Tapaisitko vankilassa ollutta?
Kivitetään varmaan mutta haluan nyt purkaa ajatustani tänne. Olen joku aika sitten tutustunut mieheen joka on istunut linnassa 1,5 vuotta. Kortititon rattijuoppo. Hän ainakin antaa ymmärtää että elämä on nykyään ihan raiteillaan, käy töissä, harrastaa yms luulis että elämä on mallillaan. Mutta jotenkin tuo muutaman vuoden takainen törttöily mietityttää että onko nyt vain joku kunnollisen esitys moodi päällä
Kommentit (67)
Puolisoni on istunut vankilassa talousrikosten takia.
On ottanut opikseen, ketään ei satutettu fyysisesti eikä kukaan menettänyt henkeään rikoksen johdosta. Olen siis sinut asian kanssa.
Jos olisi tuomittu väkivaltarikoksesta (johon luen autolla toisen tappamisen), en katsoisi päinkään.
Vankilaan ei ihan kovin helposti joudu tässä maassa, joten ihan pikkuasiasta ei ole kyse. Ja useimmiten vankilaan johtaviin rikoksiin liittyy sellainen ajatusmaailma, arvomaailma, suhtautuminen muihin ihmisiin ja/tai vääristynyt minäkuva, että jättäisin kyllä väliin. Joku totaalikieltäytyjä olisi ok, mutta kaikki väkivalta- ja henkirikokset ehdoton ei, samoin rattijuoppous (välinpitäättömyys, piittaamattomuus, itsekkyys, typerä asenne) ja myös talousrikokset - talourikoksissa motivaatio on saada lisää rahaa, ja usein näissä on jo lähtötilanne ollut sellainen, että taloudellinen tilanne on ollut vähintään hyvä. En haluaisi olla ihmisen kanssa, jolle raha on niin tärkeä asia. Sen nyt vielä saattaisin ymmärtää, jos joku köyhä ihminen vähän huijaa Kelaa (motiivina kuitenkin muu kuin ahneus, esim. taloudellisessa hädässä oma ja/tai perheen selviytyminen), mutta niissä on kyse niin pienistä summista, ettei sellaisista joudu vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, koska pelkäisin oman turvallisuuteni vuoksi. Vankilatuomion taustalla voi olla huumeet tai väkivaltarikollisuus.
Tai totaalikieltäytyminen. Pelkäisitkö totaalikieltäytyjää?
Ymmärtääkseni totaalikieltäytyjätkään ei enää ole vankilloissa, vaan nilkkapannassa kotona ja töissä.
Sivarin äiti. Hän harkitsi ensin totaalia.
Siis 1,5 vuotta ihmishengestä? On tää maa aivan sairas.
Autolla toisen tappamisesta pitäisi aina lähtökohtaisesti olla murha kyseessä. Autolla ajaminen on tietoista. Se on suuri ja helposti tappava esine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin viettää yhden railakkaan illan, mutta seurustelemaan en ryhtyisi. Ristiriidassa ammattini kanssa. Olen nimittäin juristi.
Mä en viettäisi edes yhtä railakasta iltaa.
N45
Samaa mieltä kuin N45. Ammatissa tapaan heitä paljonkin, mutta yksityiselämääni vankilatyypit ei kuulu millään tavalla.
asianajaja
Vain vankilassa ollut osaa tuottaa naiselle kunnon orgasmin sekä hankkia itselleen töitä.