Miksi painat jarrua jos nopeus vaihtuu alemmaksi?
Niin, mitä jos vain nostat jalan kaasulta ajoissa ja annat nopeuden laskea?
Kommentit (31)
Nopeusrajoitus alkaa merkin kohdalla ei joskus sen jälkeen. Minä nostan jalan kaasulta ennen merkkiä vaihto hiljenee jos ei ole vakkari päällä
Ei minua kiinnosta millä tavalla auto itsensä siihen uuteen asetettuun tavoitenopeuteen hidastaa.
Aina ei huomaa. Miten tämäkään sinua häiritsee kun jäät kuitenkin jälkeen jo kauan ennen merkkiä kun olet ortoittanut jalan ajoissa kaasulta?
Kaikkialla ei ehdi nopeus laskea riittävästi ennen merkkiä, esimerkiksi alamäessä tai kun merkki on mutkassa tms. paikassa, jossa sitä ei näe hyvissä ajoin.
Ja jossain paikoissa on kamera heti merkin perään, joten pakko jarruttaa.
Prätkällä kun ajelee jonon perässä niin omituisen näköistä kun pienessäkin alamäessä koko jonon jarruvalot syttyvät. Antaisitte rullata.
Vierailija kirjoitti:
Nopeusrajoitus alkaa merkin kohdalla ei joskus sen jälkeen. Minä nostan jalan kaasulta ennen merkkiä vaihto hiljenee jos ei ole vakkari päällä
No, ei se ala myöskään useampaa kymmentä ennen merkkiä.
Ihme että teillä on ruuhkaa, kun aletaan hiljentelemään vauhtia, kun liikennemerkki näkyy horisontissa. Siihen merkille ajetaan satasta ja auton mitalla, eli ennen kuin peräkoukku ohittaa merkin se nopeus tiputetaa kuuteen kymppiin.
Autossa on jarrut juurikin näitä tilanteita varten!
Jos suht pian nopeusrajoituskyltin takana on kamera, niin parempi jarruttaa kuin ottaa riski sakoista.
Jos mä säädän ratista vakkaria, sillon auto hidastaa ja jarruvaloa näkyy. Joskus vaan napsautan vakkari pois ja annan hidastaa itse sopivaan vauhtiin ja taas vakkari päälle,sillon ei jarruvaloa näy. Fiiliksen mukaan. Mä en työmatkoilla paljoa edes polkimiin koske. Jos liikenne seisahtuu,autokin seisahtuu itsekseen. Ja liikenne lähtee liikkeelle,niin lähtee autokin itsestään.
En paina jarrua, auto moottorijarruttaa.
Valitettavasti 90% suomalaisista ei osaa ajaa liikenteessä. Miten he ovat voineet saada ajokortin?
En pysty suomessa ajamaan maanteillä koska täynnä tampioita.
Vierailija kirjoitti:
En paina jarrua, auto moottorijarruttaa.
Automaattivaihteinen auto ei jarruta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla ei ehdi nopeus laskea riittävästi ennen merkkiä, esimerkiksi alamäessä tai kun merkki on mutkassa tms. paikassa, jossa sitä ei näe hyvissä ajoin.
Ja jossain paikoissa on kamera heti merkin perään, joten pakko jarruttaa.
Nehän on ihan järjestään asetettu niin että kun nopeus laskee niin siinä on heti kamera kyttäämässä että jos saisi räpsäytettyä tuosta ylinopeussakon. Pelkkä jalan nostaminen kaasulta ei riitä hidastamaan ajoissa vaan on pakko jarruttaa jos ei halua sakkoja.
Onko täällä 15-vuotiaat keskustelemassa autoilusta? Ainakaan moni ei tajua että vakionopeus kytkeytyy pois kevyellä jarrupolkimen painalluksella. Varsinkaan ap ei tajua tällaistakaan itsestään selvyyttä.
Milläs romulla sä ajelet kun et tiedä että myös automatiikka voi säädellä nopeutta? Älä aja tapissa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä 15-vuotiaat keskustelemassa autoilusta? Ainakaan moni ei tajua että vakionopeus kytkeytyy pois kevyellä jarrupolkimen painalluksella. Varsinkaan ap ei tajua tällaistakaan itsestään selvyyttä.
Häh? Ei todellakaan tarvi painaa jarrua, jotta vakkari lähtee pois päältä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, voi painaa myös kytkintä, jos sellainen autosta löytyy. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, voi painaa myös kytkintä, jos sellainen autosta löytyy. 🤣
Jep, tai sitä nappulaa josta vakkari kytketään päälle..
Annan automatiikan hoitaa asian.