Kannattaako köyhän työttömän elää ennemmin syrjäseudulla vai kaupungissa?
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jäisin työttömäksi eikä uutta työtä olisi näköpiirissä, käyttäisin säästöistäni jonkun 50 tonnia ja ostaisin talon maalta, omalta tontilta. Siellä olisi huomattavasti helpompaa elellä työttömänä kuin kaupungissa.
Silloin et olekaan otsikon mukainen köyhä työtön. Mikäs sen mukavampaa kuin olla varakas työtön, jota ei rahapula vaivaa? Jopa kokoomuslaiset virittelevät ajojahtia sellaiselle, vaikka itsellään on rahaa kyllä.
Tekeekö 50 tonnin varallisuus ihmisestä sinun mielestäsi varakkaan?
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa asumiskuntoisen kaksion 350€ / kk ja vielä palvelut samassa kylässä? Linkkejä tähän kiitos!
Ei ihmekään että olet työtön kun olet niin kädetön ettet saa edes vuokraovea itse auki.
Minä laittaisin itse kympin tai pari lisää kuussa kun sillä saa jo saunallisen rivarinpäädyn. Alle 400€ vuokralla löytyy sata kohdetta tälläkin hetkellä
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/jamsa/rivitalo/1772952?entryPoi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jäisin työttömäksi eikä uutta työtä olisi näköpiirissä, käyttäisin säästöistäni jonkun 50 tonnia ja ostaisin talon maalta, omalta tontilta. Siellä olisi huomattavasti helpompaa elellä työttömänä kuin kaupungissa.
Silloin et olekaan otsikon mukainen köyhä työtön. Mikäs sen mukavampaa kuin olla varakas työtön, jota ei rahapula vaivaa? Jopa kokoomuslaiset virittelevät ajojahtia sellaiselle, vaikka itsellään on rahaa kyllä.
Onko 50 tonnin varallisuus sun mielestä köyhyyttä?????
Merkittävä osa työttömän rahoista menee ruokaan joten on syytä asua Prisman ja Lidlin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa asumiskuntoisen kaksion 350€ / kk ja vielä palvelut samassa kylässä? Linkkejä tähän kiitos!
Ei ihmekään että olet työtön kun olet niin kädetön ettet saa edes vuokraovea itse auki.
Minä laittaisin itse kympin tai pari lisää kuussa kun sillä saa jo saunallisen rivarinpäädyn. Alle 400€ vuokralla löytyy sata kohdetta tälläkin hetkellä
Se että niitä löytyy ei tarkoita että niitä työttömälle vuokrataan. Ja totuus kunnosta näkyy vasta paikan päällä.
Halvinta on asua pienellä paikkakunnalla, josta hyvät julkiset yhteydet isoon kaupunkiin.
Maalla asumisesta annetaan aika ruusuinen ja edullinen kuva. Jos ei ole puita omasta takaa ja osaamista tehdä niitä haloiksi, niin ei halvaksi tule. Samoin itse viljely on ennemminkin harrastusta kuin suurta säästöä ruokakuluissa. Siemenet maksaa, lannoitus maksaa, kasteltava on, että satoa tulee. Kuivana kesänä vesi maksaa, jos ei ole omaa kaivoa eikä sadevettä kerry. Perunoille ym. juureksille pitää olla kellari. Ei tuo peruna, sipuli ja juurekset kaupassakaan kovin kalliita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraovi löysi heti 71 kohdetta noilla spekseillä, iso osa näkyy olevan ihan taajamassa vähän pienemmissä kaupungeissa. Olisit toki voinut tuon itsekin tarkistaa, mutta onhan se kiva ennemmin vaan louskuttaa.
Jos etsii aktiivisesti työtä ja on hyvin työllistyvä, niin kaupungissa. Jos meinaa elää omavaraistaloudessa niin sitten syrjäseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko 50 tonnin varallisuus sun mielestä köyhyyttä?????
Ne ei se kyllä ihmisestä varakastakaan tee.
Vierailija kirjoitti:
Halvinta on asua pienellä paikkakunnalla, josta hyvät julkiset yhteydet isoon kaupunkiin.
Maalla asumisesta annetaan aika ruusuinen ja edullinen kuva. Jos ei ole puita omasta takaa ja osaamista tehdä niitä haloiksi, niin ei halvaksi tule. Samoin itse viljely on ennemminkin harrastusta kuin suurta säästöä ruokakuluissa. Siemenet maksaa, lannoitus maksaa, kasteltava on, että satoa tulee. Kuivana kesänä vesi maksaa, jos ei ole omaa kaivoa eikä sadevettä kerry. Perunoille ym. juureksille pitää olla kellari. Ei tuo peruna, sipuli ja juurekset kaupassakaan kovin kalliita ole.
Totta. Ja jos oikein syrjässä maalla asuu niin tarvitsee toimivan auton. Bussit eivät kulje ja sitten on kaikki yksityistiemaksut yms. Ei se tule halvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että niitä löytyy ei tarkoita että niitä työttömälle vuokrataan. Ja totuus kunnosta näkyy vasta paikan päällä.
Älä siirtele maalitolppia. Kysyttiin, että mistä tuolla hinnalla saa vuokra-asunnon ja siihen vastattiin. Ja sitä paitsi muuttotappioalueiden vuokranantajat todellakin vuokraavat myös työttömille, koska noilla alueilla harvemmin on tulijoita jonoksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Maalla asumisesta annetaan aika ruusuinen ja edullinen kuva. Jos ei ole puita omasta takaa ja osaamista tehdä niitä haloiksi, niin ei halvaksi tule.
Jos jos ja jos. Jos on täysin kädetön jossittelija niin tuollainenhan kökkiii toki jossain itä-stadin vuokrakopissa koko elämänsä työttömänä ja uskottelee itselleen että tää on varmasti hienompaa kuin maalla kun ne työpaikatkin on täällä.
Eläissään ei astu ulos ovesta kuin käydäkseen paikallisessa kaljalla ja viereisessä alepassa ostoksilla mutta nettihorinoissa se on tämä ooppera ja kaikki museot sekä taidegalleriat jotka estävät muuton Helsingiatä sinne pöndelle. Eihän siellä maalla olisi kuin yksi alepa ja baari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla asumisesta annetaan aika ruusuinen ja edullinen kuva. Jos ei ole puita omasta takaa ja osaamista tehdä niitä haloiksi, niin ei halvaksi tule.
Jos jos ja jos. Jos on täysin kädetön jossittelija niin tuollainenhan kökkiii toki jossain itä-stadin vuokrakopissa koko elämänsä työttömänä ja uskottelee itselleen että tää on varmasti hienompaa kuin maalla kun ne työpaikatkin on täällä.
Eläissään ei astu ulos ovesta kuin käydäkseen paikallisessa kaljalla ja viereisessä alepassa ostoksilla mutta nettihorinoissa se on tämä ooppera ja kaikki museot sekä taidegalleriat jotka estävät muuton Helsingiatä sinne pöndelle. Eihän siellä maalla olisi kuin yksi alepa ja baari.
Tosin maalla ei kyllä ole edes Alepaa vaan S-market.
Kuntien työvoimapalveluilla ei siellä syrjäseuduilla ole ainakaan mitään tarjottavaa köyhälle työttömälle. Että semmosta!
Syrjässä on halvempaa eikä ole vaaraa joutua töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkonkylälläni oli jossain vaiheessa siistikuntoinen vuokrakaksio tarjolla varmaan yli vuoden ajan vuokralle parilla satasella, ei ollut ottajia. Omistaja olisi taatusti ratkennut riemusta, jos sitä olisi edes joku työtön kysellyt. Ja työttömälle tai eläkeläiselle se varmaan menikin, harvemmin täällä vakituisessa työssä olevat vuokrakämppiä kyselee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ja jos oikein syrjässä maalla asuu niin tarvitsee toimivan auton. Bussit eivät kulje ja sitten on kaikki yksityistiemaksut yms. Ei se tule halvaksi.
Tiedätkö missä päin Suomea on eniten autoja per capita? Pk-seudulla. Täällä eläminen, harrastaminen ja työssäkäyminen on täysin toivotonta ilman omaa autoa, perheellisellä kahta.
Vanha opiskelukaveri asuu 8000 asukkaan kaupungissa jossa omakotitalon pihalta on käytännössä kävelymatka töihin, harrastuksiin kaikkin palveluihin sekä lasten päiväkotiin ja kouluihin.
Se tarvitsee autoa vai kun ajetaan puoli tuntia isompaan maakuntakeskukseen ostoksille ja asioille kerran pari kuukaudessa. Tuohon riittää vanha Nissan mainiosti
Vierailija kirjoitti:
Kuntien työvoimapalveluilla ei siellä syrjäseuduilla ole ainakaan mitään tarjottavaa köyhälle työttömälle. Että semmosta!
Missä kuntien työvoimapalveluilla on tarjottavaa yhtään kenellekään? Kuka niistä "palveluista" on joskus jotain hyötynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/jamsa/rivitalo/1772952?entryPoi…1084040895
Vuokran päälle lämmitys+käyttösähkö ja vesimaksu. Tuo ei ole halpaa nähnytkään.
Työttömän pitää hyppiä ja pomppia sinne tänne ympäri Keski-Suomea määräaikaisten työpaikkojen perässä. Helpointa ja halvinta lienee telttamajoitus...