Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa täysin kyvytöntä puutarha-asioissa

Vierailija
15.03.2007 |

Ostettiin syksyllä rivitalo-osake ja vaikka tässä ei pihaa liiemmälti olekaan, niin kai sille jotain pitäisi tehdä. Mun puutarhanhoitokokemus rajoittuu porkkana- ja kehäkukkapenkkeihin lapsuudessa...

Pihassa ei ole mitään muuta kuin kulahtanut nurtsi ja kaks karmeaa pensasta, joista haluaisin eron. Miten eliminoin pensaat? Leikkaanko vain varren poikki vai muita toimenpiteitä? Anteeksi, jos oli tyhmä kysymys, mutta kun en oo koskaan asiaan perehtynyt. Miten nurmikosta saisi kivan, pitääköhän se myllätä ihan kokonaan vai riittäköhän lannoitus (vaikee varmaan näkemättä sanoa, mutta jos jotain suuntimia olisi). Kai ne puutarhaliikkeessä mua neuvoo, jos haluaisin koettaa jotakin shokeeraavaa kuten kukkapenkin tekeminen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, tuossahan oli toinenkin vastaava ketju. Kevät tulossa :)

ap

Vierailija
2/5 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lajit lähtee entistä komeampaan kasvuun jos ne leikkaa alas. Joka tapauksessa jos haluat niistä eroon niin kannattaa yrittää poistaa enin osa juurista myös. Lapio käteen ja voit myös käyttää pensaan runkoa " vipuna" , kun karsit ensin enimmät oksat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen, että otat yhteyttä johonkin suunnittelijaan, joka suunnittelee pihan, ja jos budjetti vielä riittää, niin rakentaakin sen. Nurmikkoa voit toki lannoittaa, ja katsoa mitä tulee, mutta jos haluat upean nurmikon joka on heti valmis, niin suosittelen lämpimästi siirtonurmikkoa! Halvemmaksi tulee loppujen lopuksi teetättää piha kerralla jollain ammattilaisella, kuin tehdä itse hukkainvestointeja.

Vierailija
4/5 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä vinkeistä! Odottelen jo innokkaasti maan sulamista :)

ap

Vierailija
5/5 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarpeeksi huono nurmikko kannattaa myllätä ja lisätä multaa ja kylvää uudestaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi