Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia tuntea että mitä vanhemmaksi tulee, sitä heikommaksi tulee henkisesti, minuudeltaan?

Vierailija
12.04.2025 |

Miten teillä muilla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää kun katkaisee välit sieluun

Vierailija
2/27 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen että menee juuri toisinpöin. Ihanaa vanheta. Jokainen elämänkokemus syventää itsetuntemusta ja sitä kautta vahvistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vahvemmaksi, nuorena persoona on ohut ja vaihteleva

Vierailija
4/27 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on iän myötä vain enemmän ja enemmän tullut sosiaalista jännitystä ja olen liian kriittinen itseäni kohtaan. Olen 40v.

Vierailija
5/27 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeii. Miten se ilmenee? Olen pikemminkin kokenut päin vastoin. Olen tiukempi ja jyrkempi kuin nuorempana.

Vierailija
6/27 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vahvempi, rationaalisuus lisäntyy, pienet asiat ei niin hetkauta. Kääntöpuolena olen huomannut että tietynlainen herkkyys on kadonnut.

Vierailija
7/27 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan päinvastoin. Olen koko ajan vain itsevarmempi ja vahvempi. Minua ei mikään enää horjuta.

Vierailija
8/27 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin päinvastoin. Pienet asiat eivät hetkauta eikä mikään enää pelota. Tulee mitä tulee, tämä on minun elämäni.

Vierailija
9/27 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aloittajan ikäisenä täysin kypsymätön tolvana, onneksi elämä kasvatti ja nykyään tunnen olevani vankka ja vahva henkisesti. Tunnemyrskyt eivät enää riepottele.

Vierailija
10/27 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin aloittajan ikäisenä täysin kypsymätön tolvana, onneksi elämä kasvatti ja nykyään tunnen olevani vankka ja vahva henkisesti. Tunnemyrskyt eivät enää riepottele.

Mistä tiedät aloittajan iän? 

Vierailija
11/27 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samaa mieltä ap:n kanssa. Nuorempana olin rohkeampi, luottavainen ja toiveikas. Elämässäni on kuitenkin tapahtunut niin pahoja asioita, jotka ovat järisyttäneet kaikenlaiset "perustukset" sisälläni. En uskalla enää oikein luottaa mihinkään. (Sorry my suomen kieli) 

Vierailija
12/27 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt ihan toisin päin. Nuorena olin tosi arka ja hiljainen. Nyt keski-iässä en todellakaan. Olen oikea kokovartaloakka.

Vierailija
13/27 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päinvastoin. Menin nuorena helposti muiden mukana ja välitin toisten mielipiteistä liikaa. Olin myös hyvin kiltti ja mukautuva. Kun elämänkokemusta on karttunut, nuo piirteet ovat karisseet ja minusta on tullut vahva ja itsenäinen. 

Vierailija
14/27 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen samaa mieltä ap:n kanssa. Nuorempana olin rohkeampi, luottavainen ja toiveikas. Elämässäni on kuitenkin tapahtunut niin pahoja asioita, jotka ovat järisyttäneet kaikenlaiset "perustukset" sisälläni. En uskalla enää oikein luottaa mihinkään. (Sorry my suomen kieli) 

Mitä vikaa sun suomen kielessä on? Erinomaista ajatusten kuvaamista sanallisesti.

Vierailija
15/27 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuu, että vanhempana olen selvästi paremmin yhteydessä itseeni ja omiin ajatuksiin. Mielialat tasaantuneet ja järki tulee useammin ennen tunnetta. 

Olen tehnyt asioita myös tietoisesti toisin. 

Nyt 41v

Vierailija
16/27 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ei niin välittänyt, mitä muut ajattelee. Nyt, kun on vanhempi, pitäisi olla sitä tota ja tuota ja vähän siihen päälle. Haluan elää yksinkertaista elämää, en haaveile materiasta, ulkomaan matkoista tai hienosta talosta.

Nuorena tuli reissattua, oltua vaihdossa, kaikkea jännää. Nykyään haluan vain olla kotona lomatkin. Käydä kalassa, sienestää, kesällä kasvatella kesäkurpitsoja. 

Ahdistaa, kun pomokin kysyy aina jos sain pakollisissa vuosittaisissa kehityskeskusteluissa, että mitäs ajattelin tehdä kesälomalla. No ihan vaan ajattelin olla kotona ja rentoutua, enpä ole sen kummemmin suunitellut. Puusavottaa ja pihahommia. 

Vähän sama fiilis tulee, kun aikoinaan koulussa aina kysyttiin, mitä kukakin on tehnyt kesälomalla. Eikö sitä aikuisenakaan saa enää mitään yksityisyyttä vapaa-aikaan.

Mulle tollaiset utelut, herkkä kun olen, niin latistaa jotenkin itsetuntoa. Hölmöä kyllä. Täytyisi vaan olla ylpeästi kotihiiri eikä väittää. 

Vierailija
17/27 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Nykyään pidän puoleni ja uskallan avata suuni. Tiedän, kuka olen eikä minun tarvitse mahtua muiden muotteihin. Minua kuunnellaankin, toisin kuin nuorena. En silti ole mikään vihainen eukko, vaan nautin elämästä ja kaikesta hömpästäkin.

N52

Vierailija
18/27 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Kaikki naiset joukolla voimaantumaan! Mitä enemmän ikää tulee sitä suuremmalla volyymilla vaan. Tulevaisuus on meidän!

Vierailija
19/27 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole normaalia tuntea noin. Yleensä ihminen oppii tuntemaan itsensä paremmin, kun ikää karttuu.

Vierailija
20/27 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan päinvastoin. Menin nuorena helposti muiden mukana ja välitin toisten mielipiteistä liikaa. Olin myös hyvin kiltti ja mukautuva. Kun elämänkokemusta on karttunut, nuo piirteet ovat karisseet ja minusta on tullut vahva ja itsenäinen. 

Sama juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä