Vasen käsi oireilee... pikkurilli ja nimetön puutuu...EMG tehty. Mitä seuraavaksi? Apuja kaivataan
Mun vasen käsi on oireillut vuoden alusta asti. Lihasnykäyksiä(muuallakin kehossa)ja outoa kuplintaa ihon alla. Neurologilla kävin kaksi kertaa ja hänen tekemät testit oli ok. Pyysin lähetteen EMG testiin joka tehtiin nyt maaliskuussa. Siinä näkyi 'alkava' rannekanavaoireyhtymä. Ei ALS:iin tai muuhun lihassairauteen viitettä mitä itse pelkäsin(tietysti)
Nyt lihasnykäykset lähes hävinneet koko kehosta mutta tilalle tullut toisinaan vasurin pikkurillin ja nimettömän kihelmöintiä. Rasvistelulla hellittää.
En nyt millään kehtais mennä uudelleen neurologille. Voiko EMG testi näyttää väärin? Voimattomuutta kädessä ei ole mut on välillä hieman 'jähmeä'.
Kummittelee edelleen se ALS. Onko kokemuksia kellään?
Kommentit (12)
Minulla oli niskan takia samantapaista. Nenä ja ylähuuli myös, ihan kuin olisi ollut hius iholla. Jumpparin avulla poistui.
Psykiatri auttaa hypokondriaan. Sehän sinulla on ilmiselvästi.
Multa löyty B12 puute, syön nyt 1 mg /vrk. Puute löyty ihan muussa yhteydessä, mutta nyt vuoden syöny ja puol vuotta ollut käsien puutuminen/pistely poissa. Ihan samat oireet ku sulla, en niistä viitsinyt lääkäriä vaivata. Vahinkolöydös ja vahinkohoito. Pyydä siis b12-TC2 labra. onhan poissulku, jos ei muuta
Hermopinne. Itsellä ollut 12 v. Ei leikata tms. Välillä täysin tunnottomat. Astioita putoilee ja särkyy ihan kivasti, kun kääntää kättä väärässä asennossa. Jumppaaminen voi auttaa tai sitten ei. Minulla ei. Yritän vaihdella asentoa enkä kirjoita puhelimella!
Miehellä oli täysin samat oireet. Kyynärpään kohdalla oli 10cm matkalta ahtautta hermokanavassa. Leikkauksen jälkeen parissa kuukaudessa oireet katosivat kokonaan.
Hartiat ja niskat jumissa. Mulla puutuu myös sormet aina kunnes tajuan mennä hierojalle. Yläselässä ja hartioissa hermot jotka vie sinne sormiin, hieroja auttaa.
Mulla on vakavan sairauden pelko. Oireet on kyllä todellisia.
Lapseni sairastui syöpään viime syksynä ja sen jälkeen on ilmaantunut kaikenlaisia keho-oireita. Tässä on mieli ollut koetuksella ja on pakko jaksaa. Nyt vaan keho oireilee.
Käy kiropraktikolla, voit yllättyä iloisesti.
Siis juu toki ENMG testi. Hermoratatutkimus. Pahoittelut.
Tuskin on als, kokemusta on, äiti sairasti. Kahden ulomman sormen pistele ja puutuminen viittasi kyynärhermo pinnetilaan/ärsytykseen. Itsellä yöllä herään siihen kun nukun käsivarret koukussa