Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette selittänyt 5-vuotiaalle tytölle kuukautiset? Jos hän on esim nähnyt kuukautissuojiasi?

Vierailija
14.04.2025 |

Itse olen vaan selittänyt, että naiselle tulee kerran kuussa kuukautiset, eli verta vuotaa, että sinullekin tulee sitten kun olet isompi ja silloin sinäkin käytät näitä samanlaisia suojia kuin äiti. 

Joskus ihmetteli saunassa, että mikä se tamponinnaru on, että mikä naru sieltä pepusta roikkuu. Selitin vain että se on sellainen kuukautissuoja, mikä laitetaan sisälle, ettei veri valu joka paikkaan. Sen jälkeen tyttö on vaan kysynyt kun on nähnyt sen narun, että onko sinulla taas sellainen kuukautissuoja. 😅

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla irtoaa munasolu kerran kuukaudessa ja kun se ei hedelmöity ja kiinnity kohtuun, se vuotaa verenä ulos. Ei tarvitse pelätä, se kuuluu biologiaan. Jos munasolu hedelmöittyy, syntyy vauva. Miehen sukusolut hedelmöittää munasolun. Meni kertalaakista oman tyttären ymmärrykseen. Hyvä niin. Mitä näitä kiertelemään. 

Vierailija
22/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut hyötyä muutenkin, kun tyttö on ollut tietoinen kuukautisista. Kerran yllätti meidät, kun mies oli antamassa suukeksiä. 

Todettiin, että isä vain puhalsi kun äidin haava taas vuosi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin lapselle, että ymmärrät sitten kun olet iso tyttö. Että side tms on isojen tyttöjen apuväline.

Vierailija
24/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut - kylläkin pojille - että naisen kohdusta, jossa vauvat voi kasvaa, tulee limakalvo ulos kerran kuussa, ja se liittyy siihen että nainen voi saada lapsia. Tarviiko tuota sen kummemmin sievistellä.

Vierailija
25/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äideillä ei ilmeisesti ole mitään yksityisyyttä kun lapset näkevät verisiä siteitä ja naruja perseessä. Voisi myös sitä lastakin miettiä, että tarviiko sen todella nähdä kaikkea.

Onko sinulla pieniä lapsia? Äidillä ei ole mitään yksityisyyttä, siinä osut ihan oikeaan.

Vierailija
26/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten maailman luonnollisimmista asioista on tullut maailman vaikeimpia ihmisille? 

Kerran kuussa naisen elimistö on valmis vauvaan, mutta kun sitä vauvaa ei vielä tarvitse tulla / nainen ei voi saada vauvaa, kohtu tekee suursiivouksen.

Miksi pitäisi kierrellä ja kaarrella yksinkertaista asiaa?

Vierailija
27/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten maailman luonnollisimmista asioista on tullut maailman vaikeimpia ihmisille? 

Kerran kuussa naisen elimistö on valmis vauvaan, mutta kun sitä vauvaa ei vielä tarvitse tulla / nainen ei voi saada vauvaa, kohtu tekee suursiivouksen.

Miksi pitäisi kierrellä ja kaarrella yksinkertaista asiaa?

Miksi tähän pitää jotain vauvoja ja siivouksia sotkea? Yksinkertaisen asian voi ilmaista ihan niin kuin se on eli kohdun limakalvo irtoaa ja valuu ulos verenä. 

Vierailija
28/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äideillä ei ilmeisesti ole mitään yksityisyyttä kun lapset näkevät verisiä siteitä ja naruja perseessä. Voisi myös sitä lastakin miettiä, että tarviiko sen todella nähdä kaikkea.

Ei kaikkea, mutta kuukautissuojia nyt näkee vaikka kaupassa käydessä. Miksi häpeät kuukautisia niin paljon, ettet uskalla puhua niistä lapselle?

Kyse ei ole häpeästä. Vaan siitä että ei lapsen edessä tarvi verisiä siteitä esitellä. Lapsi pärjää kyllä sen pari minuuttia oven takana.

Vierailija
29/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa perheessä on tapana saunoa yhdessä. Silloin lapsi, jonka pää on aikuisen haarojen tasolla saattaa nähdä tamponin narun. Itse en halua opettaa lapselleni, että kuukautisissa on jotain hävettävää tai salattavaa ja siksi meillä puhutaan niistä avoimesti, kuten kaikista muistakin täysin luonnollisista asioista. Kasvoin itse perheessä, jossa kuukautisista ei puhuttu ikinä ja oli melkoinen järkytys, kun yhtenä päivä pimpasta tuli verta eikä ollut mitään hajua, mistä se johtuu. Luulin kuolevani. 

Carrie-parka.

Vierailija
30/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kertonut, että silloin kun römpötin vuotaa, on nainen saastunut. Kerroin myös, että kuukautiset on Jumalan rangaistus, koska Eeva oli syntinen huono nainen.

Lapseni oli aivan kauhuissaan ja totesi, että on onnellinen, että on poika. Sen jälkeen lupasin, että voimme laittaa äidin aina kuukautisten aikaan piharakennukseen, ettei saastuta meitä. Kyllä me miehet kaksistaan muutama päivä kuussa pärjätään, kunhan vaimo tekee etukäteen pakkaseen meille ruokaa!💪

Vierailija
31/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan aina käytetyt tamponit vessaan näkyville, että perhe tietää milloin minulla on kuukautiset. Tämä toimii hyvin, koska viikkoon eivät esim. tuo kavereita kotiin ja kerrankin mies osallistuu kotitöihin kun keräilee niitä roskiin - en tiedä miksi, häpeää varmaan kuukautisia vaikka ne on ihan luonnolliset! 

Seinillähän meillä on ollut jo pitkään kuukautistaidetta. Äidin ja teinin ihana yhteinen harrastus Ensi viikolla taas maalataan! 

Vierailija
32/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuollaista rahvaan omaista juntti kieltä minun lapseni kuullen puhuisi, Sanoisin alapää . Ja sanoisin niin kuin äitini sanoi nämä ovat isojen naisten  juttuja. Vanhempana selittäisin mistä on kyse.

Itse olin yhdeksän vuotias kun minun kuukautiset alkoivat. Äiti olisi halunnut minulle pillerit lääkäristä, että voisi vähän viivyttää niitä, mutta lääkäri ei suostunut.

Vierailija
33/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-vuotiaalle olen selittänyt, että äiti käyttää vaippaa kun äitillä on pieni pipi. Ehtiihän sitä paremmin selittämään myöhemmin. 

Huutista

Vierailija
34/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua rupesi ällöttää tämän ketju.. naisten pimppa on kuin lisko joka luo nahkansa joka kuukausi 🤢🤢🤢

Vierailija
35/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole yksityisyyttä kun lapset tunkevat vessaan mukaan. 

Vierailija
36/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-vuotiaalle olen selittänyt, että äiti käyttää vaippaa kun äitillä on pieni pipi. Ehtiihän sitä paremmin selittämään myöhemmin. 

Pienikin lapsi huolestuu, jos jollain on pipi. Miksi haluat huolestuttaa lastasi? Kuukautisissa ei ole kyseessä mistään pipistä.

Vierailija
37/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla pieniä lapsia? Äidillä ei ole mitään yksityisyyttä, siinä osut ihan oikeaan.

Juu, tuon ikäiset lapset käy äidin kanssa yhdessä vielä vessassa pisalla yms. niin voi kauheaa, jos kuukautissiteen näkevät. Mikä siinä on niin ihmeellistä? Ette te p*skapaperiakaan säikähdä, vaikka siihen pyyhitään p*rsereikä.

Vierailija
38/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole yksityisyyttä kun lapset tunkevat vessaan mukaan. 

Mulle opetettiin ihan pienestä asti, että vessa rauha pitää antaa kaikille. Opeta sinäkin se omillesi . 

Vierailija
39/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkea, mutta kuukautissuojia nyt näkee vaikka kaupassa käydessä. Miksi häpeät kuukautisia niin paljon, ettet uskalla puhua niistä lapselle?

Kyse ei ole häpeästä. Vaan siitä että ei lapsen edessä tarvi verisiä siteitä esitellä. Lapsi pärjää kyllä sen pari minuuttia oven takana.

Ei kai niitä nyt esitellä tarvi, mutta jos vaikka jossain kauppakeskuksen vessassa joutuu käymään samassa kopissa niin traumatisoituuko lapsi, jos näkee kuukautissiteen? Ihan tosi..

Vierailija
40/91 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua rupesi ällöttää tämän ketju.. naisten pimppa on kuin lisko joka luo nahkansa joka kuukausi 🤢🤢🤢

Kasva aikuiseksi.