Miksi ostajat ei ymmärrä sitä, jos joku myy nettikirpparilla kalliilla siksi että ei tarvitse rahaa?
Myyn nettikirppareilla kaikenlaisia astioita, kodin tavaroita, vaatteita ym. Kaikissa erittäin hyvä kunto, jopa uudenveroinen. Ovat asioita, joille ei ollutkaan itsellä käyttöä, osa hutiostoksia. Minä en kuitenkaan tarvitse kiireellisesti rahaa, koska palkkani on ihan hyvä. En myöskään tarvitse kaappeihin tilaa. Myyn vähän huvikseni. Ja siksi myyn aika kalliilla (kirpparihintoihin nähden siis) ja myyn vain jos saan jostain tavarasta kunnolla rahaa. Voin hyvin pitää jotain juttua myynnissä vaikka viisi vuotta ja odotella, että joku maksaa sen mitä pyydän. Kaikki on lopulta mennyt kaupaksi sillä hinnalla mitä pyydän, vaikka osassa on kestänyt useampi vuosi. En todellakaan vaivaudu kaupanteon vaivaan, jos en saa siitä kunnollista hintaa. Ja tätähän moni ei suostu ymmärtämään. Tarjotaan huomattavasti alle pyynnin, ja suututaan, kun ystävällisesti vastaan, että en voi tinkiä. Tulee viestejä, että maksu tänään ja käteisellä, jos myyt puoleen hintaan. Eikä ymmärretä, että ei minua kiinnosta se maksu juuri tänään eikä varsinkaan käteinen. Siispä miksi moni ostaja ei millään ymmärrä, että kaikkien myyjien ei ole pakko myydä saadakseen kiireellä rahaa eikä kaikkia myyjiä ollenkaan kiinnosta se, että maksu tulisi juuri tänään vaikka se maksu olisi vain puolet pyydetystä? Monia ostajia selvästi jopa suututtaa tämä. Mutta miksi kummassa? Mitä se heiltä on pois, että minä myyn näin enkä välttämättä saa mitään kaupaksi pitkään aikaan?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on siis periaatekysymys että pitää saada paljon rahaa tavarasta vaikka et edes tarvitse sitä rahaa?
Joo, koska myymisessä on niin paljon säätöä ja vaivaa, että jos myyn niin haluan siitä kunnon korvauksen. Voin yhtä hyvin olla myymättäkin, koska en tarvitse välttämättä sitä rahaa mihinkään. Ap
Eikähän olisi ihan kaikille parempi jos et myisi mitään kun et rahaakaan tarvitse eikä sinua oikeastaa haittaa jos mikään ei mene kaupaksi. Sama siis jättää koko homma kun siitä on sinulle niin paljon vaivaakin.
Olet selvästi juuri aloitukseni kohderyhmää
En minäkään tarvitse sitä rahaa jonka saan myymistäni turhista tavaroista, mutta ihan kiva taskuraha se silti on. Monet tavarat lemppaan kierrätyskeskukseen jos kauppa ei käy tai en jaksa edes naputella ilmoitusta. Jotkut tavarat pidän myynnissä, menee jos menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sieltä joku jotain ostaa.
Aina olen saanut lopulta myytyä kaiken, sillä pyytämälläni korkealla hinnalla. Ap
Myymisestä ei olisi niin paljon vaivaa, ellei itse mutkistaisi sitä työläämmäksi. Eikä tarvitse myöskään käyttää aikaa muiden tunnetilojen arvailuun, senkin vaivan voi jättää pois.
Sinulla on ilmeisesti tavaralle myös varasto, joten niiden säilöminen ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on kai yhdenlainen harrastus tuollainen tavaran keräily ja sitten myyminen. Jonkin verran noita tulee vastaan jotka myy selvästi normi kirppishintaa kalliimmalla hinnalla uudenveroista tavaraa, yleensä siis just jotain astioita tai keräilyesineitä. Ja varmaan sitten joskus tulee vastaan se ostaja joka tarvitsee/haluaa just sellaisen, ja on valmis siitä maksamaan.
Onko ap jossain sanonut keräilevänsä tavaraa myytäväksi? En ole lukenut hänen viestejään kai tarpeeksi tarkasti, mutta minusta hän mainitsi ainakin aloituksessa myyvänsä hutiostoksia, eli ihan omaan käyttöön ostettuja tavaroita joille ei sitten ollutkaan käyttöä.
Saathan sinä myydä millä hinnalla haluat, mutta mikset silti laita vielä hinnan päälle tinkimisvaraa? Nettikirppiksillä kun on tapana tinkiä. Vai oletko jotenkin aspergeri, että sen hinnan pitää olla justiin se, minkä ajattelit?
Se on kauppapaikalle huono, että samat tavarat roikkuu siellä vuodesta toiseen. Antaa sen kuvan, että ei kauppa käy.
JUST NÄIN!