Miksi ostajat ei ymmärrä sitä, jos joku myy nettikirpparilla kalliilla siksi että ei tarvitse rahaa?
Myyn nettikirppareilla kaikenlaisia astioita, kodin tavaroita, vaatteita ym. Kaikissa erittäin hyvä kunto, jopa uudenveroinen. Ovat asioita, joille ei ollutkaan itsellä käyttöä, osa hutiostoksia. Minä en kuitenkaan tarvitse kiireellisesti rahaa, koska palkkani on ihan hyvä. En myöskään tarvitse kaappeihin tilaa. Myyn vähän huvikseni. Ja siksi myyn aika kalliilla (kirpparihintoihin nähden siis) ja myyn vain jos saan jostain tavarasta kunnolla rahaa. Voin hyvin pitää jotain juttua myynnissä vaikka viisi vuotta ja odotella, että joku maksaa sen mitä pyydän. Kaikki on lopulta mennyt kaupaksi sillä hinnalla mitä pyydän, vaikka osassa on kestänyt useampi vuosi. En todellakaan vaivaudu kaupanteon vaivaan, jos en saa siitä kunnollista hintaa. Ja tätähän moni ei suostu ymmärtämään. Tarjotaan huomattavasti alle pyynnin, ja suututaan, kun ystävällisesti vastaan, että en voi tinkiä. Tulee viestejä, että maksu tänään ja käteisellä, jos myyt puoleen hintaan. Eikä ymmärretä, että ei minua kiinnosta se maksu juuri tänään eikä varsinkaan käteinen. Siispä miksi moni ostaja ei millään ymmärrä, että kaikkien myyjien ei ole pakko myydä saadakseen kiireellä rahaa eikä kaikkia myyjiä ollenkaan kiinnosta se, että maksu tulisi juuri tänään vaikka se maksu olisi vain puolet pyydetystä? Monia ostajia selvästi jopa suututtaa tämä. Mutta miksi kummassa? Mitä se heiltä on pois, että minä myyn näin enkä välttämättä saa mitään kaupaksi pitkään aikaan?
Kommentit (127)
Oikeesti, kuinka ihmiset ostan niin paljon kaikkea, että sitä pitää myydä pois. Hutiostoksia? Miten ihmeessä se on mahdollista? Kauhean epäekologista.
Itse en muista, koska olisin myynyt tai lahjoittanut tavaroita. Rahaa olisi ostella kaikkea, mutta onneksi on mielenterveys kunnossa, eikä tarvitse täyttää tyhjiöitä elämässä shoppailulla.
Jos myyjä on toimeentulotuella, käteinen on paras, kaikki sähköiset rahansiirrot aiheuttavat selvittelyitä Kelan kanssa. Jos jääkaapissa on vain valo, vitonen tänään auttaa enemmän kuin kuusi euroa ylihuomenna.
Käteinen on paras: ostaja noutaa tuotteen, maksaa sen ja kumpikin jatkaa elämäänsä. Kuka jaksaa kukalähettimitälähettimihinlähettijakoskalähetti. Kyllä te tiedätte.
Vierailija kirjoitti:
Jos myyjä on toimeentulotuella, käteinen on paras, kaikki sähköiset rahansiirrot aiheuttavat selvittelyitä Kelan kanssa. Jos jääkaapissa on vain valo, vitonen tänään auttaa enemmän kuin kuusi euroa ylihuomenna.
Käteinen on paras: ostaja noutaa tuotteen, maksaa sen ja kumpikin jatkaa elämäänsä. Kuka jaksaa kukalähettimitälähettimihinlähettijakoskalähetti. Kyllä te tiedätte.
En minä ainakaan halua käteistä. En tee sillä yhtään mitään.
Ymmärrän ap.ta. Itse toimin suunnilleen samoin. Pikkuisen voin tinkiä jos ostaja pyytää kohteliaasti mutta jos ostajan eka viestiin on tyyliin "tuun hakee 50%:lla tunnin päästä, mikä on osoite" niin en todellakaan myy enkä tingi. Myyn hyvää tavaraa kuitenkin kauppoja edullisemmin, osa taas on antiikkia tai vintagea mitä ei muualta saa. Ja aikaa on odotella.
Käteistä taas en halveksi yhtään. Se on hyvä kotivara, myös töissä kerätään usein lahjarahaa, helppo maksaa käteisellä ja kaikki myyjäiset ja torikirppikset ottavat mielellään käteistä. Ulkomailla myös maksan käteisellä kahviloissa ja basaarissa, en halua antaa korttiani kenen tahansa hyppysiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää joku vielä se logiikka, että miksi myyjän pitäisi innostua myymään puoleen hintaan SIKSI, että ostaja lupaa maksaa heti tänään ja käteisellä. Millä tavalla se olisi myyjän kannalta houkuttelevampi kuin parempi hinta mobilepaylla ylihuomenna? Ap
Ok, ymmärrän. Toisaalta niistä tavaroista joita myyn voinee suoraan tajuta, että en ole toimeentulotuella. Ap
Kerropa kuinka jokin tavara kertoo onko henkilö toimeentulotuella vai ei? 😂😂
Niin, kun henkilöhän ei voi saada kalliita tavaroita lahjaksi tms? Oot kyllä hieman yksinkertainen, mutta täähän nyt olikin taas tällainen "köyhät kyykkyyn" huudatus.
Ei ainakaan ole akuuttia tarvetta rahalle jos myy kalliilla ja muutenkaan jos ei myyty halvimmalla hinnalla eli jos mulla on akuutti rahapula ja laitan myyntiin jonkun asian niin tutkin paljonko maksaa halvin uusi ja sen jälkeen tutkin paljonko pyydetään halvimmillaan vastaavanlaisesta käytettynä ja laitan hinnan halvinta alhaisemmaksi niin aina menee nopeasti kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, kuinka ihmiset ostan niin paljon kaikkea, että sitä pitää myydä pois. Hutiostoksia? Miten ihmeessä se on mahdollista? Kauhean epäekologista.
Itse en muista, koska olisin myynyt tai lahjoittanut tavaroita. Rahaa olisi ostella kaikkea, mutta onneksi on mielenterveys kunnossa, eikä tarvitse täyttää tyhjiöitä elämässä shoppailulla.
Mä en ostele mitenkään tosi paljon, mutta olen melko minimalisti oman vaatekaappini suhteen. Jos en käytä jotain vaatetta säännöllisesti, laitan sen kiertoon, en säilyttele sellaista. Sitten olen myös myynyt pieneksi jääneitä vaatteita: koko on muuttunut lasten saannin myötä eikä minulla ole tarvetta mahtua sen 45-kiloisen entisen minäni vaatteisiin enää koskaan.
Näiden syiden lisäksi myyntiä selittävät tietystikin lapsiperheen muuttuvat tarpeet: lapset kasvavat. Kyllä mä hankin meille paljon käytettynä ja samalla sitten myös myyn pieneksi jääneitä. En lähde mitään perusvaatetta myymään, ne lahjoitan kavereille kiertoon ja osa käytetään yksinkertaisesti loppuun. Mutta villavaatteet, ulkovaatteet, hyväkuntoiset kengät, luistimet, sukset, polkupyörät, legot, lelut, pelit jne menevät kyllä erittäin hyvin kaupaksi. Joten miksi en myisi? Näitä on ostettu meille ihan tarpeeseen, mutta lapset tosiaan kasvavat eikä se koon 110 villahaalari sitten ihan kauhean montaa talvea kenelläkään ole käytössä.
Jos myyn jotain, niin laitan alhaisen hinnan sen vuoksi, kun haluan tavarasta mahdollisimman nopeasti eroon. Nytkin on muutto edessä ja tuotetta on annetaan - palstalla sekä jonkun verran myynnissä polkuhintaan. Mutta jos joku haluaa myyntiin laitettua tuotetta hillota kaapin perällä vuosi tolkulla, niin siitä vaan 🤷
Vierailija kirjoitti:
Itse en osta mitään koska pyydetään liikaa. Ostan siis uutena kaikki ja saa palauttaa jos haluaa.
Entäs tuotteet, joita ei enää valmisteta?
Ohis: mutta tori-myynnistä kuitenkin kysymys. Myin kerran pienehköä kultaista korua hyvin edullisesti kun vain halusin saada sen pois pölyttymästä.
Joku huomaavainen kansalainen kirjoitti, että ko koru on arvokas desing-koru, eikä sen oikea hinta ole lähelläkään sitä mitä minulla oli pyynnissä.
Kiitos kirjoittajalle, se oli ystävällistä.
Koska k-päät haluaa tuotteen pilkkahintaan, jotta voivat itse myydä sen kalliimmalla.
Sitten on myös nämä p-lävet, jotka haluaa kaikki ilmaiseksi, koska ovat itse persauki.
Voihan kalliita esineitä tulla paljonkin perintönä, mutta ei kai ne Kelalla niitä luettele? Varsinkin, kun niistä tosiaan voi olla hankala saada sitä rahaa tuosta vain. Ei kai nyt kukaan myy jotain tonnin lasitaide-esinettä puoleen hintaan? Kyllä ne siellä aika pitkään roikkuu, kunnes joku ostaa esim. 10-20% halvemmalla. Itse tosin en jaksa laittaa myyntiin uudelleen ja uudelleen, joten sinne ne jäävät kaappiin tilaa viemään.
Ruokaan niistä ei rahaa saa, eikä sähkölaskuun, koska menevät erittäin huonosti kaupaksi.
"Rovaniemen markkinoilla tapaa joka sortin..." osa ihmisistä on outoja, käytöstavattomia möllejä. En minäkään ymmärrä nettikirppiksillä toiselle osapuolelle suuttumista, miten se muka kauppoja edistää.
Laitakko AP ystävällisesti ilmoitukseen tiedon että tuotteella ei ole tinkivaraa. Ok. Sinuun eivät tinkaajat ota yhteyttä ja kukaan ei suutu. Säästät ostajan ja itsesi aikaa. 95% Torista ostajista ovat tottuneet tinkimään, se vaan kuuluu käytäntöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on siis periaatekysymys että pitää saada paljon rahaa tavarasta vaikka et edes tarvitse sitä rahaa?
Joo, koska myymisessä on niin paljon säätöä ja vaivaa, että jos myyn niin haluan siitä kunnon korvauksen. Voin yhtä hyvin olla myymättäkin, koska en tarvitse välttämättä sitä rahaa mihinkään. Ap
Mitä ihmeen vaivaa ja säätöä? Taidat olla vaan aika laiska. Nettimyynti on helppoa, ottaa puhelimella pari kuvaa, ja laittaa pienen tekstin kanssa sivustolle. Ei ole sen kummempaa kuin vauvapalstalla lorvailu.
Jos vertaa vaikka kivijalkamyymälään, jossa pitää nähdä heti paljon vaivaa, eikä saa välttämättä rahaa ollenkaan + kallis pöytävuokra.
Ja mitä palkkaa luulet saavasi käytetyn tavaran myynnistä, olethan itse niistä jotain maksanut? Ellet sitten myy jotain sukulaisten jäämistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on siis periaatekysymys että pitää saada paljon rahaa tavarasta vaikka et edes tarvitse sitä rahaa?
Joo, koska myymisessä on niin paljon säätöä ja vaivaa, että jos myyn niin haluan siitä kunnon korvauksen. Voin yhtä hyvin olla myymättäkin, koska en tarvitse välttämättä sitä rahaa mihinkään. Ap
Eikähän olisi ihan kaikille parempi jos et myisi mitään kun et rahaakaan tarvitse eikä sinua oikeastaa haittaa jos mikään ei mene kaupaksi. Sama siis jättää koko homma kun siitä on sinulle niin paljon vaivaakin.
Miksi? Jokuhan saattaa tarvita juuri sitä mitä ap:lla on myynnissä, ja on valmis maksamaan sen mitä ap pyytää. Kyllä minäkin pyydän myymistäni tuotteista ihan sen, minkä arvoiseksi tavaran arvioin. Hyväntekeväisyys on ihan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen vahvasti tätä vaihtoehtoa, että olet myymättä kun se menee noin paljon tunteisiin. Aikuisuus on vastuuta, ei paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.
???tämä kommentti sopii ennemmin niille ostajaehdokkaille jotka suuttuvat kun ap ei suostu alentamaan hintaa. Lapsellista suuttua! Senkun jättää ostamatta sitten!
Mulla on ihan sama. Olen vienyt kirppikselle paljon saatua, eli mm kollegat ovat siivonneet.
Myynnin jälkeen olen saanut saldoa kirppikselle ja oon ostanut sillä mm Marimekkoa, joka on myynnissä Vintedissä. Pyydän ihan kunnon hintoja, ei ole suoranaista rahapulaa ja kyllä Marimekko myy. En muista minkälaisia tarjouksia nytkkn tuli. Pyydän laukusta 30, oliko 8 e. Alkoi siitä vielä tiputtamaan hylkäyksen jälkeen. Ehkä 5.n tarjouksin jälkeen estin.
Mulla on n 80 kohdetta myynnissä ja ihan tasaiseen tahtiin niitä menee.
Vierailija kirjoitti:
mitä palkkaa luulet saavasi käytetyn tavaran myynnistä, olethan itse niistä jotain maksanut? Ellet sitten myy jotain sukulaisten jäämistöä.
Mä oon huomannut kans, että jotku laskee jotain tuntipalkkaa kirppismyynneille. Niille ei vain mene tajuntaan, että jos myy käytettyä tavaraa halvemmalla kuin on ostanut, niin ei siitä mitään palkkaa kerry.
Siis selvää on, että nettikirppareilla on paljon erilaisia myyjiä. Niitä, jotka haluaa vain tavaroista eroon ihan sama saako niistä edes rahaa, niitä kuten minä joiden ei ole mikään pakko myydä mutta voi myydäkin jos joku maksaa paljon, niitä joille kelpaa vain käteinen jne. Mutta ei kannattaisi nyt ostajien siitä sentään suuttua ja haukkua myyjää, jos myyjä ei innostu myymään polkuhintaan. Ap