Hain viikko sitten töihin erääseen paikkaan, johon mulla on sopiva koulutus ja työkokemusta
Ilmoituksessa luki vielä, että heillä on kiire löytää hommaan tekijä ja ilmoitin, että voin aloittaa työt vaikka heti. Työpaikasta ei ole kuulunut yhtään mitään ja nyt huomasin, että he olivat julkaisseet ilmoituksen uudelleen toisessa paikassa.
Sellainen huutava työvoimapula heilläkin sitten. Voi v#ttu.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Aloitin työnhaun puoli vuotta sitten ja edelleen näkyy samoja ilmoituksia uusittuna mitä silloin. Halutaan samantien rautainen ammattilainen vuosien kokemuksella eikä itse kouluttaa hommaan.
Niin että jotain autistia pitäisi kädestä pitäen kouluttaa eli sitoa kahden ihmisen työpanos?
Itse hain vuosien kokemuksella täsmälleen minulle sopivaa paikkaa. Valitsivat huvin vähäisellä kokemuksella olevan syntyperäisen britin. Toisin sanoen halusivat tiimiin kielenkääntäjän, ei kys alan asiantuntijaa.
Laita firman nimi niin haetaan kaikki sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ollut kuitenkaan se mitä kiireellä etsivät. Mikä tässä on nyt se keskustelun aihe?
Että työvoimapula koskee vain yksisarvisia. Olisin ollut siihen ihan hyvä vaihtoehto siihen hommaan. Kyseessä oli vielä lyhyt määräaikainen pätkä, joten heidän ei olisi tarvinnut edes pitkäksi aikaa sitoutua tällaiseen tavalliseen työntekijään.
Ap
No et ollut työnantajan mielestä ihan hyvä vaihtoehto.
Tämähän se fakta on. Esim liian korkea koulutus, liian suuri palkkavaatimus, väärän ikäinen, joku tuttu tunsi eikä suositellut tms.
Niin. He haluavat kokemattoman liittoihin kuulumattoman opiskelijan orjapalkalla. Jonkun jota höynäyttää. Sitten vaan pihalle, ennen kuin kertyy lisiä ja etuja. Onneksi hallitus teki tämän helpommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita perään?
Varmista chatgpt avulla että hakemuksesi tosiaan oli hyvä ja vakuuttava?
Hakemus on tehty uravalmentajan ohjeilla ja siitä löytyi myös tietyt avainsanat, jotka ilmoitustekstissä oli kerrottu.
Ap
Työkkärin uRaValMenTaJa? 😆😂🤣
Niiden avulla ei töitä saa. Minulla oli kerran sellainen joka kehui että kyllä kuule hänellä on pitkä lista minun alan työnantajia jotka hakevat työntekijää, ei koskaan minulle kertonut yhtään niistä. Perusteli että on hankkinut niihin työntekijöitä, jotka eivät ole viihtyneet vuorotyössä, ai niinkö olen tehnyt 3-5 vuorotyötä vuosia. Eli paskaa jauhoi.
Marjafirmojen asenne alkaa levitä muihinkin työnantajiin, kiitos nykyisen työntekijöitä ja työttömiä halveksuvan ilmapiirin. Kalanpääsoppaa tarjolla!
Vierailija kirjoitti:
Aloitin työnhaun puoli vuotta sitten ja edelleen näkyy samoja ilmoituksia uusittuna mitä silloin. Halutaan samantien rautainen ammattilainen vuosien kokemuksella eikä itse kouluttaa hommaan.
Kyllä ja sitten nämä rautaiset ammattilaiset ovat kuitenkin liian vanhoja. En ymmärrä mitä ihan oikeasti työnantajat tässä maassa hakevat ja odottavat? Pitää olla nuori, mutta kuitenkin VUOSIEN työkokemus.
Jokainen työnhakija katsoo tietysti asiaa omasta näkökulmastaan. Jos mielestään täyttää kaikki tehtävän edellytyksen, katsoo luonnollisesti tulleensa kohdelluksi väärin, jos ei saakaan paikkaa.
Olen itse joutunut/päässyt näkemään tilanteen työnantajan silmin HR-porukan tukihenkilönä. Hakija listaa hyvät ominaisuutensa mutta ei välttämättä itse tajua ollenkaan puutteitaan. Ja joskus on totta kai niinkin, että hakija tosiaan on pätevä, mutta kun samaan paikkaan pyrkii monta vielä pätevämpää.
Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja sitten nämä rautaiset ammattilaiset ovat kuitenkin liian vanhoja. En ymmärrä mitä ihan oikeasti työnantajat tässä maassa hakevat ja odottavat? Pitää olla nuori, mutta kuitenkin VUOSIEN työkokemus.
Ja mieluiten harjoittelijaksi, tai vähintään koeajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että jotain autistia pitäisi kädestä pitäen kouluttaa eli sitoa kahden ihmisen työpanos?
Noin se viime vuosituhannella meni. Ummikko otettiin töihin ja seuraamalla muiden hommia oppi nopeasti itsenäiseksi. Nykyään kukaan ei halua olla se ensimmäinen työpaikka, josta saisi sen tarvittavan kokemuksen, vaan halutaan 20-vuotias, jolla on alalta 10v työkokemusta.
Hmm. Ehkä tietävät jo tyypin, mutta haku on täytynyt virallisesti avata kuitenkin?
Ainakin itse ollut tilanteessa, että on tiedetty että minut otetaan, mutta virallisesti pitänyt tehdä haku nettiin.
Muutenkin rekryistä ei kannata ottaa itteensä liikaa. Itse tiedän kokemuksesta, että oman alan työpaikkoihin pääsen hyvin usein esim 20 hakijan joukosta. Tämä tuonut tottakai myös itseluottamusta ym. Mutta esim tällä hetkellä odotan rekryn päätöstä, ja olisi unelmieni työpaikka, mutta arviointiperusteet on vielä itselle vähän auki vaikka pätevyys löytyy.
Sekin on ikävää, että fakta on että se, millaisista ihmisistä rekryäjä TYKKÄÄ valitettavasti vaikuttaa.
Esim kerran vaan huomasin, että yksi nainen joka haastatteli ei yhtään pitänyt, sen vaan aisti vaikka olin pätevä ym. Tiesin ettei ota mua sinne ja ei kuulunut mitään. :D Seuraavaan toisen kaupungin tismalleen samaan tehtävään pääsin heti. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin halutaan valmis tekijä. Miksi yrityksen pitäisi käyttää aikaa sinun koulutukseen?
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Ehkä tietävät jo tyypin, mutta haku on täytynyt virallisesti avata kuitenkin?
Ainakin itse ollut tilanteessa, että on tiedetty että minut otetaan, mutta virallisesti pitänyt tehdä haku nettiin.
Muutenkin rekryistä ei kannata ottaa itteensä liikaa. Itse tiedän kokemuksesta, että oman alan työpaikkoihin pääsen hyvin usein esim 20 hakijan joukosta. Tämä tuonut tottakai myös itseluottamusta ym. Mutta esim tällä hetkellä odotan rekryn päätöstä, ja olisi unelmieni työpaikka, mutta arviointiperusteet on vielä itselle vähän auki vaikka pätevyys löytyy.
Sekin on ikävää, että fakta on että se, millaisista ihmisistä rekryäjä TYKKÄÄ valitettavasti vaikuttaa.
Esim kerran vaan huomasin, että yksi nainen joka haastatteli ei yhtään pitänyt, sen vaan aisti vaikka olin pätevä ym. Tiesin ettei ota mua sinne ja ei kuulunut mitään. :D Seuraavaan toisen kaupungin tismalleen sama
Ei voi olla kyse tästä, koska julkaisivat ilmoituksen jo viikko sitten ja nyt julkaisivat sen myös toisessa paikassa.
Ap
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Ajan käytäntö tällä hetkellä, minun kaupungissa hakusessa erääseen tehtävään henkilöä. Nyt huomasin että 3 rekryfirmaa ilmoittaa tuosta tehtävästä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen työnhakija katsoo tietysti asiaa omasta näkökulmastaan. Jos mielestään täyttää kaikki tehtävän edellytyksen, katsoo luonnollisesti tulleensa kohdelluksi väärin, jos ei saakaan paikkaa.
Olen itse joutunut/päässyt näkemään tilanteen työnantajan silmin HR-porukan tukihenkilönä. Hakija listaa hyvät ominaisuutensa mutta ei välttämättä itse tajua ollenkaan puutteitaan. Ja joskus on totta kai niinkin, että hakija tosiaan on pätevä, mutta kun samaan paikkaan pyrkii monta vielä pätevämpää.
Elämä on.
Kyseessä ei ollut mikään erityistaitoja vaativa homma vaan yksinkertainen rutiinityö, johon ei vaadittu juuri mitään.
Ap
"mulla on sopiva koulutus ja työkokemusta" mutta hakevat vaan jotain ihmeotusta (ei ap.)