Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa ei oikeen tykätty, kun en pysty ilmoittamaan hakuaikaa...

Vierailija
15.03.2007 |

Olin itsekin hieman yllättynyt, kun allekirjoitin työsopparin, kun kaikissa papereissa lukee työaika 10-16. No kuulema asia onkin niin, että töitä tehdään, kunnes kaikki hommat on tehty, eikä sitä voi etukäteen tietää, onko se kolmelta vai viideltä. Ongelma on se, että pk menee viideltä kiinni. Mulla on kyllä lapselle vuorohoitopaikka, eli niinä päivinä kun on tarvis, lapsi viedään toiseen pk:hon loppuajaks. Mutta ei se oikein pelitä, kun en aamulla lasta pk:hon viedessäni tiedä, monelta tulen hakemaan.

Mitäs nyt kantsis tehdä? Voinko vaan töissä ilmoittaa, että sori vaan, mut mun täytyy mennä. Vai il moitanko kylmästi lapsen vuorohoitoon, vaikka hakisinkin sen jo neljältä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tarvittaessa yhteys ammattiliittoosi.

Vierailija
2/13 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silläkin on tunnin matka pk:hon, joten sillekin pitäisi hyvissä ajoin ilmoittaa, että en ehdi itse hakemaan... Ihme touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kotiin lahdetään neljältä!

Vierailija
4/13 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällä hetkellä ei ole opintojen takia muita päiviä, että tarvitsisin vuorohoitoa. Pitää soitella vissiin päiväkodin johtajalle, mitä se ehdottaa. Mutta kai ne sitä kiroaa, että miks mä vielä töihin meen kun opiskelen kahdessa paikassa. Mutta laskin vaan, että ens vuos menee sossun luukulle, jos en ala nyt ennakoimaan.

(Voishan kokeilla sellasta extremeä, mitä on elää 2. asteen opintotuella, kun pitäs vielä ostaa junalippu ja kahden kaupungin sisäiset bussiliput... Sossu varmaan sanois, että oma moka kun opiskelet eri paikassa kun asut...)

Vierailija
5/13 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toi 10-16 määritys on vaan sen takia, että jos oon vaikka sairaana, ne tietää kui paljon saan sairasajan palkkaa. En oo kyllä vastaavaan aiemmin törmänny.

ap

Vierailija
6/13 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on toki ollut mulla tiedossa työn aloittaessani ja on ihan ok. Mutta siis meidän lapsen hoitopaikka on suhtautunut aivan loistavasti. Meillä on kokopäiväpaikka, vaikka useimmiten haen paljon aikaisemmin. Mutta meillä ei ole ollut ollenkaan ongelma, vaikka olen kesken päivää soittanut, etten pääse hakemaan silloin kun olen ilmoittanut.

Vierailija
7/13 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrityksessä esimiesasemassa ja välillä päivät vaan venyy. Toisaalta joskus harvoin pääsee sitten aikaisemmin. Ja en muuten harrasta mitään vapaaehtoistyötä firmalle vaan palkka maksetaan ns. ylitöistäkin. Huvittaa nuo kommentit " jos työaika 10-16, silloin kotiin lähdetään neljältä!" Eipä tarvitse paljon kyseisellä asenteella olevan odotella ylennystä, palkankorotusta tai uralla etenemistä. Meillä lapsi on vuoropäiväkodissa ja tosi hyvin on yhteistyö sujunut pk:n kanssa.

Vierailija
8/13 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä jo yks hoitaja tarjoutu jäämään huomenna ylitöihin, jos en pääse ennen viittä hakemaan. (Toinen hoitaja oli vähän erilaisella asenteella liikkellä.) Kai pitää maanantaina soitella sille pk:n johtajalle, mitä se sanoo... En tiedä suhtaudutaanko alitajuisesti vähän erilailla yrittäjän joustaviin työaikoihin, tällaiseen opiskelijan lisätienesti siivoukseen...

ap

Vierailija
9/13 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toivottavasti joku kompromissi saadaan, ettei kenellekään tulis vittuuntunu fiilis tästä tilanteesta.

ap

Vierailija
10/13 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki lähtee vasta viimehetkillä, kaikki huoneet pitää saada siivottua kiireellä samaan aikaan. Mutta jos huoneita jätetään mukavasti pitkin päivää, saa hommat jo ajoissa tehtyä.

Vierailija
11/13 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se vaikuttaa ketjussa eteenpäin. Siis jos pk:n tädin on mahdollisesti haettava omatkin lapset päiväkodista, ja ehkä sieltä eteenpäin henkilökunnalla on omia lapsia päiväkodissa jne. Muutoinkin elämää on pystyttävä suunnittelemaan, mihin ei toki mikään parikymmentä minuuttia pitäisi hirveästi hetkauttaa... Meniköhän tämä vähän asian vierestä..?

Vierailija
12/13 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sinun ei tarvitsisi stressata asian takia. Jos pääsetkin ennen viittä, menet vaikka kauppaan rauhassa tai muille asioille. Tai ilmoitat " hakijalle" , ettei tänään tarvitse hakea.

Luulenpa, että päiväkoti ei ala asiassa hirveästi joustamaan, ikävä kyllä. Ja olisikin aika inhottava tilanne sille viimeisessä vuorossa olevalle hoitajalle, jos ei hänkään koskaan perjantaisin tiedä moneltako pääsee töistä.

Vierailija
13/13 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pk:ssa tuntui olevan ongelma se, voiko lasta laittaa sinne vuorohoitoon, jos ehkä pääsisinkin hakemaan aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi