Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Vain MINÄ saan kasvattaa lastani!!!"

Vierailija
15.03.2007 |

Välillä (onneksi harvoin) törmää näihin äiteihin, jotka ovat hyvin ehdottomasti sitä mieltä, että vain he saavat kasvattaa/komentaa/kieltää omaa lastaan.

Mutta kun heihin törmää, niin voi ***** ... menee koko puistoreissu piloille!

Tässä kerran;

Olimme puistossa leikkimässä 2v. tyttäreni kanssa, ja puistoon tuli eräs 3v. lapsi äitinsä kanssa. Tämä 3v. (tyttö) ihan ilman mitään syytä tuli tyttäreni luokse ja kaatoi hänet maahan kumoon ja alkoi potkimaan tyttöäni. Tällöin käskin välittömästi tyttöä lopettamaan potkimisen, napakasti mutta asiallisesti. Tyttö ei lopettanut, joten menin heidän luokse, nappasin tyttäreni ylös maasta ja nostin sivummalle ja toruin vierasta tyttö " noin ei saa tehdä" , ja edelleen sanoin sen asialliseen äänensävyyn mutta napakasti. Taisin samalla vieläpä heristää sormeani. Mutta missään vaiheessa en koskenutkaan vieraaseen tyttöön (sillä sainhan oman lapseni nostettua pois tilanteesta, eikä tyttö enää yrittänytkään koskea tyttööni). Tämän jälkeen käännyin tyttäreni puoleen ja aloin puhumaan hänelle tyyliin " tekipä tyttö tuhmasti. Sinun täytyy sanoa ei saa, jos joku kiusaa..."

Niin vasta tässä vaiheessa vieraan tytön äiti puuttui/tuli tilanteeseen, ja sanoi minulle, ettei minulla ole mitään oikeutta komentaa hänen lastaan!!! Äiti oli todella närkästyneen oloinen minulle ja sanoi sanottavansa minulle todella vihaiseen äänensävyyn!!! Sen jälkeen kääntyi tyttärensä puoleen ja ihan lässyttämällä sanoi tälle tyyliin " tule, mennään pois..." ja voivotteli, kun tuhma täti oli kiusannut.

Tämän jälkeen äiti kääntyi vielä puoleeni ja sanoi ylimielisesti " ainoastaan minulla on oikeus komentaa lastani."

Johon minä sitten vastasin " mutta sinun lapsellasi ei ole myöskään oikeutta satuttaa toisia lapsia. jos kukaan ei saa häntä kieltää, niin sinun täytyy pitää silloin huoli siitä, ettei hän koske kehenkään ilman lupaa." Tällöin äiti mulkaisin ja käveli lapsensa kanssa pois päin ja mutisi edelleen minuun päin " mutta kenelläkään ei ole silti oikeutta komentaa lastani."

Joten hyvät ihmiset. Kertokaa, mitä tällaisen ihmisen päässä oikein liikkuu? Itse ei oikein ymmärrä;

Eli ainoastaan heillä on oikeus kieltää lastaan? Ja jos heidän lapsi satuttaa toista lasta, niin kukaan muu ei saa lasta kieltää kuin he itse? Ja jostain kumman syystä heidän lapsellaan on siis oikeus satuttaa/kiusata toista lasta? Mutta heidän lastaan tuskin saisi...?

En siis enää yhtään ihmettele, että näiden äitien takia jotkut äidit opettavat omaa lastaan esim. lyömään takaisin!

Mikä ihme näitä nykyajan äitejä (siis joitakin) oikein vaivaa, kun tuntuvat olevan vähän liian herkkiä, ja suojelevat omia lapsiaan haitaksi asti?

Mitäs sitten opetat omalle lapselle? Kun meillä ei saa lapsi lyödä, töniä, potkia tms. Ja jos niin tekee, niin menen väliin heti ja estän (jos ei tottele minua). Ja aina pitää pyytää anteeksi, vaikkei se lapsesta kivaa ole. Niin mitä sitten selitän lapselleni, kun toinen lapsi tulee ja käyttäytyykin tuolla tavoin? Selitäntö " no toiset lapset saavat tehdä niin, mutta sinä et saa..." Huh, huh...

Minä ainakin selitän lapselleni, että toinen lapsi tekee/käyttäytyy todella tuhmasti ja väärin, ja sellaisen kanssa ei sitten voi leikkiä jos kiusaa toisia. Ja siten että toinen lapsi (joka siis kiusaa on tehnyt, ilman että hänen äitinsä on puuttunut asiaan) sen kuulee. Tiedän, väärinhän sekin on, mutta jotakin on sanottava.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että opena välttelen tiettyjä lapsiperhejuttuja (esim leikkivaunu junassa) koska en voi olla puuttumatta toisten lasten huonoon käytökseen. Ja voih niitä katseita mitä sitten saa.

Minusta jokaisen täyspäisen aikuisen velvollisuus on puuttua huonoon käytökseen.

" koko kylä kasvattaa"

Vierailija
22/23 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tulivat potkimaan minua en olisi saanut kieltää.

Ainoana erona tässä oli se että tämä äiti ei ollut ainoa joka sai komentaa lastaan vaan tyttöä ei saanut kukaan komentaa. Ei edes äiti.

Kauhuteinejä heistä kasvoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä puutun jos näen tuollaisen tilanteen.

Komennan niin omia kuin toistenkin. Ja toivon että muutkin puuttuvat lapseni tekemisiin jos minä en huomaa.

Minulla on kyllä käynyt siinä mielessä tuuri ettei kukaan ole loukkaantunut.

Paitsi tuo josta alussa kerroin. Mutta silloin olin itse vielä teini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme