Puoli seitsämässä puhuttiin sieniterapiasta.
Tehokas hoito esim. alkoholismiin mutta sitä ei tule saataville koska vaikuttavana aineena on päihde/huume. Auttaa myös kansantauti masennukseen mutta ei käy tuollainen hoito joka parantaa ihmisiä. Vain mielialalääkkeet ovat sellaisia lääkkeitä mitä suomalaisille voi antaa lääkärien mielestä. Eihän niillä parane mutta lääkeyhtiöt tienaa niillä vuosikausia per potilas.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Nistit taas vauhdissa.
Tiesittekö että morfiini auttaa kuukautiskipuihin?? Nyt kaikille morfiinia apteekista ja jos sääntösuomi ei siihen taviu, paikalliselta diileriltä saa kyllä.
Tiesitkö että kannabis auttaa stressiin ja ahdistukseen? Kumpaankaan vaivaan sitä ei saa suomessa. Jollakin ihmeellisellä tavalla rauhoittavat lääkkeet jotka ovat ilman reseptiä huumeita niin niitä voi saada stressiin ja ahdistukseen. Mikä logiikka on siinä että voimakkaammin koukuttavia lääkkeitä voi saada mutta vähemmän haitallista ei voi saada?
Vierailija kirjoitti:
Nistit taas vauhdissa.
Tiesittekö että morfiini auttaa kuukautiskipuihin?? Nyt kaikille morfiinia apteekista ja jos sääntösuomi ei siihen taviu, paikalliselta diileriltä saa kyllä.
Ai nistit vauhdissa tekemässä niitä tutkimuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nistit taas vauhdissa.
Nii kyllähän monet noita tutkimuksia tekevät on myös itse käyttäjiä, yllättävää?
Vierailija kirjoitti:
Sieniä kaupataan jonain ihmelääkkeenä, vaikka psykedeeleissä riskit vielä isommat kuin psyykenlääkkeissä. Eikä auta läheskään kaikilla, vaan voi aiheuttaa sen et sekoat loppuelämäksi. Käyttäjiähän nää itse on, jotka tuota vahvimmin puolustelee. Pitää trippailla välillä, et pysyy kunnossa!
Kerro toki niistä isommista riskeistä? Ei niistä ainakaan pysyviä tai lääkkeiden käytön jälkeen vuosiksi jääviä orgasmi- ja muita seksuaalivaikeuksia taida jäädä, ja tuo nyt vaan on yks psyykelääke "sivuvaikutus"
Itse sain sienistä avun koko iän riivanneeseen ylipainoon. Ja siis ihan omin luvin kokeilin.
Olen siis ollut lapsesta asti ylipainoinen ja teinistä 34-vuotiaaksi lihava. Kaikki kokeiltu, mutta kun joku palikka vika-asennossa päässä, niin tuloksia ei ole tullut. Vuosikausia itseinhoa ja häpeää olen asiasta kantanut. Viisi vuotta sitten kaveri mökillä suostutteli kokeilemaan sieniä ja ihme kyllä suostuin. En siis ole mitään laittomia päihteitä aiemmin kokeillut ja alkoholiakin juon sen pari kertaa vuodessa.
Kokemus oli sanalla sanoen uskomaton. Ei sitä voi edes kuvata. Kaikki se tunteiden skaala ja kauneus. Sitten jossain vaiheessa trippiä menin käymään mökissä sisällä ja pysähdyin katsomaan peilikuvaani. Sanoin ääneen "tuossa ei ole se ihminen kuka olen".
Hiljalleen, muutama viikko myöhemmin aloin huomaamaan kuinka suhteeni ruokaan oli muuttunut. Terveelliset vaihtoehdot alkoivat maistumaan ja kaikkien epäterveellisten kohdalla tuli vain sellainen olo, etten halua niitä. En siis laihduttanut, en nähnyt nälkää, en mitään. Elämäntavat vaan muuttuivat intuitiivisesti ilman tuskaa ja vaivannäköä. Painoa lähti yli 30 kg ja nyt olen ollut viisi vuotta pysyvästi vaatekoossa 38 ilman mitään vaivannäköä.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain sienistä avun koko iän riivanneeseen ylipainoon. Ja siis ihan omin luvin kokeilin.
Olen siis ollut lapsesta asti ylipainoinen ja teinistä 34-vuotiaaksi lihava. Kaikki kokeiltu, mutta kun joku palikka vika-asennossa päässä, niin tuloksia ei ole tullut. Vuosikausia itseinhoa ja häpeää olen asiasta kantanut. Viisi vuotta sitten kaveri mökillä suostutteli kokeilemaan sieniä ja ihme kyllä suostuin. En siis ole mitään laittomia päihteitä aiemmin kokeillut ja alkoholiakin juon sen pari kertaa vuodessa.
Kokemus oli sanalla sanoen uskomaton. Ei sitä voi edes kuvata. Kaikki se tunteiden skaala ja kauneus. Sitten jossain vaiheessa trippiä menin käymään mökissä sisällä ja pysähdyin katsomaan peilikuvaani. Sanoin ääneen "tuossa ei ole se ihminen kuka olen".
Hiljalleen, muutama viikko myöhemmin aloin huomaamaan kuinka suhteeni ruokaan oli muuttunut. Terveelliset vaihtoehdot alkoivat maistumaan ja kaikkien epäterveellisten kohd
Hyvä stoori hei, paljon vedit ja oliko siitä siis viis vuotta vai kauan jos oot viis vuotta myös ollut pysyvästi tuota 38 kokoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nistit taas vauhdissa.
Kun tutkimus ei vastaa omia mielikuvia niin syytetään tutkimuksen tekijöitä nisteiksi. Voi jestas kuinka joillakin on vaikeaa myöntää psykedeelien hyötykäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihan uskomatonta että mielialalääkkeitä enää edes syötetään, tosin nykyäänhän ne lykkää neuroleptejä ahdistukseen jo teineillekin. Sairasta ja sairastuttavaa, olen ihan varma että tuo lääkkeiden tuputus jopa nuorille on osasyy nykyisen mielenterveyskriisin takana. Koita siinä nyt elää mielekästä elämää kun mikään ei tunnu miltään + kaikki haittavaikutukset.
Mielialalääkkeitä kirjoitetaan tasan yhdestä syystä. Niitä ei voi käyttää päihteenä niin siksi niiden lääkkeiden lukuisat haitat eivät merkitse mitään. Päihdyttävä vaikutus on suomen lääkäreiden mielestä kaikkein pahin asia. Jos kuitenkin jotain päihdyttävää kirjoitetaan niin sen pitää olla myös fyysisesti koukuttavaa kuten rauhoittavat ja opioidit. Luonnon lääkkeet kuten sienet ja kannabis ovat lääkäreiden mielestä liian vaarallisia suomalaisten käytettä
Silkkaa typeryyttä rinnastaa pilven pössyttely ja se että joku haluaa psyykkisestä oireilusta eroon sienillä. Sama kuin vertailisi alkoholinkäytön ja fysioterapian vaikuttavuutta lihaskivun hoidossa. Tuo luonnonlääkehöpötys myös tympii, on asetyylisalisyylihappoakin (= aspiriini) pajunkuoressa mutta ei se sitä tarkoita etteikö keinotekoisesti kehitellyissä lääkkeissä olisi turvallisempiakin vaihtoehtoja. Eivät nämä ole niin mustavalkoisia asioita.
Alkoholilla ei ole lääkinnällistä käyttöä muuten kuin desinfiointina. Sekä kannabiksella että sienillä on todistetusti lääkekäyttöön olevia vaikutuksia. Kummallista miten niiden lääkekäyttöä vastustetaan samalla kun diapamit ja opioidit ovat ihan ok lääkekäytössä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli ekana mieleen otsikosta että nyt on keksitty terapia jossa terapiaa tarvitseva istuu huoneessa jossa kasvaa sieniä ruukuissa tai sitten metsän siimeksessä istuskelee sienien joukossa. Kun on kaikenmaailman väriterapiaa yms.
😅
Kuulostaa terapeuttiselta, tällainen hoitovaihtoehto vois olla hyvä mihin vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin valmis kokeilemaan sieniä. Olisi ihanaa, jos saisi kerrasta tai kahdesta avun!
Minä olen harkinnut kokeilua omin luvin. Kun ei niitä kuitenkaan saa lääkäriltä niin luonnosta niitä voi poimia.
Rohkeasti vaan keräilemään syksyllä, ei siihen tarvita lupaa keneltäkään. Mutta tässä maassa siitä ei kannata mainita kenellekään.
Juuri näin tee kuten haluat mutta älä kerro siitä. Suomen lääkäreiden asenne näkyy jo kannabiksen kohdalla. Teoriassa sitä voi saada lääkkeeksi mutta oikeasti sitä ei saa kuin erittäin harva viimeisenä vaihtoehtona. Sienille on sama vastustus kun niistä saa sen tripin niin ei niitä saa käyttää vaikka niistä olisi apua tuhansille masennusta sairastaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieniä kaupataan jonain ihmelääkkeenä, vaikka psykedeeleissä riskit vielä isommat kuin psyykenlääkkeissä. Eikä auta läheskään kaikilla, vaan voi aiheuttaa sen et sekoat loppuelämäksi. Käyttäjiähän nää itse on, jotka tuota vahvimmin puolustelee. Pitää trippailla välillä, et pysyy kunnossa!
Kerro toki niistä isommista riskeistä? Ei niistä ainakaan pysyviä tai lääkkeiden käytön jälkeen vuosiksi jääviä orgasmi- ja muita seksuaalivaikeuksia taida jäädä, ja tuo nyt vaan on yks psyykelääke "sivuvaikutus"
Rehellisessä vertailussa psyykelääkeet ovat paljon haitallisempia monilla tavoilla. Psykedeelien suurin haitallisuus on niiden laittomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nistit taas vauhdissa.
Nii kyllähän monet noita tutkimuksia tekevät on myös itse käyttäjiä, yllättävää?
Säälittävää mussutusta kun tutkimus ei miellytä sinua.
On se sääli kun asenteet ovat esteenä toimivalle hoidolle.
Vierailija kirjoitti:
Jännä nähä miten niitä on pystytty ohjaileen halutunlaiseks, ja miten tiukkaan sellaisen uskomuksen voi ihmisiin saada!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä nähä miten niitä on pystytty ohjaileen halutunlaiseks, ja miten tiukkaan sellaisen uskomuksen voi ihmisiin saada!
Uskomus ei ole sama kuin tieto ja siihen päälle vielä uskonto niin tiede jää toiseksi. Esimerkiksi voidaan ottaa päivi räsänen joka on lääkäri ja uskovainen. On vastustanut kannabislääkkeitä niin melko varmasti vastustaa sienten terapiakäyttöä. Opioidien käytössä päivi ei näe varsinaista ongelmaa. Kaksinaismoraali on siitä kätevä että se taipuu vaikka minkälaisiin mutkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomus ei ole sama kuin tieto ja siihen päälle vielä uskonto niin tiede jää toiseksi. Esimerkiksi voidaan ottaa päivi räsänen joka on lääkäri ja uskovainen. On vastustanut kannabislääkkeitä niin melko varmasti vastustaa sienten terapiakäyttöä. Opioidien käytössä päivi ei näe varsinaista ongelmaa. Kaksinaismoraali on siitä kätevä että se taipuu vaikka minkälaisiin mutkiin.
No en lähtis uskonnollisia nostaan tikunnokkaan, kun ihan tiede"uskovaisista" löytyy kans niitä, jotka ei vaan oo perehtynyt asiaan muuten kuin menneiden vuosikymmenten huumevalistuksen kautta ja näkemys on sen mukainen