Minkä vieraan kielen haluaisit oppia?
Minua kiinnostaisi kreikan kieli, Kreikka-fani kun olen ja käyn siellä vuosittain.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän kielen. Venäjää osataan Suomessa liian vähän.
Oma vikansa kun pilasivat maakuvansa. Olen puhunut tarpeeksi monen venäläisen kanssa tietääkseni että sieltä tulee suusta koko ajan vain pelkkiä valeita.
Kävin yhdeksän talvea kansallisopistossa venäjää oppimassa. Oppihan sitä että turistina pärjää. Tunnen ja olen tavannut kymmeniä venäläisiä. Kaikki tapaamani ovat fiksuja ja asioista perillä. Viimeksi ukrainanvenäläisiä oli seurakunnan tapahtumassa enkä sielläkään mitään valheita kuullut.
Niin, latvian kielen ainakin alkeet olisi kiva oppia, on se niin outo balttilainen kieli. Juuri tultiin matkalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän kielen. Venäjää osataan Suomessa liian vähän.
Oma vikansa kun pilasivat maakuvansa. Olen puhunut tarpeeksi monen venäläisen kanssa tietääkseni että sieltä tulee suusta koko ajan vain pelkkiä valeita.
Kävin yhdeksän talvea kansallisopistossa venäjää oppimassa. Oppihan sitä että turistina pärjää. Tunnen ja olen tavannut kymmeniä venäläisiä. Kaikki tapaamani ovat fiksuja ja asioista perillä. Viimeksi ukrainanvenäläisiä oli seurakunnan tapahtumassa enkä sielläkään mitään valheita kuullut.
Niin, latvian kielen ainakin alkeet olisi kiva oppia, on se niin outo balttilainen kieli. Juuri tultiin matkalta.
Kansalaisopistossa...
Vierailija kirjoitti:
Ranskan. Kaunis kieli mutta luullakseni vaikea.
Puhun hyvin italiaa. Haluaisin myös oppia puhumaan ranskaa, on vaikea kieli.
Vierailija kirjoitti:
Israelin
Mitä kieltä tarkoitat? Israelin virallinen kieli on heprea.
Haluaisin oppia sujuvasti portugalia. Mulla on hyvä kielipää joten oppisin varmaan suht helposti jos olisi aikaa opiskella tai viettää maassa pidempi pätkä. Puhun jo neljää kieltä sujuvasti ja kahta matkailutarpeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I would like to learn Finnish.
Try Duolingo, there is finnish!
Yep, you'd learn: Kantele on suomalainen soitin, suomalainen sauna on paras, ruotsalainen kissa on viikinki, pojalla on vihreä undulaatti.... and many more useful phrases.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin oppia sujuvasti portugalia. Mulla on hyvä kielipää joten oppisin varmaan suht helposti jos olisi aikaa opiskella tai viettää maassa pidempi pätkä. Puhun jo neljää kieltä sujuvasti ja kahta matkailutarpeiksi.
Mitä kieliä puhut?
Jonkun saamen, mutta en tiedä mikä olisi hyödyllisin ja onko ne ihan eri kieliä kaikki.
Somalinkielen ,menisin Itikseen kuuntelemaan miten haukkuvat maksajansa.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun saamen, mutta en tiedä mikä olisi hyödyllisin ja onko ne ihan eri kieliä kaikki.
Ovat eri kieliä. Mutta läheistä sukua toisilleen. Puhutuin on pohjoissaame.
Mustan kielen