Päästäisitkö Touko Tarkin vapaaksi?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011161620.html
Mä päästäisin vain yhdellä ehdolla: sen pitäisi ruveta harventamaan muita rikollisia, päänkatkojia ja huumekauppiaita. Sellainen poliisin salainen agentti.
Kommentit (202)
Persujen kuntavaaliehdokkaaksi olisi meritoitunut. Voisi johtaa työttömien hikipajaa, jossa tehdään persupampuille virtuaalilapoa.
Varoittava esimerkki ihmisestä joka antaa naikkosen manipuloida itsensä, äitinsä määrätä ja silti pystyy syyllistämään lapsensa äidin. Liian heikko persoona vapaaksi päästettäväksi.
Ei Touko-Pouko ole niin paha rikollinen kuin Axl Smith
Päästäisin vapaaksi. Olen su wakk jai Touko on oikeastaan vain väärinymmärretty yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Jos vankeusaika on sujunut hyvin, niin kyllä vapautuminen voi olla lähellä.
Kaikkia tuomionsa istuneita ei vapauteta ihmisten keskuuteen vaan heidät siirretään suljettuihin laitoksiin loppuiäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Se varttisuomalainen on kyllä pahin kaikista. Vaikea kuvitella pahempia rikoksia, vaikka tähän otettaisiin mukaan Adolf Hitler kumppaneineen...
Kilpailuhan tämä ei ole, mutta Vilja-Erikan murha on Suomen karmein rikostapahtuma. Se tekotapa on ihan käsittämättömän julma. Voi sitä pientä ihmistä, kun on kääritty mattoon ja pois ei pääse. Mikä paniikki hänellä on ollut. Ja tämän kaiken takana on oma isä. Ei ikinä vapauteen kumpaakaan noista. Ihan kamalia sadisteja molemmat.
toi saatanan hirvio pitäs siirtää suoraan Mustasaareen tai Niuvanniemeen viettämään loppuelämänsä. Vankimielisairaala on oikea paikka tollaiselle. Niin kävi Jammullekin, ja sinne kuoli.
Uskon kyllä, että Tarkki on ollut täysin Laamasen kontrollissa. Hyväuskoinen hölmö, joka uskonut kaiken mitä hänelle on kerrottu, ja totellut. Ei ole rikollista taustaa, en usko että jatkossa rikoksiin syyllistyy.
MUTTA olihan tuo sen verran kauhea teko, että ehkä nyt vielä pari vuotta voisi lusia.
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta siirtäisin sinne normiosastolle. Harvoin olen sitä mieltä, että Hammurabin laki on toimiva, mutta tässä tapauksessa kannatan sitä lämpimästi.
Kauankohan mahtais dallata siellä? Ennen kuin kellot kumajais.
Toukolla on kyllä mennyt kotoutuminen persiilleen, jos jollain.
Pitäisi. Silloin sen pystyy tap pamaan.
Kuolemanrangaistus pitäisi olla käytössä.
Päästäisin. Nopeammin se saadaan hengiltä vapaalla kuin linnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta siirtäisin sinne normiosastolle. Harvoin olen sitä mieltä, että Hammurabin laki on toimiva, mutta tässä tapauksessa kannatan sitä lämpimästi.
Kauankohan mahtais dallata siellä? Ennen kuin kellot kumajais.
Ei vartijat anna hakata hengiltä kun saavat itse myös virkarikossyytteen.
Kyllä päästäisin, aivan samalla tavalla kuin Aino Nykopp pääsee vapauteen
Vierailija kirjoitti:
Onko akseli vankilassa?
Ei pitäisi koskaan päästä vapaaksi. Murhaaja se on iäti.
Laamaseen tutustuttuani olen tullut siihen tulokseen että kyse on ollut enimmäkseen siitä että näiden kahden välille on vain syntynyt todella sairas dynamiikka. Että on ollut todella huonoa onnea että juuri he kaksi ovat tutustuneet. En usko että Laamanen olisi pystynyt vaikuttamaan läheskään kaikkiin ihmisiin koska hän ei ole mikään karismaattinen henkilö, ja myös että jonkun toisen vaikutuspiirissä Tarkki olisi ollut vain hyödyllinen hölmö. Mahdollisesti heikkoitsetuntoinen ja kaivannut sitten hyväksyntää ja jonkinlaista johtajuutta. Sitä mietin miksi Laamanen on niin kovasti vihannut pientä tyttöä. Varmaan joku oma käsittelemätön asia. Joka tapauksessa onnettomien sattumusten summa koko juttu ja viaton lapsi menehtyi. En ole varma tulevatko koskaan ymmärtämään tekoaan.
Touko, tuo tyhmyyden ja pahuuden ristisiitos, pressujen kääntäjä, saisi itse tehdä ratkaisunsa. Sitähän ne siellä vankeinhoidossa on varmaan koko ajan toivoneet. Tyhmä ja sadisti, sossuakan pershedelmä - voiko pahempaa yhdistelmää olla?