Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti hylkäsi vammaisen Leon

Vierailija
13.04.2025 |

Äiti uupui lapsensa omaishoitajana ja päätyi ratkaisuun, jota moni ei uskalla edes ajatella.  

10-vuotias Leo on asunut viisi vuotta Pikkurinteessä, Rinnekodin monivammaisten lasten yksikössä. Siellä Leolla on oma, hänelle sisustettu huone ja ympärillä niin kavereita kuin läheisiksi tulleita hoitajia.

https://www.is.fi/perhe/art-2000009942268.html

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein puolison kanssa sopimuksen että jos ultrassa havaitaan kehitysvammoja tehdään abortti, ja jos hän siitä huolimatta haluaa pitää lapsen on sitten yksin vastuussa. 

Ihana isä tiedossa. Hylkäätkö myös muiden ongelmien takia?

Vierailija
62/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, mut toisaalta hiukan ymmärrettävää. Mut siellähän on ympärivuorokautinen hoito ja hoitajia. He huolehtivat siis KAIKESTA. Mä asun rinnekodit kotilinnassa Oulussa. Asun yksin kissani kanssa omassa asunnossa. Mut pakotettiin ottamaan vastaan kauhea, syömäkelvoton ruoka ja anjat (se o siis lääkkeiden annosjakelu apteekeissa). Ne tulee pienissä MUOVIPUSSEISSA. Taas tulee kauheasti muoviroskaa...............sekin maksaa paljon lääkkeiden lisäksi ! Siihen ei saisi pakottaa KETÄÄN VÄKISIN, vaikka muut siellä sitä käyttäisivätkin..................

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tein puolison kanssa sopimuksen että jos ultrassa havaitaan kehitysvammoja tehdään abortti, ja jos hän siitä huolimatta haluaa pitää lapsen on sitten yksin vastuussa. 

Hieno sopimus, ymmärsi kai vaihtaa puolisoa siinä vaiheessa. Mielestäni ihan ok keskustella siis aiheesta etukäteen ja miettiä miten suhtautua asiaan mutta vain idiootti alkaa esittämään uhkavaatimuksia.

Tiesitkö muuten että aborttia ei tehdä yhdessä? Abortti tehdään vain sille raskaana olevalle naiselle. Puhutko myös "me ollaan raskaana"

Hienosti ymmärsit pointit. En uhkaillut puolisoa tein vain selväksi miten homma menee jos itse rikkoo sopimuksen. Itse siis ehdotti tätä että abortti jos vammoja. Ei varmaan tehdäkään yhdessä, se pn aona naisen päätös mutta tarkoitin että olemme samalla linjalla asian kanssa

Vierailija
64/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana isä tiedossa. Hylkäätkö myös muiden ongelmien takia?

Tässä kukaan ole hylkäämässä ketään. Aiheesta keskusteltiin ennen lapsenteko puuhia. Vai meinaatko että vammainen lapsi on pakko synnyttää?

Vierailija
65/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon kun jokainen tajuaisi, jos elämä on vain hoitamista ja hoitamista eikä ikinä muuksi muutu, niin parempi sitten laitokseen, ja pääsee itsekin elämään.

Parempi laittaa lapsi muiden veronmaksajien elätettäväksi? Kun on tietoisesti synnyttänyt vammaisen lapsen? Ei mene minun oikeustajuun tämä vammaisten jatkuvat etuoikeudet, mutta vastuista ei puhu kukaan.

Vierailija
66/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ultrassa tiedettiin, että vakavasti vammainen. Sillä perusteella saisi keskeytyksen perusviikkojen jälkeen. Miksi, MIKSI, jatkoi silti raskautta? Jos uupuu, niin valitettavasti on täysin omaa tekoa tämä ongelma.

Nyt on hyvä kysymys. Kyllä alapeukkuja tulee, mutta miksi synnyttää vammaista lasta ja sitten huutaa yhteiskunta apuun ? Sitä ihmettelen 

Miksi kukaan synnyttää lapsia ja sitten huudetaan lapsilisiä, yh-korotuksia, ilmaista peruskoulua ja kouluruokaa, neuvolapalveluita, puheterapeutteja, toimintaterapeutteja, kouluavustajia, koulukyytejä,  asumistukea, elatustukea...

Vierailija
67/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ultrassa tiedettiin, että vakavasti vammainen. Sillä perusteella saisi keskeytyksen perusviikkojen jälkeen. Miksi, MIKSI, jatkoi silti raskautta? Jos uupuu, niin valitettavasti on täysin omaa tekoa tämä ongelma.

Nyt on hyvä kysymys. Kyllä alapeukkuja tulee, mutta miksi synnyttää vammaista lasta ja sitten huutaa yhteiskunta apuun ? Sitä ihmettelen 

Miksi kukaan synnyttää lapsia ja sitten huudetaan lapsilisiä, yh-korotuksia, ilmaista peruskoulua ja kouluruokaa, neuvolapalveluita, puheterapeutteja, toimintaterapeutteja, kouluavustajia, koulukyytejä,  asumistukea, elatustukea...

Vain persaukiset näistä ulisee. Ei ainakaan minun piireissä jostain lapsilisistä edes piitata. Lisääntyminen nyt on meille nisäkkäille luontaista ja kukin hoitakoon ruutunsa mutta silti vammaisen lapsen tuomisesta maailmaan ei ole mitään järkeä.

Vierailija
68/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparka 😭 kun hänellä on tuollainen hirviöäiti 🤬

Vierailija
69/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset ei kestä vastuuta.

Aika ajoin on sitten näitä uutisia, missä vanhus on tappanut koko perheensä, itsensä, puolisonsa ja sen aikuisen vammaisen lapsen, kun ei enää jaksa.

Vierailija
70/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valeotsikko ja valehteleva ap. Hylkääjä oli isä. Äiti tekee Leon kannalta parhaita ratkaisuja, koska hän rakastaa.

No kukapa nyt jotai r e t a r d i i haluais kasvattaa? 🤣

Vierailija
71/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siinä vaiheessa ei osaa ajatella minkälaistä elämä tulee olemaan. Myös moni vanhempi kuvittelee oma lapsi muuttuu ja vammat häviää.

Minä tulin raskaaksi nopeasti ja lapsi olisi ollut monivammainen. Juttelin lääkärin kanssa, pädyttiin aborttiin. Pääsin yli tosi helposti ja seuraavaa raskautta jouduin odottaa 6 vuotta ja 50 tuhatta köyhempänä 

Siinä tuli mietittyä tuhansia, kymmeniä tuhansia kertoja ehkä se vammainen lapsi on parempi, kuin ei lainkaan lasta

Vierailija
72/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon kun jokainen tajuaisi, jos elämä on vain hoitamista ja hoitamista eikä ikinä muuksi muutu, niin parempi sitten laitokseen, ja pääsee itsekin elämään.

Parempi laittaa lapsi muiden veronmaksajien elätettäväksi? Kun on tietoisesti synnyttänyt vammaisen lapsen? Ei mene minun oikeustajuun tämä vammaisten jatkuvat etuoikeudet, mutta vastuista ei puhu kukaan.

Luitko jutun ?

vammathan selvisi vasta synnytyksen jälkeen

Vierailija
73/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiparka 😭 kun hänellä on tuollainen hirviöäiti 🤬

Millä tavalla äiti on hirviö ?

täällähän hänen on parasta olla ja äitikin pystyy elää omaa elämäänsä

Vierailija
74/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen paskahousumies "isänä". Pakenee heti, kun elämä vähänkään näyttää hankalalta. Valitkaa naiset lastenne isät huolella, ettei käy noin.

Vierailija
75/75 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttää että kantaa ottavat ne jotka eivät ole kokeneet näitä asioita.

Ratkaisu on vaikea ja varmasti mietitty monelta kantilta. Älkää syyllistäkö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän