Tapaisitko vankilassa ollutta?
Kivitetään varmaan mutta haluan nyt purkaa ajatustani tänne. Olen joku aika sitten tutustunut mieheen joka on istunut linnassa 1,5 vuotta. Kortititon rattijuoppo. Hän ainakin antaa ymmärtää että elämä on nykyään ihan raiteillaan, käy töissä, harrastaa yms luulis että elämä on mallillaan. Mutta jotenkin tuo muutaman vuoden takainen törttöily mietityttää että onko nyt vain joku kunnollisen esitys moodi päällä
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan joudu linnaan yhden rattijuopumuksen takia. Mitä muuta hän on tehnyt?
Raiskası lapsen. Tai siis törkeä seksuaalinen teko tai sen yritys alaikäiseen.
ap
Tämä nyt on vale. Vastasin tuolla jo aiemmin.
Ap
Oliko siis näin, että tuon tyypin kertoman mukaan hän ajoi humalassa kortitta ja joku kuoli tuon seurauksena? Siksi joutui vankilaan.?
Kyllä, se oli näin. Ap
En ole vankilassa olleiden kanssa missään tekemisissä. Jopa yhteen vankilassa olleeseen sukulaiseen en pidä yhteyttä. Moikkaan, jos tulee kaupassa vastaan, en muuta.
Kotikaupunkini rikolliset puolisoineen olen estänyt Facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin seurustelemaan miehen kanssa joka oli ollut vuoden vankilassa. Hän ei siis heti läväyttänyt sitä pöytään, vaan vasta n.vuoden kuluttua. Oli rattijuopumusta, kortitta ajoa, kolaripaikalta häipymistä ja lopulta väkivaltarikos, josta oli joutunut linnaan. Täytyy sanoa, että ei hän syyttä sielä linnassa ollut ollu. Ilmeni, että ajeli aina vaan humalassa ja kolhi autoja, sillä humalakäyttäytyminen oli hänellä täysin holtitonta. Kävi moukaroimassa myös exänsä auton, kun lasten tapaamisesta tuli riitaa. Onneksi pääsin lähes ehjin nahoin suhteesta eroon. Potkaisi kerran niin lujaa nilkkaan, että se murtui todella pahoin. En ole pystynyt enää harrastamaan lenkkeilyä. Tämän teki siitä syystä, että kävin kuulemma juoksemassa vain sen takia, että tapaisin metsässä miehiä....
Tää kuulostaa olevan yleinen mustasukkainen miesten syytös että nainen käy l
Joo ja potkaistaan naiselta jalka pas...kaksi, niin ei pääse enää pettämään.... Tosi rakkautta.
Olen seuristellut ja lapsikin syntyi suhteesta. Nyt vuosikymmeniä myöhemmin huomaan miten tyhmä, nuori rakastunut tyttönen olin sillon. Rakkaus on sokea.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän tilanteesta, mutta en kovin helposti. Mutta on siinä eroa, jos kohta nelikymppinen ihminen on 18-vuotiaana ajanut kaverit kyydissä humalassa kolarin, jossa joku on kuollut ja vankilatuomion jälkeen saanut asiansa kuntoon ja elellyt parikymmentä vuotta tavallista, kunnollista elämää tai jos joku taparattijuoppo on kolmikymppisenä aiheuttanut onnettomuuden ja nyt pari vuotta myöhemmin katsoo sen olevan 'vain menneisyyttä.'
Mä kyllä näkisin ton riskaabelina sen takia et kuinka rikki se ihminen sitten on sisältä. Eihän tuollaisesta selviä koskaan henkisesti jos on aiheuttanut toisen kuoleman, vaikka vahingossa.
Murhannut ihmisen ajamalla autoa kännissä. Se on anteeksiantamaton teko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, enkä mielisairaalassa ollutta, enkä persua, enkä päihteitä käyttävää.
Vassarit ovat suvaitsevaisia, kuten huomataan.
Mistä päättelet että vassari?
En. Olisi totaalinen turn off.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarit ovat suvaitsevaisia, kuten huomataan.
Mistä päättelet että vassari?
Ei kukaan muu kitise tuolla tavalla persuista joka viestissään kuin vakiopalstavassarit.
eri
Vierailija kirjoitti:
Voisin viettää yhden railakkaan illan, mutta seurustelemaan en ryhtyisi. Ristiriidassa ammattini kanssa. Olen nimittäin juristi.
Mä en viettäisi edes yhtä railakasta iltaa.
N45
Vierailija kirjoitti:
Voisin tapailla tai seurustella jos nykyään on mieli ja elämä tasapainossa. Ihmiset muuttuvat ajan kanssa. En minäkään ole sama tyyppi kuin 20 vuotta sitten.
En tunne yhtäkään vankilassa istunutta, joka olisi muuttunut parempaan suuntaan ajan kanssa. Kyllä sen täytyy olle todella harvinaista, jos vankilakundista tulee mallikansalainen. Sitähän on tutkittu, että lähes kaikki vankilaan päätyvät on Narsisteja ja hehän osaavat esittää ja puhua, että eivät tee mitään väärin.
Riippuis tapauksesta. En kovin helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Voisin viettää yhden railakkaan illan, mutta seurustelemaan en ryhtyisi. Ristiriidassa ammattini kanssa. Olen nimittäin juristi.
Niinpä, juristiin verrattuna murhamieskin on pyhimys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän tilanteesta, mutta en kovin helposti. Mutta on siinä eroa, jos kohta nelikymppinen ihminen on 18-vuotiaana ajanut kaverit kyydissä humalassa kolarin, jossa joku on kuollut ja vankilatuomion jälkeen saanut asiansa kuntoon ja elellyt parikymmentä vuotta tavallista, kunnollista elämää tai jos joku taparattijuoppo on kolmikymppisenä aiheuttanut onnettomuuden ja nyt pari vuotta myöhemmin katsoo sen olevan 'vain menneisyyttä.'
Mä kyllä näkisin ton riskaabelina sen takia et kuinka rikki se ihminen sitten on sisältä. Eihän tuollaisesta selviä koskaan henkisesti jos on aiheuttanut toisen kuoleman, vaikka vahingossa.
Ihminen selviää monenlaisista pahasta. Ei se helppoa ole ja kaikki eivät selviä, mutta moni selviää todella pahoistakin asioista, joko heille tehdyistä tai itsensä tekemistä.
Itse tunnen ihmisen, joka on aiheuttanut toisen kuoleman, ei rattijuoppo, ei tahallaan, eikä joutunut vankilaan. Järkyttävä asia hänellekin käydä läpi ja itsesyytökset olivat kovat, mutta on pystynyt jatkamaan elämää ja tekemään työtäänkin, johon tapaus liittyi. Samoin tunnen ihmisiä, joille on tehty aivan järkyttävän pahoja asioita ja silti pystyvät elämään hyvää elämää.
Ihminen ei onneksi ole ihan niin hauras kuin nykyisin usein kuvitellaan.
En tekisi lapsia muiden kuin linnakundien kanssa. Tietävät sentään jotain ihan oikeastakin elämästä.
Vierailija kirjoitti:
vaikutat henkisesti raskaalta ja psykoottiselta
Vierailija kirjoitti:
En. Toisaalta minä tutustuin nykyiseen mieheen, rakastuttiin ja vuoden päästä odotin jo yhteistä lasta. Siinä vaiheessa paljastui, että miehellä on ehdollinen päällä. Tuomio oli tullut hovioikeudesta seurustelun alkuaikana. Mies itki, ettei uskaltanut kertoa, kun tietää mun peruskunniallisen asenteen. Minkäs siinä teki, kun lapsi tulossa ja hyvin meni muuten? Kertoi minulle tapahtumat, jotka johtivat tuomioon. En uskonut. Halusin nähdä oikeuden pöytäkirjat. Luin sieltä asiat uudelleen ja niinhän se oli faktoiltaan kuin mies kertoi. Toki mies korosti tahattomuutta, joka taas oikeuden mukaan ei ole selitys, koska olisi pitänyt jne. Tuomio oli tullut verorikkomuksesta ja kirjanpitorikoksesta. Jälkimmäinen kuulostaa pahemmalta kuin oli. Ei vaan teettänyt kirjanpitoa, koska ei ollut varaa maksaa kirjanpitäjälle rästejä. Kirjanpitoaineisto oli tallessa, mutta se ei enää pysäyttänyt tuomitsemista, vaikka se kirjanpito oikeusprosessin aikana tehtiinkin lopul
Minä voisin ihan hyvin tapailla tuollaista miestä ilman ongelmaa, mutta jotain murhaajaa en.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. En jaksaisi arpoa, uskaltaako luottaa vai minkä sekopään kanssa on tekemisissä.
Puhdas rekisteri ei takaa mitään sekään. Tarkoittaa vain ettei ole ainakaan jäänyt kiinni mistään. Eri asia onko tehnyt jotain, josta tuomio olisi voinut tulla.
No mun elämäni rakkaus joutui n. puolen vuoden verran istumaan avotalossa. En tiedä mitä on tehty kun ei olla tekemisissä juurikaan, mutta rakastuin häneen kyllä jo monta vuotta ennen tuota linnatuomiota. Tosin eipä se olisi mua haitannut silloinkaan. Se mies mulle on tärkein. Riippuu niin paljon niistä rikoksistakin. Väkivaltajutut (ainakin vakavat) on aina big no no ja toki monet muutkin rikokset. En ole itsekään virheetön.