Miksi ostajat ei ymmärrä sitä, jos joku myy nettikirpparilla kalliilla siksi että ei tarvitse rahaa?
Myyn nettikirppareilla kaikenlaisia astioita, kodin tavaroita, vaatteita ym. Kaikissa erittäin hyvä kunto, jopa uudenveroinen. Ovat asioita, joille ei ollutkaan itsellä käyttöä, osa hutiostoksia. Minä en kuitenkaan tarvitse kiireellisesti rahaa, koska palkkani on ihan hyvä. En myöskään tarvitse kaappeihin tilaa. Myyn vähän huvikseni. Ja siksi myyn aika kalliilla (kirpparihintoihin nähden siis) ja myyn vain jos saan jostain tavarasta kunnolla rahaa. Voin hyvin pitää jotain juttua myynnissä vaikka viisi vuotta ja odotella, että joku maksaa sen mitä pyydän. Kaikki on lopulta mennyt kaupaksi sillä hinnalla mitä pyydän, vaikka osassa on kestänyt useampi vuosi. En todellakaan vaivaudu kaupanteon vaivaan, jos en saa siitä kunnollista hintaa. Ja tätähän moni ei suostu ymmärtämään. Tarjotaan huomattavasti alle pyynnin, ja suututaan, kun ystävällisesti vastaan, että en voi tinkiä. Tulee viestejä, että maksu tänään ja käteisellä, jos myyt puoleen hintaan. Eikä ymmärretä, että ei minua kiinnosta se maksu juuri tänään eikä varsinkaan käteinen. Siispä miksi moni ostaja ei millään ymmärrä, että kaikkien myyjien ei ole pakko myydä saadakseen kiireellä rahaa eikä kaikkia myyjiä ollenkaan kiinnosta se, että maksu tulisi juuri tänään vaikka se maksu olisi vain puolet pyydetystä? Monia ostajia selvästi jopa suututtaa tämä. Mutta miksi kummassa? Mitä se heiltä on pois, että minä myyn näin enkä välttämättä saa mitään kaupaksi pitkään aikaan?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Jos myyn jotain, niin laitan alhaisen hinnan sen vuoksi, kun haluan tavarasta mahdollisimman nopeasti eroon. Nytkin on muutto edessä ja tuotetta on annetaan - palstalla sekä jonkun verran myynnissä polkuhintaan. Mutta jos joku haluaa myyntiin laitettua tuotetta hillota kaapin perällä vuosi tolkulla, niin siitä vaan 🤷
Mulla on ainakin tavarat 2 muovilaatikossa. Ei ole kenenkään tiellä.
Jos nyt tulisi muutto, sinne kuormaan nämä menisi, muiden mukana.
Yritän pitää kodin lähes minimalistisena. Tietty jos tulisi muutto ulkomaille, valtaosa huonekaluista lähtisi kiertoon, mutta kyllä käyttötavarat ottaisin mukaani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nyt meinaa, etteivät ymmärrä. Kokeilevat tuuriaan. Miksi sinä et ymmärrä sitä? Todella moni myy reippaastikin halvempaan hintaan, kun vaan kehtaa kysyä. Eiväthän ostajat voi tietää, että juuri sinä olet sellainen uniikki lumihiutale, että kohdallasi tämä ei toimi.
Voit laittaa sinne ilmoitukseen tiedon, että ei ole tinkivaraa hinnassa. Tai että et vastaa tinkausviesteihin. Tällöin en ainakaan itse edes tarjoa pyyntiä pienempää hintaa, vaan jätän omasta mielestäni ylihintaisen ilmoituksen sikseen.
Ap kertoi jo ettei tinkiminen häntä haittaa, ja hän antaakin vähän tinkiä. Se häntä ihmetytti kun jotkut suuttuu kun heille ei myy pilkkahintaan. Mikä saa ihmiset luulemaan, että jos myytävä tuote maksaa 30€, sen saisi 15€ hintaan? Mä en edes vastaa tuollaisille. Toinen on sitten nämä, jotka tulevat noutamaan tuotetta, ja vasta siinä vaiheessa
Suuttuminen on todella turhaa ja kaiken lisäksi asiatonta. Mutta on tuo ap tässä kysellyt muutakin. Ja kyllä todellakin esimerkiksi minä saatan myydä 30€ tuotteen myös 15€ hintaan, jos se on ollut pidempään kuin kaksi viikkoa myynnissä. Aina kannattaa kokeilla. Sinun ei tietenkään tarvitse vastata heille. Mutta jos et halua edes noita tarjouksia, niin voit kirjoittaa suoraan siihen myynti-ilmoitukseen, että hinnassa ei ole tinkivaraa. Kannattaa kokeilla!
Tuo, että ovenraossa aletaan tinkaamaan, se on vain huonoja käytöstapoja. Ei ole onneksi osunut kuin kerran omalle kohdalle. Joskus voi toki johtua myös siitä, että tuote ei vastaa kuvausta, on esim merkittävästi huonokuntoisempi tms.
Mua jaksaa naurattaa, että tingataan paljon ja ihmetellään, miksi en myy.
Olen jo kuukausia myynyt erästä suosittua astiaa, hinta Prismassa tms n. 35 e. Myyn 20 eurolla, tuote on avaamattomana paketissa. Olen saanut tässä kuukausien aikana useita viestejä, että tuotteesta maksettaisiin 10-12 e ja enkö voisi myydä, koska ihminen on vähävarainen. Ei minulla ole mitään tarvetta myydä puoli-ilmaiseksi käyttämätöntä tuotetta. Astia ei vie kaapissani paljon tilaa, minulla ei ole kiirettä myydä. Kyllä tuo joskus kaupaksi menee.
Ihan turha siitä on suuttua, että kaikilla ei ole kaupoille kiire saati tarve saada pienempää summaa heti. Kirppismyynti on minulle ekstratuloa, eikä mikään viimeinen oljenkorsi ruokarahojen saamiseen. Ja äärimmäisen harvoin kaupat onnistuvat minulla niin, että samana päivänä tuotteen voisi noutaa. Minulla on muutakin elämää kuin torimyynti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muutakin elämää kuin torimyynti.
Niinpä. Vauvapalstalla aika kuluu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nyt meinaa, etteivät ymmärrä. Kokeilevat tuuriaan. Miksi sinä et ymmärrä sitä? Todella moni myy reippaastikin halvempaan hintaan, kun vaan kehtaa kysyä. Eiväthän ostajat voi tietää, että juuri sinä olet sellainen uniikki lumihiutale, että kohdallasi tämä ei toimi.
Voit laittaa sinne ilmoitukseen tiedon, että ei ole tinkivaraa hinnassa. Tai että et vastaa tinkausviesteihin. Tällöin en ainakaan itse edes tarjoa pyyntiä pienempää hintaa, vaan jätän omasta mielestäni ylihintaisen ilmoituksen sikseen.
Ei ap tinkaamista paheksu, vaan sitä, että jotkut tinkaajat suuttuvat siitä, että heille ei myyty reilusti alle pyyntihinnan. Olen itsekin kohdannut tämmöisiä ostajakandeja, minut on haukuttu pystyyn, kun en myynyt moottorivenettä puoleen hintaan antamastani hinnasta. Vene ei ollut pakko
Kiitos, juuri näin. Mukava, että joku ymmärsi asian. Ja esimerkiksi tuollaisesta moottoriveneestä ja vastaavasta kyllä arvaa, että myyjä ei voi olla toimeentulotuella. Ap
Rahaton voi olla silti, jos vaikka jää työttömäksi tai menee konkkaan. Se vene pitää myydä ensin, jotta saa toimeentulotukea. Jos tiliotteesta näkyy että on myyty vene hirmuhintaan, ei saa toimeentulotukea, koska kela tahtoo 3 kk:n tiliotteet. Siksi käteinen.
PS: myykö joku oikeasti moottoriveneitä torissa?
Vierailija kirjoitti:
Tinkiminen on osa noita toreja jne. Mutta onhan se outoa suuttua myyjälle, kun kai sitä saa myyjä pyytää vaikka miljoonan poltetusta tulitikusta. Ehkä nykyään ihmiset ei osaa peittää harmistustaan, käytöstapojen puutetta varmaankin.
Tinkiminen on muinaisjäänne, jota jotkut pitää elossa. Vintedissä on ihan normaalia joku tinkii, kun en tiputa hintaa, tulee selitykset. Yhtenä päivänä tuote myydään ja sekin on mun syy
Taidat suoltaa paskaa.Kuka pitää roiniaan vuodenkin kirpputorilla ja maksaa pöydästä sen ajan vuokraa?Kuka luulee käytetystä saavansa uuden veroisen hinnan.Minä ostan kaupasta uusia jos tarvitsen, käytetyt ja vanhat eivät käy.
Laitat ilmoituksiin selkeästi että et tingi hinnasta. Näin jonkun ilmoituksen jossa myyjä sanoi jämäkästi ettei edes vastaa tinkaajille. En minäkään vastaa yleensä, joihinkin olen laittanut lauseen etten tingi hinnasta. En myy rahapulassa, vain koska ei ole käyttöä. Joskus saatan itse hintaa tiputtaa jos kyllästyttää samoja romuja katsella.
Vierailija kirjoitti:
Laitakko AP ystävällisesti ilmoitukseen tiedon että tuotteella ei ole tinkivaraa. Ok. Sinuun eivät tinkaajat ota yhteyttä ja kukaan ei suutu. Säästät ostajan ja itsesi aikaa. 95% Torista ostajista ovat tottuneet tinkimään, se vaan kuuluu käytäntöön.
Ei muuten auta vaikka laittaisi ettei ole tinkivaraa. Eikä auta, vaikka lukisi vain nouto, silti yritetään tinkiä tai kysellään postitusta.
Niin. Ostajat eivät ymmärrä sinua etkä sinä heitä.
Älä vastaa tarjouksiin, jotka ovat rimanalitus. Olet ilmoittanut pyynnin ja he voivat palata lukemaan sen ilmoituksesta, jos ihmetyttää mikset vastaa.
Huvittaa, miten moni ketjuun vastaajista todistaa ap:n väitteen todeksi suuttumalla ja virnuilemalla hinnoittelusta.
Minulla on oikeastaan ihan päinvastainen tilanne kuin ap:llä, eli rahatilanne on todella huono ja siksi myyn tarpeettomia tavaroita pois. Muuten en jaksaisi tätä ruljanssia ja laittaisin kaikki lahjoituksiin. Mutta olen yrittänyt opetella pois siitä ajattelutavasta, että "asiakas on aika oikeassa" (mikä nyt ei päde mihinkään kirppiskauppaan muutenkaan, en minä yrittäjä ole eikä ostaja ole "asiakas"). Olen ollut juuri se selkärangaton myyjä, joka hyppää kun ostaja käskee, tuo tavaran toiselle puolelle kaupunkia ja on kiltisti paikalla vaikka koko päivän kun noutava ostaja kertoo myöhästyvänsä viisi tuntia. Ei enää, kiitos.
Ja yritän saada samaa asennetta myös hinnoitteluun. Olen aina asettanut hintani realistisiksi, mutta olen liian usein hyväksynyt matalan tarjouksen ja sitten katunut sitä myöhemmin. Ap voi odotella koska hänellä ei ole rahasta pulaa, mutta väitän, että silloinkin kannattaa odotella, kun rahasta ON pulaa - koska se erotus asettamasi hinnan ja matalan tarjouksen välillä on rahaa!!
Kerrankin laitoin Vintediin tavaran myyntiin 10 eurolla, joku tarjosi 4 euroa, ja minä hölmö hyväksyin. Siis kuvasin ja tein ilmoituksen 4 euron takia, sen sijaan että olisin vähän kauemmin odottanut sitä 10 euroa. Typeryshän minä olen.
EI. ENÄÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitakko AP ystävällisesti ilmoitukseen tiedon että tuotteella ei ole tinkivaraa. Ok. Sinuun eivät tinkaajat ota yhteyttä ja kukaan ei suutu. Säästät ostajan ja itsesi aikaa. 95% Torista ostajista ovat tottuneet tinkimään, se vaan kuuluu käytäntöön.
Ei muuten auta vaikka laittaisi ettei ole tinkivaraa. Eikä auta, vaikka lukisi vain nouto, silti yritetään tinkiä tai kysellään postitusta.
Jep. Ja somessa saa pippelitarjouksia, vaikka missään ei lue että on edes kiinnostunut pippelistä. Tervetuloa internettiin.
Älkää yksinkertaisesti reagoiko millään tavalla huonoon käytökseen netissä. Jos se jatkuu, blokkiin. Turhaan pahoitatte mielenne siitä että maailma on täynnä huonokäytöksisiä ihmisiä.
Onpa harvinaisen typerää toimintaa aloittajalta. Ostetaan kaapit ja koti täyteen tavaraa, jota ei edes tarvita eikä käytetä, ja sitten roikotetaan sitä jollain myyntialustoilla vuosikausia ihan huvin vuoksi ja jotta päästään ilkkumaan niille ihmisille, joilla olisi sille käyttöä. Haaskataan planeetan resursseja ja kaikkien aikaa.
Käytetty on aina käytetty. Vaikka se olisi myyjän mielestä hyvässä ja uudenveroisessa kunnossa. Sillä ei ole takuuta, käytetyn ostajalla ei ole normaaleja kuluttajansuojan oikeuksia esim palauttaa, tai reklamoida. Vaikka tuotetta ei oltaisi käytetty, et voi tietää missä homeenhajuisessa, tai paperitoukkia kuhisevassa varastossa sitä on säilytetty, et tiedä onko esim elektroniikkalaitteita pudotettu, vauriot ei välttämättä ole pinnallisia, mutta sisältä voi olla rikki jne jne. Käytetyn ostaminen on aina riski. Jos hintaero on pieni, kannattaa ihan suosiolla ostaa kaupasta, koska silloin saa sentään rahat takaisin, jos ei toimi.
Sama homma. Tulee just nuita -50% ja haen tänään. En vastaa niihin mitään, koska jo ilmoituksessa lukee, että ei tinkivaraa. Olen hinnoitellut kaiken ihan oikein ja lopulta ne menee kuitenkin kaupaksi.
En edes ymmärrä tätä aloitusta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap tinkaamista paheksu, vaan sitä, että jotkut tinkaajat suuttuvat siitä, että heille ei myyty reilusti alle pyyntihinnan. Olen itsekin kohdannut tämmöisiä ostajakandeja, minut on haukuttu pystyyn, kun en myynyt moottorivenettä puoleen hintaan antamastani hinnasta. Vene ei ollut pakko
Älä saivartele! Ostajan kannalta ihan sama miten kysymys on muotoiltu. Pointti on varmasti selvä. Hinta on x määrä euroja. Piste. Siitä on turha suuttua, oli syy sille hinnalle mikä hyvänsä.
Enemmän vaikuttaa siltä että AP suuttuu tinkaajille. Tai tunnetko jotain ylemmyyden tunnetta tuosta kun et taivu tinkaamaan itsellesi turhasta tavarasta? Ainahan sitä saa kysyä. Vastaat kohteliaasti ei kiitos, ja thats it. Jos joku vielä kokeilee vähän tingata, niin tuskin hän suuttunut on. Sitkeä vain. Mistä siis päättelet että joku oikeati suuttuisi sinulle?
Itse jätän vain kaupat tekemättä, jos en saa hintaa itseäni miellyttäväksi. Joskus hyvälaatuisesta ja vaikeasti saatavasta hyödykkeestä olen valmis maksamaan ihan käyvän hinnan / sen mitä pyydetään jos hinta siis on kohdillaan. Mutta useimmiten silloin on vaihtoehtona myös se uusi takuulla ja monesti niissäkin on tinkivaraa, ihan kaupassa. Riippuen vähän hyödykkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi auttaa kuitenkin ap:ta henkisesti sen verran, että pystyy itse ohittamaan tinkimiskysymykset ja osaa olla vastaamatta. Ei ne ihmiset siellä itsekseen yleensä ala suuttumaan, jos niille ei edes vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa harvinaisen typerää toimintaa aloittajalta. Ostetaan kaapit ja koti täyteen tavaraa, jota ei edes tarvita eikä käytetä, ja sitten roikotetaan sitä jollain myyntialustoilla vuosikausia ihan huvin vuoksi ja jotta päästään ilkkumaan niille ihmisille, joilla olisi sille käyttöä. Haaskataan planeetan resursseja ja kaikkien aikaa.
Käytetty on aina käytetty. Vaikka se olisi myyjän mielestä hyvässä ja uudenveroisessa kunnossa. Sillä ei ole takuuta, käytetyn ostajalla ei ole normaaleja kuluttajansuojan oikeuksia esim palauttaa, tai reklamoida. Vaikka tuotetta ei oltaisi käytetty, et voi tietää missä homeenhajuisessa, tai paperitoukkia kuhisevassa varastossa sitä on säilytetty, et tiedä onko esim elektroniikkalaitteita pudotettu, vauriot ei välttämättä ole pinnallisia, mutta sisältä voi olla rikki jne jne. Käytetyn ostaminen on aina riski. Jos hintaero on pieni, kannattaa ihan suosiolla ostaa kaupasta, koska silloin saa sentään rahat
Vastaat nyt täysin ohi ap:n kysymyksen. Ei tarvitse perustella miksi sinun mielestä hinnan pitäisi olla halpa, vaan kertoa miksi jotkut suuttuu kun ei saa pyytämäänsä alennusta.
Ap kertoi jo ettei tinkiminen häntä haittaa, ja hän antaakin vähän tinkiä. Se häntä ihmetytti kun jotkut suuttuu kun heille ei myy pilkkahintaan. Mikä saa ihmiset luulemaan, että jos myytävä tuote maksaa 30€, sen saisi 15€ hintaan? Mä en edes vastaa tuollaisille. Toinen on sitten nämä, jotka tulevat noutamaan tuotetta, ja vasta siinä vaiheessa alkavat tinkimään. Miten joku viitsii nähdä vaivaa mennäkseen ostamaan jotain, jota ehkä ei sitten hänelle myydäkään, kun hän ei olekaan valmis maksamaan pyydettyä hintaa? Siitä on sitten ihan turha suuttua! Ennemminkin myyjä voi suuttua jos hänen aikaansa tuollaiseen tuhlataan, että tullaan vaan kokeilemaan kepillä jäätä.