Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyn vaan että miten jotkut äidit uskaltaa

Vierailija
15.03.2007 |

itse nukkua pitkään, kun vaippaikäiset ja taaperot touhuaa yksikseen? Puistossa kuulin tapauksesta ja jäin ihmettelemään onko tuo kovinkin yleistä. Itse en uskaltaisi.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hän hiipii laittamaan videot päälle tai leikkii huoneessaan. Ääntä lähtee vasta paljon myöhemmin kun haluaa ruokaa ja siihen viimeistään herään. Ihan heitteillä on koko lapsi.

Jos olet sinut sen ratkaisun kanssa, että sinä nukut kun lapsi leikkii, niin voit varmasti olla ihan rennoin mielin ilman mitään turhia marttyyriasenteita " nyyh, taas minua syyllistetään" .

Vierailija
22/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 ja 14

Eikös 6-vuotiaan voi jo jättää yksin kotiinkin hetkeksi. Ja meille suositeltiin, että 5-6 v voi/kannattaa alkaa harjoittelemaan kaupassa käymistä yksin (kävelymatkan päässä on kauppa tietysti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" turvallisuus, rakkaus, huolenpito, ruoka, juoma, puhtaus jne. jne."

Minun lapseni kuitenkin saavat aivan takuulla kyllikseen kaikkia noita vaikka lauantaisin ja sunnuntaisin leikkivätkin aamusella kaksin tai kolmin.

Vierailija
24/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitä vastoin en ymmärrä omalta kannaltani, että tämä lasten ns. yksin keskenään leikkiminen olisi jotenkin lapsille kauheaa ja haitallista.

Siksi minun lapsilleni ei ole mitään merkitystä sillä leikkivätkö he aamulla huoneessaan ja minä istun katsomassa vai leikkivätkö he huoneesaan ja minä en istu katsomassa. He kyllä osaavat pyytää ja maristakin jos jotain haluavat...

mutta tunnen tosi vähän lapsia, jotka antavat vanhempiensa nukkua todella sikeää unta, samalla kun itse hiljakseen ja ilman mitään vahinkoja hommailevat keskenään.

Ja suurin osa tuntemistani lapsista tekee jotain typerää heti, kun vanhemman silmä välttää. Ei pahuuttaan, vaan uteliaisuuttaan.

Vierailija
25/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan herätä siihen, että lapsi käy vessassa ja kun pyydän vielä kainaloon, haluaa jäädä touhuamaan omiaan. Vaikka kuinka kauan askarteluineen, saksineen (!!!) ja liimoineen (imppaako se?) viihtyisi, mutta yleensä jompikumpi vanhemmista nousee sohvalle torkkumaan pistettyään ensin lapselle aamiaista. Mutta jos lapsi saisi päättää, itsekseen joka aamu mielellään tunnin verran touhuaisi.

Vierailija
26/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli huono homma, kun meillä ei ole erillisiä huoneita, joten lapsi pääsee koluamaan koko kämpän, keittiöt ja kaikki. Joskus olen nukahtanut kunnollakin, havahtunut joko outoihin ääniin tai epäilyttävään hiljaisuuteen. Onneksi vielä ei ole sattunut mitään. Kerran tosin heräsin siihen, että lapsi hakkasi juomalasia lusikalla ja kräks. Mutta ei voi mitään. Lapsi herää aina välillä kuudelta ja jos itse on kipeä, ei vaan pysy hereillä... Ja myönnän senkin, että lapsi pääsee käsiksi melkein joka paikkaan. Ja harva se päivä tulee aina niitä uusia asioita, mihin se pääsee käsiksi.

Vierailija
27/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Saatan herätä siihen, että lapsi käy vessassa ja kun pyydän vielä kainaloon, haluaa jäädä touhuamaan omiaan. Vaikka kuinka kauan askarteluineen, saksineen (!!!) ja liimoineen (imppaako se?) viihtyisi, mutta yleensä jompikumpi vanhemmista nousee sohvalle torkkumaan pistettyään ensin lapselle aamiaista. Mutta jos lapsi saisi päättää, itsekseen joka aamu mielellään tunnin verran touhuaisi.

mahdollisesti ovat ilman valvontaa. Luulisin sinunkin 5-vuotiaan joskus olleen kaistapäinen, juuri kävelemään oppinut taapero, joka kiipeää joka paikkaan.

Vierailija
28/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat siis 3-vuotiaan katsoa yksin telkkaria/videoita!!

Tää on niin tätä.

Sitten mietitään mistä ne ongelmat tulee.

Et kontrolloi siis MITÄ lapsi katsoo etkä sitä KUINKA KAUAN. Kaameaa. Minusta lapsen kanssa pitäisi olla kun hän katsoo tv:tä, meidän 3-v poika ainakin kyselee ja kommentoi ja toivoo vastauksia (miksi tuo teki noin, miten muumipeikon käy, mikä tuolta tulee). En jättäisi yksin.

Vierailija
29/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta tunnen tosi vähän lapsia, jotka antavat vanhempiensa nukkua todella sikeää unta, samalla kun itse hiljakseen ja ilman mitään vahinkoja hommailevat keskenään.

Ja suurin osa tuntemistani lapsista tekee jotain typerää heti, kun vanhemman silmä välttää. Ei pahuuttaan, vaan uteliaisuuttaan.

Vierailija
30/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyllisty vaan nauran tälle ketjulle:D

Vierailija
31/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tää on niin tätä.

Et kontrolloi siis MITÄ lapsi katsoo etkä sitä KUINKA KAUAN. Kaameaa. Minusta lapsen kanssa pitäisi olla kun hän katsoo tv:tä, meidän 3-v poika ainakin kyselee ja kommentoi ja toivoo vastauksia (miksi tuo teki noin, miten muumipeikon käy, mikä tuolta tulee). En jättäisi yksin.

Vierailija
32/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tää on niin tätä.

Ota sinäkin vähän rennommin.

Vierailija
33/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Et kontrolloi siis MITÄ lapsi katsoo etkä sitä KUINKA KAUAN. Kaameaa.

lähtee hyvinkin pian leikkimään. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että lapsia ja koteja on erilaisia? Meillä ei ole esillä saksia tai aikuisten videoita. Lapsi ei ole addiktoitunut tv:n tuijotteluun.

Vierailija
34/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse, kun vaippaikäinen ja kohta 3-vuotias ovat keskenään hereillä. Eli ei torku vaan nukkuu. Ja on ylpeä kun lapset oppivat pärjäämään jo noin pieninä. Ihmettelin vain onko kovinkin yleistä, mutta aika monille ilmeisesti täysin normaalia touhua. ap

Vierailija
35/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti vaan nukutaan ja torkutaan ja levätään. Pistää miettimään että onko pikkulasten kotiäideillä oikeesti muka rankkaa, monen tähän viestiin vastanneen ansiosta rohkenen epäillä. t:työssäkäyvä äiti

Vierailija
36/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennakta-arvattavaa joka ikinen päivä. Tylsyys väsyttää, ei mielekäs tekeminen. t. kotiäiti

Vierailija
37/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selostamaan tuhat kertaa näkemiensä Myyrän ja Teletappien moninaisia juonenkäänteitä. Varmaan vähän lapsikohtaista tämäkin ;) Mutta olet oikeassa, hänestä tulee varmasti mummojen hakkaaja ja nuorisopsykiatristen osastojen ylikuormittaja kun en pidä häntä kädestä Teletappien aikana. Etenkin kun telkkari ei juuri muuten olekaan auki lapsen hereillä ollessa.

Teidän kommentteja on kyllä hauska lukea. Tuntuu, ettei monella äitiys ja järki mahdu samaan päähän. Milloin vaahdotaan purkkiruuasta, milloin imetyksestä, milloin lasten hoitoon viemisestä. Minä taas luulen, että lapsen kannalta muut tuomitseva ja omaa kruunuaan kiillottava äiti on paljon vahingollisempi kuin tällainen tavisäiti, joka ei mene aina Reima-pipo liian kireällä.

Vierailija
38/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

syyllisty vaan nauran tälle ketjulle:D

Vierailija
39/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan saatan lepäillä sängyssä vähän aikaa, joskus olen jopa torkahtanut. 2v7kk poika katselee olohuoneessa kakkosen lastenohjelmia tai leikkii itsekseen, riippuu toki siitä mihin aikaan on herännyt. Vähän väliä käy kuitenkin katsomassa äitiä, joten en varmaan edes pystyisi nukkumaan kovinkaan sikeästi.

En todellakaan tunne huonoa omaatuntoa tästä, että lapsi vähän aikaa touhuaa itsekseen. Meillä kotona on huolehdittu niin että ei pääse käsiksi pesuaineisiin ym.

t.opiskelijaäiti

Vierailija
40/45 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä lähes päivittäin.

yritin joskus jättää päiväunet väliin ja tuloksena nukuin sohvalla istuma-asennossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi