Kohdunpoistossa käyneet. Kertokaapa kokemuksia.
Huomenna leikkaus edessä. Kertokaapa kokemuksia.
Tämä on eka vatsanalueen leikkaus. Tähystyksellä tehdään. Millaiset ja kuinka kovat kivut on leikkauksen jälkeen? Millaiset kipulääkkeet sait? Kuinka pitkään söit kipulääkkeitä? Pystyykö miten liikkumaan leikkauksen jälkeen? Miten kotitöiden tekeminen onnistuu? Pää täynnä kysymyksiä, joten kertokaapa kokemuksianne.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Voiko kohdun poistaa alakautta, siis ilman avoleikkausta? Olin ymmärtävinäni näin.
Kyllä alakautta yleensä poistetaan tähystyksellä. Mulla oli niin iso kohtu runsaiden myoomien takia että poistettiin navan alle tehdystä viillosta. Kohtu pilkottiin osiin sisällä ja palaset navan alta ulos. Navan alla oli kolme tikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kohdunpoiston jälkeinen raskaus on harvinainen mutta mahdollinen. Ehkäisystä on huolehdittava.
Miksi alapeukutus tieteellisestä tosiasiasta? Yli 100v aikana on todettu kymmeniä raskauksia jotka ovat tapahtuneet hysterektomian jälkeen. Ne ovat vaarallisia.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kohdun poistaa alakautta, siis ilman avoleikkausta? Olin ymmärtävinäni näin.
Mulla poistettiin vuosi sitten. Synnytyksestä jäänyt kohdunlaskeuma oli syynä. Pääsin seuraavana päivänä sairaalasta, ei ollut juuri mitään kipuja. Sain 4 viikkoa sairauslomaa.
Poistettiin sektion yhteydessä. Istukka oli kasvanut kohdun seinämään kiinni.