Aika hulppeasti on yli 75-vuotiaat sukulaiset hankkineet omaisuutta!
Mietin just että on omakotitalo ja kesämökki. Perheen isä oli vain töissä ja neljä lasta. Varallisuutta tuntuu olevan.
Toisella veljellä on myös talot, autot ja 2 huvilaa. Toinen Lapissa.
Kukaan näistä ei ole käynyt kuin pakollisen koulun ja ahkeroinut. Eli ahkeruudella pystyi ennen hankkimaan omaisuutta. Nykyään ei.
Ja nämä äänestävät kokomusta.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun meidän suuret ikäluokat jakoi ja myi suvun maat keskenään ja vaurastuivat niillä. Nyt itsellä on odotettavissa vanhemmilta vain vanha remontoimaton tasakattoinen valesokkeli talo huonolla sijainnilla ja pieni määrä puutonta metsäpohjaa perinnöksi. Kesämökin myivät metsien ohella ennekuin muuttivat kaupunkiin kerrostaloon vuokralle. Niillä rahoilla lomailevat ja ajavat asuntoautolla ympäri Suomea.
Epäreilua että vaikka itse olen koulutetumpi, niin en saa ikinä samaa elintasoa. Enkä saa lainaakaan samallatavoin kuin vanhempani joiden lainan inflaatio söi olemattomiin 70 luvulla.
Olisiko homman juoni siinä koulutuksessa. Omalla lapsellani talo, rakensi uuden puolisonsa kanssa ja on velaton jo nyt alle 40 vuotiaana. Molemmat menivät amiskasta suoraan töihin. Ehtivät vielä mökkiä tai muuta ostella.
Oli se hienoo kun meillekin ostettiin 80 luvulla kirjahylly ja väri tv.
Ja toisilla saman ikäisillä menee 85 % eläkkeestä sairaanhoitoon. Niillä köyhemmillä, joilla EI ole omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen ei matkusteltu, ei syöty ravintoloissa, ruoat tehtiin kotona alusta loppuun, ei tuhlattu hiustenpidennyksiin, rakennekynsiin, tekotisseihin saatikka muihin lisäkkeisiin, tatuointeihin, autot oli pieniä, mökkejä harvemmilla jne. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Totta. Ennen ei ollut menoja. Ei tarvinnut ostaa myöskään kännyköitä, pädejä eikä läppäreitä.
Kyllä siihen lankapuhelimeen piti rahaa säästää, ei ollut itsestään selvyys jokaiselle.
Minä vuokrasin liittymän.
Kyllä siihen lankapuhelimeen piti rahaa säästää, ei ollut itsestään selvyys jokaiselle.