, joskus maksut näkyy viiveellä. Voisiko olla sillä viikolla joku työporukan palaveri joka on ollut tarkoitus maksaa firman kortilla ja ensin maksettu omalla ja korjattu sitten. Kysy suoraan mieheltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole todellakaan siellä käynyt. Mies se on oltava. Kehtaisikohan soittaa ravintolaan ja pyytää niitä kertomaan mitä tuolloin on ostettu vai voiko illalla/vklp tuollaista tietoa saada...
Ap.
*miehen sen..
ja eivät todellakaan ala jonkun ylimustasukkaisen akan soitteluista kaiveleen tietoja.
Minulla oli joku todella outo tamperelainen yritys, jolle olin maksanut 47 e. Pitkän salapoliisityön jälkeen sain selville, että Lahdesta 18 vrk aikaisemmin maksamani lounas kolmelle oli tamperelaisen yrityksen myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joku todella outo tamperelainen yritys, jolle olin maksanut 47 e. Pitkän salapoliisityön jälkeen sain selville, että Lahdesta 18 vrk aikaisemmin maksamani lounas kolmelle oli tamperelaisen yrityksen myyntiä.
Tämä. Eli paikkakunta, päivä eikä yrityksen nimikään aina täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Maksussa näkyvä paikkakunta ei muuten välttämättä tarkoita mitään, sen firman pääkonttori, mikä näkyy maksussa, voi olla ihan eri paikkakunnalla kuin missä kortin höyläys on oikeasti tehty.
Totta jos vaikka ketjupaikka. Mutta jos on Tiinan herkkuravintola jossain Outokummun suunnalla niin näkyy se.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sama mies joka oli käynyt naapurikaupungin Prismassa tuhlaamassa kympin?
Kahvi näppiksellä että kiitti... Mielikuva! ;)
Vierailija kirjoitti:
Siis et ollut miehesi kanssa viime perjntaina, ei sulla hajuakaan missä se on ollut?
Olin töissä iltamyöhään ja oletus että mieskin oli. En tiedä kellonaika koska ravintolassa on käyty.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Minä olen käynyt monessa paikassa syömässä, laskuttaja on eri nimellä ja osoitteella usein.
Vierailija kirjoitti:
Nuo päiväykset ei aina täsmää, joskus maksut näkyy viiveellä. Voisiko olla sillä viikolla joku työporukan palaveri joka on ollut tarkoitus maksaa firman kortilla ja ensin maksettu omalla ja korjattu sitten. Kysy suoraan mieheltäsi.
Siinä se onkin kun eivät käy tuollaisissa lounailla. Ei ole koskaan käynyt. On tyyliin bussikuski eli ei ole mitään firman kortteja tai edustuslounaita.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä se onkin kun eivät käy tuollaisissa lounailla. Ei ole koskaan käynyt. On tyyliin bussikuski eli ei ole mitään firman kortteja tai edustuslounaita.
Ap.
Sulkee pois neljän juoman teorian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Mies on bussikuski ja syö työpäivän aikana, hyvin ehtii kun usein on tunnin ruokatauko ja bussilla pääsee
No kysy mieheltä. Kyllä minäkin kysyisin jos on jotain outoja veloituksia, ihan että mistä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sama mies joka oli käynyt naapurikaupungin Prismassa tuhlaamassa kympin?
Viriili mies, ehtii joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Mies on bussikuski ja syö työpäivän aikana, hyvin ehtii kun usein on tunnin ruokatauko ja bussilla pääsee
Kyllähän nyt bussikuskit syövät, ei kai tässä muuta väitettykään. Vaan se, että tää mies lähtisi kunnolla syömään vieraan kaupungin ravintolaan isolla rahalla. Tai juomaan neljä juomaa! Kun ei se mies tällaista harrasta. Ja vaikka kävisikin nyt sen yhden kerran niin miksi perua maksu?
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, kysy häneltä. Nyt on vaikea aika maailmanlaajuisesti, ja se vaikuttaa kaikkiin ja nihkeys johtuu siitä.
Kysyin mieheltä illalla että mikähän ihmeen juttu täällä tilillä oli. Ilme muuttui ahdistuneeksi ja sitten hyvin nopeasti sanoi ettei tiedä ja että voihan noissa olla näinä aikoina vaikka mitä. Mies punastui. Eli hänestä en saanut vastausta mutta kehonkieli puhui kyllä siihen suuntaan että valehtelee. Pakko soittaa sinne raflaan mut eipä taida kannattaa nyt kun on pääsiäinen. Tulipas ikävä pääsiänen. Pitäisi tänään lähteä lasten kanssa mummilaan. En hiillosta nyt miestä enempää tai ei pian lähde.
Mutta reissun jälkeen kyllä asiaan palataan.
Mies nukkui viime yön huonosti.
Ap.
Miksi et kysy. Kyllähän tuommoista voi kysyä vaikkei mitään epäilisikään. Jos on outoa toimintaa tilillä.
Ilmeisesti sinulle kävi niin että maksoit väärällä kortilla?