Äitini toivoo, että muuttaisin hänen luokseen
Olen 45v eronnut, lapseton nainen. Olen katsellut uutta asuntoa, haluaisin lähemmäs keskustaa. Äitini on saanut päähänsä, että minun kannattaisi muuttaa hänen luokseen jotta saisin säästettyä hieman isomman budjetin asuntooni kun ne, joista pidän ovat kovin kalliita.
Tulemme äidin kanssa oikein hyvin toimeen, mutta olisiko tosi outoa jos aikuinen nainen muuttaisi äidilleen? Osaisiko sitä enää edes äidin kanssa asua vai menisikö hermo? 😀
Vietämme kyllä paljon aikaa yhdessä, käymme lomilla ja lounailla usein yhdessä. Olemme ystäviä, jollemme jopa parhaat ystävät.
Voisiko tuollainen toimia? Onko kenelläkään kokemusta?
Kommentit (9)
Saattaa toimia, tai sitten voi olla että se hermo menee ja suhde kärsii.
Olisipa minullakin äiti jonka seurassa viihtyisin... Ja joka vielä haluaisi minua auttaa.
Ihan hyvä idea, kun välit ovat noin hyvät. Mutta katso, ettet joudu juoksutytöksi.
En kyllä muuttaisi. Vaikka kuinka hyvin toimeen tulisi niin äiti-tytär-suhteessa on aina tietty asetelma.
Ota myös huomioon, että et välttämättä pääse lähtemään sieltä enää noin vaan muutettuasi. Itse en ottaisi riskiä, että päätyisin äitini omaishoitajaksi, tuskin hän enää kovin nuori on?
Toiseksi jos haluat vielä uuden suhteen, niin lähtökohta uusien kumppaneiden tapailuun ei ole optimaalinen tilanne kun äitisi eli anoppi on saman katon alla.
Ja kyllä se omaa elämää hieman rajoittaa kun äiti saman katon alla, sillä ihan kaikkea ei voi tehdä kuin omassa kodissa.
Onko äitisi asunto riittävän tilava teille molemmille? Sopikaa hyvässä hengessä säännöt, joilla mennään eteenpäin.
Päätä aika, jonka olisit äitisi luona. Ja säästä rahaa niin paljon kuin mahdollista. Voi toimia.
En muuttaisi äitini enkä aikuisen tyttäreni luokse, vaikka on lämpimät välit. Oma tupa, oma lupa.
Vaikka olette hyvissä ja läheisissä väleissä, haluatko selittää äidillesi kaikki menosi ja tapasi? Tai haluaisiko hän sinulle? Vääjämättä tulee kyselyjä, minne olet menossa jne.
Meillä sujuu. Asunnossa on onneksi kaksi erillistä kauempana toisistaan olevaa makuuhuonetta ja kummankin yhteydessä kylppäri. Olemme kuin opiskelukämppikset, eli voimme tehdä paljon asioita yhdessä, mutta myös erikseen. Tavaksi on tullut kertoa toiselle varsinkin iltamenoista, niin että mitään huolestumista ei ole. Jos olen yöksi jäänyt jonnekin, se kuuluu n.s. iltamenoihin, eikä kumpikaan meistä kommentoi, jos toinen tulee vasta aamulla kotiin.
Luulen että teidän tapauksessa toimisi hyvin. Muuta vaan.