Miesten lapsihaaveille uusi takaisku, nuoret naiset eivät enää halua synnyttää yhteiskuntaamme tulevaisuutta
https://yle.fi/a/74-20156401?origin=rss
Itsekin halusin miehenä lapsia korkeakouluiässä, mutta näin 20 vuotta tuon koulun jälkeen yksikään nainen ei ole halunnut pitää edes kädestä kiinni.TikTok oli minua parempi vaihtoehto.
Kommentit (1253)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät selvästi osaa lukea. Naiset eivät sano etteivät halua lapsia, vaan etteivät halua lapsia nykyisillä olosuhteilla jossa eivät tiedä voivatko huolehtia niistä. Tästä saa kiittää miehiä jotka palkkaavat vain toisiaan vakituisiin työsuhteisiin ettei tule mammalomia.
Naisethan tunnetusti eivät suosi muita naisia rekryissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuoren miehen kannattaa ehdottomasti suunnata katse ulkomaille. Ei tarvitse edes kauas mennä, että perhekeskeisyyttä löytyy, jo keski-euroopastakin. Kannattaa jättää nämä kitkerät kiukuttelijat tänne marinoitumaan omassa vihassaan.
Koska mies ei itse halua elää perhekeskeistä elämää eli osallistua tasa-arvoisena vanhempana niin lastensa kuin kotinsa hoitoon, hän hakee perhekeskeistä naista ulkomailta?
Älähän puhu paskaa. Suomi on edelläkävijä maa tasa-arvossa ja meillä jakautuu ajankäyttö jo hyvin tasa-arvoisesti. Tästä on tutkimustietoa. Naisten pahoinvointi ei kuitenkaan vähene samassa suhteessa ollenkaan, vaan lisääntyy. Ainakin nuorilla.
Mitä tasa-arvoisempaan suuntaan ollaan menty, sitä vihaisempia ja pahoinvoivempia naiset jatkuvasti on. Nuoret vas
Äitipä hyvinkin. Taisit ennen olla iskä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehethän voivat alkaa vaikka luovuttamaan spermaansa jos haluavat uudistaa yhteiskuntaa. Miksi he ovat itse tunkemassa naisen ja lapsen väliin? Kiva tehdä naisena lapsi kun mies tulee loisimaan ja paskoo lapsen päälle.
Käsittämätöntä tekstiä. Mies kuuluu perheeseen täysivaltaisena jäsenenä, ei lapsi ja äiti kuulu jotenkin enemmän yhteen. Miten mies loisii? Paskoo päälle?! Nyt alkaa olla teksti jo semmoista että apua tarvitsis kirjoittaja!
On kyllä omituista tekstiä. Itelle ainakin se suurin syy on nimenomaan se vastuun ja hintalapun epätasa-arvoinen jakautuminen lasten suhteen. Ei todellakaan noin päin, että haluaisin vain miehen joksikin siittäjäksi. Taitaa olla miehen päiväuni tämä? Että saisi vaan siittää ja saada jälkikasvua panostamatta itse ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuoren miehen kannattaa ehdottomasti suunnata katse ulkomaille. Ei tarvitse edes kauas mennä, että perhekeskeisyyttä löytyy, jo keski-euroopastakin. Kannattaa jättää nämä kitkerät kiukuttelijat tänne marinoitumaan omassa vihassaan.
Koska mies ei itse halua elää perhekeskeistä elämää eli osallistua tasa-arvoisena vanhempana niin lastensa kuin kotinsa hoitoon, hän hakee perhekeskeistä naista ulkomailta?
Älähän puhu paskaa. Suomi on edelläkävijä maa tasa-arvossa ja meillä jakautuu ajankäyttö jo hyvin tasa-arvoisesti. Tästä on tutkimustietoa. Naisten pahoinvointi ei kuitenkaan vähene samassa suhteessa ollenkaan, vaan lisääntyy. Ainakin nuorilla.
Mitä tasa-arvoisempaan suuntaan ollaan menty, sitä vihaisempia
En ollut. Koko ajan saman sukupuolen edustaja. Jos sillä nyt on mielipiteeseeni merkitystä
"Vauva.fi. Nimestään huolimatta lapsivihamielisin foorumi. Erikoista. "
Suomi on lapsivihamielinen yhteiskunta. Ei pitäisi olla yllätys, että näkyy täälläkin näin räikeästi.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa edes joskus sinne peiliin
Tuo prinsessa syndrooma tekee teille itsellenne vaan vahinkoa.
En ole prinsessa vaan raskaan työn raataja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia pitää alkaa rankaisemaan tästä. Ei miehiltäkään kysytä haluaako ne armeijaan
Onko verrannollista syödä munkkeja se 6 kk versus elinikäinen taakka lapsesta?
Kyllä se ihan 12 kuukautta mulla kesti, josta viimeset 2 kuukautta oltiin metässä jossa ei paljon sotkun munkkeja syöty.
Olen 42-vuotias nainen. Tapasin mieheni kun olimme 31v ja 32v. Hän sanoi silloin, että " haluaa lapsia ehkä joskus ".
Onneksi olin raskaana kun tapasimme ja mieheni kasvoi isyyteen ( lapsen biologinen isä on kuollut ).
Vauva-arki sujui hyvin ja otin puheeksi että pikkusisarus olisi hyvä tehdä pian, jos aikoo, ettei tule isoa ikäeroa. Iso ikäero oli mulle sellainen mihin en halunnut lähteä ollenkaan monestakin eri syystä. Mies oli samaa mieltä mutta ei sitten kuitenkaan ollut koskaan valmis.
Meillä jäi sitten lapsiluku yhteen. Ehkä hyvä näin lopulta. Maailma on eri kuin silloin kun itse ajattelin että voisi vielä tulla toinenkin lapsi. Olen joutunut työttömäksikin ja hallitus on heiluttanut saksiaan.
Tunnen useamman ikätoverin joilla oma elämä kunnossa mutta eivät ikinä ole löytäneet miestä joka olisi halunnut vakavan suhteen ja lapsia.
Ehkä me millenniaalit olemme 90-luvun laman takia tällaisia tai jotain. Nuoremmat sukupolvet joutuvat nyt elämään epävakaassa maailmassa. En ihmettele lapsikatoa yhtään. En syyttäisi siitä mitään sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis, Suomessa vieläkin lapsen saaminen vaikuttaa naisen työnsaantiin, uraan, palkkaan ja eläkkeeseen niin vahvan negatiivisesti eikä tähän ole saatu juurikaan muutosta viimeisten vuosien aikana joten ei mikään ihme etteivät naiset halua uhrautua jotta miehet saavat olla isejä. Valitettavaa, mutta naisena tekemällä lapsia huonontaa omaa tasa-arvoista asemaansa. Toki pieni asia ei myöskään ole äitien arvostus, jota ei Suomessa ole yhtään.
Onhan sitä toitotettu vuosi kausia naisille, että omista valinnoistanne on kiinni, miten menestytte uralla. Noh, nyt naiset on sitten ottaneet neuvosta opikseen ja priorisoineet työn muun edelle. Siis miehistä mallia.
Ja nyt yhteiskunta älähtää, että miksi naiset eivät valitse synnyttämistä ja hoivatyötä. Tiivistetysti vastaus on, että koska sitä ei arvosteta ja se tulee naiselle kalliiksi.
"Heti jo kohta jäädään äitiyslomalle, kun on nimi paperissa!"
"Itsepähän priorisoivat vapaa-ajan (perhe) työn edelle ja tekevät vähemmän työtunteja."
"Jaahas, taas jäi kipeän lapsen kanssa kotiin. Ei äitejä kannata palkata."
"Naiset on lompakkoloisia, porsivat kakaroita ja pistävät miehen maksamaan lystin! Menisivät ite töihin!"
younameit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukkuset katkerat sinkut ja eronneet täällä vinkuu miesvihaa. Mutta surullista että monella vihaajalla on lapsia ja mitä kaikkea kamalaa painolastia ne itsekkäässä vihassaan lapsilleen siirtävät. Eikä yhtään herätä miettimään, mitä tuhoja tekevät. Sairasta ja oksettavaa.
En vihaa lapsia enkä miehiä. Silti minulla on täysi oikeus tehdä valintani omaksi edukseni. Jos koen, että hinta, jonka lapsesta maksan, on liiian kallis, saan jättää ne tekemättä.
Eri
Tämä. Minulla on hyvä puoliso, mutta ei hänestä isäksi olisi. Adhd ja unohtaa itsekin syödä ja mennä tapaamisiin. Minä en ole niin superihminen, että hankkisin lapsia yksin parisuhteeseen, ei riittäisi jaksaminen. Ollaan siis kahdestaan. Pidän lapsista ja miehistä kyllä paljon, mutta en itseni uhraamisen kustannuksella. Pidän mielenterveyttäni ja lasten hyvinvointia tärkeämpänä, kuin tarvettani saada lapsi.
Helppoahan se miehen on syyllistää naisia, kun keskivertomies pitää hauskaa lapsen saamikseksi ilman mitään seurauksia ja on äidin "apulainen" eikä tasaveroinen vanhempi.
Ei sillä, kyllä minäkin haluaisin olla isä, mutten todellakaan äiti. Äitiys vaatii ihan oikeasti uhrauksia ja vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 42-vuotias nainen. Tapasin mieheni kun olimme 31v ja 32v. Hän sanoi silloin, että " haluaa lapsia ehkä joskus ".
Onneksi olin raskaana kun tapasimme ja mieheni kasvoi isyyteen ( lapsen biologinen isä on kuollut ).
Vauva-arki sujui hyvin ja otin puheeksi että pikkusisarus olisi hyvä tehdä pian, jos aikoo, ettei tule isoa ikäeroa. Iso ikäero oli mulle sellainen mihin en halunnut lähteä ollenkaan monestakin eri syystä. Mies oli samaa mieltä mutta ei sitten kuitenkaan ollut koskaan valmis.
Meillä jäi sitten lapsiluku yhteen. Ehkä hyvä näin lopulta. Maailma on eri kuin silloin kun itse ajattelin että voisi vielä tulla toinenkin lapsi. Olen joutunut työttömäksikin ja hallitus on heiluttanut saksiaan.
Tunnen useamman ikätoverin joilla oma elämä kunnossa mutta eivät ikinä ole löytäneet miestä joka olisi halunnut vakavan suhteen ja laps
Otettaisiinko se äänioikeus pois myös miehiltä, jotka eivät halua lapsia? Miksei?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni mies lähtisi pestiin, jossa käyt täysipäiväisesti töissä ja hoidat lähes kaikki kotityöt ja lapsen hoidon? Kuinka moni mies haluaisi luopua omasta työstä ja harrastuksistaan?
Olen huomannut, että tässä yhteiskunnassa kannattaa elää kuin mies. Aseta itsesi ja omat tarpeet ykköseksi ja välitä vähemmän muista ihmisistä.
Ja kaikkia miehiä arvotetaan juuri noilla kriteereillä. Niin naisten kuin muiden miesten toimesta. Mies, joka ei ole tuohon muottiin sopiva, ei ole mies ollenkaan. Hän on näkymätön. Tai luuseri.
Te tuon olette aikaan saaneet. Ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Mikset himoitse mieluummin vaikka naisten munuaisia ja sappikiviä? Ihan yhtä sairasta ja väärää himoita heidän kohtujaan ja sen tuotoksia. Eivät tietenkään naiset synnytä tällaisen psykoasetelmaan, missä ovat r aiskattavia pilluja ja lapsitehtaita, ja tuotokst menevät miehille sekä valtiolle. Synnyttäkää itse. Viljelkää vaikka paskaanne.
Jep. Kenes sukunimi lapselle ja jopa aikuiselle miehelle menee? No totta kai ukon. Miehet tekevät perheessä vähemmän, he pettävät ja hylkäävät enemmän ja silti saavat kaiken kunnian. Kas kun minä naisena en saa kunniaa armeijan päänä, kun en siellä mitään tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen useamman ikätoverin joilla oma elämä kunnossa mutta eivät ikinä ole löytäneet
Joo ja miehiltä jotka ei halua käydä armeijaa vaan hakee itelle vapautuksen, joita jo 30% ikäluokasta on
Ei vaikuta paskaakaan. Ei tulisi muutenkaan edes pieneen mieleen hankkia kersoja tähän syöpäiseen demarihelvettiin kärsimään, ja samalla pilata myös omakin elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tasa-arvoisempaan suuntaan ollaan menty, sitä vihaisempia ja pahoinvoivempia naiset jatkuvasti on. Nuoret vas
Siis syyttää miehiä mistä? Mitä ihmeen syyttämistä se on, jos haluaa saman huolettoman vapauden, jonka mietetkin voivat valita? Eihän silti miesten päälle hyökätä, että miksi ette halua synnyttää. 😂
"Mitä tasa-arvoisempaan suuntaan ollaan menty, sitä vihaisempia ja pahoinvoivempia naiset jatkuvasti on. Nuoret vasemmistonaiset tuntee kaikkein eniten vihaa Suomessa, vaikka ovat KAIKKEIN etuoikeutetuin ryhmä. Ja vihasta tiedetään paljon, miten vahingollista se ihmisille on."
Se ahdistus ja viha voi olla seuraus muustakin kuin että naisia sorrettaisiin. Esim. todella epävarmasta maailmantilanteesta, koventuneista arvoista ja kaikenlaisista uhista kuten ilmastonmuutoksesta. Naiset ottavat nämä asiat usein enemmän tunteella kuin miehet ja usein myös vakavammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät selvästi osaa lukea. Naiset eivät sano etteivät halua lapsia, vaan etteivät halua lapsia nykyisillä olosuhteilla jossa eivät tiedä voivatko huolehtia niistä. Tästä saa kiittää miehiä jotka palkkaavat vain toisiaan vakituisiin työsuhteisiin ettei tule mammalomia.
Naisethan tunnetusti eivät suosi muita naisia rekryissä.
Pitää paikkansa. Tutkimusten mukaan sekä miehet, että naiset suosivat miehiä.
Mitä tasa-arvoisempaan suuntaan ollaan menty, sitä vihaisempia ja pahoinvoivempia naiset jatkuvasti on. Nuoret vasemmistonaiset tuntee kaikkein eniten vihaa Suomessa, vaikka ovat KAIKKEIN etuoikeutetuin ryhmä. Ja vihasta tiedetään paljon, miten vahingollista se ihmisille on.
Ei tässä oikeesti auta syyttää kaikesta miehiä, vaikka kuinka mieli tekisi. Kannattaa kääntää katse peiliin nyt viimeistään, jos haluaa vielä elämästä joskus nauttia.
Varmasti suomalaisella miehellä olisi kysyntää muissa maissa. Ei tänne kannata jäädä kuuntelemaan tätä vihaoksennusta.
Äiti